oli seuraus kaatumisesta. Sain lähetteen sairaalan ensiapupoliklinikalle.
Käsi rtg -kuvattiin, puudutettiinua ja kättä vedettiin lääkärin valvonnassa kahden hoitajan toimesta (kumpikin eri suuntaan) noin kymmenen minuutin ajan. Sitten hoitaja ravisteli kättä.
Käteen laitettiin kipsiside, rtg -kuvattiin. Kun kättä vetänyt hoitaja antoi seuraavan ajan, panin kädet pöydälle ja näytin, millä tavoin kipsatun käden asento oli mielestäni outo, mutta kun hoitaja sanoi sen olevan tarkoituksella, lopetin kyselemisen siihen.
Käsi turposi ja se oli yhtä mustelmaa. Erityisen mustia olivat sormien ja kyynärpään nivelet.
Kun viikon kuluttua kävin poliklinikalla, rtg -kuvissa ei vielä näkynyt mitään hälyttävää, mutta mainitsin turvonneen peukalontyven olevan ahtaalla ja kipsin hankaavan. Lääkäri leikkasi kipsin reunaa ja se helpotti hiukan. Sain käsijumppaohjeet, joita tein viikon ajan.
Minulla oli jälleen viikon kuluttua aika polilla ja rtg -kuvauksessa. Tällä kertaa lääkäriä ei näkynyt, mutta kättä vetänyt hoitaja ilmoitti, että nyt käsi pitäisi leikata. Ruuhkasta huolimatta minulle annettiin aika leikkaukseen jo parin päivän kuluttua.
Leikkaava lääkäri sanoi, että käsi on liikkunut. Tietääkseni kädelle ei ollut sattunut mitään, joten näin ohjeen mukaisen jumppaamisen ainoaksi, joka olisi voinut liikuttaa kipsisiteessä ollutta kättä.
Valitettavasti käsi ei tunnu olevan kohdallaan leikkauksen jälkeenkään. Kun lääkäri tuli kierrolle, nostin kädet ylös ja näytin, että leikatun käden kämmenosa sormineen ei ole käsivarren kanssa samansuuntainen, jolla tavalla se on toisessa kädessä.
Lääkäri sanoi sen olevan tarkoituksella. Kuulin sen jo toista kertaa samassa sairaalassa, joten mieleeni tuli, että se olisi vakiovastaus potilaiden kyselyihin.
En voi nyrkistää sormia ilman kipua. Oikean käden liikkeiden ohjaus on epätarkkaa.
Käsi pitäisi saada kuntoon. Miten minun pitäisi toimia?
Rannemurtuma
milloin kuntosalille
1
1039
Vastaukset
- sdfsdfassdf
Elämme vuotta 2016. Miten kävi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048