Kiekkopaukku varikselle?

kyselijä.

Morjens.
Paljon on ollut juttua skeet ja trap patruunojen käytöstä variksille,harakoille ja lokeille.
Jotkut sanovat ettei kyseiset patruunat sovi, kun taas toisten mielestä ne riittävät varsin hyvin.
Mitenkä on asian laita?
Kirjoittakaa oma mielipiteenne asiasta, mieluiten perusteluin.
Laittakaa samalla mielipiteenne mukaan plus, haluamaanne alla olevista palkeista.
(HUOM. Älkää laittako miinus merkkejä, vaan ainoastaan plussia.)

Kiitoksia kaikille osallistuneille.

10

2047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riittää.

Trap&skeet patruunat soveltuvat hyvin.
      (laita plus jos olet samaa mieltä)

• Ei riitä.

Trap&skeet patruunat eivät sovellu riittävästi.

• Vanha varistaja
        Ei riitä. kirjoitti:

Trap&skeet patruunat eivät sovellu riittävästi.

No Trap-paukku sopii...
        Tosin itse vain noita vanhempia trap-paukkuja oon käyttänyt joissa on 32 grammaa hauleja (2,4 mm), mutta kai se tolla kevyemmälläkin tippuu.
        Itse pitäisin tota 2 mm skeettipaukkua (varsinkin näitä uusi kevyempiä) turhan tehottomina.

• Olen samaa mieltä
        Vanha varistaja kirjoitti:

No Trap-paukku sopii...
        Tosin itse vain noita vanhempia trap-paukkuja oon käyttänyt joissa on 32 grammaa hauleja (2,4 mm), mutta kai se tolla kevyemmälläkin tippuu.
        Itse pitäisin tota 2 mm skeettipaukkua (varsinkin näitä uusi kevyempiä) turhan tehottomina.

yllä olevan kanssa. 2.4mm mielummin kuin 2mm, kun kerran maksavatkin saman verran. Pitää vaan matkat lyhyinä ja ampuu varmoja laukauksia.

• marlinisti
        Vanha varistaja kirjoitti:

No Trap-paukku sopii...

Ei 2,5 mm hauleilla ole vähänkään pitemmiltä matkoilta tarpeeksi iskutehoa,2,7 mm trap paukut alkaa olla siinä rajoilla ,musta mirage on hyvä ja jos rekordia sais!!! Sellier Bellot parcours riistapolkupaukku(isompi haulilataus) on hyvä ainakin Beretassa.3,9 mm Remington Field tappaa kotona ja puutarhassa,tasainen ja hyvä osunta.Lokki ja varis kuitenkin sitkeähenkisiä, eli ei juurikaan yli 40 m matkoja millään latauksella

• Äly ohoi
        marlinisti kirjoitti:

Ei 2,5 mm hauleilla ole vähänkään pitemmiltä matkoilta tarpeeksi iskutehoa,2,7 mm trap paukut alkaa olla siinä rajoilla ,musta mirage on hyvä ja jos rekordia sais!!! Sellier Bellot parcours riistapolkupaukku(isompi haulilataus) on hyvä ainakin Beretassa.3,9 mm Remington Field tappaa kotona ja puutarhassa,tasainen ja hyvä osunta.Lokki ja varis kuitenkin sitkeähenkisiä, eli ei juurikaan yli 40 m matkoja millään latauksella

Miksi te perkeleen sikiöt ammutte lokkeja?

• Jotta ne
        Äly ohoi kirjoitti:

Miksi te perkeleen sikiöt ammutte lokkeja?

kuolisivat nopeammin.

• Vauhti

Sporting-patruuna 28 grammaa 7 numeron haulilla, niissä on vauhtia ja vauhti tappaa. Skeet ja trap paukuillakin pärjää, jos matkat lyhyitä.

• Vanha varistaja

No toi 7 numero tarkoittaa samaa kuin 2,4 milliä...

• suhli

brenneke on varteen otettava kun ammutaan 30 metrii mutta jos passikoju on lähempänä 10-25m niin buck eli n.8mm kuula patruunat on "heti" tappavia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      278
      6285
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3329
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2991
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2487
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1852
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1592
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      198
      1563
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1491
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1438
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1353
    Aihe