Kysymyksiä Rodoksesta!

ninamaria____

Heipähei!

Minulla olisi muutamia kysymyksiä koskien Rodoksen saarta.
Ikinä en sielä ole käynyt, mutta syksyllä olisi harkinnassa, äkkilähdöllä.

Kysyisinkin, onko Rodos sopiva paikka kahdelle 17 ja 19-vuotiaalle tytölle?
Olemme aijemmin käyneet vain kahdesti Puerto Ricossa, joten muualta ei ole kokemusta.

Lomalta odotamme suhteellllisen mukavaa rantaa, lämpimiä ilmoja, hyvää ruokaa, mukavia ihmisiä ja hienoja maisemia.
Myös jotakin tekemistä olisi kiva harjoittaa,
joten
-onko Rodoksella vesihuvipuistoa? Jos, niin millaista?
-Hyvää ratsastusmahdollisuutta luonnossa?


Entä onko ravintoloissa saatavilla paljon kasvisruokkia? Siis muutakin kuin salaattia? Onko täälläkin veden hinta ravintoloissa se 2 euroa?

Muutakin hyödyllistä voi kertoa.

Huoneistohotelliin varmaankin majoittuisimme, ikävä kyllä sielä ei ole aamupaloja joten ne kai täytynee itse ostaa.

Ja suositteletteko kohteeksi Rodoksen kaupunkia, vai esimerkiksi Lindoksesa?

Kohde ei saa olla jättisuuri, mutta mukava.

kiitos vastauksista!

40

3956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helioshelios

      rodos on paras! on vesipuisto, löytyy googlaamalla water park faliraki.

      on kaikkea, viikossa ei ehdikään. bussit kulkee, taksikaan ei liian kallis. kauppoja, kulttuuria, yöelämää, rantoja!

      mun mielestä kaupungissa asuminen teidän ikäisille toimii paremmin. hotelleja, jotka kannattaa tsekata kipriotis ja blue sky. blue skysta mieletön näköala merelle auringon laskuun ja kiva katella ohikulkijoita rantabulevardilla. se ei kylläkään ole huoneistohotla, mutta aamiainen on niin runsas, että sillä jaksaa illan pääruokaan. jos ei jaksa niin edullista pikkupurtavaa on tarjolla joka kulmassa, kreikkalaiseen salaattiin ei kyllästy ikinä! on muutakin kasvisruokaa ja kannattaa kysyä kreikkalaisia ruokia, ne on parempia ja edullisempia kuin schnizelit. itse tilaan usein vain kasvisalkupaloja, enkä pääruokaa ollenkaan. ja ihanaa paikallista rose-viiniä.

      kesäkuussa taas rodokselle. kerro mihin päädyitte.

    • sitä. tätä, tuota

      Ihan rauhallinen paikka Rodos on matkustaa vaikka vähän nuoremmatkin keskenään matkustaisikin, järjen pitää mukana niin kuin normaalioloissakin niin ei mitään hätää. :)

      Rantoja löytyy paljon, lindoksella ja syrjemmässä toki paremmat rannat kuin kaupungissa, mutta valitsen itse silti aina kaupungin kohteeksi, kaikki muu on kuitenkin lähempänä, Lindokselle pääsee kuitenki bussilla tai esim veneretkellä. Auton vuokrausessa oli muistaakseni ikärajana 21 vuotta.

      Ruoka on aivan mahtavaa, mutta paljon on itse juuri lihalinjalla tullut mentyä, toki salaatteja löytyy, juustot on ihan parasta, kannattaa ottaa yhden annoksen sijasta useampi meze lautanen josta molemmat voi syödä, niin saa valittua juuri mitä haluaa, ainakin täytettyjä munakoisoja ja tomaatteja olen syönyt joissa lihaa ei ole ollut.

      Aamupala ei ole välttämätön hotellin puolesta, löytyy paljon leipomoita joista saa tuoretta leipää ym, hedelmät niin paljon parempia kuin täällä suomessa.

      Shoppailumahdollisuusdet on hyvät myös, paljon kivoja kauppoja.

      Vesipuisto löytyy falirakista, kannattaa ehdottomasti käydä, en tiedä enää mutta jossain vaiheessa ainakin mainostivat euroopan suurimmaksi.

    • hevoshulluutta

      ratsastus mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon sitä voi harrastaa esim. hotellissa tai iltaisin rannalla jnejne

      • ikosi

        No tulihan se sieltä taas, meinaan härikkökommentti.

        Mutta tässä asiallinen vastaus:
        Rodoksella on ollut ainakin aikaisempina kesinä muutama ratsastustalli. Tässä yhden yhteystiedot: http://www.rhodesriding.com/abouttheclub.php.


    • ninamaria__

      Kiitos paljon kaikille vastainneille! : )

      • ninamaria__

        Ainiin, mua kiinnostais vielä tietää, että miten poikkeavasti tää Rodos eroaa Cran Canariasta? Tiiän toki et eri maa, eri paikka, varmasti maisemat erilaiset mut niinku muutenki sillee yleisesti, onko jotain mitä täytyy täällä ottaa huomioon?


      • Jassas jassas
        ninamaria__ kirjoitti:

        Ainiin, mua kiinnostais vielä tietää, että miten poikkeavasti tää Rodos eroaa Cran Canariasta? Tiiän toki et eri maa, eri paikka, varmasti maisemat erilaiset mut niinku muutenki sillee yleisesti, onko jotain mitä täytyy täällä ottaa huomioon?

        Rodoksella ruoka on parempaa (jos sattuu tykkäämään kreikkalaisesta ruoasta), ihmiset ystävällisempiä, merivesi lämpimämpää (syksyllä) ja ouzo ihanaa. Sitä kannattaa ainakin maistaa. Lentoaika on lyhyempi. Vessapaperit laitetaan roskikseen, ei pönttöön. Tämä on joillekin osoittautunut suureksi ongelmaksi. Syys-lokakuu on tosi hyvä aika, tietysti huonolla tuurilla voi olla sateista, mutta yleensä tuohon aikaan on mahtavat kelit ja illatkin vielä aika lämpimiä.


    • ninamaria__

      Pakko vielä kysäistä matkustuajankohdasta. Suunnitelmissa olisi lähteä matkalle syyskuun lopussa/ lokakuun alussa, onko nämä vielä hyviä kuukausia matkustaa Rodokselle? Emme tarvitse mitään yli 30 asteen helteitä, mutta sellainen mukavan lämmin, n. 25 olisi suotavaa.. : )

    • -SaRaNa-

      Rodos on yksi parhaista kohteissa jossa olen käynyt. Kreikassa olen käynyt myös Haniassa. Espanja ja Thaimaa myös käyty. Rodoksella suosittelen rodoksen kaupunkia majoittumiseen. Lindokselle riittää päivä retki esim. veneellä tai bussilla. Kauniit maisemat ja ihanat valkoiset talot Lindoksella mutta muuten ei tekemistä samalla tavalla kuin kaupungissa. Falirakiin pääsee nopeasti bussilla tai taksilla, hyvät rannat. Ja vesipuisto löytyy myös sieltä, joka oli aivan ihana, suosittelen. Vanha kaupunki myös nähtävä ja keskustasta löytyy myös baarikatu, joka herää iltaisin henkiin. Ei voi muuta kuin suositella :D

    • Hei.
      Tossa tulikin jo monta vastausta kysymyksiisi. Vesi ei maksa ravintolassa mitään, kun pyytää hanavettä (tap water). Itse ostan aina yhden ison vesipullon aluksi ja juotuani sen, täytän pullon aina uudestaan kraanasta. Illalla pullo täyteen ja pakastinlokeroon, niin aamulla on iso jäävesipullo rannalle vietäväksi. Epäilijöille kerrottakoon, että kraanavesi on siellä parempaa kuin suomessa. Rodoksen kaupungin vesi on neitseellistä, eli se tulee putkistoon vuoriston lähteistä. Se on myös hyvin kalkkipitoista, joka on hyväksi hiuksille, kynsille ja iholle ylipäätää. Puhumattakaan osteoporootikoista. Hiusten ja kynsien kasvun kyllä huomaa parissa viikossa. Kreikkalaisesta ruokakulttuurista löytyy kyllä paljon kasvisruokia. Enkä nyt tarkoita mitään "ranskalaisia". Rosvoja Rodoksella on myös n.100 prosenttia vähemmän, kuin espanjassa, ellei nyt muutamaa suomenkielentaitoista kauppiasta sellaiseksi lueta. Jokunen albaani siellä saattaa hiippailla, mutta ne on yleensä ollut sellaisia nyrkkiinjuoksijoita. Kannattaa myös harkita auton tai skoottereiden vuokraamista ja suunnata sisäsaaren uinuviin pikkukyliin. Siellä hermo lepää hyvän ja edullisen aterian parissa. Päälle ouzomukit ja baanalle. Samalla voi ajaa ihan saaren eteläpäähän prassonissiin. Se on surffareiden ja vesiaktiviteettejä harrastavien paratiisi. Mutta voit katsoa lisää vinkkejä sivuiltani. http://simplesite.com/ouzoakitaan

      • aapeli123

        Edellinen viesti on täyttä asiaa ja Jannis jos kukaan tietää mistä puhuu..Rodos on loistava lomapaikka...syyskuun lopussa /lokakuun alussa ilmat vielä ihan ok,tosin kuurosateiden mahdollisuus on olemassa...


      • rodostrianta

        " Epäilijöille kerrottakoon, että kraanavesi on siellä parempaa kuin suomessa. Rodoksen kaupungin vesi on neitseellistä, eli se tulee putkistoon vuoriston lähteistä. Se on myös hyvin kalkkipitoista, joka on hyväksi hiuksille, kynsille ja iholle ylipäätää. "

        Mutta kaikesta huolimatta pahan makuista ;) Ainakin kaikki mun rodoslaiset ystävät ostavat juomavetensä pullossa.


      • Marjisa

        Oi Jannis, Jannis, napsautin sivuillesi ja oon suurella mielenkiinnolla sekä hymy huulilla lukenut kokemuksistasi. Nyt kävi niin että tuli jumalaton ikävä Rodos aikoja siispä jouduin kaivamaan esiin omat pölyttyneet valokuva-albumini. Eka matka tapahtui -87 ja siitä lähtien joka syksy 2000 luvun alkuun saakka. Sitten muutaman kerran jokunen vuosi sitten. Hotellina Athena ja aamiaispaikkasi Cactus. 90-luku oli ihan huippuaikaa josta sitte juttu on jotenkin hiipunu. Matkustelu ei toki loppunu mutta suuntautu muualle.
        Caramelli baaris en oo koskaan käyny ja piti kartasta kattoo että missäs se oikein sijaitsee. Löyty!
        Oot armoitettu kirjottaja ja teksti on niin eläväistä että merivesi tuoksuu nenässä:)
        Saas nähdä tarviiko täs alkaa matkaa tilaamaan!


    • ninamaria__

      Kiitos taas vastauksistanne!

      Mutta vaikka vesi on Rodoksella juomakelpoista, niin eikö siinä ole kuitenkin mahataudin riski, toisenlaisen bakteerikannan takia? (Kuten Kanarialla)

      Ja suositteletteko meille äkkilähtöä? Onko siinä jotain suurta poikkeavuuttaa verrattuna että ostaisi aijemmin matkan.
      Haluamme nimittäin päästä mahdollisimman halvalla, edellinen matka kun vei aivan liikaa rahoja : D

      Emme kaipaa luksusta, mutta hotellista tulisi löytyä perusasiat; sängyt, vessa, suihku, parveke, jääkaappi =)

      huonehotelleista pidämme.

    • ninamaria__

      Voi vitsit.. Oon nyt katellu paljon kuvii eri paikoista Rodoksella, ja tuli sellane tunne että pitäsköhän sittenki majottuu jonnekkin muualle kun itse Rodoksen kaupunkiin..
      Esim. Faliarkiin.

      Emme kuitenkaan hae lomalta kamalaa kaupunginmelskettä ja hyviä ostosmahdollisuuksia (rahaa tuskin shoppailuun edes on ;D)
      vaan haluamme viihtyisän, kauniin, rehevän paikan : ) ( = haluamme nähnä palmuja ja kasveja autoteiden sijaan)

      Canariallakin olimme Puerto Ricossa, mutta vieraillimme Las Palmasissa, eikä kyllä tulisi mieleenkään majoittua sielä! ( anteeksi canariaan vertaukseni, mutta se on ainut paikka jossa olemme käyneet :--D) joten, voiko Rodoksen kaupunkia tavallaan rinnastaa Las Palmasiin..?

      • Rodostrianta

        Rodoksen vesi on siinä mielessä juomakelpoista ettei pelkoa mahataudista ole.

        Toki voi ajatella äkkilähtöjä, mutta Rodos on niin suosittu ettei niitä välttämättä löydy haluamasi ajankohtana.

        Rodoksen kaupunkiiin verrattuna Las Palmas on suurkaupunki.

        Jos matkan pitää olla edullinen niin silloin ehdottomasti Rodoksen kaupunki, sillä edullisimmat hotellit on siellä. Toki Falirakiin voi mennä , mutta se on jo tosi hiljainen syys-lokakuun vaihteessa sillä se on pelkkä turistikylä. Siis kaikki paikat ei edes ole enää auki.
        Ja kesän jäljilta siellä ei ole missään rehevää.


    • ninamaria__

      Tarkoitatko siis, että Rodos on syksyllä yhtä kuollut kuin Suomi?
      Puut lakastunut, kuivaa ja ruskeaa..?

      • ninamaria__

        Ja uskon, että äkkilähtöjä löytyy kyllä syys-lokakuulle, koska mitään tiettyä ajankohtaa ei tarvitse olla, voin kuitenkin olla koulusta milloin vain poissa : )
        niitä opiskelin etuja ;p


      • Rodostrianta
        ninamaria__ kirjoitti:

        Ja uskon, että äkkilähtöjä löytyy kyllä syys-lokakuulle, koska mitään tiettyä ajankohtaa ei tarvitse olla, voin kuitenkin olla koulusta milloin vain poissa : )
        niitä opiskelin etuja ;p

        Onhan siellä puut toki vehreitä, ja ne nurmikot yms. joita on kasteltu, mutta muuten luonto ei vehreä kuuman kesän jäljiltä ole.

        Äkkilähtöjä ei löydy lokakuun puolella syyslomien aikaan, mutta syyskuun lopulla varmaan löytyykin, varsinkin jos voi lähteä milloin vain.
        Mutta ei ne äkkilähdöt aina halpoja ole, tilaa saattaa olla vain jossain kalliissa hotellissa ja alennettu hintakin sen mukainen. Tai sitten hotellissa joka on Kolimbiassa tai Pefkoksessa (syrjäkylillä) ja siellä tuskin teidän ikäiset viihtyy eläkeläisten ja lapsiperheiden seassa. Mutta, mutta hyvällä tuurilla voi kuitenkin saada tosi halvan matkan ;)

        Otattehan huomioon, että ko. ajankohtana muut turistit on pääosin lapsiperheitä tai keski-ikäisiä tai sitä vanhempia. Rodoksen tai Falirakin baarikaduilla on jo hyvin hiljaista syyskuun lopulla.


      • Rodokselle menijä
        Rodostrianta kirjoitti:

        Onhan siellä puut toki vehreitä, ja ne nurmikot yms. joita on kasteltu, mutta muuten luonto ei vehreä kuuman kesän jäljiltä ole.

        Äkkilähtöjä ei löydy lokakuun puolella syyslomien aikaan, mutta syyskuun lopulla varmaan löytyykin, varsinkin jos voi lähteä milloin vain.
        Mutta ei ne äkkilähdöt aina halpoja ole, tilaa saattaa olla vain jossain kalliissa hotellissa ja alennettu hintakin sen mukainen. Tai sitten hotellissa joka on Kolimbiassa tai Pefkoksessa (syrjäkylillä) ja siellä tuskin teidän ikäiset viihtyy eläkeläisten ja lapsiperheiden seassa. Mutta, mutta hyvällä tuurilla voi kuitenkin saada tosi halvan matkan ;)

        Otattehan huomioon, että ko. ajankohtana muut turistit on pääosin lapsiperheitä tai keski-ikäisiä tai sitä vanhempia. Rodoksen tai Falirakin baarikaduilla on jo hyvin hiljaista syyskuun lopulla.

        Moi, minä olen lähdössä Rodokselle kahden teini-ikäisen lapseni kanssa lokakuun 15 pvä lennolla ja matka on Finnmatkojen.
        Meiltä kolmelta matkan hinta oli 1440,- eli 480 ,-/hlö ,ei ollenkaa paha. Majoitumme huoneistohotelli Europassa. Tuohon hintaan ei tahdo kyllä edes äkkilähdöllä päästä.
        Käyppä vilaisemassa Finnmatkojen sivuilla, matkat on edelleen alle 500,- tai himppu yli siis ainakin tuollon lokakuussa.


    • ninamaria__

      Okei, kiitos vastauksista! : )

      Onko muuten totta, et tuol Rodoksel suurin osa paikallisväestä on naisia? :'DD

      Eikä meitä haittaa, jos syksyllä ei oo niin vilkasta ku kesällä : )
      kesällä emme kuitenkaan voi lähteä, liian kuumaa ja halutaa nauttii eka suomen kesästä kesätyöt :'D

      Ja tiedättekö et millä rannalla on mahollisuus esim. banaaniveneeseen tai siihe mis vedetää niitä pyöreitä aluksia veneen perässä? :'DD

      Entä onko joku käyny sellasel veneretkel, jol mennään johonki Turkin alueelle? : ) Se vois nimittäi olla iha mukava (:

      ite oon suunnitellu tähä mennessä vaa et "retket" vois olla

      -päivä vesihuvipuistossa
      -ratsastusretki
      -käynti Lindoksessa

      mahollisesti joku tollane veneretki (:

      • rodostrianta

        Ihan samassa suhteessa siellä on naisia ja miehiä kuin muuallakin :)

        Syyskuun lopulla ei todennäköisesti ole enää missään mahdollisuutta banaaniveneeseen yms. aktiviteettiin. Mitä lähempänä sesongin loppua lomasi on sitä vähemmän on palveluja tarjolla. Edes rantatuoleja ei paljoa enää ole lokakuussa tarjolla, vaikka merivesi on suomalaisittain lämmintä niin silti kreikkalaisten mielestä on jo lähes talvi.

        Marmarikseen on päivän reissuja, matka vaan tehdään laivalla ei veneellä.

        Jos meinaat olla vain viikon niin älä hyvä ihminen ahnehdi liikaa valmiiksi suunniteltua ohjelmaa vaan mene fiiliksen mukaan. Syys-lokakuun vaihteessa sää voi olla tosi tuulista (voit unohtaa veneretket). Ellei ole aurkonkoista ja lämmintä voit unohtaa vesipuiston, sillä se on korkealla mäellä ja tullisella ja pilvisellä säällä siellä on kylmä. Lindoksen reissu kyllä onnistuu busilla mihin vuodenaikaan tahansa, se onkin oikeastaan nautittavampi jos on vähän vilpoisempi päivä.


    • ninamaria__

      No voiha hitto, jos mikään ei onnistu enää sillon syksyllä.
      Taidanpa sitten unohtaa ton Rodoksen reissun, ja mennä sit talvella vaikka Teneriffalle : D
      katotaa nyt.

    • 5 kerta rodoksella

      Lokakuun alussa vuonna 2008 oli aivan loistavat ilmat, illallakin tarkeni ilman pitkähihaista. Aurinkotuoleja riitti kyllä ja ellin rannalla oli vielä veneajelujakin. Baarikatu oli ehkä pikkasen hiljaisempi kuin keskikesällä, mutta muuten emme huomanneet vielä merkkejä kauden loppumisesta. Toisin kuin viime syksynä Kreetalla kun joka päivä oli taas uusi kauppa/ravintola laittanut lapun luukulle. Rodokselle mennään taas tänä syksynä 18. pvä olis lähtö. Kovasti odotellaan ihanaa loman tunnelmaa jota ei ole löydetty mistään muualta kuin Rodokselta. Suosittelen =)

      • rodostrianta

        Mä olen viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut joka syksy syys-lokakuun vaihteen tienoilla Rodoksella. Keskimäärin kolmena vuonna neljästä on ollu tosi hyvät ilmat, mutta kuitenkin on ollut vuosia jolloin on ollut tosi epävakaista. Eräänäkin vuonna oli eka viikko sellainen että sadekuuroja oli joka päivä (säälitti viikon matkalaiset) ja toinen oli sellainen aurinkoinen ja 25 eikä sateesta tietoakaan. Mä tarkoitan tällä pessimismilläni sitä, että tuohon aikaan vuodesta ei voi enää olettaa että siellä on 30 ja pilvetöntä. Oikein huonolla tuurilla se on 20 ja pilvistä/sadekuuroja koko viikon, jopa jo syyskuun lopulla.

        Koska sesonki on lopuillaan niin turisitmäärät vähenee koko ajan, ja koska nuoriso on koulussa/opiskelemassa niin joka maasta on joko lapsiperheitä tai keksi-ikäisiä ja siitä vanhempia. Kyllä baarikadulla on muutama paikka auki, mutta teinihelvetit (=pahimmat metelin tuottajat) sulkeutuu viimestään syyskuun puolivälissä. Lokakuun parin viimeisen viikon aikana ei paljon muita turisteja kuin suomalaisia näy kaupungilla( toki heitä vielä vähän on).

        Itse tykkään lomailla siellä tuohon aikaan, koska ei ole enää niin hirveän kuuma eikä turisteja ole enää niin paljon. Eikä mua edes haittaa vaikka sattuisi jokunen sadepäiväkin loman ajalle.


    • ninamaria__

      Jaa, no kantsii varmaa miettii sit kaks kertaa ennenku rodoksen matkan tuoho ajankohtaan varaa, jos kerta noin sateista.

    • Rodosfannni

      Itse olin syyskuussa 2008 Rodoksella, Rodoksen kaupungissa (vai oliko se 2007?) oli kuitenkin sama vuosi kun TakeOff vielä teki matkoja (harmi, että lopetti toimintansa! Oli loistava lomayhtiö) ja olin reissussa tyttökaverini kanssa (siis naispuolinen kaveri, itse myös nainen) samaan aikaan ja samassa hotellissa missä silloiset BB-t oli.

      Ilmoista sen verran, että meillä oli koko viikko yli 28 ja yölläkin 21. Mutta tosiaan jos kurja tuuri käy, niin sadettakin voi olla. Kauniin rusketuksen sai ;) rannat ei ollu kauheen täynnä, mistä ite tykkään.

      Jos meet jonkun matkatoimiston äkkilähdöllä, niin ne tekee retkiä, jos on tarpeeks osallistujia ja tää pätee kaikkina vuodenaikoina.

      Yöelämästä sen verran et kyllä syyskuun lopulla sielä vielä oli paljon muitakin pohjoismaalaisia nuoria. Diskot oli auki joka päivä ja menoa ja porukkaa riitti joka illalle. Ite käytiin joka ilta ulkona.

      Rodoksen kaupungin hanavedestä, että kyllähän se on juotavaa, me esim käytettiin sitä hampaiden pesuun ja pienissä määrin juomavedeks. Kyllä se jollekin herkkävatsasemmalle saattaa tehä oireita (samal taval ku paikallinen ruoka) mut meil meni viikko hyvin ja vatsa kesti kaiken :)

      Kannattaa ottaa niitä esim apteekista saatavia maitohappobakteeri -kapseleita mukaan jos on hiukankaan herkkävatsainen :)

      Sit hinnoista. Oon nyt elokuussa menossa poikaystävän kanssa Rodoksen kaupunkiin, ja matka makso 400€/hlö näin maaliskuussa ostettuna. Hotellin nimee en nyt just muista, mut se oli ihan joku perushotelli, kaks tähtee.

      Toiv näistä oli nyt apua, älä vaan jätä hyvää reissua tekemättä! ;) Rodos on aivan mahtava paikka! Kannattaa käydä, ja myös Rodoksen kaupungin vanhassa kaupungissa.

      Kaikenkaikkiaan hyvää ruokaa, hyvää juomaa ja aivan loistavia ihmisiä, suosittelen! :)

    • ninamaria__

      Kiitos! (:
      Kyllä mä sinne kovasta haluaisinkin lähtee :') Ilmat vaa vähä epäilyttävää :'D

      Ja ei se mua haittaa, jos diskot ei oo täynnä nuorii, ei me kumminkaa sinne bilettää mennä, vaa nauttii lomasta! : D

      Onko se vesihuvipuisto siis viel syyskuussa auki? : )

      Ja mul on kyl tosi herkkä vatsa... viime matkal vaikka oli maitohappobakteereja, nii jostai Las Palmasin ihme ravintolasta tuli sellaset mahakivut, et kesti viel kotiin tullessaki... ;s ei kiva... vikoina iltoina ei voinu syödä juuri mitää ku nii kovat kivut.
      Jote ehkä kannattaa suosiolla ostaa sitä pullovettä : DD

      Kuuluuko muuten lentokenttäkuljetukset hintoihin yleeensä?
      Ku ainakaa kanarial ei kuulunu (tjäreborgil mennään)

      mikäköhä matkayhtiö ois paras.. Kokemusta vaa Aurinmkomatkoista ja Tjäreborgista =D

      • rodostrianta

        Linkki vesipuiston kotisivuille: http://www.water-park.gr/location.html

        Lentokenttäkuljetusten kuuluminen hintoihin selviää matkanjärjestäjien sivuilta, lue sieltä. Toisilla kuuluu toisillä ei.


    • Rodosfannni

      Ite kun hain omaa matkaa, ni ainoostaan Aurinkomatkoille kuuluu matkan hintaan lentokenttäkuljetukset. Oon ollu Aurinkomatkojen, Finnmatkojen, Tjäreborgin, TakeOffin ja yhdellä omalla järjestämällä reissulla ja aina on kaikki menny hyvin! Mistään näistä matkatoimistoista ei oo kyl ollu valittamista.

      Kannattaa myös tsekata erikseen lennot www.halvatlennot.fi ja hotellit www.booking.com saattaa löytyä myös hyvinkin halpoja matkoja! Ja esim Finnmatkat järjestää myös ulkopuolisille kohteessa oleville matkustajille mahdollisuuksia osallistua retkiin, kannattaa kysellä suoraan Finnmatkoilta.

      Niistä rannoista vielä, että siellä Rodoksen kaupungissa on läntinen ranta, "tuulisen ranta" jossa esim hyvät surffausmahdollisuudet. Itäinen ranta on yleisesti tyynempi.

      Säät löysin myös jostain ja ellen nyt ihan väärin muista, niin syyskuussa oli sadepäiviä keskimäärin 3! Ei paha ;)

      Mut voisin ehdottomasti ehdottaa et tein pitäs lähtee Elokuus samaan aikaan ku me :P

      ..ja kannattaa tosiaa juoda sit vaan pullotettua vettä ;) ja jos tosiaan oot herkkävatsanen, ni suosittelen välttämään kaikkea missä tarjoillaan jääpaloja. Drinksujaki voi pyytää ilman jäitä :) mut ei niist kannata ottaa stressiä, iteki sain kerran lomareissul kauheen vatsataudin, mut se ei pelaa joka pelkää ;D

    • ninamaria__

      Millasii ne buffetaamiaiset muute on yleesä? : ) Et onko järkee ottaa, tai siis kaupastaki saa varmasti hyvää, mut jos nää buffetaamiaiset on oikeesti hyvii, nii sit ois kyl iha kiva 8> Eli mitä on yleensä tarjolla?
      tuskin kumminkaa iha Suomen hotelleiden tasosta? : D

      • rodostrianta

        Parhaimmillaan ne on ainakin lähellä suomalaisten hotellien tasoa.

        Esimerkkinä hotelli Athenan buffetaamiainen: teetä/kahvia/kaakaota, muutamaa erilainen leipä, juustoa, leikkelettä, munia, pekonia, jotain puuroa, tomaatti, kurkku, kakkupala/croissant tms, maustamaton jugurtti... varmaan vielä jotain muutakin. Kyllä buffetaamiaisella pärjää pitkälle iltapäivään;)


    • Rodosfannni

      Riippuu hotellista mimmonen aamiainen on. Yleensä hotellin omilla sivuilla / matkatoimistojen sivuilla on ilmoitettu minkä tyyppinen aamiainen hotellista löytyy. Mannermainen aamiainen on yleensä hyvin vaatimaton, teetä/kahvia, croissant, leipää ja muutamia erilaisia leikkeleitä. Buffetaamiainen tarkoittaa nimensä mukaisesti buffeeta, joka on (yleensä) runsas ja monipuolinen, paljon hedelmiä, vihanneksia ym ym :)

      Jollain reissuilla oon ottanu aamiaisen, joillain reissuilla en. Ja aina oon ollut tarpeeks kylläinen et pärjää pitkälle iltapäivään ;) mul ainaki sillai et ku tottunu tähä kylmään Suomeen, ni sitku menee tonne kuumaan etelään, ni ei edes oo sillai samal taval nälkä :)

      Kävitkö kattoo viel niit lentoja?

    • rodos 4ever

      Ma olen itse asunut rodoksella noin vuoden ajan ja nahnyt nyt kaikki vuodenajat. Itse kehoittaisin matkustamaan tanne toukokuun tai syyskuun aikana. kesa-elokuu on todella kuuma seka kaikkialla hirvea turistirysa. Jos taas tykkaa menosta ja vilskeesta, tulkaa heinakuussa! Jos haluatte tutustua todelliseen rodoksen kulttuuriin, kehottaisin etsimaan kasiinne rodokselta jonkin ihmisen ja kysella hyvista paikoista. Rodos on taynna edullisia ja todella maukkaita ruokapaikkoja mm. tavernoja, mutta yllatys yllatys ne eivat ole siella missa kaikki turistit. Itse olin yhtena kesana turistina, enka ole kaynyt yhdessakaan paikassa uudestaan, missa sina aikana kavin. Nyt taas poikaystavani kautta olen nahny ihania paikkoja rodoksella! Jos luonnnosta tykkaa kannattaa vuokrata auto paiaksi ja kiertaa vaikka koko saari!!! Karttoja saa milotei mista vaan, kartta kateen ja aurton rattiin, talla on tosi upeita maisemia!!! Majoittumiseen paras kumminkin mielestani on kaupunki! Alkaa missaan nimessa majoittuko falirakiin jossette halua ottaa osaaa yoelamaan silla faliraki on ennen kesakuuta paikallisia lainaten aavekaupunki ja sen jalkeen brittien biletysmesta. hyvaa lomaa kaikille!

      • auringon palvoja

        Hei
        Tietääkö joku,millainen aamiainen on hotelli Manousoksessa?
        Onko kattoterassilla aurinkotuolit?
        Kertokaa myös mistä löytyisi kaupungista/keskustasta joku ihana paikallinen taverana.
        Rodos ja varsinkin vanha kaupungin osa on kuvissa aivan ihanan näköistä .
        Viihtyy varmasti.


      • Muhvi

        Hei!

        Itse olen lähdössä poikaystäväni kanssa Rodokselle ensi viikolla. Olen vähän harkinnut auton vuokraamista, mutta liikennekulttuuri siellä epäilyttää hieman... Voitko hieman opastaa tähän? Ajavatko kaikki todella kuin päättömät kanat? :D Minä joutuisin kuitenkin ajamaan, joten tämä olisi todella tärkeä tieto! :)
        Ja osaisitko neuvoa luotettavan ja suht halvan autovuokraamon? Pitkälti on kuitenkin budjetista kiinni, vuokraammeko autoa...
        Osaisitko myös neuvoa missä vuokra-autolla kannattaisi käydä tai mitä pitäisi "sisämaasta" ehdottomasti nähdä? :)


      • Muhvi
        Muhvi kirjoitti:

        Hei!

        Itse olen lähdössä poikaystäväni kanssa Rodokselle ensi viikolla. Olen vähän harkinnut auton vuokraamista, mutta liikennekulttuuri siellä epäilyttää hieman... Voitko hieman opastaa tähän? Ajavatko kaikki todella kuin päättömät kanat? :D Minä joutuisin kuitenkin ajamaan, joten tämä olisi todella tärkeä tieto! :)
        Ja osaisitko neuvoa luotettavan ja suht halvan autovuokraamon? Pitkälti on kuitenkin budjetista kiinni, vuokraammeko autoa...
        Osaisitko myös neuvoa missä vuokra-autolla kannattaisi käydä tai mitä pitäisi "sisämaasta" ehdottomasti nähdä? :)

        Ja tuo aiempi viestini oli suunnattu nimimerkille rodos 4ever :)


    • Siiliperhe

      Hei!
      Olemme menossa rodokselle perheeni kanssa ja mietimme, että onko rodoksella ratsastustallia jossa puhuttaisiin suomea??

    • LoveHorses

      Rodoksella voi ratsastaa monessa paikassa. Itse ratsastin vuosia sitten, 2010 jälkeen (olen melkein aloittelija).
      OPPAAT tietävät, koska monet ratsastavat itsekin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe