Kyseinen yritys tuhosi parkettilattiamme eikä meinaa myöntää että heidän siivoojat sen tekivät.Alan asiantuntija sanoi lattian nähtyään että pesuaine on ollut syyllinen kyseiseen vaurioon.
Varokaa Siivoussivinaa
45
2168
Vastaukset
- parhas
Parkettilattiaan ei kannata käyttää ollenkaan pesuainetta tai jos käyttää niin täytyy olla parkettilattialle oma tarkoitettu pesuaine. Ja ainetta ei saa laittaa kuin pieni tippa. Itse en laita parkettilattiaan pestäessä ollenkaan pesuainetta.
- kotisiivooja
Saisko kysyä että millä tavalla "tuhosi"? Onko sitä pesty kloritella tai paloöljylllä tms. Vaikea käsittää että mikään peruspesuaine tuhoaa parkettilattiaa. En käytä itsekään mitään "parkettipesuainetta" vaan ihan tavallista heikosti emäksistä yleispesuainetta ja ihan hyvin toimii. Lattia kiiltää ja puhdasta tulee. Ja tuo "vesipesu" kuulostaa ihan järkytttävältä. Niin se vaan on ettei sillä pelkällä vedellä mitään puhdasta tule!
- salo markku
En tiedä mitä he käyttivät mutta nyt lattia ei todellakaan kiillä vän on matta ruskea.
- hoikkanen
Tämä on valitettavasti arkipäivää. Siivousfirmat ovat ajaneet itsensä nurkkaan polkemalla siivoojien palkat todella alas. Toinen heidän tyhmyys on älyttömät työajat. Noiden seikkojen vuoksi siivousalalle on todella vaikea saada ammattitaitoista väkeä. Ketä kiinnostaa kouluttautua huonosti palkatulle alalle jossa saa vain pätkätöitä.
Jotkin isotkin (L&T) firmat mainostavat, että heillä on oma koulutusohjelma. Parin päivän kurssi jonka työnjohtaja pitää jos ehtii ja yleensä ei ehdi. Ei siinä jotain opiskelijaa paljon ehditä kouluttaa.- järkeily
Kai nyt tavallisella maalaisjärjellä osaa pestä parkettilattiaa. Ei minusta siihen tarvitse koulutusta. Parkettilattian täytyy pyyhkiä hyvin nihkeällä liinalla ja jos laittaa pesuainetta niin ei sitä saa paljon lorauttaa. Ihmettelen kyllä suuresti, jos sen verran ei lattian siivousta osaa tehdä. Siivousfirman täytyy sen verran sanoa työntekijälle, mitä pesuainetta parkettilattiaan käyttää ja kuinka sen täytyy pyyhkiä.
- Siivous yrittäjä
1) siivoojista on kova pula! Kukaan ei halua siivota!
2) Kuka tilaisi siivousta jos huimasti nousisi taksat!
2)Työ on vaativaa ja täytyy osata tunnistaa aineet, materiaalit, siivoustekniikka ym.. ihan kuka vain ei voi mennä toisten koteihin siivoamaan. Myös 100% rehellisyys, koska kodin avaimet annetaan siivoojalle.
3) Yritys maksaa
-sosiaalituvamaksut
-matkakulut
-työvaatetus
- kirjanpitomaksut
- monet vakuutukset ( ryhmävakuutus ym)
-lainmukaiset tauot
-yrittäjän oma eläkevakuutus
Työntekijän lomat
-yrittäjän oma loma
- postimaksut, kirjekuoret ja aika(palkka) laskujen kirjoittamiseen
Toimistokulut
-Auto pakollinen
Ym......
Joten, jos asikkaalta peritään vaikkapa 32e
Alvi räpsähtää heti, jää noin 26e ( laskettu näin lonkalta)
kaikki kulut.....mitä jää siivoojan palkkaan, eihän yritys ole sosiaalitoimisto vaan bisnes
Minun laskujeni mukaan yrittäjälle jää pari euroa!
Ja täytyyhän siitä jäädä!
Yrittäjä työllistää, antaa työtä! Johtaa ja on vastuussa työntekijöistään.
ne älyttömät työajat! Jokaisen työntekijän kanssa keskustellaan mikä parhaiten sopii hänen työajakseen ja yritetään soveltaa sen mukaisesti!
Itse maksan 9-12 e/h työkekemuksesta ja koulutuksesta, sekä mitä työtä tekee yrityksessäni.
Tasa-arvoisesti samasta työstä sama palkka, kuten lainsäädäntö sanoo! - siivoustyöeikannata
Siivous yrittäjä kirjoitti:
1) siivoojista on kova pula! Kukaan ei halua siivota!
2) Kuka tilaisi siivousta jos huimasti nousisi taksat!
2)Työ on vaativaa ja täytyy osata tunnistaa aineet, materiaalit, siivoustekniikka ym.. ihan kuka vain ei voi mennä toisten koteihin siivoamaan. Myös 100% rehellisyys, koska kodin avaimet annetaan siivoojalle.
3) Yritys maksaa
-sosiaalituvamaksut
-matkakulut
-työvaatetus
- kirjanpitomaksut
- monet vakuutukset ( ryhmävakuutus ym)
-lainmukaiset tauot
-yrittäjän oma eläkevakuutus
Työntekijän lomat
-yrittäjän oma loma
- postimaksut, kirjekuoret ja aika(palkka) laskujen kirjoittamiseen
Toimistokulut
-Auto pakollinen
Ym......
Joten, jos asikkaalta peritään vaikkapa 32e
Alvi räpsähtää heti, jää noin 26e ( laskettu näin lonkalta)
kaikki kulut.....mitä jää siivoojan palkkaan, eihän yritys ole sosiaalitoimisto vaan bisnes
Minun laskujeni mukaan yrittäjälle jää pari euroa!
Ja täytyyhän siitä jäädä!
Yrittäjä työllistää, antaa työtä! Johtaa ja on vastuussa työntekijöistään.
ne älyttömät työajat! Jokaisen työntekijän kanssa keskustellaan mikä parhaiten sopii hänen työajakseen ja yritetään soveltaa sen mukaisesti!
Itse maksan 9-12 e/h työkekemuksesta ja koulutuksesta, sekä mitä työtä tekee yrityksessäni.
Tasa-arvoisesti samasta työstä sama palkka, kuten lainsäädäntö sanoo!mitä jää siivoojan palkkaan, eihän yritys ole sosiaalitoimisto vaan bisnes...eli ajetaan siivoojat loppuun ja joku muu korjaa eurot,mut ei vahingossakaan siivooja
- moppaa itse
taisi lattia olla ennestään matta ruskea ja kulunut siihen tehoaa hionta tai vahaus sitten kiiltää
- salo markku
Asunto on neljäkuukautta vanha siis lattia on uusi ja(oli) kiiltävä kunnes sivinan siivoojat sen pilasivat.Asia on käsitelty vakuutus yhtiössä ja he korvasivat.
- Lattiapesu
salo markku kirjoitti:
Asunto on neljäkuukautta vanha siis lattia on uusi ja(oli) kiiltävä kunnes sivinan siivoojat sen pilasivat.Asia on käsitelty vakuutus yhtiössä ja he korvasivat.
En ole ihan varma, mutta ei kai vakuutus korvaa tahallaan tai huolimattumuudella tehtyä työtä? Näin olettaisin?
Sanoit että asiantuntija havaitsi että kyseessä pesuaine. Mikä asiantuntija?
Jos se lattia on lakattu, ei lakka lähde pois noin vain, jos öljypinta, voi siihen laittaa uuden öljyn, eikä suurikaan työ. Lakkapinta voi ehkä jäädä himmeäksi jos aine huonosti huuhdottu, mutta pienellä työllä( puhtaalla kostealla pyyhintä, taas kiiltää) Eikä yleispesu/parkettipesuaineita kaikkia tarvitse huuhdella. - Ihmeissäni
salo markku kirjoitti:
Parkettilattia pestään erittäin harvoin, miksi uusi lattia piti pestä? Rakennuspöly ym... lähtee imuroimalla ja nahkeapyyhinnällä.
Mikään yritys ei lähde ilman pyytämättä niinkin suureen hommaan ilman asiakkaan lupaa!
Työntekijän töppäystä ei vakuutus korvaa.
Kun asia on loppuunkäsitelty ja sovittu, miksi kirjoitat yrityksestä nimellä?
Kun kukaan ei tiedä millä pesuaineella lattia on pilattu, miten ihmeessä sen voi todistaa. Toki kyseiset siivoojat ovat olleet asiasta keskustelemassa ja kertoneet aineen nimen(vakuutusyhtiö vaatii sen)
Jos minun lattiani joku pilaisi haluasin ehdottomasti tietää aineen nimen!
Niinkin suuri yritys kuin kyseinen on, heillä on laadukkaat pesuaineet ja puhdistusvälineet, toki pienilläkin.
Jokin tässä jutussa mättää??? Kukaan ei tiedä mitään, mutta vakuutus korvaa:)) Heh - salo markku
Ihmeissäni kirjoitti:
Parkettilattia pestään erittäin harvoin, miksi uusi lattia piti pestä? Rakennuspöly ym... lähtee imuroimalla ja nahkeapyyhinnällä.
Mikään yritys ei lähde ilman pyytämättä niinkin suureen hommaan ilman asiakkaan lupaa!
Työntekijän töppäystä ei vakuutus korvaa.
Kun asia on loppuunkäsitelty ja sovittu, miksi kirjoitat yrityksestä nimellä?
Kun kukaan ei tiedä millä pesuaineella lattia on pilattu, miten ihmeessä sen voi todistaa. Toki kyseiset siivoojat ovat olleet asiasta keskustelemassa ja kertoneet aineen nimen(vakuutusyhtiö vaatii sen)
Jos minun lattiani joku pilaisi haluasin ehdottomasti tietää aineen nimen!
Niinkin suuri yritys kuin kyseinen on, heillä on laadukkaat pesuaineet ja puhdistusvälineet, toki pienilläkin.
Jokin tässä jutussa mättää??? Kukaan ei tiedä mitään, mutta vakuutus korvaa:)) HehTaas joku sivinalainen!!!!!
- HOHHOIJAA231
Juuri näin =)) Tiedän tapauksen. Rajua syytöstä kyseisiä siivoojia kohtaan jos ei ole TÄYSIN varma. Samainen henkilö reklamoinut moneen muuhunkin paikkaan ja hetijustnyt korjaamaan..
- salo markku
Vakuutus yhtiö totesi pesuaineessa vika,Hohhoijaa231 taitaa olla sivinan työntekijä.valmistajan edustaja kävi myöspaikalla ja oli samaamieltä.Että tälläinen yritys on Siivoussivina.Olemme näiden lausuntojen perusteella TÄYSINVARMOJA.
- salo markku
Sivinassa taitaa olla siivous käynnissä on henkilöitä hävinnyt muunmuassa leppävaaarasta.
- Justjoo821
sinäpä tarkkaan seuraat kun tiedät että henkilötkin häviää... anna olla jo, olet saanut haluamasi. eikö?
- salo markku
En todellakaan Justjoo821 taitaa olla myös sivinalaisia kun heti älähti,kyseiseen asiaan liittyvä henkilö puuttuu sivininan vahvuudesta.????
- JstJoo821
Häh, en nyt oikein tajunnut viestiäsi =) Sampa tuo... Harmittaa vaan kun täällä aletaan aina mollaamaan yksittäistapauksien takia... Itselläni oli myös kys firman kanssa probleema muutta hyvin hoiti työnjohto homman. Kenesä lie vika?
- salo markku
HÄH Edelleen taitaa edellinen viestinkirjoittaja olla sivinalaisia,käy sääliksi kun pitää noin puolustaa täysin alaarvoista yritystä joka virheen sattuessa pese kätensä.???!!!.Nimimerkkikin on vaihtunut.
- salo markku
Onko tämä vaikea tajuta"Justjoo821 taitaa olla myös sivinalaisia kun heti älähti" tosin nimimerkki on nyt JstJoo82 todennäköisesti sama henkilö.Vastaan aina omalla nimelläni.
- Mikä pesuaine/lattia
Kuulostaa todella uskomattomalta että puuparkettilattia saadaan pesemällä pilalle?? Ensinnäkin ylläpitosiivousessä ei lattiapintoja pestä ,vaan pyyhitään nahkealla pyyhkimellä ilman aineita. Pesu parketille suoritetaan harvoin ja asiakas on tietoinen mitä ainetta pesuun käytetään, ellei yritys tuo omia aineita mukanaan, silloinkin keskustellaan asiakkaan kanssa mitä ainetta hän haluaa käytettävän, vaikkakin ammattitaitoinen siistijä tietää materiaalit ja puhdistuksen menetelmät.
Olen todella utelias kuulemaan mikä se pesuaine oli millä lattia saatiin pilalle, sekä mikä parketti kyseessä?
Ymmärrän jos märkäpesu tehdään useasti eikä heti kuivata, voi pinta kärsiä,
Asiakkaan on hyvä ohjeistaa siivoojaa ennen työn suorittamista, jos materiaali on jotain erikoista ja uutta.
Mielestäni kyseessä pitäisi olla liuotinpesuaine, esim: tärpätti, kloriitti, tinneri jne..Muuta en keksi millä lattia menee pilalle? - salo markku
Valitettavasti en tiedä mikä oli pesuaine koska SIVINA ei sitäkertonut he toivat omat aineet.
- kotisiivooja
Olen samoilla linjoilla edellisen kanssa, kuten jo tuolla ylhäälälkin mainitsin. Ainoastaan tärpätti, kloriitti, paloöljy tms. voi pilata mitään lattioita. Että kertoisit nyt vaan suoraan MILLÄ SE ON PILATTU? Jos oikein vakuutusyhtiössä on asioita sovittu, pakkohan asian ytimen on tulla esille --> mikä pilasi ja mitä ja millä? Varmasti itsekin kysyit siltä "alan asiantuntijalta" että mikä aine sen on pilannut, niin voisitko ystävällisesti valistaa kansaa täälläkin kun kovin mielelläsi tätä asiaa tunnut puivan täällä.
- errt
Markku on provo
- salo markku
Mutta uskaltaa vastata omalla nimellään.!!!! ja miten niin provo???
- salo markku
Täällä ei sitten näköjän kuvat näy.?????!!!!
- salo markku
Kopioi linkin osoite niin sitten näkyy.
- EI enää Sivinaa
Minulla myös huonoja kokemuksia Vantaan Sivinasta.
Puhuivat ja lupasivat paljon, mutta työn jälki oli luokatonta. Tarkkana ihmisena jouduin itse moppaamaan lattiat uudelleen. Irtisanoin sopimuksen parin kuukauden jälkeen.
Aloitussiivous oli sekin vain sanahelinää.
Tuttavallani käy Malmin Sivina. Hän on joutunut useasti pyytämään esimiehen paikalle siistimään siivojien jäljet ja tekemään tekemättömät hommat. - kotisiivooja
Ok, uskottava on. Sen verran karmeita kuvia! Ensimmäisenä tulee mieleen kloriitti, koska raidat näyttää olevan vaaleampia kuin "terve" parketti. Tai joku muu valkaisuaine, koska väriero on selvästi havaittavissa. Toivottavasti jaksat pitää pintasi, että saat korvauksen moisesta.
- Just*joo
Hyvä aloittaja! Tietänet varmasti että näin vihjailevien ja herjaavien kirjoitusten kirjoittelu on suomen laissa kielletty. Varsinkin nimen (yksityishenkilön) laittaminnen samaan yhteyteen...
- salo markku
Kaikki kirjoittamani on totta siitä löytyy todisteet,mitä tulee henkilöihin kaikki liittyvät kyseiseen asiaan,en vihjaile mitään vaan kerron niinkuin asia on.en myös näe että olisin herjannut.Edelleen kirjoitan omalla nimelläni en nimimerkillä kuten just*joo
- salo markku
Minun kohdaltani asi on käsitelty,Vakuutusyhtiö korvasi vauriot.Mutta VAROKAASIIVOUSSIVINAA.Puhdasta kesää kaikille.
- Minullakin parketti
Hei! Syvä huokaus! Näyttää pahalta!
Kuva on epäselvä, mutta näyttää että parkettia olisi hiottu jollain hyvin karkealla. hiekkapaperi, laikan karkein sieni tai vastaava?
Tuollainen jälki syntyy kun aletaan parkettia hiomaan.
Kyseessä ilmeisesti lakattu pinta?
Jos öljytty pinta, voi hyvin voimakas pesuaine syövyttää pinnalle läiskät?
Tein huvikseni lakatulle pinnalle testin....laitoin kloriittia ja annoin vaikuttaa. Mitään ei tapahtunut?
Joten uskoisin että pintaa on hiottu?
Öljyttyä pintaa meiltä ei löytynyt, joten siinä saattaa tulla vaurio, jos pesuaine on valkaisupitoista tai jotain muuta voimakasta?
Mielestäni sinun kannattaisi ottaa selville mikä aine kyseessä, toki siivousyritys tietää mitä mukanaan kuljettavat.
Ihmettelen kyllä suuresti asiaa, eihän ylläpitosiivouksessa tehdä muuta kuin otetaan hyvin, hyvin nahkealla imuroinnista jäänyt pöly?
Miksi lattia on pesty? Sehän on uusi, kuten sanoit? - Ei mikään syövyttävä
Ilmeisesti sinulla ja yrityksella jotain kränää, joten haluat mollata yrityksen! Otit esiin yksityisen ihmisen nimen, se ei ole moraalisesti sallittavaa. On kunnialoukkaus kirjoittaa yrityksestä täällä!!!
Sovi asia yrityksen kanssa, eikä täällä!!!
En ole yrityksestä, kuten aina sanot kaikista jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä!
Mutta, mieleni tekisi ottaa yhteys yritykseen ja pyytää heitä lukemaan kirjoituksesi!
Tuo jälki jonka näin, ei voi olla pesuaineesta!
Mikään yritys ei pidä arkisiivouksessa aineita mukana jotka syövyttää!
Esim...asetooni( kunsilakanpoistoaine) ei vie lakkaa....
Kyseessä jotain muuta!
Olet itse pilannut lattian ja syytät yritystä!
Kun et tiedä mikä aine, et tiedä muutakaan, etkä pysty vastaamaan mihinkään kysymykseen, haluat mollata yrityksen....todella törkeää!!!
Ja...en ole yrityksestä, jos taas sitä sanot...mutta tiedän tarkalleen mikä vaikuttaa lakattuun ja öljyttyyn parkettiin, koska olen alan ammatilainen!
Kloriitti, tärpätti eikä muukaan ole kyseessä, vaan sinun itsesi aiheuttama juttu, tai haluat saattaa yrityksen huonoon valoon! - voi vee kanssa
Ei mikään syövyttävä kirjoitti:
Ilmeisesti sinulla ja yrityksella jotain kränää, joten haluat mollata yrityksen! Otit esiin yksityisen ihmisen nimen, se ei ole moraalisesti sallittavaa. On kunnialoukkaus kirjoittaa yrityksestä täällä!!!
En ole yrityksestä, kuten aina sanot kaikista jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä!
Mutta, mieleni tekisi ottaa yhteys yritykseen ja pyytää heitä lukemaan kirjoituksesi!
Kyseessä jotain muuta!
Kun et tiedä mikä aine, et tiedä muutakaan, etkä pysty vastaamaan mihinkään kysymykseen, haluat mollata yrityksen....todella törkeää!!!
Ja...en ole yrityksestä, jos taas sitä sanot...mutta tiedän tarkalleen mikä vaikuttaa lakattuun ja öljyttyyn parkettiin, koska olen alan ammatilainen!
Kloriitti, tärpätti eikä muukaan ole kyseessä, vaan sinun itsesi aiheuttama juttu, tai haluat saattaa yrityksen huonoon valoon!ÄLÄ JAKSA!
Kuva kertoo enemmän kuin onneton purkauksesi.
Lattia on ihan selvästi tärvelty ja piste.
Hyvä että sai korvauksen. Kyllä minuakin vituttaisi ja urakalla......... - Minä vain
voi vee kanssa kirjoitti:
ÄLÄ JAKSA!
Kuva kertoo enemmän kuin onneton purkauksesi.
Lattia on ihan selvästi tärvelty ja piste.
Hyvä että sai korvauksen. Kyllä minuakin vituttaisi ja urakalla.........Kuva ei kerro mitään! Höhläkin näkee ettei pesuaine ole pilannut tuota! Jokin muu!!!!
Uskokaa ettei syövyttävää ainetta kuljeta mukana arkisiivouksessa!! Eikä jälki näytä kuvan perusteella aineen aiheuttamalta ,vaan ihan jotain muuta!
Provo juttu!
Sanon vielä että HÖPÖ; HÖPÖ..... - gd
Markku on super provo
- Espoolainen 79
Ei mikään syövyttävä kirjoitti:
Kyseessä jotain muuta!
Kloriitti, tärpätti eikä muukaan ole kyseessä, vaan sinun itsesi aiheuttama juttu, tai haluat saattaa yrityksen huonoon valoon!Sivina toimii koko pääkaupunkiseudulla samalla tavalla, ei mitään uutta. En palkkaisi heitä ikinä siivoamaan kotiani.
- lööpo
Espoolainen 79 kirjoitti:
Sivina toimii koko pääkaupunkiseudulla samalla tavalla, ei mitään uutta. En palkkaisi heitä ikinä siivoamaan kotiani.
Lopettakaa jo tämä keskustelu. Jos te ette löydä sopivaa siivoojaa niin siivotkaa itse kotinne. Niin minä ainakin teen.
- lattianhoitokone
Minä vain kirjoitti:
Kuva ei kerro mitään! Höhläkin näkee ettei pesuaine ole pilannut tuota! Jokin muu!!!!
Uskokaa ettei syövyttävää ainetta kuljeta mukana arkisiivouksessa!! Eikä jälki näytä kuvan perusteella aineen aiheuttamalta ,vaan ihan jotain muuta!
Provo juttu!
Sanon vielä että HÖPÖ; HÖPÖ.....lattianhoitokone yhdistelmäkone laikkakone
- salo markku
Kiitos nimityksestä,Eikai vakuutus korvaisi jos ei olisikäytetty jotain epäsopivaa ainetta.minä lopetan tähän olen saanut vakuutusyhtiöltä korvauksen ja piste.
- Siivous Sebastian
www.Siivous-Sebastian.fi 100% Suomalainen, 100% Tyytyväisyystakuu.
- Louis Vuitton Outlet
http://www.lv-louisvuittonbags.net Louis Vuitton Handbags
http://www.e-louisvuittonoutlet.com Louis Vuitton Outlet
http://www.myburberryscarfoutlet.com Burberry Scarf
http://www.coco-chanelbags.com Chanel Bags
http://www.louisvuitton-outletlv.com Louis Vuitton Outlet
http://www.chanelhandbags-max.com Chanel Handbags
http://www.louisvuittons-bags.net Louis Vuitton Bags
http://www.louisvuittonoutlet-bagsx.com Louis Vuitton Bags
http://www.louisvuittonoutletz.net Louis Vuitton Outlet
http://www.myburberrybags.com Burberry Bags
http://www.louisvuittonoutlet-max.com Authentic Louis Vuitton
http://www.burberry-burberryscarf.com Burberry Scarf
http://www.louisvuittonoutlet0.com Cheap Louis Vuitton
http://www.louisvuitton0.com Louis Vuitton - sfj99
asiaa puhut
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879