Kultainen noutaja

nirppanokka.

Tosi typerä kysymys, mutta haiseeko kultainen noutaja enemmän kuin koirat yleensä. Mua varoitettiin että kys. rotu voi haista todella pahalle. Mun mielestä outoa mutta jos noin on niin onko haju ominaishaju vai mistä johtuu. Olen hankkimassa kys rotuista koiraa mutta tuo tuli aivan uutena asiana. Ennen mulla oli collie jonka turkki haisi vain kastuttuaan.

8

2499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haisuhauvat

      Aluksi voi haista pahalle, mutta nopeasti nenä tottuu siihen ja nykyään haisee jo hyvälle ainakin omasta mielestä. Varmaankin haisee pentuna voimakkaammin. Omat koirat haisee tietysti kaikkein parhaimmalle.

    • Eivät haise.

      Ei mikään koira haise, jos omistaja pitää siitä huolen.
      Pesu ja kunnollinen kuivaus ovat paras lääke moiseen vaivaan.
      Myös uimisen ja sateella ulkoilun jälkeen, sekä jos piehtaroi hiekassa, tai savisessa maassa.

      Tietenkin myös se miten koirasi ruokit, voi vaikuttaa hajuun.
      Niin ja onhan se koirien keskenään peuhaaminenkin asia joka voi tuoda ällöttävän hajun, nimittäin koiran sylki/räkä joka jää toisen koiran turkkiin, kuivuu ja alkaa haista.
      Koiran sylki/räkä on aikas limaista verrattuna nyt esim. ihmisen räkään.

      Maalaisjärki vain käyttöön.

    • -no juts joo-

      Todellakin, maalaisjärki käyttöön ja unohda koko koiran ottaminen.

      Jos koirista tietää noin paljon jo tässä vaiheessa, niin suosittelen kultakaloja.

    • ölkjh

      Ei oma koirani ole ainakaan haissut vaan kuin kastuttuaan. Jos koira on terve ja saa oikeanlaista ruokaa, niin ei haise... :)

    • marizza_71

      Ei haise sen enempää kuin muutkaan koirat. Kultsun omistajana tiedän :)

    • jzon

      Kultainen noutaja 13 vuotias.Henki haisee ku helevetti.ruuan suhteen ei ole tullut muutoksia viime vuosina.iho ok ja suht virkeä ikäisekseen.maiskuttaa hulluna nukkuessaan ja kieltään "ulkoiluttaa",lupsuttaa..olisko syytä huolestua?hän tuli eläkepäiviään maalle viettämään..kaikki siis ok,henki vaan haisee kun hirvitys ja se lupsuttaminen..hampaat suussa hänellä ei kovin valkoset, mutta puruvoimaa ja -tahtoa pureskella luita on kuitenkin hyvin tallella.kuurokin se on ja näkö taitaa olla aika huono.viittomilla on pärjätty tämä kesä, minkä hänkin on ollut minun luona..olisko kaikista helpoin niin sanotusti päästää noutaja vihreämmille metsästysmaille...?

    • mansikka44

      mammalla on kultsi eikä se mun mielest oo haissu sen enmpää ku muutkaa koirat

    • Mitä???

      No älä nyt usko ihan kaikkea mitä kuulet!

      Jos koiralla on suussa/korvissa tms tulehdus se haisee

      Jos sitä ei koskaan pestä, se haisee

      Ei se mikään rotuominaisuus ole, vai ajattelitko että siihen on jalostettu hajugeeni :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe