Mondeo vs uusi Focus

Idols=Ford=Focus

Uudessa Focuksessa on jo aika paljon keskiluokan auton piirteitä niin tekniikassa kuin varustelussakin. Onkohan niin että Mondeo tulee jäämään Focuksen varjoon? Mondeo edustaakin jo aikalailla vanhaa tekniikkaa, muotoilua ja ahdasta tilan käyttöä. Fordihan on ottanut tämän seikan huomioon sillä, että uuden Focuksen hinnatkin ovat jo Mondeon tasolla, joten valmistajalle on sama kumpaa myy. Ford haluaa siirtyä nyt nuorekkaampaan ostajasukupolveen, pois pappa Mondeosta. Veikkaampa, että seuraava Ford onkin sitten tyyppinimeltään IdolsMondeo.

6

689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idols fani

Hyvä havainto. Itsekin olen ihmetellyt miksi Fordilla on nyt kaksi saman luokan mallia, Focus ja Mondeo. Syynä saattaakin olla se, että halutaan segmentoida uusi, parin vuoden kuluttua tuleva Mondeo nykyiselle Idols- sukupolvelle. Sitten kun he ovat ostamassa uuden uljaan keskiluokan ja miksei isommankin luokan autoa.

• no onhan ne kuitenkin aivan eri autoja.ja eri kokoluokkaa

• Mondeo = tilaa

"Uudessa Focuksessa on jo aika paljon keskiluokan auton piirteitä niin tekniikassa kuin varustelussakin."
      Niin pitääkin, onhan se uutta suunnittelua oleva lähes keskiluokan auto.

"Mondeo edustaakin jo aikalailla vanhaa tekniikkaa, muotoilua ja ahdasta tilan käyttöä."
      Millä lailla vanhaa tekniikkaa, tai ahdasta tilan käyttöä?

Viime kesänä ostin Mondeo farmarin, kakkosvaihtoehtona oli vähän aikaa Focus, kun niitä rupes jo silloin saamaan halvalla. Tilavuusero oli suurimpia syitä miksi Mondeoon päädyin, lisäksi myyjä kertoi että ainakaan aluksi uuttakaan Focusta ei 2l Ecoboostilla ja automaatilla saa. Ja se vanha Focus oli melko meluisa. Uutta Ecoboost-Focusta en tietystikään ole vielä kokeillut vene perässä, mutta olisin kyllä aikalailla hämmästynyt jos se on parempi tiellä ja rampilla kuin nykyinen Mondeoni.

• SulkuMoiselleSaastal

Kävin uuden Focuksen vip-esittelyssä viikolla. Auto oli pettymys. Hieman erilaista muotoilua ulkoa, ja sisältä jäi mieleen järkyttävä pleikkasukupolven kojelauta. Ennen esittelyä auto kiinnosti, mutta enää ei koeajon vertaa. Nykyisen Mondeon tilalle tulee jotain ihan muuta, kuin tämä uusi Focus.

• Mondeo 2.0 240hp

Eihän Mondeolla ja Focuksella ole muuta yhteistä kuin merkki!!!
      Kokoluokka on ihan eri, kuin myös auto muutenkin!

Mieletäni uudet Ecoboostit ei o todellakaan vanhan aikaisia mondeossa!
      Lapsi perheelle Mondeo on paljon sopivampi kuin focus, jos kuskailee vaunuja ja rattaita ym.ei tarvi turhia purkaa!!! Miten mondeon tilan käyttö on ahdasta, vrt. esim. Volvo V70?!?!?

Valitettavasti Mondeon hinnat on kivunnu 40t paremmalle puolelle jo pikku lisä heebeleillä...Mutta on focus aikalailla vielä edullisempi!

Itse ajan mieluummin isomalla,hiljaisemmalla ja turvallisemmalla "pappa"Mondeolla!!
      Vaikka ei focuskaan huono ole koeajoin eilen 150hp 5ovisen..Vielä kun tulee uusi farkku niin lasten kasvettua voi vaihtaa ehkä pienempään...

• Tarpeen mukaan

No ei ne nyt ihan saman kokoisia ole.

HB-mallissa Mondeo on ulkomitoiltaan mm. 44cm pidempi, joka on auton mitoissa todella paljon ja kokonaispainoltaan 230kg painavapi.

Merkittävin ero käytön kannalta lienee takpenkillä (Mondeossa 10cm enemmän jalkatilaa) ja takakontin koossa.

Jos ei tarvi suurta autoa, niin miksi ostaa sellainen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe