Onko kuinka vikaherkkä, että kannattaisi öljy sekoittaa jo bensaan?
Joku tuolla myyntipalstalla sanoi, ettei luota automaattiin. Olikohan pelkkää markkinointipuhetta viallisen koneen puutetta vähätelläkseen.
Tuoreöljyvoitelu
5
303
Vastaukset
- bjvhmhjmhuvjmhujm
riippuu ihan moposta kui vikaherkkä se öljypumppu on,itekki ottanu sen detsistä pois ni varmempi voitelu vaikka toimiki
- wtgawyhaahy
Aivan hyvä systeemi on, jos toimii kerran, toimii yhtä varmuudella aina kuin itse moottorikin. Paitsi jos menee säätämään itse öljypumppua.
- vari
Tuorevoiteluun ei voi luottaa. Tuorevoitelujärjestelmä ei ilmoita itsestään mitään kun lopettaa toimintansa. Ensimmäinen kunnollinen vihje tulee vasta kun mäntä lämpöleikkaa sylinterin seinämiin.
Kyllä minulla ainakin on turvallisempi olo ajaa kun tiedän varmasti että tankissa on valmiiksi sekoitettua tavaraa sillä sekoitussuhteella minkä itse haluan.
Pumpun sekoitussuhteista en uskalla mennä sanomaan. Pitäisi joskus testata paljonko vie öljyä per litra bensaa kun pumppu on säädetty merkkien kohdalle. - <fg<s<g<
Ei se moottorikaan kerro koska kampiakseli pettää, jos on viallinen. Ehjä ja toimiva tuoreöljyvoitelujärjestelmä toimii varmuudella yhtä hyvin kuin ehjä ja toimiva moottori.
- vari
On eri asia puhua moottorin kestävyydestä kuin taas moottorin kestävyydelle elintärkeästä laitteesta. Pumpun ja sitä pyörittävissä osissa saattaa olla muovisia osia.
Mutta keksin minä jotain positiivistakin sanottavaa tuorevoitelusta. Esimerkiksi sillä hetkellä kun polttoaineseos muuttuu laihaksi syystä tai toisesta. Tällöin polttoainetta on vähemmän suhteessa ilmaan mutta tuorevoitelu jatkaa edelleen syöttämistä kierrosten mukaan joten voitelu toimii edes jotenkin.
Jos taas öljy on sekoitettu suoraan polttoaineeseen niin laihalla seoksella myös voitelu vähenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71900Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?100713Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659- 18656