Miten saa kissan nukkumaan koko yön?

Vitsit vähissä

Meillä alle vuoden ikäinen kissa herää neljän aikaan aamulla leikkimään ja kolistelemaan. Mitä konsteja on saada kissa nukkumaan edes kello 6:een?

44

7432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussin mamma

      ei mitään. Senkus kömmit puoliunissa lykkäämään kissan vessaan, olkkariin tai muualle missä se häiritse mahdollisimman vähän, ja ovi kiini. ja kesällä tarhaan, ja takaisin unille. Kissat kun on luonnostaan aamu-yön virkkuja. Jussikin puree nenästä ja haluaa jotain noin 3-4 aikaan aamusta, jo kolmatta vuotta.

    • miukutiukunen

      Kaikki leluksi kelpaava lukkojen taa.Leikität kissaasi ennen nukkumaan menoa niin että se väsyy.
      Oma rytmisi pitää olla säännöllinen ihan kuin lapsillakin....eli jos olet ollut hereillä aamu 4 aikaan jostain syystä aikaisemmin muutaman kerrankin kissa ottaa se mielellään omaksi ajakseen heräillä.
      Minulla on ollut paljon kissoja elämäni aikana ja kaikki on heränneet vasta sitten kun minäkin.Kiima-ajat on asia erikseen ja sairastellessa.

    • Yövirkkujat

      Jos vain mahdollista evää kissan pääsy makuhuoneeseen silloin kun se alkaa leikkimään niin saat nukkua rauhassa. Kissat on tosiaan hämärä eläimiä ja tykkäävät puuhata silloin kun muut nukkuvat ja se minusta tulisi tietää silloin kun kissan hankkii. Itselläni on kaksi kissaa 7 ja 2 vuotiaat ja molemmat touhuavat öisin. Itse olen tottunut niiden öisiin ääniin ja tunnistan heti jos he leikkivät jollain ei sallitulla mutta omien lelujen kanssa touhuaminen saa minut rentoutumaan, tietääpähän etteivät ole tekemässä pahojaan! ;)

      Kissa on sen verran itsenäinen elukka, että jotkut niiden tavat pitää vain hyväksyä ja itse sopeutua siihen. On ärsyttävää, että ihmiset eivät nykyään ajattele eläintä eläimenä vaan miltei kuin leluna, jonka pitää tehdä niinkuin ihminen haluaa ja jos niin ei käy se on eläimen menoa!

      Jos tahdot eläimen joka noudattaa sinun elämänrytmiäsi ja sääntöjäsi, hanki koira!

    • Kokolailla

      Kyllä munkin kissa melusi yöt läpeensä noin pari vuotiaaksi asti, mut sen jälkeen on nukkunu suurinpiirtein silloin kun mäkin. Kyllä se vaan on niin, että kissat tekee mitä tahtoo ja millon tahtoo.

      • Anonyymi

        Kissat on vapaita eläimiä ei ne osaa lukea sääntöjä kuunnella sääntöjä ne oppivat uusia sääntöjä vanhempina ja pitää pikkusen saada leikkiä


    • 15+5

      Mun kissa riehui kanssa aamuöisin. Kämppikselläni oli koira, joten oli tärkeää, että kissa olisi nukkunut yöllä, ettei olisi herättänyt kämppistä, mutta minkäs teet... Ei auttanut leikittämiset tai väsyttämiset. Kissa meni tosi myöhään nukkumaankin ja oliki vaikea saada sitä rauhottumaan. Sit yöllä heräs muutaman tunnin unien jälkeen. En keksiny slle mitään selitystä, muuta kuin että nuorella kollilla on energiaa.
      Nyt kun asun yksin, niin yöheräämiset ovat vähentyneet. Ei se kauaa jaksa riehua, jos ei ole leluja tai muutakaan mielenkiintoista, eikä itse reagoi jos kissa hakee huomiota. Nyt on ikää jo 3 vuotta ja on nukkunu jo muutaman vuoden tosi hyvin samassa rytmissä. Välillä saa mennä herättelemäänki.

    • hippu^^

      Kissa on yöeläin, joten yöllä touhuaminen kuuluu kissan luontaisee käyttäytymiseen. Omatkin kissani riehuvat välillä öisin, mutta itse olen siihen jo niin tottunut. Hyppivät sängyssä ja riekkuvat kiipeilypuussaan. Useimmiten kuitenkin tulevat sänkyyn nukkumaan siinä 23 maissa ja herättelevät aamulla klo 6, kun pitää lähteä töihin. Viikonloppuna aamuherätykset tuntuvat liian aikaisilta, mutta sen kanssa on opittu elämään. Minulla on kissojen lelut aina heidän saatavillaan, mutta jos on yövieraita, niin keräilen äänekkäimmät kaappiin talteen.

    • Nukkuminen :)

      Meillä sitten on näin että kun menet nukkumaan kissa menee myös ajallaan,mutta aamulla puolen neljän aikaa yöstä kissani hyppää hyllyn päältä päälleni.Nykyisin se menee nukkumaan ja nukkuu jos annat yhen herkkupalan.Minulla ainakin toimii mutta riippuu millainen kissa sinulla sitten oikein on.

    • 7+2

      Hanki korvatulpat!

      Käytä kissa ulkona ja kävelytä sitä jotta se saa energiaansa purettua ja virikkeitä elämäänsä.

      Anna sille iltaruoka juuri ennen nukkumaanmenoa.

      Hanki kissallesi kissakaveri.

    • vanha krista

      Yö eläin on, laitan makkarin oven kiinne yöksi. Ja jos kissa ulkona niin aamulla tassujen töminä kuuluu kun hieroo ovea. Kylmällä pakkasella ovat mieluiten sisällä ja nukkuvat tai jahtaavat toisiaan ja painivat, joskus pudottavat jonkun esineen vahingossa. Kissan lelut esim kellot tai kuulat kannattaa yöksi nostaa piiloon. Pehmolelut käy hyvin niistä ei kuulu ääntä ja voit nukkua rauhassa.

    • asdfghjklö2

      Minulla kissa ryhtyy usein varhain aamuyöllä tai aamulla mekastamaan, jos sillä on nälkä. Jos laitan illalla tarpeeksi ruokaa lautaselle, että sitä jää yöksikin, niin saan nukkua rauhassa. Kissi nukkuu vieressäni tai päälläni tyytyväisenä. Käy joskus yöllä syömässä ja on onnellinen.

    • Kissa nukkuu 16-18 tuntia vuorokaudesta ja yleensä nukkuminen sijoittuu ruokailujen jälkeen. Anna siis Illalla ennen kun itse käyt nukkumaan niin kissoille ruoan. Kyllä mun kissat on aina nukkunu aamun asti jos illalla annan ennen nukkumaan menoani ruoan.. :)

    • Me kaksi3

      Mulla on korvatulpat, kissa sujettuna eri huoneeseen kuin missä itse nukun,
      ruoka ennen nukkumaan menoa, iltaleikitys ennen nukkumaan menoa.

      Aamulla tervehtii iloisesti kun avaan keittön oven.

    • 8+5

      Taas kerran yksi esimerkki siitä, että kissa ei sovellu elämään vankeudessa. Sisäkissalla ei ole virikkeitä tarpeeksi, eikä vangitulla kissalla edes voisi olla. Meillä kissoista ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, koska ne saavat mennä ja tulla sisään ja ulos halunsa mukaan. Silloin kun kissalla riittää virtaa, niin se puretaan esimerkiksi saalistukseen tai puissa kiipeilyyn. Tuloksena terve ja onnellinen kissa, jolla ei ole ongelmia.

      • 632782+938729

        Tai sitten entinen kissa,ja omistaja, joka hankkii aina uuden menehtyneen tilalle.
        Ulkokissa elää lyhyen 3-5vuotta kestävän,ja vaarallisen elämän.


      • 7+8
        632782+938729 kirjoitti:

        Tai sitten entinen kissa,ja omistaja, joka hankkii aina uuden menehtyneen tilalle.
        Ulkokissa elää lyhyen 3-5vuotta kestävän,ja vaarallisen elämän.

        Ai jaa. Kyllä meidän kissat ovat eläneet paljon vanhemmiksi, vaikka vapaasti ovat ikänsä ulkoilleet. Vanhin on jo kymmenen vuotta arviotasi iäkkäämpi. Kuolleiksi kissoiksi melkoisen vilkkaita, hellyydenkipeitä ja hemmetin tehokkaita saalistamaan.


      • samahan se -_-
        7+8 kirjoitti:

        Ai jaa. Kyllä meidän kissat ovat eläneet paljon vanhemmiksi, vaikka vapaasti ovat ikänsä ulkoilleet. Vanhin on jo kymmenen vuotta arviotasi iäkkäämpi. Kuolleiksi kissoiksi melkoisen vilkkaita, hellyydenkipeitä ja hemmetin tehokkaita saalistamaan.

        Juu,mä tiedän yhden jolla kans ulkokissa,se ottaa aina saman värisen tilalle,mut kyllä huomaa,et kisu on taas uus.On niissä kuvioissa aina vähän eroja.


      • Anonyymi
        7+8 kirjoitti:

        Ai jaa. Kyllä meidän kissat ovat eläneet paljon vanhemmiksi, vaikka vapaasti ovat ikänsä ulkoilleet. Vanhin on jo kymmenen vuotta arviotasi iäkkäämpi. Kuolleiksi kissoiksi melkoisen vilkkaita, hellyydenkipeitä ja hemmetin tehokkaita saalistamaan.

        Minullekin muutti 7-8 vuotta sitten ulkokissa . joka on ainakin yli 15 v. ikä on epävarma. On ollut vähän laimea kun ei ole talvella ulkoilut. Nyt yritän vanhaa kissaa totuttaa kaulapantaan ja pienikin ulkoilu on parantanut sen ruokahalua.


    • Maatiainen

      Kissasi haluaa touhuta, koska sen kellonaika on- metsästysaika... Vaihtoehtoisesti muuten vaan virtaa, ja seurusteluaika. Onnellinen sinä- sinun kissasi kertoo suoraan, pelotta miten mitä toivoisi. Et ole kohdellut ainakaan huonosti.
      Itsellä kissaystävä joka haluaa iltayöt olla kanssani ulkona, kun sää vain sallii... sitten sitä toikkaroin puoli yhdenkin aikaan yöllä raskaammillakin työviikoilla tämän metsästäjän ja reviirinhaltijan kanssa, ja toinen on niin muikee kun vain voi- että kampeaa välillä syliinkin kytistään pitämään jos kylmä tuuli käy syksystä. Hampaani kalisevat. Kesällä itikat, punkkeja saa itsekin varoa. Pääasia että kun on tyytyväinen, loppuyö menee hyvin, auvoisessa unessa.

      Talvisin kissa rauhallisempi, mutta iltaleikit pitää olla, ja nauroin tässä... olin lomalla joitain päiviä. Kas vaan aamuisin alkoi kaamea metakka, nau ja mjou... Kello ei soinut. Mulkoili kuin olisin vikapaikassa kun kotona olin vielä 8 aikaan aaamusta.
      Tänä aamuna soi sitten kello. Mitään molinoita ei kuulunut, eikä mulkoiluja ollut.

      Kävin kotona syömässä välilläpäivän, se riiviö iski oikein kunnolla silmää, ja kiverä ilme naamalla... hyvä, emäntä arjessa.
      Eläimet oppii aikas hyvin perhepiirissä ihmisten elintavat, ja protestoivat kaikkeen poikkeukselliseen, "sä koskaan et muuttua saa"- vaiheessa erityisesti, kun senioreiksi kisut tulevat.
      Itse en moista pikkuleijonaa antaisi mistään hinnasta pois... se on opettanut paljon kissoista valjaskissana, niitä asioita mitä en sitä ennen tiennyt kissoista ollenkaan.
      Nyt tiedän, että tärkeää ei ole se että on ulkona sinänsä. Tärkeitä on oma territorio, metsästys, sekin että territoriota ei uhkaa mikään, ja kaikki kiintoisa, kuten rinteet, joissa on kivenlohkareita ja mäntyjä. Tykkää pitää korkealta silmällä ympäristöä, ja reviiriloukkaaja ei ihan huomaamatta pääse.
      Kuten saaliskin on helppo huomata kivellä päivystäen- vaikka tunteja.

      Kullakin kissalla on omat tapansa. Minun on hyvin joviaali koirille, mutta muut kissat kokee reviirillä uhaksi ja aloittaa ns. phäätötoimet jos vain lasken niin tekemään... Olen seurannut muutamaa mourutuokiota. Tietyt kissat ajaa pois "kyselemättäkään" valehyökkäyksellä. (narttu,keskikokoinen, vastapuoli voi olla isompikin kissa...)
      Ajattelen, että ilman kissaani minulla ei olisi niitä kiehtovia iltayön hetkiä, kun rusakko tulee lähelle, tai toinen kissa pysyy kiltisti silmä tarkkana oman reviirinsä puolella, ja minun kissani vain katselee hyökkäämättä- toisen aluetta sen valta ei koske. jne.
      Mikäs siinä kun valvotaan aamuöisin usein. Ja iltayöstä kuljetaan. Kun ehdin vkl, nukun sitten päiväunet. Karvatassu kainalossa.

      • kiva lukea :)

        Aivan mahtavaa,varmaan tossa kyllä parhaiten juuri näkee,sen kissan elämän.

        Ja miten kissa eri tilanteissa toimii.Kun on itse siinä mukana,saat varmaan hyviä tilanne kuviakin,jos harrastat valokuvaamista.

        Kissasi vaikuttaisi hyvältä ja mielenkiintoiselta kuvauskohteelta.
        Jos et viellä ole kuvia ottanut,kannattaisi harkita,niin että kuvittaisi koko reissun.
        Niitä voisi sitten sadepäivänä katsella.

        Hienoa miten kivasti hoidat kissaasi,on vaihteeksi kiva lukea,että ihmiset välittävät ja oikeasti vahtivat kissojaan,niin kun kuuluukin.

        Sinulla on onnellinen kissa,kissa joka nauttii elämästään,ja on aina turvassa.
        Sille on käynyt hirveän hyvä tuuri,kun sinä sen itsellesi valitsit :)


      • Maatiainen
        kiva lukea :) kirjoitti:

        Aivan mahtavaa,varmaan tossa kyllä parhaiten juuri näkee,sen kissan elämän.

        Ja miten kissa eri tilanteissa toimii.Kun on itse siinä mukana,saat varmaan hyviä tilanne kuviakin,jos harrastat valokuvaamista.

        Kissasi vaikuttaisi hyvältä ja mielenkiintoiselta kuvauskohteelta.
        Jos et viellä ole kuvia ottanut,kannattaisi harkita,niin että kuvittaisi koko reissun.
        Niitä voisi sitten sadepäivänä katsella.

        Hienoa miten kivasti hoidat kissaasi,on vaihteeksi kiva lukea,että ihmiset välittävät ja oikeasti vahtivat kissojaan,niin kun kuuluukin.

        Sinulla on onnellinen kissa,kissa joka nauttii elämästään,ja on aina turvassa.
        Sille on käynyt hirveän hyvä tuuri,kun sinä sen itsellesi valitsit :)

        Ei. siinä kävi niin, että olin vasta harkitsemassa kissaa, kun en ollut sopivaa pentua liki 10 v. sitten löytänyt, vaan joko sairaita, tai välinpitämättömiä. Kys kissoja oli jäljellä 2 narttupentua, hyvin hoidettuja. Toinen ei vaan irronnut vaatteistani ja tukastani... se sisarus ei edes noussut ja avannut silmiään takiani. Arvannet jatkon. Kotiin mennes piti ostaa kisuhiekkaa ja vessa, ja penturuokaa, kun kissa oli edelleen minussa kiinni tiukasti.
        Kuvata? Suurin osa tilanteista on nopeita. Syksykesästä sain pari kuvaa hiiritouhuista. Mutta oikeasti se on joskus väsyttävääkin, mutta antoisaa. Kesähelteillä nukumme jossain ulkona viileissä paikoissa, yksi kauhee kesä meni jäniksenkoloonkin, joka onneksi oli tyhjä.Odotin puolitokkurassa tunteja, vain pitkä nauha johti viileään koloon. Ja mahdu siinä sitten. Usein kissan mielestä kiintoisat pusikot on tiheitä, hankalia kulkea, mutta opittu jotenkin on...

        Minulla on tuuri käynyt. Toki kisu haluaisi elää kuten maatiaiset yleensä, mutta joutuu osan ajastaan sisällä olemaan, talvisin enempi.(herkkähipiä)


    • kissa ystävä

      mun kissan touhuja mä seuraan saan nauraa sen juttuille yölläse pari tuntii leikkii tulee kainaloon nukkumaan omaa kissaani en anna pois mikä olisi

      selasilta kissat pois ketkä lukitise kissan keittiöön tai ulos -__-

      • jotkut arvostaa :)

        Siitähän sen näkee että kuinka tärkeä lemmikki ihmiselle on,että miten sitä hoidetaan.
        Jotkut luopuvat kissasta heti,jos vahinkoja sattuu väärään paikkaan.
        Jotkut vippaavat ruikkivan kissan ulos yksinään,eipähän kuse nurkkiin tai häiritse omistajan rauhaa.
        Ja sitten on niitä hyviä kissan hoitajia,jotka tekevät kaikkensa,että kissa viihtyy,ja voi hyvin.Huolehtivat ettei sille satu mitään onnettomuuksia/kauheuksia,eivät jätä kissaansa heitteille.
        He hankkivat tietoa,ja huolehtivat että kissan ongelmat hoidetaan,ja hoitavat kissaansa sen koko pitkän elämän,vahtien,hellien ja vaalien.
        Kissasta on tullut perheen "tärkeä" lemmikki :)


      • 7+9
        jotkut arvostaa :) kirjoitti:

        Siitähän sen näkee että kuinka tärkeä lemmikki ihmiselle on,että miten sitä hoidetaan.
        Jotkut luopuvat kissasta heti,jos vahinkoja sattuu väärään paikkaan.
        Jotkut vippaavat ruikkivan kissan ulos yksinään,eipähän kuse nurkkiin tai häiritse omistajan rauhaa.
        Ja sitten on niitä hyviä kissan hoitajia,jotka tekevät kaikkensa,että kissa viihtyy,ja voi hyvin.Huolehtivat ettei sille satu mitään onnettomuuksia/kauheuksia,eivät jätä kissaansa heitteille.
        He hankkivat tietoa,ja huolehtivat että kissan ongelmat hoidetaan,ja hoitavat kissaansa sen koko pitkän elämän,vahtien,hellien ja vaalien.
        Kissasta on tullut perheen "tärkeä" lemmikki :)

        Valitettavasti lemmikki ja varsinkin kissa on monelle ainoa seuralainen ja muodostuu usein liian tärkeäksi. Kissaa aletaan palvomaan ja koko vinksahtanut tunne-elämä pyörii kissan ympärillä. Tästä seuraa valitettavan usein se, että kissan elämää rajoitetaan julmalla tavalla, eli se vangitaan elämään surkeissa sisäoloissa. Tästä seuraa kissaparalle käytöshäiriöitä, ylipainoa ja sen mukana sairauksia. Vangitun kissaparan koko surkea elämä on virikkeetöntä kököttämistä vankeudessa seuranaan vain tunnehäiriöinen omistaja. Tässä on eläinsuojelullisesti ehkä suurin epäkohta. Kissa joutuu maksamaan omistajansa ongelmista.


      • Anonyymi
        jotkut arvostaa :) kirjoitti:

        Siitähän sen näkee että kuinka tärkeä lemmikki ihmiselle on,että miten sitä hoidetaan.
        Jotkut luopuvat kissasta heti,jos vahinkoja sattuu väärään paikkaan.
        Jotkut vippaavat ruikkivan kissan ulos yksinään,eipähän kuse nurkkiin tai häiritse omistajan rauhaa.
        Ja sitten on niitä hyviä kissan hoitajia,jotka tekevät kaikkensa,että kissa viihtyy,ja voi hyvin.Huolehtivat ettei sille satu mitään onnettomuuksia/kauheuksia,eivät jätä kissaansa heitteille.
        He hankkivat tietoa,ja huolehtivat että kissan ongelmat hoidetaan,ja hoitavat kissaansa sen koko pitkän elämän,vahtien,hellien ja vaalien.
        Kissasta on tullut perheen "tärkeä" lemmikki :)

        Olen se koka öisinkin ulkoili kissansa kanssa. Vuosia on mennyt. Siltä loppui lopulta aika,lsutturi haki sen luotani. Viimeiset vuodrt näkö huono,ja dementia vaivasi.
        Kaksi viikkoa olin ilman kissaa. Ostin kiinteän napakan pennun.
        Se on nyt yli 3, ja pahin nuoruusvillitys on ohitse,pieniä sattumuksia on käynyt. Eläinlääkäriäkin tarvittu. Tämä on täysin erilainen luonteeltaan,ja aamuvilkas. Yöt nukkuu mirlellään. Eikä huutele,paitsi jos on vatsa vähän joskus. Dillä on vstsa ollut tähän asti ainoa hankala,mutta on löytynyt sopivat ruuat. Allerginen. Korvat oireili myös allergian takia. Kun soåiva ruokinta löytyi,vatsa enää harvemmin vähän kenkkuaa,ja korvat ovat terveet.
        Tulipahan opittua,että kissa voi allergiaa oireilla korvillaan. Kortisonia en oo halunnut sille,oireilu purettiin ihan sapuska vaihtamalla. Viljattomat olleet kyllä alun perinkin,vaan jokin ei sopinut. Kosteaa ruokaa viljaton,ei oo tarvinnu vaihtaa.


    • kissa ystävä

      mun kissa ei ainaskaa käytöshäiriöinen oo eikä lihava kesäsin valjaissa ulkona saa käydä muuten on sisäkissana mun kissa on mulle rakas selaisenaan kun se on mukavaa herätä kissa kainalossa kun ilman

      pitää kissa ystävävistänne huolta :)

    • Kissatätilöinen

      Meillä kissaa. Heillä on rytmi. Syöbät joka päiva samaan aikaan. Iltasella leikitään kissojen mielileikkejä. Klo 22 iltaruoan jälkeen saavat vartin iltavillin. Sen jälkeen nukkuvat aamuun. Joka yö sama kaava. Ovat oppineet herätyskellon soimisen heräämiseen ja aamupala. Sitten ku kello soi alkaa mahdoton ralli ja villeily 😁. Kissat 5v ja 2v, olleet 3kk iästä lähtien meillä. Siitä asti opetettu talon tavat.
      Ulkoilevat valjaissa. Oppivst. Kissat ovst viisaista. Tosin jääriä, joten vaatii omistajalta aikaa ja pitkää pinnaa.

      • hyväshoidos

        Mahtavaa, sinulla on homma hallussa ja kissasi ovat iloisia,tyytyväisiä.Ja mikä parasta,turvassa vaaroilta joita ulos unohdetut kissat kohtaavat 😁


        Monet yhä vaan ei välitä kissoista,eikä niiden turvallisesta elämästä.Surullista ja kurjaa nähdä kissa tien penkalla, kun asiat voisivat olla hyvinkin.Jos omistajat vaan niin haluis.
        Lait,ei auta piintyneisiin ja karmeisiin kissanpitotapoihin.Ja kissat menehtyy ennenaikojaan liikenteen tai petojen vuoksi .Kissan paikka ei ole yksin ulkona, kaikki vaan ei välitä sitä tajuta😢


      • jgklotitopr
        hyväshoidos kirjoitti:

        Mahtavaa, sinulla on homma hallussa ja kissasi ovat iloisia,tyytyväisiä.Ja mikä parasta,turvassa vaaroilta joita ulos unohdetut kissat kohtaavat 😁


        Monet yhä vaan ei välitä kissoista,eikä niiden turvallisesta elämästä.Surullista ja kurjaa nähdä kissa tien penkalla, kun asiat voisivat olla hyvinkin.Jos omistajat vaan niin haluis.
        Lait,ei auta piintyneisiin ja karmeisiin kissanpitotapoihin.Ja kissat menehtyy ennenaikojaan liikenteen tai petojen vuoksi .Kissan paikka ei ole yksin ulkona, kaikki vaan ei välitä sitä tajuta😢

        Onks teil oikeest noin säälittävää????


    • perustietoa

      Ei kissojen kuulukaan nukkua yöllä. Niille on lajityypillistä saalistaminen yöaikaan.

    • Ulkokissafani

      Mun kissat ei häiriköi yöllä, ne menevät tuuletusikkunan kautta pihalle toteuttamaan sitä kissanviettiä, eli saalistamaan jyrsijöitä. Vapaasti ulkoilevat kissat ovat onnellisia ja eivät häiriköi. Jokainen saatanan älykääpiö joka ottaa kissan kerrostaloasuntoon vangiksi, miellyttääkseen itseään, tulisi sulkea vuodeksi kivitaloon miettimään kissansa julmaa kohtaloa.

      • Kyssymys

        Miten pakkasöinä? Pidätkö tuuletusikkunan silloinkin auki?


      • Ulkokissafani

        Pidän ja palelen. Puita pesiin ja yritän pärjätä. Kissat menee edellä ja mä palelen perässä.

        Toki tuuletusikkunasta on auki vain alaosa ja yläosa on styroksilla tukittu.


      • Vainiiin
        Ulkokissafani kirjoitti:

        Pidän ja palelen. Puita pesiin ja yritän pärjätä. Kissat menee edellä ja mä palelen perässä.

        Toki tuuletusikkunasta on auki vain alaosa ja yläosa on styroksilla tukittu.

        Sulla varmaan menee talvessa aika paljon polttupuuta? Mahtaa tulla kalliiksi. Kyllähän kunnollisilla uuneilla tuvan lämpimäksi saa ja tarkenee, varsinkin kun lisää vaatetta päällensä, mutta eikö se ikkunasta tuleva veto käy luihin ja ytimiin?


      • Ulkokissafani

        Polttopuuta menee ja aivan perkeleesti. Tietty mä teen ne itse ja kunnon koivurankahan lämmittää kahdesti, sekä tehdessä klapeiksi että poltettaessa.

        Jep ja on aika usein aamuisin kylmää, mut kun kerran kissat sen kanssa pärjää, niin johan perkele pärjään minäkin.

        Pääasia et kissoilla on ok olosuhteet.


      • Ettäsemmoista
        Ulkokissafani kirjoitti:

        Polttopuuta menee ja aivan perkeleesti. Tietty mä teen ne itse ja kunnon koivurankahan lämmittää kahdesti, sekä tehdessä klapeiksi että poltettaessa.

        Jep ja on aika usein aamuisin kylmää, mut kun kerran kissat sen kanssa pärjää, niin johan perkele pärjään minäkin.

        Pääasia et kissoilla on ok olosuhteet.

        Onko sulla montakin hehtaaria metsää vai varastatko naapurin koivikosta? Kaadatko puut itse vai kutsutko moton tai metsurin paikalle? Millä vehkeellä sä halkoja teet?
        Millainen uuni sulla on?
        Etkö pelkää, että jatkuva veto kostautuu ja vanhemmiten kärsit reumatismista?


      • Ulkokissafani

        Kaadan mä itsekin naapurien ongelmapuita ja kaatopalkkana saan pitää rungot. Muuten ostan paikalliselta kaverilta rankaa ja pätkin sen moposahalla ja pilkon pienellä hydraulihalkojalla. Hyvää kuntoilua.
        Mulla on kaksi varaavaa takkaa ja klapeja menee talvessa 15-20 pinokuutiota.Niin pitkään teen klapini itse kun selkä kestää.
        En mä voi olla huolissani mistään vedoista, kissojen täytyy päästä vapaasti ulos tarpeilleen ja tietty saalistamaan.
        Kuten sanoin aikaisemmin, täällä mennään kissojen etu edellä.


      • kissatroviolle

        Hyvä, ja ilmainen vihje kaikille "kattitytöille": Nykyisin, kun jo näitä kaikenkarvaisia ystäviämme hoidetaan paremmin kuin vanhuksiamme, ehdottaisin seuraavaa: kun "hyödyttömät" vanhuksemme jätetään kuolemaan vanhustenhoitolaitoksiin välinpitämättömän huolenpidon vuoksi, kerätään heidän poismenonsa jälkeen käyttämättömät NITROT talteen ja sekoitetaan niistä kisuliineille maittavat ateriat. Ja kaikilla hyvä mieli...

        Kolleja ja hurttia jo aivan liikaa suomalaisissa perheissä asiaan vihkiytymättömien idioottivanhempien yrittäessä suoda pullamössölapsilleen "virikkeellisen" kasvuympäristön.

        IDIOOTTIMAISTA TOIMINTAA!!!


    • elämälyhytliian

      nuo lääkkethän?olet nyt rikkonut lakia?jos et ole vienyt tuhottavaksi esim.apteekkiin?kuule sul on nyt väärä paikka mis puhut.ja oikee.mielipiteensä saa sanoa,mut lakia,ei saa rikkoo.ok.jos sun päiväs parani olla epäkohtelias.miten loppuelämäs?aiotko noin jatkaa?katkeraa susta tulee.etsi elämääs hyvää.en tosiaan halua ku sun parasta.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin (nyt minua naurattaa niin, että pitää ihan rauhoittua). Kissa on ns hämäräeläin. Eli ennen auringon nousua ja ennen auringon laskua ja vähän sen jälkeen, kissa on pirteimmillään. Sille asialle sinä et voi mitään.
      Nouse siis ylös ja aloita aamu.
      Toinen vaihtoehto on ettet anna sen illasta yhtään nukkua ja vavotat sitä kolmeen yöllä, että se on kuitti, ja annat sitten hyvän aterian, putoat itse sänkyysi, ja nukut.
      Se ei todennäköisesti ole liian aikaisin sillä tavoin keikkumassa kolistellen.

      Helpompaa sopeutua ihmisen. Käyt vähän aiemmin nukkumaan. Minulla ei ongelmaa. Työpäiväni näes alkaa noin kello 4.
      Sama se on nousta viikonloppunakin viimeistään neljältä.

    • Anonyymi

      Minulla on 5kuukautinen pentu ja se riehuu yöllä.Olen saanut 2-1päivän nukkua putkeen joskus mutta hyvin harvoin.En tiedä mitä virikkeitä voisi antaa.voisitteko antaa mahdollisimman monta tietoa miten kissan saa nukuttua🥺🙏

    • Anonyymi

      Tuota noin. Ehkä sinun pitäisi olla hyvilläsi, ettei se aloita kello 22, ja lopeta kello 7. Virikkeitä väsyksiin asti illalla, ja välillä jotain hauskoja ylläreitä, esimerkiksi uusi ruohopuska heviosastolta/kalaa/tuorelihaa/itsevärkättyjä aktivointileluja(tyhjät munakennot, vc-papruhylsyt, lootat,rapisevat paperit joista tekee tunneleita, jne).
      Minun nukkuu yöt tai viettää osan yötä nukuttuuaan ihan lähelläni.
      Saan siis nukkua. Joskin viikolla herään töihin itse kolmelta. Kukin kissa on näissä rytmeissään yksilö. Sitä taipumusta mikä sillä on, ei voi sinänsä muuttaa, mutta kissan voi leikittää väsyksiin.

    • Anonyymi

      Kissa on yö eläin.Et mitenkään saa nukkuman sitä oman tahtosi mukaan aamulla edes vähän pidempään.Koirasi voit opettaa ei herätä sinua,Mutta et Kissaasi.

    • Anonyymi

      Sain juuri Kissanpennun ja hän nukahtaa ruuan jälkeen mutta leikkiä tulee sen jälkeen vartti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe