Moi kaikki!
Asiaan .. eli Derbissäni on sellane ongelma ko tuli pytynkannen tiiviste vaihdettua ja mielestäni se meni ihan hyvin sinne jne .. mutta ku heitin mopon käymään ja lähdin ajelemaan ja pysähdyin kaverin pihalle niin huomasin että jäähdytysnestettä tippuu alkukäyrästä ja pytyn välistä ... Suoritin myös mopoon ilmauksen jälkeen kun olin vaihtanut tiivisteen ... kaveri ajatteli että voisko olla että on kuitenki vääri laitettu se kannentiiviste ?? itse kyllä kattelin sillon ku laitoin että olin laittanu samanlaitte ko vanha tiiviste oli ennen paikallaan , mutta varmaksi en mee sitte sanomaa enää ..
Mopo on Derbi Senda Xtreme 2010
Kiitos etukäteen!
Derbin jäähdytysneste ongelma!
46
29888
Vastaukset
- vari
Näin yleisesti...
Se on selvää et vituiks men mutta syitä voi olla monia. Olette kenties ryssineet tai ehkäpä kansi on vino jo edellisestä kerrasta? Jostain syystä se edellinenkin tiiviste oli alkanut vuotamaan. Ei auta kuin ottaa auki ja tarkistaa tiivisteestä että mistä kohtaa vuotoa on tapahtunut. Kansikin pitäisi kiristää tasaisesti, yhtä tiukkaan ja siihen pitäisi käyttää kaikkia kiinnikkeitä. Tiivisteen välissä ei saa olla likaa eikä vanhan tiivisteen jämiä. - m0nn1
täytyy laittaa uusi tiiviste varmaa sitte? ja kaveri varmaa väänsi vitullee varmaa sit sen ko kiristettiin kansi .. edellisestä kerrasta kansi ei vino eikä tiiviste väärin koska siihen ei ole koskettu aikaisemmin , mutta koska pienestä projektista josta en jaksa kirjottaa=D (ei tärkeää) päätin vaihtaa tiivisteen samalla kun jouduin räpeltämään pyttyä....
mut kiitos kuitenkin , taidan ostaa uude tiivistee ja katon et tulee kunnol laitettuu =) - Väärin kiristetty.
Pitäisi aina kiristää momentiin.
Se on niin onneton tuo kansi että kun kiristät väärin niin jos ei tällä kertaa,niin ensi kerralla se on piloilla.
Kun kiristelette pelkillä lenkeillä ja räikällä,yhtään ei pysyt sanomaan sitä kuinka tasan se veto on.
sitten se vetää jo sylinteriä vinoon ja kiertokankikin tekee kohta vinottaista liikettä.
ja sitten menee kirtokangen laakerit ja sitä myöten kampakselin laakerit.
Kyllä ne on syytä laittaa kunnolla ja aina ensin se pesu mopolle enenkui alkaa rassaamaan pyttyä irti. - derbibomber
Mikähän derbissä ku tulee nesteet paisuntasäiliön korkin välistä ja silleen pihisee ku on käynnissä
- Derbinrassaaja
Minulla sama ongelma enkä tiedä mistä johtuu?
- Anonyymi
Mulla oli sama vika ja korjaantuu kun vaihdoin kannen tiivisteet ja ennen sitä kun olin vaihtanut nii mulla räjähti paisuntasäiliö
- Derbidrd2011
Itellä ongelma että mootorin pohjasta vuotaa, siellä on joku pieni niiku reikä josta näyttää että puuttuis jonkinlainen korkki koska aluks ei vuotanut mutta alkanut vuotamaan pari viikkoa ennen ku laitoin mopon talvisäilöön, tutkin nyt mistä tiputtaa nii pohjassa sellanen ehkä hammastikun kokonen reikä joka kyllä näyttää ihan tarkotukselliselta mutta veikkaan että siitä puuttuu jonkinlainen tulppa/korkki
- derbidrd2011
sen huomasin että saattaakin tulla jostain muualta mutta en tiedä mistä....
- DerbiOnPaskaXD
sul on menny stefa vesipumpust. ONNEE :D
- Apikka2014
Itellä on tollanen Aprilia SX 2014 ja jäähdytysnesteet vaan katoaa jonnekkin? Ei vuoda maahan. Koko tankillinen "häviää" n.30-45m aikana, ilman että on edes käynnissä siis. Mikä helvetti on kyseessä?
- remonttia
Valuu lohkon sisään kansihalki ja tiiviste sontana ja öljyt kuralla!
- Anonyymi
Saitko asiaa selville itellä nyt sama ongelma näin 5vuoden jälkeen.
- Anonyymi
DerbiOnPaskaXD kirjoitti:
sul on menny stefa vesipumpust. ONNEE :D
Onko näi? Itellä sama ongelma. Mutta jos stefa eli öljytiiviste on menny ni eikö se pitäs sitten näkyä jäähärissä, että se on öljyn kans sekottunu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko näi? Itellä sama ongelma. Mutta jos stefa eli öljytiiviste on menny ni eikö se pitäs sitten näkyä jäähärissä, että se on öljyn kans sekottunu?
Sen takia siel on se reikä ettei se sekotu öljyihin ku se stefa menee
- Riejjujäbä
Mikä vois olla ku vaihoin rieju mrx 2010 kannentiivisteet sitten alko vuotaa sisempi tiiviste vaihoin sen ja oon ajanu hetken ja ny ku oon ajanu pri pv nii syylärin tlivuotoletkusta tulee jäähdytinnestettä ulos?? Mikä siinä vois olla voiko taas olla tiiviste mennyt (ulompi) ja onko väliä laittaako paksumman vai ohuemman tiivisteen itse laitoin paksumman? Voidiko kansi olla kiero vai mitä?
- glykoolia
Ilma kuplia jäähdytys järkässä, remontti levisi reisille nyt
- Riejjujäbä
Mitä tsrkoitat ilmat kyllä poistin sieltä ennen kuin käynnistin ja vesi kyllä kuplii kun käynnissä eli pitäisi vuotaa kansi
- Bbbm
Mulla vuotaa pakoaukosta ja pytyn alta jäähdytysnestettä eikä mopo lähde käyntiin ja tiivisteet on vaihdettu eikä ollut mitään vaikutusta mikä voisi olla vialla?
- riejjujäbä
Kannattaa vaihtaa vaihteistoöljyt ainakin Koska sulta on mennyt. Sisempi tiiviste nesteet valunut alakertaan
- riejjujäbä
Kannattaa myös laittaa tiivisteet kunnolla ja ilmaa jäähdytysneste järjestelmä niin pitäisi toimia
- apikkaa
mikäköhän vialla? mopo ei lähde käyntiin pakoaukon ja putken välistä kiehuu jotain
mopo toimi viimeajo kerralla moitteettomasti nyt ei vaan käynnisty.- nääin
Kannentiiviste.
- apikkaa
nyt ei vuoda mitään enkä oo vaihtanut mitään mikäköhän siinä oli😂
- gilsu
mikäköhän mopossani on kun 8km lenkin jälkeen jäähdytysneteet ovat kadonneet?
- Jutustelija1
Ettei vaan olisi jonkin sortin vuoto.
- bbbb
jäähdytysnesteessä jotain mustaa kai öljyä? mikä rikki?
- HEMI
Mulla oos derpissä semmonen ongelma ett jäädytys neste tulee pytyn päältä (ylivuoto?) pienestä letkusta pihalle. Voiko olla termostaatti vika vai pitäskö sen pienen letkun mennä johonki kii... semmone pommi oli ku ostin että kaikki patentoitu päin v..a. eli mopo on derbi senda 2009
- Anonyymi
Mitä vika kun beta 2015 työntää jäähdytysnestettä pihaan/ pakoputkeen?
- Anonyymi
Kannentiiviste
- Anonyymi
Mulla on iha sama hei kaikki patentoitu ilmastointiteipil ja nippusiteil :D ja mullaki vuotaa pytyn päältä siitä letkusta ku nostan kierroksii mul o Derbi senda 2002
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on iha sama hei kaikki patentoitu ilmastointiteipil ja nippusiteil :D ja mullaki vuotaa pytyn päältä siitä letkusta ku nostan kierroksii mul o Derbi senda 2002
Saitko asian korjattua mulla sama vika enkä keksi nytten mitä tehdä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko asian korjattua mulla sama vika enkä keksi nytten mitä tehdä
Menee kaasuttimenlämmitykseen,
- Anonyymi
Isäsmuna oli väärin kirostetty!!!!!!!!!wouuy
- Anonyymi
Opettele rassaa tai mee ajaa pillulla
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Isäs näki ku pillullas ajo
- Anonyymi
Isäs näki ku pillullas ajo
- Anonyymi
moi riku
Tietääkö kukaa mikä derbissä vikana kun tuossa hetki sitten kävin vaihattaa tiivisteet koska vuosi koneesee jäähärit mutta edelleen katoaa nesteet ei vuoda ulos eikä mopon toiminassa ole ollut mitää vikaa savuttaa jos on ollut pitkään esim yön yli käyttämättömänä mutta vai iha hetken
Mopo on derbi xtreme 2009- Anonyymi
Ei perse sulla taitaa vuotaa lohkoo nesteet. Tiiviste vaihtoo ja uudet öljyt
- Anonyymi
Mulla sama. Katoaa nesteet, ku käy ajamassa. Kannattaa kiristää vielä sitä sisempää kantta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2456047Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k314466Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,242552Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3122296Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast491481Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1781424Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611349Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331267- 351054
- 1731010