Brasiliassa asuminen?

FiaGoesAbroad

Heippa!

Olen tänä keväänä (2011) lukiosta valmistuva tyttö, ja suunnitelmina olisi elo-lokakuussa maailmalle muutto 6-12kk!
Olen melkoisen erilaisuuden haluinen, ja Brasilia on aina kiinnostanut minua(oikeastaan Etelä-Amerikka ylipäätään).
Pääkysymys:
Onko täällä ketään jolla olisi kokemusta siitä?

Olen laittanut useita Au pair hakemuksia Brasiliassa asuville perheille, mutta vielä ei ole oikein matchannut (olen siis käyttänyt epävirallisia sivustoja). Olen todennut että tämä olisi minun kannaltani turvallisin vaihtoehto..... Vai? Kykenisinkö elämään Brasiliassa(tai muualla etelä/väli-amerikassa) omin nokkineni, työtä hankkimalla? Saako Eurooppalainen sujuvan englannin kielen omaava ja sosiaalisesti lahjakas nuori ylipäätään kunnollista työtä/asunnon?

Olisin erittäin kiitollinen vastauksista!!

11

2859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homem de kuhmo

      Morjens!

      Ensinnäkin Portugalin kieli olisi hallittava kohtuullisesti, englantiahan siellä ei puhuta kovinkaan paljon. Kokemusta asumisesta ei ole mutta käy katso tuolta http://www.muitobomturismo.com/fi/ , henkilö nimeltään Anna Kerttula-Fonseca ( löytyy myös Facebookista ) tietää varmasti enemmän, asuu Brasiliassa Porto de Galinhaksessa. Onnea yritykselle!
      Itsekin lähtisin välittömästi Brasiliaan jos vapaa liikkuminen olisi mahdollista.

    • mellber

      Hei!

      Minäkin valmistun tänä keväänä ja suunnitelmissa olisi mennä Brasiliaan au pairiksi ensi vuodeksi. Olisi kiva päästä juttelemaan asiasta jonkun kanssa, kellä on samat asiat hoidettavana ja mietittävänä sekä tietty myös jakaa kokemuksia asioiden hoitamisesta ja niiden etenemisestä ^^

      Jos juttukaveri kiinnostaa niin meilaa [email protected] :)

    • FiaGoesAbroad

      Hei kiitos erittäin paljon linkkivinkistä! En ole edes kuullutkaan moisesta järjestöstä, joten siitä on paljon apua. Sitä vähän pelkäsinkin, että Brasiliassa ei hirveästi englannilla pärjää, ja kun portugalin kieli ei ole sitten yhtään hallussa.....tietysti nopeastihan alkeita oppii jos samantien suuntaa ostamaan äänikasettia!

      Ja tosi kiva kuulla että jollain toisellakin on samoja suunnitelmia! Ollaan ihmeessä yhteyksissä, lähetän sulle tässä lähiaikoina postia niin saat samalla munkin sähköpostiosoitteen:)

    • mellber

      Hei!
      Olis kiva kuulla sinusta :)

    • Mäntän mies

      Suomessa on vaikea opiskella Brasilian Portugalia. Nämä kielikurssit on mun mielestä kaikki Portugalin Portugalia, mikä on hieman erilaista.

    • Mies Riosta

      No enpa ole kuullut etta taalla olisi ollenkaan Au-paireja. Paikallista tyovoimaa, varsinkin nuoria naisia hoitamaan kotia ja lapsia saa ihan pilkkahinnalla ja ei tarvitse stressata. Eli epailen vahvasti etta mahtaako moista tapahtua. Sen lisaksi tyohon oikeuttavien viisumien saaminen on taysin kiven alla eli jos sattumalta joku hakeekin lasten/kodinhoitajaa niin kuka tahansa brasilialainen voi hakea paikkaa ja sen saakin ennenkuin ilman kielitaitoa ja tyokokemusta oleva lansimaalainen.

      Tyonteko laillisesti taalla onnistuu vain jos joku paikallinen firma siis hakee sinulle viisumia.

      Ilman tyokokemusta olevan lapsen on aika mahdotonta selvita taalla, mikali ei ole omaa rahaa. Minimipalkka on 540 realia ja silla ei pitkalle selvita.

      Muutenkin Brasilia ei ole mikaan amatoorien maa. Riippuen tosin siita minnepain maata haluaa menna, mutta yleisesti ottaen varsinkin yksinainen nuori nainen, vaalea ja kielta osaamaton on kylla aivan satavarmasti sellainen maali etta ei voi olla osumatta.

      Mutta onnea.

    • JottiM

      Asiat ovat juuri noin kun ”Mies Riosta” kirjoittaa. Vaikka Brasilian taloudella menee nyt lujaa niin takavuosina ainakin muutamilla avustussjärjestöillä on ollut projekteja favelolasten parissa. Kielitaitoa kieltämättä tarvittaisiin. Mutta korostaisin kansainvälisen järjestön tuomaa turvaa.

    • Seikkailun rajat

      Olin viime vuonna Brasiliassa kyläilemässä. Siellä asuva suomalainen ystäväni ei antanut minun liikkua metriäkään yksin. Keskustelun lomassa vilahteli tuossa kulmalla viime viikolla ammuttiin- mainintoja.
      Yksin oleva nuori ulkomaalainen nainen olisi siellä huutomerkki. Ja englantia osataan nipin napin lentokentillä.
      Ihmiset (faveloitten ulkopuolella) ovat kyllä tosi kivoja ja lämpimiä. Mutta tuloerot on suuret ja elämä sen mukaista; kukin ottaa sen minkä pystyy.
      Ja työvoimaa tosiaan on yllinkyllin tarjolla. Esim. kyläpaikassani kävi siivooja/ kodinhoitaja. Ja se on lottovoitto, että saa sellaista työtä.
      Jos olisi joku suomalaisperhe, joka ottaisi kotiinsa, olisi ehkä järjellistä niissä rajoissa.

      • Mies Riosta

        Juuri nain, mutta miksi ottaa? Lapsenhoitajia saa pikkupennosilla ja kodinhoitajia kanssa. Kaiken lisaksi useinmiten ns. expateilla on vaimo kotona muutenkin koska miehen liksa riittaa kevein ilmein asumiseen ja elamiseen ja usealle jaa viela saastoonkin.

        Brasilialaisperhe, joka on todella varakas, voisi mahdollisesti olla kiinnostunut nuoresta naisihmisesta joka lastenhoidon ohella opettaisi esimerkiksi englantia lapsille mutta kylla pitaa sitten portugalin taidon olla ihan viimeisen paalle.

        Se toki on syyta muistaa etta jokainen kaupunki on erilainen ja eri osat maata ovat hyvinkin erilaisia.

        Mutta ilman minkaanlaista tyokokemusta tai elamankokemusta taalla seikkaileva tyttolapsi joutuu varmasti vaikeuksiin. Silla taalla ei voi esimerkiksi edes harkita liftaavansa. Samoin kaikissa isommissa kaupungeissa joissa olen kaynyt on laumoittain kerjalaisia ja omaisuus nuorelta kielitaidottomalta ja puolustuskyvyttomalta naiselta lahtee alle aikayksikon.

        Kannattaa aloittaa ne seikkailut jossainpain Eurooppaa ja sitten vahitellen siirtya syvemmille vesille.


    • jore22

      Mitä jos kokeilisit Aasian suuntaa. Tai jos oikein kauas haluut ni lähe australiaa. Siel kyl löytää au pair hommia ja on turvallista liikkua. Töitäki on tarjolla tai sit myös jenkeistäki löytää au pair hommia, mut onko se sit sitä eksotiikkaa mitä just haluu. Mut australia ois oikeesti noitten välimuoto.

    • Future Brasilero?

      Mies Riosta olen miettimässä työperäistä muuttoa Brasiliaan. Hyvä sopimus odottaa mutta haluaisin paikallisarvioita asumisesta jne. Rio de Janeiro vai Sao Paulo? Ottaisitko yhteyttä onninpoikaATnetti.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe