ergorapido

mr.peloton

Kirjoitan vaan varoitukseksi muille: Ei kannata ostaa elekroluxin ergorapidoa. Akku osoitti lopahtamisen merkkejä 1 vuoden jälkeen. 2v ikäiselllä laitteella ei tee enää mitään. Akku ei vaihdettavissa. Kokemusta kahdesta laitteesta molemmat nyt romua.

38

15253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustaseuraaja

      SE ON VAIN AKKUIMURI, ONKO SEN TARKOITUSKAAN KESTÄÄ PIDEMPÄÄN ?
      Vertaa esim. 100 euron kännykkään... Kuinka moni ostaa uuden tilalle kun laitteella on kaksi vuotta ikää.
      Akut ym. korjaukset voisi olla järkevää jos laitteen hinnassa olisi yksi nolla enemmän (samalla laatu uskoakseni paranisi)
      Sitä saa mitä tilaa, näinhän Ylen kuningaskuluttajassakin todettiin.

    • mr.peloton

      Itsellä ei ainakaan ole yhdestäkään kännykästä akku hajonnut 2 vuodessa. Vrt myös jätteen määrä imuri / kännykkä. Kännykän akun saa kympillä. Imuriin ei ollenkaan...

      Jos laitteen markkinoija mainitsisi käyttöiäksi 2v, niin kuinka moni ostaisi? Itse tunnen tulleeni petetyksi ja siksi varoitan muita ostamasta romuja nurkkiinsa.

      • käyttämällä paranee

        Kyllä akkuja hajoaa ennenaikaisesti. Moniin laitteisiin on tullut ostettua heti käyttelyssä 2-3 akkua (kännykätkin kuului aikanaan tähän ryhmään, silloin, kun yhdellä akulla pärjäsi 2-3 päivää) ja koskaan ne kaikki eivät ole hapantuneet tasatahtia, vaan aina on joukossa ollut yksilö, joka on kyykähtänyt jo vuodessa tai kahdessa, vaikka kaikkia akkuja on käytetty ja ladattu ihan samalla lailla. Akun tyypilläkään (NiCd/NiMH/Li-Ion), lyhytikäiseksi jääviä yksilöitä on kaikissa. Tosin se on todettava, että NiMH akuissa on kyllä ollut selvä ero kaikkein suurikapasiteettisimpien (2500 mAh) tappioksi.

        Voi aloittajan Ergorapidokin kuulua tähän maanataikappaleiden sarjaan.

        Toinen juttu on, että ergokin tykkää siitä, että akku välillä puretaan. Jatkuva hidaslataus vain lyhyet käyttöjaksot ei ole pitkän päälle hyvä (=menee jatkuvan ylilatauksen puolelle). Oma värkkini on nyt 4 vuotias ja sekin on kieltämättä osoittanut viimeisen vuoden aikana jo hyytymisen merkkejä. Onneksi laite tuntuu vielä norjistuvan hieman, kun sitä välillä käyttää pitempään (reilu 5 min yhtä soittoa, jolloin alkaa jo tehot loppumaan) ja lataa sitten täyteen.


    • mr.peloton

      Yritin vaimolle kans selvittää et mielellään välillä pitäisi purkaa ja sit taas lataukseen. Mutta ilmeni, että jos imuri ei ollut jatkuvastu latauksessa sen käyttöaika jäi niin lyhyeksi (ehkä 2-3 min) että tuntui turhalta. Niinpä pidettiin koko ajan telakoituna laturiin.

      Siskoni osti samoihin aikoihin ko laitteen eri paikasta ja sen kohtalo oli ihan sama. Nyt 2 romua odottaa Kuusakoskelle pääsyä.

      • ympäristöteko

        Minun ergoni toimi 2v kunnes akku(akut hyytyi). Merkkihuollossa olisi voitu akut vaihtaa, mutta Electrolux ei sitä taatusti halua vara-akkujen hinnasta päätellen - siihen kun lisäsi vielä työkustannukset olisi vaihdolle tullut hintaa rutkasti enemmän, kuin mitä uusi maksaisi. Kysyinkin onko tämä sitä kestävää kehitystä jota niin mainostavat. En viitsi edes toistaa kuinka älyttömän vastauksen asiakaspalvelusta sain.
        No hätä ei lue lakia, kysyin neuvoa työpaikan huoltomiehiltä ja he hankkivat vastaavat akut alan erikoisliikkeestä n. 4€/kpl ja työpaikan sähkäri hoiti juotokset - hintaa tuli 40€ ja nyt on jo yli kolme vuotta pelannut eikä merkkiäkään hyytymisestä.


    • mr peloton

      Kiitos viestistäsi. Kokemuksesi vahvistaa omaa käsitystäni elektroluxista. Saattaa olla että tulee akut vielä vaihdettua meidänkin imureihin...

    • Solarpower

      Näinhän se on; katsoo akun mallin ja googlettamalla jostain löytyy käypä.

      -Ihmellistä, ettei akku ole vaihdettava. Kun lataa kotona ja käyttää sähköttömällä mökillä, tällainen optio olisi poikaa...

    • 2+5

      Tuli vaan mieleen, että minkähän pituinen takuu on ko. laitteella?

      • .-.

        1 vuosi kaikille rikkaimureille.


    • Tinuri6

      Ergorapidon akut maksaa ebayssä $12.
      8 x NiMH 4/5 SubC Sub C 1.2V 1600mAh Rechargeable Battery Cell with Tab Green

      • jopas on

        Jos vehkeen kerran aukikin saa, kätevä mies tai nainen vaihtaa akut kädenkäänteessä. Ei pelkät kennot niin kalliita ole.


    • apua4

      Samaa mieltä aloittajan kanssa. Täysin susi vehje tuohon hintaan. Ostaessasi tuon hintaisen normi-imurin, pärjäät sillä helposti 10 vuotta.

      Avasin oman ergoni tänään, täysin susilaatua nuo akut. 1200mAh kapasiteetiltaan.

      Ostan tänään uudet paremmalla kapasiteetilla. Ohjeet vaihtoon löytyvät esim tuolta: http://www.lifeofandrew.com/blog/2012/4/25/electrolux-ergorapido-battery-replacement.html

      Tarvitsee kuitenkin osata kolvailla, jotta homma hoituu. Ei mikään plug and play akusto.

    • Mulla kesti 7kk akut vaikka käyttökin piti olla akuille ihanteellista kerran viikossa 15min käyttö putkeen.Laitteessa 2 vuoden takuu mutta ei kuulemma koske akkuvikaa.Edellisessä meni alle vuoden vanhana harjatelan hihna poikki.

    • akuttaja

      Akkukennostot voi ostaa http://www.ecakit.fi --> imuriakut, tai tuoda liikkeeseen vaihdettavaksi, 40€

    • Entinen imuri

      En myöskään suosittele Ergorapidon hankkimista. Akkujen vaihto vaatii erillisen huollon, eikä ole siten ihan halpaa eikä helppoa. Tuskin olen ainoa, jonka kodista ei löydy omaa kolvia uusien akkujen kiinnijuottamista varten...

    • KKivelä

      Kyllä minä ainakin vaihdoin akut ergorabidoon, helppo homma. Eikä akutkaan maksaneet kuin n. 30.- ebayssa.

    • vara akku

      Hei mistä ostit akut tarttisin uudet mutta kun en tiiä mistä hakee .

      • ahto75

        Pistin tuohon alapuolella olevaan viestiin linkin sivulle josta itse tilasin uudet akut, sivuilla on myös ohjeet.


    • Pedrovaan

      Ostin Ergorapido 18V:n. Akku hyytyi 8 kuukaudessa.

    • Ympäristörikos

      Aivan paska imuri. Akun vaihtaminen tehty liian vaikeaksi.
      Vastuutonta valmistaa ja jäleenmyydä näitä imureita.
      Todella iso uusiutumaton jäte.
      ÄLKÄÄ OSTAKO !!!!!!!

    • rahanhaaskaustaon

      Minulla Käsi Rikkaimurina toimii hyvin mutta ei varren kanssa latioita imuroitaessa. Tukkeutuu hiuksista ja pikkupyörät ei pyöri ja vaikka puhdistaa silti ei toimi kauan kun jumittaa. Työläs puhdistettava,alussa oli hyvä pikkusiivokseen.

    • Electrosux

      Samaa mieltä myös, että täysin surkeat akut (12V, NiMH). Eipä ollut pitkä toiminta-aika uutenakaan mutta hiipui nopeasti vielä huonommaksi ja akkujen lataaminen kestää noin vuorokauden tyhjästä täyteen. Käytetään akut aina tyhjäksi ennen lataamista, eikä ole koko ajan laturissa. Täysin kelvoton laite! Viimeinen ElectroSux!

    • Suomipoika64-1

      Minäkin olen niin tyhmä, etten muistanut miten kävi ensimmäisen robotti-imurin kanssa (n. 7 v ja 1500 EUR sitten), ja miten seuraavan rikkaimurin, ja nyt on vuoden vanha ja samma här. Kyllä v***ttaa, kun Electrolux oli kaunein ja kallein, ja taas meni rahat kankkulan kaivoon. Yritän kyllä vaihtaa akut, mutta onhan se siinäkin hommaa.

    • MyyntimiesExpertiltä

      Jos nyt oikein yrittää miettiä, niin saako Electrolux-Aeg konsernilta yhtään mitään tuotetta (tarkoitan nyt uusia), joka kestää enemmän kuin 3 vuotta ?
      En oikeasti saa mitään tuotetta, joka täyttää kriteerit.

      • Siippari

        Lattiaimuri ko.merkkiä kesti 31 v. Ostin ovelleni tulleelta kauppiaalta noin v.-85. Electrorapido taas osoittautui turhaksi kapineeksi, tarttui kiinni maton hapsuihin, naarmutti paljasta lattiaa ja lopulta simahti. Ehkä pari-kolme vuotta kesti.


    • mamma-83

      On oikeasti aika outoa että on edes enää sallittua myydä tällaiset koneet missä akku niin paskaa ettei kestää edes vuoden normikäyttöä. Ja sitten nuo s******n akut ei voi edes helposti vaihta.
      OK jos akut vaihdettaisi yhtä helposti kuin tavalliset patterit. Ihan tahallaan tehty niin hankalasti että a) monet ei edes tajua että vaihtaa akut, ja b) akun vaihtaminen (ellet tee sitä itse) maksaa niin lähellä uuden koneen hinta ettei viitti. Täyshuijaus Electroluxin puolesta!

      Niin kuin nimimerkki "ympäristöteko" kirjoitti, tämäkö on tää tulevaisuuden kestävä kehitys?? Tällaista pitäisi oikeasti kieltäytyä...

      • moneyrapido

        Kun eka meni sököksi kysyin myös " onko tämä sitä kestävää kehitystä jota niin mainostavat"? Vastaus oli yhtä älytöntä luokkaa kuin tuolla aiemmin on mainittu... No meni muutama vuosi ja sitten kaupoilla kertoivat että nyt on malli johon akut pystyy vaihtamaan ... ups vuoden toimi ja nyt hyytyi ja vaihdon pystyy tekemään jos on alan ammattilainen tai vähintäänkin näppäräsorminen ja liuta näpräilyyn sopivia työkaluja kolvi riskillä että piuhat ei kestä vaihto-operaatiota.
        Tämä olikin sitten viimeinen Electrolux mitään laatua tässä huushollissa


    • älä_vaan_huolla_mitään

      Ajautui otsikon mukainen laite itsellenikin... enpä olisi kyllä uutena kaupasta ostanut täyteen hintaan. Hieno laite silti kun ilmaiseksi saa. Tarkoitus on rakentaa 12 V varavirtapaketti aurinkokennon ladattavaksi, mitäs se haittaa kun näyttää imurilta ja toimii kuin imuri tarvittaessa. No, akut kypsät tässäkin ja vaihdan kohtapuoleen vaikkapa vain siksi että osaan. Mutta ja mutta:
      Vaihtaako joku autonkin kun (laiminlyöty) akku hyytyy ja on jollekulle niin hankala/kallis vaihtaa, vai onko koko auto silloin paska? Onko joku kuvitellut että 12 V johdoton akkuimuri korvaa kunnollista täyskokoista tyyliin Nilfiskiä? Ja mitä tässä ei tullut esille: KEITTÄÄKÖ JOKU VUODEN PUTKEEN akkuja latauksessa yötä päivää ja ihmettelee sitten kun akku kypsyy? Varmaan tätä(kään) peeloilua ei yhtään minkään muunkaan merkin takuu kata, muotoillen asian akkuviaksi.

    • siljaaaaa

      Minun ergorapidon akku hiipui 7 kk jälkeen. Elektrolux kuluttajaneuvonta oli sitä mieltä että ei ole tarkoituskaan akun kestää kauan. Akun vioille takuu on 6 kk mutta akun hiipuminen ei kuulu takuuseen - se on ikään kuin ominaisuus. Ei missään tapauksessa kannata ostaa näin kallista vehjettä kun akku on niin huono.

      • kertakäyttörihkamaa

        Minä sain akun kestämään peräti vuotta, mutta se vaati älyttömästi paapomista. Laturi lienee tyhmä hidaslaturi, joka keittää akut pilalle, jos lataus on päällä jatkuvasti. Korjaus: pidetään virtalähde normaalisti irti seinätelineestä ja kytketään se kiinni vain pariksi päiväksi per viikko.

        Akkuja on myös syytä elvyttää kerran kuukaudessa ajamalla ne tyhjäksi. Ensin imuroidaan eteisen matot yms. ja kun imuteho alkaa hiipua (jolloin laitteen heiluttelu on jo hyödytöntä), jätetään vekotin vielä 5 minuutiksi itsekseen ulisemaan. Tämän jälkeen odotetaan kuumentuneiden akkujen jäähtymistä ja vasta sen jälkeen laitetaan vekotin lataukseen.

        Näistä toimenpiteistä huolimatta akut kuolevat kohtuuttoman nopeasti -> ei kiinnosta ryhtyä niitä vaihtamaan ja vielä vähemmän kiinnostaa ostaa uutta laitetta tilalle.


    • Paskaakokaikkimazgu

      Ei täällä nariseminen mitään auta, pitää laittaa oikeille viranomais tahoille viestiä tuotteiden heikkouksista.

      • Hooveri

        Meillä toiminut 6 vuotta ja melkein joka päivä käytetään koska eläimiä on huussollissa ja karvoja muuten nurkat täynnä. Käyttö noin 5-15 min./kerta ja lauantaisin niin kauan että akku hyytyy ja sitten taas laturiin, nyt täytyy etsiä uudet akut tuolta Turust. Laitteena ihan ok.


    • Anonyymi

      ERGORAPIDON AKUT.
      Ecakit Oy Turku vaihtaa uudet akut kädenkäänteessä 42 eurolla. Postimaksut lisäksi
      molempiin suuntiin. Kyllä kannatti vaihdattaa.

    • Anonyymi

      2015 ostin Ergorapidon poistuvan mallin. Alennuksessa 89€. Kaikki pelaa, suodatin pitää vaihtaa. Olen ladannut ohjeen mukaan. Puhdistanut imurin kauttaaltaan joka kerran jälkeen ja ilmaa puhaltamalla 1xkk pikkuvälit. Riittää 60 neliöön. Ei mitään vikaa. Huoltoa kodinkoneet kyllä tarvitsee, että ne kestää.

    • Anonyymi

      mulle on tullut monia akkukäyttöisiä imureita joissa akut loppu. mä oon ottanu vanhat akut pois ja laittanut + ja miinusjohdon sieltä rungon ulkopuolelle.
      näihin johtoihin haunleuat ja porakoneen akusta etsiä + ja - napa ja kiinni vain. porakoneen akku 4 amppeeria ja voi imuroida piiiiiitkäään.
      näihin siis haunleukoihin käy mikä vaan 14-20v akku😄

    • Anonyymi

      Mitä muuta voi Electroluxin romuilta odottaa? Useita akkuja noihin vaihtanut. Niin huonoja akkuja ei löydä mistään kuin alkuperäiset. Samanlaisia romuja ovat edelleen.

    • Anonyymi

      Akun voi vaihtaa, tilaa kiinasta tai ulkomailta halvan valmiin setin tai sitten kolvaa akkukennoista uudet vanhojen tilalle. Imuri on varsin laadukas ja se kannattaa korjata koska akku on oikeastaan ainoa asia mikä siitä hajoaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      46
      3167
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2033
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1492
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1375
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe