Onko tietoo? Tarttee aluksi 1 m3.
Rahhoo on.
Nesteheliumin hinta.
3
893
Vastaukset
- Turbokompressori...
Eikö typpi kelpaisi?
Nimittäin sitä on melko helppo saada... Kun tuota pääomaakin löytyy, niin hanki oma typpi-tehdas... Typpeä löytyy kaikkialta, itseasiassa noin 60 % ilmasta on puhdasta typpeä...
Muistaakseni erottelun pitäisi onnistua siihen tarkoitukseen tehdyllä sentrifugilla...- Hattiwatti
"Eikö typpi kelpaisi?"
Minä suosittelen myös typpeä jos meinaat jäähdyttämiseen käyttää. Helium vaatii kovempia ponnisteluja nesteyttämisprosessissa. Sen kiehumispiste on kyllä paljon alempana jos typen -200astetta ei riitä. Heliumilla on myös yksi kummallinen ominaisuus: sillä ei ole kiinteää olomuotoa ja sen sisäinen kitka häviää kokonaan lähellä absoluuttista nollapistettä.
"Typpeä löytyy kaikkialta, itseasiassa noin 60 % ilmasta on puhdasta typpeä... "
Yli 70% jos pilkkua nysvätään. - Hattiwatti
Hattiwatti kirjoitti:
"Eikö typpi kelpaisi?"
Minä suosittelen myös typpeä jos meinaat jäähdyttämiseen käyttää. Helium vaatii kovempia ponnisteluja nesteyttämisprosessissa. Sen kiehumispiste on kyllä paljon alempana jos typen -200astetta ei riitä. Heliumilla on myös yksi kummallinen ominaisuus: sillä ei ole kiinteää olomuotoa ja sen sisäinen kitka häviää kokonaan lähellä absoluuttista nollapistettä.
"Typpeä löytyy kaikkialta, itseasiassa noin 60 % ilmasta on puhdasta typpeä... "
Yli 70% jos pilkkua nysvätään.Heliumia ei saa kuin raakaöljyn ja maakaasun mukana. Sinne se on tullut maaperän radioaktiivisten aineiden hajoamisprosessista. Eli se voi olla hyvinkin kallis kaasu tulevaisuudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503464Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5882218Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si892177Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei181989- 201628
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431608KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar671510Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1301427- 281426
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901359