Kokemuksia kennel Wild Dreams

outoja juttuja???

koirista ja kasvattajasta.

50

4965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettänejaksaa

      Jaahas,seuraava "uhri" on valittu....

      • meitä on moneksi

        joo, joku säälittävä luuseri joka ei oo pärjänny kisoissa näille kenneleille mitä se täällä mustamaalaa.


    • zisqo

      Mun kaverilla on Wild Dreamsilta koira ja se on ihana. Kerta kaikkisen hurmaava!

    • KatCat

      mäkin oon kuullu ja nähny, mikä sit on kokonaisuus.. Kaverilla koira sieltä ja ihan paska luustonen..

    • ipanamilla

      Katcat, ei kasvattaja koiran luustolle mitään voi.

      Meillä on 2 vuotias koira sieltä, ja aivan mahtava onkin.

      • kylläkylläjoo

        Kylläpä ne kasvattajat voi koiran luustoon vaikuttaa jalostusvalinnoillaan. Kakasta sikiää lisää kakkaa.


    • No pergele!

      Kaikki ne on ihania hyviä ja upeita! Rotuun, sukupuoleen, ikään, kokoon, väriin tai kenneliin kattomati!

      Oikein hyvää kevättä kaikille ja nauttikaa ihanista kevätilmoista ihanien karvapäidenne kanssa!! =)

    • heijaa10

      Kummasti sieltä koiria kuolee vähän väliä, ja heti tulee jostain uusia, määrä on vakio... tuloksettomilla koirilla teetetään pentuja koko ajan lisää... näkisin määrän lisäämiseksi, en jalostamiseksi!
      Koirilla revittyjä korvia yms... kuinka lie elävät siellä kun pääsevät toisiaan repimään.

      • lehtifaktaa

      • lehtifaktaa
        lehtifaktaa kirjoitti:

        Susi niitä raatelee ja tappaa: http://www.kauhajoenkunnallislehti.fi/artikkeli.asp?uutinen=5610

        Lainaus:
        "Maailmalle on meiltä päätynyt melkoinen lauma hyväluontoisia ja komeita saksanpaimenkoiria. Geenit ovat sen verran hyviksi havaittuja, että pennuista saa hyvällä omalla tunnolla veloittaa sellaista 700–1300 euroa koiraa kohden.
        – Eihän tämä silti voittoa tuota. Jos kaikki kulut, ajankäytön ja muun askareen huomioi, niin miinukselle menee."

        Eli hyväksi kasvattaja on koirien geenit havainnut. Eli ei kasvattaja luustolle mitään voi, ostaja kai pennun aina pilaa?


      • Eräs vaan

        heijaa10: Wild Dream's:ilta ei kylläkään ole kuollu ku 1 oma kasvatti: Wild Dream's Edita.Kuolinsyy:Tapaturma tai liikennevahinko.Lisäksi 4 muuta narttua,jotka ovat olleet pentueiden emiä: 1.Tsaikan Anselmi.Kuolinsyyn luokittelu: silmäsairaus.2.Royal Coctail Yhatsee Yalanda.3.Svarzekoks Alicia.Kuolinsyyn luokittelu:petovahinko.Lisätiedot: susi koutui koiran kohtaloksi.4.Tepax Desertwolf.Kuolinsyyn luokittelu: muu sairau, jota ei ole listalla.Lisätiedot: koira lopetettiin laajalle levinneen syövän vuoksi. Joten väitteesi että sieltä kuolee koiria vähän väliä,ei näytä pitävän paikkaansa


      • Katce
        Eräs vaan kirjoitti:

        heijaa10: Wild Dream's:ilta ei kylläkään ole kuollu ku 1 oma kasvatti: Wild Dream's Edita.Kuolinsyy:Tapaturma tai liikennevahinko.Lisäksi 4 muuta narttua,jotka ovat olleet pentueiden emiä: 1.Tsaikan Anselmi.Kuolinsyyn luokittelu: silmäsairaus.2.Royal Coctail Yhatsee Yalanda.3.Svarzekoks Alicia.Kuolinsyyn luokittelu:petovahinko.Lisätiedot: susi koutui koiran kohtaloksi.4.Tepax Desertwolf.Kuolinsyyn luokittelu: muu sairau, jota ei ole listalla.Lisätiedot: koira lopetettiin laajalle levinneen syövän vuoksi. Joten väitteesi että sieltä kuolee koiria vähän väliä,ei näytä pitävän paikkaansa

        Eiköhän suurin osa mene kiertoon. Uroksia on kuollut/lopetettu kyllä useampi myös...unohdit ne listalta.


      • Eräs vaan
        Katce kirjoitti:

        Eiköhän suurin osa mene kiertoon. Uroksia on kuollut/lopetettu kyllä useampi myös...unohdit ne listalta.

        Katce: Kiertoon menevistä en tiedä mitään,mutta Jalostustietojärjestelmän mukaan ei löytyny yhtäkään urosta joka olisi kuollu tai lopetettu.Luulis et Jalostustietojärjestelmässä näkyis


      • Katce
        Eräs vaan kirjoitti:

        Katce: Kiertoon menevistä en tiedä mitään,mutta Jalostustietojärjestelmän mukaan ei löytyny yhtäkään urosta joka olisi kuollu tai lopetettu.Luulis et Jalostustietojärjestelmässä näkyis

        Eipä tainnu ilmottaa, useamman tiedän menneen pois........ Mutta sama kai tuo.


      • Eräs vaan
        Katce kirjoitti:

        Eipä tainnu ilmottaa, useamman tiedän menneen pois........ Mutta sama kai tuo.

        Katce: Ok.


    • Katce
      • apulaisseriffi

        klikkasin tiedon poliisille


    • surullista :(

      Ompa julmaa touhua ,jos on totta... :(

    • Katce

      Tuskinpa pitäis edelleen julkisessa levityksessä jos ei olisi totta.

    • surullista

      Järetöntä touhua!

    • heijaa 101

      Ja yksikin koira katosi ja löytyi lietelantalasta... yksi sakemanni jouduttiin lopettamaan kun omat koirat 'vähän' raateli sitä... on noita mut eihän kukaan hullu niitä koiranettiin laita... Kaikki ei ole aina sitä mitä näyttää!

    • poliisi, 4. yksikkö

      Joku onneton ammattitaidoton pelle tietenkin taas asialla, joka itse joutunut raadelluksi ja tahtoo kostaa viattomille isäinsä pahat teot. En hyväksy moista selkärangattomuutta edes ammattilaisten taholta. Muistakaa, et IP:t ovat selvitettävissä hetkessä tarvittaessa, vaikka viestit olisivatkin jo poistettu.:)

      • hehhheeh

        kannattaa varmaan tutustua siihen tietokoneiden ihmeelliseen maailmaan, vai mitäs meinasit sillä IP osoitteella selvittää? varmaan paikkakunnan, kotiosoitteen, puhelinnumeron, kengän koon?


        t. IP osoite ei ole konekohtainen


    • 56*8

      Sakemanniuros "Timi" oli muutama vuosi sitten eläkkeellä, mutta palannut näköjään taas jalostuskäyttöön. Siellä on myös kuollut pentuja penikkatautiin, tästä oli paljon keskustelua Lemmikkieläimet-palstalla. Kun pennut olivat penikkataudissa, emäntä kävi muiden koirien kanssa näyttelyssä.. Touhu on kyllä sellaista, että olisi hyvä jos toimintaa ei kannatettaisi ostamalla pentuja.

    • titi-nalle-ella

      Ah, tuskin penikkatautiin...mutta oisko parvoon...?

    • guuguu-i

      Ei penikkatautia ole ollut onneksi vuosikausiin ja parvoakin voi olla jokapaikassa, huonosta hoidosta se ei johdu.

    • wild dream's fan

      kuinkahan moni teistä on käynyt kyseisessä kennelissä? itse sieltä kävin koiran hakemassa tänä vuonna ja ei minulla ollut mitään pahaa sanottavaa paikasta! tosi reilu on se kasvattaja ja minun mielestä asiansa osaava.

      Lonkat saa se omistajakin huonoon kuntoon jos ei ole ensimmäisen puolen vuoden aikana tarkka pentunsa kanssa. jotkut kun juoksuttaa rappusia päivittäin ylös alas pienestä pitäen niin mitä sillon voi odottaakaan... ruoalla on myös tosi suuri vaikutus siihe että koiran luusto kehittyy oikein.

      Miettikäähän taas kerran "asiantuntijat" mitä täällä yleisillä palstoilla kirjoittelette! Oman tyhmyytenne siinä vaan näytätte! Kiitos Susannalle hienosta koirasta jonka saimme!!!

      • paimenpoikanen

        "Lonkat saa se omistajakin huonoon kuntoon jos ei ole ensimmäisen puolen vuoden aikana tarkka pentunsa kanssa. jotkut kun juoksuttaa rappusia päivittäin ylös alas pienestä pitäen niin mitä sillon voi odottaakaan... ruoalla on myös tosi suuri vaikutus siihe että koiran luusto kehittyy oikein."

        Koskeeko ylläoleva vain joitain kenneleitä vai miksi mun koira on primaa AA/OO mut kasvattajan itselle jättämä yksilö C/1?
        Pentu söi kasvuaikansa kasvattajan suosittelemaan muonaa, mut syöttivät itse jotain muuta josta ei saanu puhua ja tossa tulos. Oliks sekin vaan kokeilu, jos, kenen ja miks?Juoksuttivat 4 kk iästä lähtien pyöräillen kun meillä sai juoksennella vapaasti metsässä..

        Kiitos ja kumarrus.


      • IP-osoite
        paimenpoikanen kirjoitti:

        "Lonkat saa se omistajakin huonoon kuntoon jos ei ole ensimmäisen puolen vuoden aikana tarkka pentunsa kanssa. jotkut kun juoksuttaa rappusia päivittäin ylös alas pienestä pitäen niin mitä sillon voi odottaakaan... ruoalla on myös tosi suuri vaikutus siihe että koiran luusto kehittyy oikein."

        Koskeeko ylläoleva vain joitain kenneleitä vai miksi mun koira on primaa AA/OO mut kasvattajan itselle jättämä yksilö C/1?
        Pentu söi kasvuaikansa kasvattajan suosittelemaan muonaa, mut syöttivät itse jotain muuta josta ei saanu puhua ja tossa tulos. Oliks sekin vaan kokeilu, jos, kenen ja miks?Juoksuttivat 4 kk iästä lähtien pyöräillen kun meillä sai juoksennella vapaasti metsässä..

        Kiitos ja kumarrus.

        Miksihän esim. kahdella C-lonkkaisella rodun edustajalla ei "saa" tehdä pentuja jos luustoviat on kuitattavissa väärällä ruualla?
        Ja ompa kattava empiirinen tutkimus tuossa ruokinta-asiassa ollut kuin 1 koira. YKSI. :D
        Sanokaa nyt se taikaruokamerkki jolla saa pelkkää priimaa aikaan niin saksanpaimenkoirien luusto-ongelmat ovat kertaheitolla ratkaistu.

        Vietti/luonneominaisuudetkin ovat varmaan VAIN omistajasta kiinni. "Jos haluat A-tyypin koiran, tee näin: .... mutta jos haluatkin kaksiviettisen koiran, tee taas näin..!"


    • ihmetten vaan...

      Anteeksi nyt vain "paimenpoikanen", miten tuo sinun kirjoitus liittyy mitenkään tähän topicciin? ja toisekseen, tollanen näsäviisastelu on aika lapsellista(ja aika epäselvä kirjoitus muutenkin sinulta). Asiallista tekstiä mun mielestä tuon wild dream's fanin kirjoittama.

      Kiitos ja kumarrus vaan.

    • 2 x sakemanneja

      Hei vain !
      Mitäs jos nyt vain lopettaisitte täällä tällaisen keskustelun jo ?
      Miksi te asiantuntijat ette itse kasvata sitten koiria ? Ristus varjelkohoon kun olis sitten suomen maassa täydelliset koirat, kun te ne kasvattaisitte.:)

      Minulla itselläni on kaksi saksanpaimenkoiraa Susannalta. Erittäin tyytyväisiä olemme olleet. Terveitä ja selväpäisiä koiria. Ei minkään sortin valittamista. Susanna reilu kasvattaja, joka on ulospäin suuntautunut. Menkää rakkaat ihmiset itse käymään paikanpäällä, ennenkuin tulette tänne tuomitsemaan kenneleitä ja kasvattajia.

      Mielestäni nämä kennel keskustelut eivät sovi tänne, koska koskaan ei voida keskustelua pitää normaalina ja siveellisenä. Aina pitää tulla jotain haukkumaan ja morkkaamaan. Mutta se kateus, se on niin ihana;)

      • mmmmmmmmmmmmmmmmmmmn

        Öh, mistä tässä voisi olla kateellinen...?!


    • SFLHNÖJZFOIRHB

      Ei oo todellista, kateellinen? Noille näyttelykasvattajille? Ketään niistä ei kiinosta hittojakaan rodun tilanne tai alkuperäinen käyttötarkotus, ne kasvattaa näitä luuskiaan vaan kiertämään näyttelykehää ja keräämään pyttyjä, eivätkä nää miten surkea ja säälittävä eläin on nykypäivän näyttelysakemanni.
      SAIRASTA.

    • WMWMWMWMWMW

      Onkoos hällä enää kotisivuja toiminnassa?

    • Wwartti

      Muistan tämänkin tädin haukkuneen ja arvostelleen muutamaakin kenneliä aika rajusti, ja tässä nähdään syy.... omat asiat päin vittua niin pakko mollata muita!

    • GuuGuu.

      Höpö höpö. Mulla oli koira täältä, ja hyvä olikin. Keksikää itsellenne elämä ja lopettakaa fiksun ihmisen haukkuminen!

      Ihan sama mitä koiraa jalostaa, aina löytyy hommasta vikaa. Jalostus jo sanana kertoo, että rodun piirteitä muokataan tiettyyn suuntaan. Tätä tapahtuu joka rodun kohdalla. Pahinta on mennä näyttelyyn tsekkaan "hyvännäkösiä" koiria. Ja hölmöintä on ottaa koira, tietämättä sen käyttötarkoituksesta tai luonteesta.. "kun se näytti niin söpöltä" -lauseet saavat veren kiehumaan.. Jos nyt otetaan koira sen mukaan mitä oot ajatellut sen kanssa harrastaa, niin olis vähemmän purematapauksia kultsuilta/sakuilta/rottw. yms.

      Sakemannit ovat siitä ikäviä, että niiden jalostus on jo monen vuosikymmenen aikana mennyt huonoon suuntaan ja eipä sitä kovin nopsasti saa korjattua. Jos et tykkää näyttelylinjasesta sakusta niin ota käyttölinjanen! Hieman suoraselkäisempi ja ehkäpä vähän terveempi päästään.

      AINIIN!! Mutta totuushan on se että suurinosa täällä kirjoittavilla ei ole mitään tsäänsejä viettisen ja kovapäisen koiran kouluttamisessa.. Jepa.

      Tahdotaan vaan päivitellä elämän epäreiluutta, "kun en itse osaa kasvattaa, niin haukun muita jotka kasvattaa ja paremmin kuin minä ikinä"

    • ville_..

      Joo kyllä nää Susannan haukkujat saa nyt häipyä ja etsiä toisen uhrin, mikäli se viattomien ihmisten haukkuminen tuo joillekin tyydytystä. Voi hitto kun mua ärsyttää nämä vatipäät!!!

    • moinaxina
    • hohhoi..

      Meiltäkin löytyy kyseisen kennelin koira ja ei mitään valittamista!! Vitsit mitä törppöjä täällä netissä onki..

    • sairasta

      Kasvattaa tietoisesti sairaita koiria!!!!! Kyseistä henkilöä ei kiinnosta koirien terveystulokset ja sairaudet. Tulee enemmän pentutehtailija mieleen kun rehellinen/tunnollinen kasvattaja.

      • piitu

        Tullut tuohon "oppiäitiinsä", joka sille koiria syytää uudestaan ja uudestaan, vaikka sitten toisaalla kertoo kyseisen kasvattajan koiran pidosta negatiivisia asioita, siis selän takana.

        Kuka noille nyt on kateellinen, ja kuka noista koiran ittelleen haluu??


      • Marle8
        piitu kirjoitti:

        Tullut tuohon "oppiäitiinsä", joka sille koiria syytää uudestaan ja uudestaan, vaikka sitten toisaalla kertoo kyseisen kasvattajan koiran pidosta negatiivisia asioita, siis selän takana.

        Kuka noille nyt on kateellinen, ja kuka noista koiran ittelleen haluu??

        Ainahan tällaiset muita haukkuu.


      • Tampereen akka.

        Perusteleppas meille muillekkin kommenttisi! Annappa vaikka esimerkki mikä tukee kommenttiasi "kasvattaa tietoisesti sairaita koiria" Minä tunnen kasvattajan hyvin ja voin sanoo että vastuuntuntoisempaa ihmistä saa näistä "kasvattaja" piireistä etsiä. Jokaiseen rotuun syntyy joskus myös sairaita koiria,sille kun ei kasvattaja voi mitään. Tunnen myös muutaman kasvatin,ja kaikki ovat terveitä ja upealuonteisia koiria.Minä aijon hankkia seuraavan sakuni sieltä. Kirjoituksesi haiskahtaa kateelliselta kilpaijialta.


    • sakemanni ihminen

      Tällänen on järjetöntä! En tiedä yhtään kasvattajaa jota ei ois haukuttu täällä netissä... Itselläni ei juurikaan ole kokemusta kyseisestä kennelistä muuta, kun mitä olen sen sivuilta katsonut.. Luustovikaa näkyy olevan. Mystisistä kuolemista en sano mitään, sillä sellasia en löytänyt kaikkiin oli syy... Eikö oikeasti aikuisilla ole parempaa tekemistä, kun haukkua kasvattajia yleisesti netissä? Jos haluaa kyseisen kasvattajan koirista sanoa jtn tai muuta soita kasvattajalle! Numero on yleisesti näkyvissä kennelin sivuilla: http://kennelwilddreams.weebly.com/ Yhteystiedoista löydätte ;) Ja jos haluatte, että saksanpaimenkoirien kasvatusta viedään parempaan suuntaan niin älkää ostako jos ette halua sairasta koiraa! Ei sitä silti tarvise täällä ruveta morkaamaan -.- Itse etsin saksanpaimenkoiraa enkä tule tästä kennelistä ottamaan, koska haluan käyttökoiran ja en ole aivan varma kumpi tämä nainen kasvattaa? Jos nämä käyttökoiria ovat ihmettelen kummasti miksi tämä kasvattaja ravaa näyttelyissä? O.o Kuvista on paha päätellä... Toiset on seisotettu toiset eivät :P Olisi kiva jos joku ottaisi kantaa... =)

    • taas kerran

      Ja kuolo korjaa.......

    • ihmettelen vaan????

      kummallista on vaan se että tämä kasvattaja antaa omia uroksiaan käytettäväksi nartulle, jonka jälkeiläisnäyttö on luustollisesti täyttä kuraa,eli lisää kuraa tulossa toisesta kennelistä. Kyseinen narttu on ollu tän WD kennelin omistuksessa aiemmin. Antoi kaverilleen tän nartun "kotikoiraksi" ja nyt se on tehnyt "kotikoirana" jo kaksi pentuetta lisää...äly hoi!

      • epäsiisti kasvattaja

        Samallaista toimintaa, kun häntä tukeva näyttelykasvattaja, joka antanut/myynyt useita koiria tähän paikkaan, joista usea koira kuollut/kadonnut/joutunut jos jonkin näköseen onnettomuuteen.Mutta aina vaan antaa koiriaan tänne, vaikka itse haukkuu kyseisen ihmisen ja koiran pidon selän takana.


    • 9+8

      Ja kertoisitko tämän "näyttelykasvattajan" kennelin nimen? Henkilön sukunimikin riittää.

    • Mustatossu

      No jospa katsot WD kasvattien vanhempia niin löydät niiden kasvattajan nimen kyllä.

    • Eikö teillä oo parempaa tekemistä ku jauhaa tollastap.-.tä Ottakaa yhteyttä tai käykää katsomassa.Nyt soitan ja varaan pennun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe