Videon työstäminen Ubuntun ohjelmilla

Laadin videon Youtubea silmällä pitäen, ja koska siinä oli kovasti leikkaamista, ajoin sen ensiksi Avidemuxilla 9ksi leikkeeksi.
Koska en löytänyt Avidemuxista toimintoa jolla olisi voinut yhdistellä näitä pätkiä, poimin ne sitten Pitiviin, jolla tuotin lopullisen videon.
Se onnistuikin näköjään äänen osalta erinomaisesti, kuvan osalta tyydyttävästi (pientä sameutta ilmaantui), joten latasin sen sellaisena Youtubeen.

Nyt ei kuitenkaan kuva toiminut ollenkaan, vaan näkyi ainoastaan vihreätä kohinaa.
Ääni toimi ihan moitteettomasti.
Tiedoston koko on 17,2 Mt, ja kyse on n. 3 min. mittaisesta soitosta.

Olen aikaisemmin laittanut Tuubiin yhden videon hyvällä menestyksellä. Sen tosin sain työstettyä Avidemuxilla valmiiksi leikkaamalla kummastakin päästä pätkän pois. Soitto oli suurin piirtein saman kokoinen kuin tämä, mutta tiedosto tuli suuruusluokkaa raskaampi.

Saisinko vaikka valistuneita arvauksia tämän ilmiön syistä.....

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddgy77789

Jos sinulla on ubuntu 10.04, asenna siihen Synapticilla winFF 1.2 -ohjelma, jonka jälkeen voi asentaa libav*-extra -koodekit tavanomaisten sijaan, jotka WinFF asentaa. Muunna videosi AVI -muotoon (MS-Compatible), jolloin audiokoodekit ovat MP3 -muotoa.

Jollei tämä kelpaa, kokeile muuntaa WMV -formaattiin, tai Websites -muotoon (flv). Saattaa olla, että grafiikkaominaisuutesi ovat väärin säädetyt, kun kuva on vihreä. Netistä löytyy ohjeet tähän videosäätöön, en itse niitä tähän hätään viitsi etsiä.

Ei tuo kokeilu maksa mitään.

• Tämä on täysin käsittämättömä juttu :(
      Siis ma en jaksa uskoa että nyt on syytä haalia mitään tähän sakka tarvitsemattomia ohjelmia, koska video näyttää tulevan Avidemuxista ulos MPEG4-muodossa, mikä on Youtuben ohjeissakin.

Jos sensijaan saisin neuvon siihen, miten tuolla Avidemuxilla saisi ympättyä yhteen ne leikkeet mitä lopullinen video tarvitsee, niin luulen että onnistuisi.
      Sen käyttöohjeen mukaan mikä netissä on, olen onnistunut vain sylkäisemään leikkeet yhden toisensa jälkeen ulos Avidemuxista, mikä olisi ok. jos kukin leike olisi sellaisenaan valmis tuote, mutta ei tässä tapauksessa.
      Käyttöohje katkeaa kuitenkin tässä vaiheessa kuin pässin aivastus. En oikein jaksa uskoa että ohjelma jota mainostetaan videoeditorina, ei sisältäisikään kuin ½ editointiin tarvittavista työkaluista :(

• hööööööööökkk

AviDemux ei ole sellainen ohjelma, jolla niputettaisiin klippejä yhdeksi esitykseksi, mutta esimerkiksi Open Shot Video editor on sellainen, ja siitä voi tulostaa YouTubeen sopivat .mpeg -videotiedoston.

AviDemux on tarkoitettu YHDEN klipin käsittelyyn. Noita MPEG4 -tiedostoja on niitäkin monenlaisia, kuten Xvid ja x264. Ne perustuvat hieman erilaisille tekniikoille.

Et vain osaa lukea edes ohjeita, tai ymmärrä formaateista mitään. Tunnusta tietämättömyytesi, ja kun kysyt jotakin, anna enemmän tietoja kuin "mä nyt onnistuin aiemmin, mutta nyt ei onnannut".

• avitemuks
        hööööööööökkk kirjoitti:

AviDemux ei ole sellainen ohjelma, jolla niputettaisiin klippejä yhdeksi esitykseksi, mutta esimerkiksi Open Shot Video editor on sellainen, ja siitä voi tulostaa YouTubeen sopivat .mpeg -videotiedoston.

AviDemux on tarkoitettu YHDEN klipin käsittelyyn. Noita MPEG4 -tiedostoja on niitäkin monenlaisia, kuten Xvid ja x264. Ne perustuvat hieman erilaisille tekniikoille.

Et vain osaa lukea edes ohjeita, tai ymmärrä formaateista mitään. Tunnusta tietämättömyytesi, ja kun kysyt jotakin, anna enemmän tietoja kuin "mä nyt onnistuin aiemmin, mutta nyt ei onnannut".

On Avidemuxissakin file->append, millä voi lisätä klippejä. Klipit pitää olla samalla tavalla koodattuja ja mahdollisesti niin leikattu että ne alkaa aina I-framella ja loppuu I-frame-1-frameen, näin seuraava I-framella alkava ei sotke frame-sekvenssiä (en ole varma miten älykkäästi avidemux toimii eli osaako korjata tilanteen jos näin ei ole). Uudelleenindeksointi vaadittaneen (tools-rebuild frames).

Formatilla video:MPEG4 AVC(x264), audio: AAc(faac), format: mp4 saadaan MP4llä paras pakkaus (pienin tiedosto).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe