Morjens.
Paljon on ollut juttua skeet ja trap patruunojen käytöstä variksille,harakoille ja lokeille.
Jotkut sanovat ettei kyseiset patruunat sovi, kun taas toisten mielestä ne riittävät varsin hyvin.
Mitenkä on asian laita?
Kirjoittakaa oma mielipiteenne asiasta, mieluiten perusteluin.
Laittakaa samalla mielipiteenne mukaan plus, haluamaanne alla olevista palkeista.
(HUOM. Älkää laittako miinus merkkejä, vaan ainoastaan plussia.)
Kiitoksia kaikille osallistuneille.
Kiekkopaukku varikselle?
10
1998
Vastaukset
- Riittää.
Trap&skeet patruunat soveltuvat hyvin.
(laita plus jos olet samaa mieltä)- Ei riitä.
Trap&skeet patruunat eivät sovellu riittävästi.
(laita plus jos olet samaa mieltä) - Vanha varistaja
Ei riitä. kirjoitti:
Trap&skeet patruunat eivät sovellu riittävästi.
(laita plus jos olet samaa mieltä)No Trap-paukku sopii...
Tosin itse vain noita vanhempia trap-paukkuja oon käyttänyt joissa on 32 grammaa hauleja (2,4 mm), mutta kai se tolla kevyemmälläkin tippuu.
Itse pitäisin tota 2 mm skeettipaukkua (varsinkin näitä uusi kevyempiä) turhan tehottomina. - Olen samaa mieltä
Vanha varistaja kirjoitti:
No Trap-paukku sopii...
Tosin itse vain noita vanhempia trap-paukkuja oon käyttänyt joissa on 32 grammaa hauleja (2,4 mm), mutta kai se tolla kevyemmälläkin tippuu.
Itse pitäisin tota 2 mm skeettipaukkua (varsinkin näitä uusi kevyempiä) turhan tehottomina.yllä olevan kanssa. 2.4mm mielummin kuin 2mm, kun kerran maksavatkin saman verran. Pitää vaan matkat lyhyinä ja ampuu varmoja laukauksia.
- marlinisti
Vanha varistaja kirjoitti:
No Trap-paukku sopii...
Itse pitäisin tota 2 mm skeettipaukkua (varsinkin näitä uusi kevyempiä) turhan tehottomina.Ei 2,5 mm hauleilla ole vähänkään pitemmiltä matkoilta tarpeeksi iskutehoa,2,7 mm trap paukut alkaa olla siinä rajoilla ,musta mirage on hyvä ja jos rekordia sais!!! Sellier Bellot parcours riistapolkupaukku(isompi haulilataus) on hyvä ainakin Beretassa.3,9 mm Remington Field tappaa kotona ja puutarhassa,tasainen ja hyvä osunta.Lokki ja varis kuitenkin sitkeähenkisiä, eli ei juurikaan yli 40 m matkoja millään latauksella
- Äly ohoi
marlinisti kirjoitti:
Ei 2,5 mm hauleilla ole vähänkään pitemmiltä matkoilta tarpeeksi iskutehoa,2,7 mm trap paukut alkaa olla siinä rajoilla ,musta mirage on hyvä ja jos rekordia sais!!! Sellier Bellot parcours riistapolkupaukku(isompi haulilataus) on hyvä ainakin Beretassa.3,9 mm Remington Field tappaa kotona ja puutarhassa,tasainen ja hyvä osunta.Lokki ja varis kuitenkin sitkeähenkisiä, eli ei juurikaan yli 40 m matkoja millään latauksella
Miksi te perkeleen sikiöt ammutte lokkeja?
- Jotta ne
Äly ohoi kirjoitti:
Miksi te perkeleen sikiöt ammutte lokkeja?
kuolisivat nopeammin.
- Vauhti
Sporting-patruuna 28 grammaa 7 numeron haulilla, niissä on vauhtia ja vauhti tappaa. Skeet ja trap paukuillakin pärjää, jos matkat lyhyitä.
- Vanha varistaja
No toi 7 numero tarkoittaa samaa kuin 2,4 milliä...
- suhli
brenneke on varteen otettava kun ammutaan 30 metrii mutta jos passikoju on lähempänä 10-25m niin buck eli n.8mm kuula patruunat on "heti" tappavia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1062026En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78870
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728