Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pyrren vauvakuume

Baby feever

Terveppäs teille. Hoidan pyreneiden maastiffia , siis narttua ja rouvalla on nyt selkeä vauvakuume vaikka se on leikattu. Eläinlääkärille soitin ja hän epäili
sitä että leikkaus oisi epäonnistunut koska se oirehtii noin. Onko kellään pyrreimmeisellä kokemusta siitä kuinka kauan tuota mahdollisesti kestää ? Nyt on mennyt jo reilu viikko mutta se viimeksi eilen yritti liehakoida jopa lumitraktoria :o)
Päivällä se hoitaa "vauvojaan" jotka on isoja luunpätkiä ja yöksi tekee niille pesän sänkyyn ja hautoo niitä siellä.
Lenkittäminen on vähän hankalaa, pitää aina katsoa ettei lajitovereita ole näköetäisyydellä, tuo on sen verran iso että se nythtää nurin kun innoissaan menee tutustumaan mahdolliseen isäehdokkaaseen.
Onko kellään kokemusta tai neuvoja ?

Ainoana "hätäkonstina" olen jättänyt sille yksi radion päälle hiljaiselle koska se hätääntyy jos vaikka ulkona kopisee joku
ja ns vauvat on vaarassa.

19

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • florencie

      Eikö eläinlääkäri antanut mitään neuvoja?

      Kaikki ne valevauvat vaan kylmästi heti pois ja kaikki mahdollinen joista se tekee itselleen pentuja. Valeraskaus on aina stressi koiralle ja se pitää saada poikki.
      Paljon aktiviteetiia nyt tosi paljon, lenkkiä, ja piilota makupaloja ulos ja sisään palloihin, sekä keksi kaikkea muuta aivojumppaa.
      Kun teet sitä viikon se saattaa mennä ohi, jos ei niin yhteys eläinlääkäriin.
      Itse sain koiraltani valeraskauden poikki, kun piilotin maastoon lihapaloja, tein niin joka lenkin jälkeen ja siinä väleissä, ramppasimme ulkona 7 kertaa päivässäkin. Käytin myös tryptofaania, sitä hain eläinkaupasta, se väsytti koiraa.

      • Baby feever

        Kiitos vastuksesta !
        Noita "vauvoja" on välillä pitänyt yön yli jopa uunissa piilossa kun rouva opetteli avaamaan yläkerran ovenkin etsiäkseen ne.
        Ei se eläinlääkäri oikein muuta sanonut kun voi voi ja oota.
        Mehän ravataan lenkillä ihan vähän väliä, se saattaa herättää jopa yöllä kuin uikkaa ja on ns hätä, sitte tsekataan ovet, ikkunat ja piha
        Hurjaa touhua on tuo lenkityskin koska se on yli-iso, painaa reilut
        sata kiloa ja asutaan silleen että koiria on paljon ympäriiinsä.

        Tässä mietin pitäisikö se "uudelleenleikata".

        Sitä tryptofaania pitää kyllä kokeilla, kiitos neuvosta, tässä nimittäin alkaa väsähtämään sekä koira että emäntä


      • huh mikä muija
        Baby feever kirjoitti:

        Kiitos vastuksesta !
        Noita "vauvoja" on välillä pitänyt yön yli jopa uunissa piilossa kun rouva opetteli avaamaan yläkerran ovenkin etsiäkseen ne.
        Ei se eläinlääkäri oikein muuta sanonut kun voi voi ja oota.
        Mehän ravataan lenkillä ihan vähän väliä, se saattaa herättää jopa yöllä kuin uikkaa ja on ns hätä, sitte tsekataan ovet, ikkunat ja piha
        Hurjaa touhua on tuo lenkityskin koska se on yli-iso, painaa reilut
        sata kiloa ja asutaan silleen että koiria on paljon ympäriiinsä.

        Tässä mietin pitäisikö se "uudelleenleikata".

        Sitä tryptofaania pitää kyllä kokeilla, kiitos neuvosta, tässä nimittäin alkaa väsähtämään sekä koira että emäntä

        Kuinka se voi painaa 100 kiloa, kun minkään rotuisen koiran narttujen ei pitäisi painaa läheskään niin paljoa. Eniten narttu saa painaa mastiffin kohdalla: 70-90 kg. En usko koiranne voivan painaa yli 100 kg ilman ylipainoisuutta - ja vakavaa sellaista. Urospyrretkin savuttavat vain harvoin 100 kg painon, ja silloin niitäkin aletaan jo määrittelemään painon perusteella virheellisiksi, elleivät muut mittasuhteet kohtaa painon kanssa tasaisesti.


      • Baby feever
        huh mikä muija kirjoitti:

        Kuinka se voi painaa 100 kiloa, kun minkään rotuisen koiran narttujen ei pitäisi painaa läheskään niin paljoa. Eniten narttu saa painaa mastiffin kohdalla: 70-90 kg. En usko koiranne voivan painaa yli 100 kg ilman ylipainoisuutta - ja vakavaa sellaista. Urospyrretkin savuttavat vain harvoin 100 kg painon, ja silloin niitäkin aletaan jo määrittelemään painon perusteella virheellisiksi, elleivät muut mittasuhteet kohtaa painon kanssa tasaisesti.

        Joo kyllä on tiedossa että se painaa liikaa. Sen takia se onkin hoidossa täällä mulla että reippaasti pitäisi saada painoa alas lenkittämällä ja ruokavaliolla. Säkä on noin 90, joten ihanteeseen päästään eläinlääkärin mukaan jotain 85-90 kilossa.
        Omistajaperhe piti sitä pelkästään tarhassa ja pennutti sen kerran
        ja ylipaino sille jäi. Eivät ennättäneet itse lenkitellä ollenkaan.
        Me kävellään 4-6 kertaa päivässä, riippuen vähän säästä.
        Tassut paakkuuntuu talvella tosi herkästi jolloinka se nuolee niitä, joten kovilla pakkasilla lyhkäsiä lenkkejä useempaan otteeseen.
        Samalla ihan tapakoulutusta tarhakoirasta salonkikelpoiseksi
        ladyksi.
        Vauvakuume alkaa- luojalle kiitos- helpottumaan pikkuhiljaa.
        Kaikki vauvaksi kelpaavat vein piiloon mutta kai ne aikanaan voi
        antaa takaisin ?

        Meidän laihis alkaa taas teholla kun tuo baby feever on ohi, nyt se lenkitys on vielä vähän vaikeeta senkin takia että kaikki vastaantulijat potkurista lähtien on potentiaalisia isäehdokkaita
        ja tuolla on massaa millä vetää, välillä ei auktoriteetti riitä saatikka voimat....

        Ei tätä rouvaa ole tarkotus viedäkkään näyttelyyn , on ihan kotikoira ja tällä hetkellä koko "kylän" koira, esim lapsia se rakastaa
        yli kaiken ja taputtaa saa ja taputettavaa riittää :o)

        Yleinen ensimmäinen reaktio onkin ollut että minkäs ponin sinä olet nyt ottanut :o) Mulla kun näitä hoitokoiria ja omia (päoasin uroksia) on ollut tätä ennekin ja nyt tuli tämä lempeä jättiläinen.

        Jos muuten täällä on muita pyreneiden omistajia , vaihtaisin mielellään mielipiteitä näistä, täällä paikkakunnalla on vain kaksi tän lisäksi ja niitä näkee vain harvoin.
        Netistähän kyllä löytyy tietoa mutta oisi kiva jutella jonkun kanssa jolla itsellä on vastaavan rotuinen "puudeli" :o)


      • edellinen"
        Baby feever kirjoitti:

        Joo kyllä on tiedossa että se painaa liikaa. Sen takia se onkin hoidossa täällä mulla että reippaasti pitäisi saada painoa alas lenkittämällä ja ruokavaliolla. Säkä on noin 90, joten ihanteeseen päästään eläinlääkärin mukaan jotain 85-90 kilossa.
        Omistajaperhe piti sitä pelkästään tarhassa ja pennutti sen kerran
        ja ylipaino sille jäi. Eivät ennättäneet itse lenkitellä ollenkaan.
        Me kävellään 4-6 kertaa päivässä, riippuen vähän säästä.
        Tassut paakkuuntuu talvella tosi herkästi jolloinka se nuolee niitä, joten kovilla pakkasilla lyhkäsiä lenkkejä useempaan otteeseen.
        Samalla ihan tapakoulutusta tarhakoirasta salonkikelpoiseksi
        ladyksi.
        Vauvakuume alkaa- luojalle kiitos- helpottumaan pikkuhiljaa.
        Kaikki vauvaksi kelpaavat vein piiloon mutta kai ne aikanaan voi
        antaa takaisin ?

        Meidän laihis alkaa taas teholla kun tuo baby feever on ohi, nyt se lenkitys on vielä vähän vaikeeta senkin takia että kaikki vastaantulijat potkurista lähtien on potentiaalisia isäehdokkaita
        ja tuolla on massaa millä vetää, välillä ei auktoriteetti riitä saatikka voimat....

        Ei tätä rouvaa ole tarkotus viedäkkään näyttelyyn , on ihan kotikoira ja tällä hetkellä koko "kylän" koira, esim lapsia se rakastaa
        yli kaiken ja taputtaa saa ja taputettavaa riittää :o)

        Yleinen ensimmäinen reaktio onkin ollut että minkäs ponin sinä olet nyt ottanut :o) Mulla kun näitä hoitokoiria ja omia (päoasin uroksia) on ollut tätä ennekin ja nyt tuli tämä lempeä jättiläinen.

        Jos muuten täällä on muita pyreneiden omistajia , vaihtaisin mielellään mielipiteitä näistä, täällä paikkakunnalla on vain kaksi tän lisäksi ja niitä näkee vain harvoin.
        Netistähän kyllä löytyy tietoa mutta oisi kiva jutella jonkun kanssa jolla itsellä on vastaavan rotuinen "puudeli" :o)

        Toivottavasti tuon koiran se omistajaperhe on nyt koiran entinen perhe. Minä en ikinä hyväksy, että koiria ennetaan sellaisille ihmisille, jotka eivät jaksa tarjota koirilleen runsaasti liikuntaa.

        Toivottavasti tuo koira on nykyään sinun kokonaisomistuksessa.


      • Baby feever
        edellinen" kirjoitti:

        Toivottavasti tuon koiran se omistajaperhe on nyt koiran entinen perhe. Minä en ikinä hyväksy, että koiria ennetaan sellaisille ihmisille, jotka eivät jaksa tarjota koirilleen runsaasti liikuntaa.

        Toivottavasti tuo koira on nykyään sinun kokonaisomistuksessa.

        Niin, ja heillä ei ole mitään mielenkiintoa /aikaa asiaa kohtaan. Taitaa siis jäädäkkin mulle, toivon mukaan näin.
        Vajaan vuoden sisään sitä on käyty kerran katsomassa ja luvattu on soittaa mutta soittoa ei vaan kuulu kun aniharvoin. Tai siis yleensä
        minä soitan sinneppäin jos on jotain asiaa , esim eläinlääkärillä käyntiä.
        Mutta ei se mitään me täällä "porskutellaan" menemään.
        Vauvakuumekkin meni jo ohi, toin ne luut takaisin ja nyt se järsii niitä
        kuten ennenkin ja kolistelee pitkin lattioita. Ei siis enää miellä niitä vauvoiksi.
        Likuntaa vähän rajoittaa nyt kun se innoissaan läksi kesken unen
        törmäämään ovelle kun tuttavani tuli kylään.
        Kannus jäi kiinni maton reunaan ja nyt se aristaa sitä, vaan lyhkäsempää hidasta lenkkiä useesti päivään, ei riehumista :o)
        Paljon on tullut kehuja ihan ventovierailtakin turkista; se kyllä tosiaan nyt hohtaa kun alkuun sitä joutui purkamaan jopa saksilla.
        Meillä on tämä paljon mainostettu furminaattori ja nyt kun sain
        totutettua sen harjaukseen niin se vaan nautinnollisesti kääntää kylkeä että otas vielä tuosta .
        Sen lisäksi "lumipesuja" eli puhdasta lunta korville (ei sitä keltaista, heh.. ) ja hankaus jonka jälkeen se ravistaa ne itse pois.

        Se furminaattori ON kyllä hyvä, jos joku miettii hankkimista niin suosittelen kyllä.


    • Baby feever

      No moikka taas
      Jatkan tässä omaa juttuani ja toivon että joku valottaisi tätäkin jutskaa :O)

      Ootteko panneet merkille pyrrestä / muista laumanvartijoista päivärytmin merkityksen ?
      Huomasin sen että kun nuo on tottuneet tiettyyn rytmiin niin ne
      tavallaan säkeentyy jos siihen tulee joku radikaali muutos.
      Meillä heitetään lenkit n klo 7, 12, 16, 19 ja 22.
      Aamuruoan annan seiskalenkin jälkeen, iltaruoan 16 lenkin jälkeen.
      Muuten lenkiltä palatessa kiitospalan joka on näkkäri tai korppu.
      Itse lenkillä, jossa myös koulutan , en enää käytä makupalaa vaan
      kehuja ja taputtelua. Palkka tulee sitten kotona.

      No nyt poikkeuksellisesti jouduin lähtemään yhdeksän pintaan menemään parina päivänä ja otin sen mukaan ja se oli ihan äimänä että mitä häh.
      Lenkit meni aivan puihin.... voi ei.... se nyhti, tempoili, haukkui jopa
      (tosi harvinaista) ja välillä jumitti ja kieltäytyi kävelemästä.
      Normi risteys-kadunylitys-rinnalla kulkeminen oli takkuista , ja kaupan peräseinä meinasi irrota kun jätin sen paikallaoloon sinne.
      Huh no- siitä selvittiin kunnialla takasin kotiin...

      Ja toinen jutska: millä leikitätte ulkona pyrreä ?
      Oon koittanut heittää palloa, keppiä, saapasta,köydenpätkää, frisbeetä ja innostaa sitä leikkiin mutta se vaan katsoo että HÖH. Mitä sinä siinä hillut ... ?
      Sitten me tuijotetaan vierekkäin sitä palloa että jaa siellä se nyt lepää.
      Ehkä jos vinttaisi grillimakkaran niin sen se varmaan hakisi :o)))
      No yksi asia mistä se innostui oli lehden kantaminen postilaatikosta
      mutta se esikäsitety sanomalehti oli melko lukukelvoton sen päälle...

      Oisi oikein kiva jos joku jakaisi omia kokemuksiaan, kiitos jo etukäteen :o)

    • Hmm... pari vinkkiä: Minulla on pyreittenkoira, leikattu uros ja ulkoillessa käytän kaulapannan lisäksi kuonoremmiä. Jos innostuu vetämään tai riehumaan, niin pystyn sen avulla pitämään kaverin aisoissa. Isäntä käytti valjaita, ja niinpä sitten koira nykäisi kerran nurin, niin että isännän olka murtui...
      Lisäksi olen joutunut käyttämään kuonokoppaakin ulkoillessa. Täällä kun on muutama (uros)koira, jotka ovat ärhennelleet sille ja tuntuu tämä yksilö olevan sitä laatua, että kun kerran suuttuu jollekin koiralle, niin sitten vihaa sitä varmaan maailman tappiin. Eikä koskaan tiedä, minkä mutkan takaa se "vihollinen" putkahtaa näkyviin. Nartut saa kyllä ärhennellä vaikka kuinka, niiden edessä se on heti selällään ja haluaisi vain leikkiä.

      Tassujen paakkuuntumiseen on auttanut tassukarvojen leikkaaminen. Tosin en itse ole leikellyt kovin aktiivisesti, kun kuvittelen, jottas ne karvat edes vähän suojaavat kovalla pakkasella. Yllättävän helposti ne paakut sitten lähtee kun vien koiran kylppäriin ja suihkutan tassuja vedellä. Harjalla tai nyppimällä homman menisi varmaan ikuisuus.

      • Baby feever

        Kiitos paljon vastauksestasi zeta-j.
        Meille ilmaantui uusi ja aika isompi huoli... ilmeisesti sydämen vajaatoiminta taikka jotakin.
        Rouva vaan sen vauvakuumeen jälkeen alkoi hidastumaan, läähättää ja puuskuttaa jo pienenstä lenkistä. Eläinlääkärin mukaan (puhelin-keskustelu, huomenna vastaanotto) kyse on mitä todennäköisemmin siitä tai nivelistä. Huomenna tiedetään vaan uneton yö on edessä kun tätä on pohtinut.

        Omistajat eivät ota mitään kantaa asiaan, eivät tahdo sitä takaisin
        varsinkaan nyt ja pitäisi huomenna päästä lukemaan siru että saisin
        kenneliin yhteyksiä. Sen verran olen saanut tietoa että samasta pentueesta on maksimi ikä ollut 2-3 vuotta !
        Voiko olla näin vähän ?

        Rouvan kunto meni alas melko nopsaan, mitään muutosta ei päivärytmissä /elintavoissa ole ollut.

        Eilen se oli hoidossa naapurissa että sain siivottua kunnolla.
        Pentuaikoina sitä on "koulutettu" suihkepullolla, hiuslakalla ja peloteltu pölynimurilla joten siivoaminen pitää tehdä ilman Rouvaa.
        He sanoivat aika heti että tämä on kipeä, normisti se jaksaa innostua
        ihmisistä, lapsista eritoten ja ruoasta. Olivat koittaneet tarjota näkkäriä
        ja jopa pikku murusia lenkkiä mutta ei.
        Etsinyt vaaan kaukaisimman nurkan jonne mennä maaten.

        Olen huolesta soikeana !

        Se on silminnähden hidastunut, vaikka koitan innostaa niin tuloksena on
        huolestunut silmäys minuun että taas se riehuu....

        Voiko olla näin että sydämen vajaatoiminta tulee näin äkkiä.

        Helpottakaa tulevaa yötä, kiitos , pitkät tunnit on aamuun !

        Varsinkin kun oon miettinyt että mitä oisin mahdollisesti tehnyt väärin
        ja sitäkään en keksi.

        No yksi asia on päiävänselvää--- Rouvaa ei takaisin tarhaan enää ikinä, tai sitten minä menen sinne myös kanssa.


    • Pystiffipojat

      Siis onko nyt kyseessä pyreneittenmastiffi vai pyreneidenkoira narttu?
      Käypä lukemassa www.pyreneittenmastiffit.fi -sivuilta pyreneittenmastiffin luonteesta.
      Voi hyvin olla, että jonkun pentueen koirat ovat jääneet lyhyt ikäisiksi, johtuen perinnöllisistä sairauksista tai muuten yhteensopimattomasta yhdistelmästä. Jos muillakin pentueen koirilla on ollut sydän vikaa, voi se hyvinkin olla perinnöllistä. Ylipainokin altistaa koirilla sekä kissoilla sydänsairauksiin sekä sokeritautiin. Myös nivelet ovat kovalla koetukselle, kun painoa on liikaa. Koira dieetille ja sitten lihaskuntoa lisää metsälenkeillä.

    • ghuuttaja

      Siis, miitä ihmettä ??? Etkö tuon vertaa osaa lukea :-/ Luehan aloittajan kirjoittaman tekstin VIIDES sana ! Täällä ei pitäisi aloittaa riitoja, arvostella muita keskustelijoita ym. mutta tuollainen PELKÄN OTSIKON lukeminen ja muuten tiedon kysyminen kirjoitellen vaikuttaa jo joltakin pakkosyndroomalta, jonka vuoksi ei kykene keskittymään mihinkään muuhun kuin omaansa ...

    • Pystiffipojat

      Onpa ghuuttaja herkillä ;)
      Tarkistin vaan rotua, vaikka se tulikin aloittajan viidentenä sanana :)
      OIkein iloista pääsiäistä ja hyviä hetkiä aloittajalle koiran kanssa ja kaikkea hyvää. Toivottavasti sillä ei ole mitään vakavaa vaivaa vaan olisi aloittajan ilona pitkään :)

      • baby feever

        Kiitoksia paljon vastauksista.
        Meille ei nyt kovin hyvää kuulu...
        Eläinlääkärin mukaan sydämen vajaatoiminta ja arvioutu ikä noin vajaa vuosi.Kyseessä on siis pyreneiden maastiffi.
        Painoa ei oikein saa alenemaan kun se ei kertakaikkisesti jaksa paljoa
        yhtäsoittoisesti kävellä, läähättää ja puuskuttaa noin vartin jälkeen, olen koittanut vaan sitkeästi ja sinnikkäästi vetää sitä pikku hiljaa menenmään. Annan olla ukkona, nuuskia kevään tuoksuja, ihan mitä vain sitä huvittaa tehdä.
        Ruokaa säännöstelen, kevyt papanoita ja paljon keitettyä riisiä
        tai perunaa.
        Itku ja haiku olo, rouvasta en tahtoisi millään luopua vielä, se alkaa olla jo kuin ihmisen luonto.

        Omistajat.

        Ovat sitä mieltä että ei viedä enää edes eläinlääkäriin, eivät siis välitä
        pätkääkään. Eivät tahdo koirasta enää mitään kuluja.Eivät halua takaisin, eivätkä suostu edes miettimään mihin iakanaan sen hautaan.

        Siis oikeasti- minulla itselläni ei ole varaa hirveästi viedä sitä alvariinsa
        lääkärille, en halua että rouva kärsii, enkä että se löytyy ... sanonko mistä...

        Olen koittanut löytää apua isommilta koiranruokafirmoilta, kukaan ei reagioi.
        Aika onneton tilanne siis.

        Onko kellään hyviä idiksiä miten laittaa "hattua kiertämään "
        että saisin pidettyä tän kaikkien rakastaman lempeän jättiläisen
        kauemmin meidän ilonamme ?

        Kiitoksin ja hyvää pääsiäistä


      • ....
        baby feever kirjoitti:

        Kiitoksia paljon vastauksista.
        Meille ei nyt kovin hyvää kuulu...
        Eläinlääkärin mukaan sydämen vajaatoiminta ja arvioutu ikä noin vajaa vuosi.Kyseessä on siis pyreneiden maastiffi.
        Painoa ei oikein saa alenemaan kun se ei kertakaikkisesti jaksa paljoa
        yhtäsoittoisesti kävellä, läähättää ja puuskuttaa noin vartin jälkeen, olen koittanut vaan sitkeästi ja sinnikkäästi vetää sitä pikku hiljaa menenmään. Annan olla ukkona, nuuskia kevään tuoksuja, ihan mitä vain sitä huvittaa tehdä.
        Ruokaa säännöstelen, kevyt papanoita ja paljon keitettyä riisiä
        tai perunaa.
        Itku ja haiku olo, rouvasta en tahtoisi millään luopua vielä, se alkaa olla jo kuin ihmisen luonto.

        Omistajat.

        Ovat sitä mieltä että ei viedä enää edes eläinlääkäriin, eivät siis välitä
        pätkääkään. Eivät tahdo koirasta enää mitään kuluja.Eivät halua takaisin, eivätkä suostu edes miettimään mihin iakanaan sen hautaan.

        Siis oikeasti- minulla itselläni ei ole varaa hirveästi viedä sitä alvariinsa
        lääkärille, en halua että rouva kärsii, enkä että se löytyy ... sanonko mistä...

        Olen koittanut löytää apua isommilta koiranruokafirmoilta, kukaan ei reagioi.
        Aika onneton tilanne siis.

        Onko kellään hyviä idiksiä miten laittaa "hattua kiertämään "
        että saisin pidettyä tän kaikkien rakastaman lempeän jättiläisen
        kauemmin meidän ilonamme ?

        Kiitoksin ja hyvää pääsiäistä

        Hei,

        Tänään tuli vastaani koira joka käytti nitroa, kyseessä ei ollut laumanvartija.
        Olisiko lääkityksestä apua, samalla kun annat kevyttä ruokaa.


      • ed.
        .... kirjoitti:

        Hei,

        Tänään tuli vastaani koira joka käytti nitroa, kyseessä ei ollut laumanvartija.
        Olisiko lääkityksestä apua, samalla kun annat kevyttä ruokaa.

        Tulee kuuma kesä, onko mahdollista saada ilmastointilaitetta ajoissa asuntoon?
        Minulla on sellainen kesällä olohuoneessa, pidän kaukkaria siellä kesäkuumalla. Pihamme tulee liian kuumaksi iltapäivisin, koppia myöten.
        Tässä linkki sydämmen hoidosta.

        http://www.vetcare.fi/index.php?id=163


    • Pystiffipojat

      Voi ei.
      Jos ei koiraa saa liikuttamalla laihtumaan, yritä vähentää ruokamäärään, niinkuin olet varmaan yrittänytkin.
      Ei sinulla ole mahdollisuutta ostaa koiraa itsellesi, vaikkakaan sillä ei ole paljon aikaa jäljellä. Tai josko omistajat luopuisivat siitä nimellistä korvausta vastaan.
      Sinulle siitä kuluja kyllä tulee, mutta niin taitaa tulla nytkin, kerran omistajat eivät suostu maksamaan.

      Voimia molemmille !

      • Kiitos kiitos sinulle

        Luulen että omistajille kelpaisi kyllä raha, mutta kun olen nyt vuoden Rouvaa elättänyt omilla kustannuksilla (paitsi ne muutamat eläinlääkärikäynnit = kennelyskä) ovat hoitaneet, ehkä olisi enempi niin että heidän kuuluisi korvata jotenkin minulle päin ?

        Paljon on tullut kehuja siitä kuinka hyvältä se nyt näyttää, turkki on siisti ja olemus kaikin puolin ok :o)

        Muut kaikki toivoo lämmintä kesää, minä taasen en koska tiedän että se tulee olemaan vaikeaa aikaa ! Viime kesän lämpöennätys
        täällä oli 37 joten ainoa asia mikä pelastaa oisi järvi.

        Siitä hyvä että pystyn kyllä olemaan paljon Rouvan kanssa nyt,
        ja katsomaan että nämä viimeiset ajat menee hyvin.

        Vaikeaa tulee olemaan luopuminen, pitää varautua henkisesti.
        Ihanaa tässä on se että naapurit on olleet kovin paljon tukena, tarjonneet lenkkiseuraa ja tuovat "herkkuja" eli kuivattua leipää.

        Rouva kun varauksetta rakastaa ihan kaikkia, nyt kun se on tarhakoirasta päässyt ihmisten pariin niin kaikki on uutta ja kivaa,
        ihan postinkantajasta naapurin lapsiin.
        Ihmeellistä muuten kuinka se pitää musiikista !
        Saattaa olla radion vieressä tuntitolkulla, korvat höröllä :o))

        Sitten kun tulee Laura Närhen Mä annan sut pois... niin minun pitää vaihtaa huonetta.....


    • Pystiffipojat

      Ihan oikeasti voimia sinulle :) Tunnut tykkäävän rouvasta niin aidosti.
      Yritä saadä rouva ihan omiin nimiisi ja omaksi, sitten voit hyvällä omalla tunnolla
      tehdä niin kuin parhaaksi näet ja voit.

      Vaikuttaa aivan ihanalta pystiffirouvalta, mutta niin nämä on olleet kaikki mitä pystiffejä olen tavannut. Siksipä tähän rotuun olenkin ihastunut.

      Oikein hyvää kevättä ja älä murehdi vielä kesää. Vinkkinä helteisiin: kylmässä vedessä kasteltu pyyhe viilentää myös. Kaikki pystiffit eivät tykkää edes uimisesta ja kaikilla ei ole siihen mahdollisuuttakaan.

      Jos haluat kysellä asioista tai muuten purkaa mieltäsi, tietoni löytyvät pyreneitenmastiffit. fi hallitus-sivulta. Olen sihteerinä.

      • Baby feever

        Surullisena tietona ilmoitan että Rouva on nyt kepeillä mullilla nukkumassa.
        Eläinlääkärin mukaan pitkiin ja kalliisiin hoitoihin ei oisi kannattanut
        lähteä, sillä oli ylävatsan kasvaimia.
        Se lopetettiin saman tien.
        Syömisen Rouva lopetti lähes paria päivää ennen kokonaan ja pissit meni alle.
        Iso on suru, sen voin sanoa... mutta tsemppiä, jaksuja ja mukavia päiviä teille joilla vielä tämmöinen sydämen valloittaja on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe