Philipsin videonauhureista?

Philips ei vaan osaa

Eli jäänyt vaivaamaan sellainen asia tuolta VHS nauhuri ajoilta, että mikä noissa philipsin video nauhureissa on mennyt suunnittelussa vikaan kun rupesivat naarmuttamaan nauhoja. Kahdet philipsin nauhurit aikoinaan omistanut ja kummassakin rupesi esiintymään suhteellisin pian tätä ongelmaa. Kumpikaan ei kestänyt kovassa käytössä 2 vuotta kauempaa.
Hienoa oli myös se, että jos ajattelit ruveta nauhoittamaan jotakin telkusta ja laitoin täysin uuden kasetin sisään niin philips rupesi jo tässä vaiheessa naarmuttamaan nauhaa. Usein oli kannattavaa kelata uusi nauha 30 minuuttia eteenpäin alusta enne kuin rupesi nauhoittamaan mitään tällöin vältyttiin naarmuuntumisilta.

Ensimmäinen videonauhuri joka kotiini tuli oli JVC merkkinen ja se oli uskollinen sotaratsu kesti varmasti kymmenen vuotta ja rikki se meni kun nauha jäi jumiin laitteeseen ja hieman liian kovakouraisesti sitä sieltä yritin pois saada. Tässä videossa oli ainoa huono puoli se, että se rupesi aina välillä vinkumaan ärsyttävästi videoita katsellessa, mutta nauhoja se ei naarmutellut.

Philipsien jälkeen hommasin Sonyn nauhurin ja se löytyy vieläkin toimivana laitteena kotoani joten ei ole Sonyn nauhureistakaan pahaa sanottavaa.

1

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ierikka

      Yleensä kysymys oli nauhan rypistymisestä eikä naarmuuntumisesta, rypistyminen johtui yleensä kumisen painotelan huonosta kunnosta.
      Kun kasettia kelaa alusta vähän eteenpäin jolloin momentti muuttuu edullisemaksi ei ryppäämistä enää esiinny.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe