Keskiviikko yönä kun olin mennyt nukkumaan, pari minuuttia sängyssä maatessani miettiessäni niitä asioita, joita mietitään että uni tulee, sydämeni jätti yhden lyönnin väliin ja muljahti jotenki oudolla tavalla, jota en oo koskaan eläessäni kokenut. Pelästyin, nousin sängystä, kävin koneella ja join vettä ja menin takasi nukkumaan ku väsytti. Pelkäsin vähän että se tapahtuisi uudestaan.
Ei tapahtunut ja sain nukuttua yöni hyvin.
Seuraavana päivänä, en muistanut koko asiaa. Kävin kaverilla, tulin porukoitten kotia ja kun yö taas tuli ja menin nukkumaan, mietin eilistä muljahdusta ja alko samantien pelottaa iha vitusti, pelkään jopa itse pelkoa :o
En saanut unta koko yönä ku pelkäsin että se tapahtuu uudestaan.
Oon 23v nörtti, en urheile. Neljä kertaa kävin helmikuussa kokeilemassa Defendoa, lopetin.
Kaikki sujuu muuten hyvin, pystyn dataamaan jne tekemään kaiken normaaliin elämiseen liittyvät asiat, mutta kun pitäis maata sängyssä hiljaa paikallaan, että uni tulis, niin ei onnistu. Kuulen ja tunnen sydämen tykytyksen ja pelkään että sen rytmi tai voima ei ole oikeanlainen, tai että sydän alkaa muljahdella todella pelottavalla tavalla. Vaikka kuinka väsyttää, ni en pysty pääsemään pelon yli tänä yönä, että kerkeisin nukahtaa ennenku mietin "muljahtaako se nyt" jonka jälkeen liikun heti perään äkisti jotta olisi jotain muuta tekemistä ku kuunnella ja tuntea sydämen lyöntejä.
Nukkuminen ei itsessään pelota lainkaan. Tahdon nukkumaan! En näe mitään painajaisia ja muutenki nautin nukkumisesta. Tällä hetkellä olen aika varma, että ku tarpeeksi valvon, ni nukahdan jossai vaiheessa kuiteki.
Näin ei voi jatkua, ja en näe loppua, vaan pelkkää kauhua.
Mitä teen?
Sydämen muljahdusten aiheuttama pelko estää nukkumisen
4
398
Vastaukset
- saman kokenut
Tuttu vaiva, kyseessä on flimmeri ollut ja se säikäytti sinut.
Suosittelen lääkärille menoa, kuuntelee sydämmen rytmin ja mahdollisesti sinulta otetaan kilpirauhas koe.
Tuo kuulostaa vaarattomalta ja siihen on olemassa lääkityskin, joka estää muljahtelut...ja sen lääkkeen jo pelkkä olemassaolo kaapissa auttaa pääsemään uneen.
Itsellä löi sydän aika kovaa ja kun menin tutkimuksiin ei mitään, mutta johan loppus kun yöpöydällä oli vesilasi ja pilleri.
Se lääke on vaaraton beetasalpaaja, mutta vaatii tutkimuksen ensin. - bsa
Älä jää tuota "kauhua" itseksesi vatvomaan. Käy lääkärillä, siellä posisuljetaan fyysiset vaivat, ja jos on tarve saat asiaan liittyvä lääkityksen.
- 120kiloa ja rillit
Nää on korvienväli juttuja lähes aina. mulla sama, ja usein tulee valvottua monta yötä, vielä hengissä vaikka satoja kertoja jo ollut varma että menehtyy.. ehkä se on taas niin kun ei ole mitään oireita niin se kuolema tulee ihan puun takaa joskus eikä tarkkailemalla. sitä monesti mietin että voikohan sydämeni olla jo täysin vaurioitunut?? Itsekin olen nörtti, en ole koskaan edes hikoillut.
- Alien Jack
Itselläni on ollut ihan sama juttu lukioajoista asti. Olen nyt 20-vuotias ja saan päivittäin monta sydämen muljahdusta, jotka tuntuvat todella ikäviltä. Itselläni on kyseessä hyvänlaatuinen sydämen rytmihäiriö. En muista tarkempaa diagnoosia. Diagnoosin sain vasta tämän vuoden puolella ja lääkäriltä sain beetasalpaajareseptin. Ne todella auttavat noihin muljahduksiin.
Nukkumaan mennessä saattaa alkaa hitonmoinen tykytys, joka soi korvissa asti ja se jyskytys tuntuu voimakkaana rinnassa. Silloin olen ottanut tavakseni ottaa yhden salpaajan, jotta saisin unenpäästä kiinni. Jännittäminen vain pahentaa tilannetta. Aina kun pitäisi koulussa esitelmää pitää, muljahdukset ottavat vallan ja alkavat häiritä. Siksipä olen yrittänyt rentoutua aina ennen esiintymistä. Kannattaa kokeilla sitä rentoutumista ja tosiaan yrittää olla ajattelematta sitä sydänasiaa ollenkaan ennen nukkumaanmenoa.
Lääkäri suositteli minulle liikunnan lisäämistä aikoinaan, kun sydäntäni tutkittiin ja nyt olen huomannut liikunnan auttaneen. AIkoinaan hengästyin nopeasti, sillä liikkuminen jäi vähäiseksi, mutta nykyään kuljen joka paikkaan pyörällä ja sydän tuntuu tykkäävän, enkä tunne enää juurikaan edes kipua rinnan kohdalla. Minulla on siis ollut rintakipuja, vaikka nuori olenkin, mutta sitten lääkäri totesi niiden johtuvan fysiologisita syistä eikä sydämestä.
Lääkärini kertoi minulle, että lähes kaikki ihmiset kokevat noita sydämen muljahduksia jossakin vaiheessa elämäänsä ja että ne ovat yleensä vaarattomia. Uskoisin sen pätevän myös sinun kohdallasi, mutta jos yhtään huolettaa, niin kannattaa varata aika lääkärille. Itse sain sitä kautta suuren helpotuksen vuosien pelolleni, että tulen kuolemaan sydänkohtaukseen ennen kuin täytän 30. Hyvälaatuinen rytmihäiriö ei kuulemma lyhennä elinikää ollenkaan, vaikka ne sydämen muljahdukset hirveiltä tuntuvatkin.
Toivottavasti tästä oli apua. Suosittelisin liikunnan lisäämistä, kun kerta mainitsit, ettet urheile. Saisit illalla sitten väsyneenä paremmin unenpäästä kiinni eikä tarvitsisi ajatella kauheita asioita ja antaa pelolle valtaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713