Älkää menkö yksin lastensuojelupalavereihin

ei ikinä yksin

Omista karvaista kokemuksista oppineina varoitan teitä vanhemmat: älkää ikinä menkö yksin lastensuojelupalavereihin! Ottakaa aina joko tukihenkilö tai juristi mukaan, niin teillä on todistaja tapahtumille. Nauhoitukset eivät käsittääkseni käy todisteeksi.
Itse menin luottavaisena yksin ja virheeni selvisi kun viimein kuukausien odottelun jälkeen sain asiakaspaperini. Ne olivat täynnä virheitä ja valheita. Edes palavereihin osallistujia ei oltu merkitty , sanomisista puhumattakaan.
Väärät ja valheelliset kirjaukset ovat maan tapa ja asiakas ei yleensä saa korjata tai oikaista merkintöjä vaikka kykenisi todistamaan ne vääriksi. Siksi tukihenkilö tai juristi on palavereissa pakollinen ja vaikuttaa muutenkin hillitsevästi kyykytyksen ja sadismin määrään.

9

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuslöytyykaurapuu

      Nyt vaan sitten alaikäiselle lapselle asianajaja ja kunnan piikkiin oikomaan noita lastensuojelun valheita ja virheellisiä kirjauksia.

      Lapsen asioista ja lasta koskevista asioistahan siellä lastensuojelussa on kyse eli yhdenkään lapsen etu ei ole se
      että lapsen vanhemmista laitetaan lapsen asiakasdokumentteihin
      valheellista, virheellista, asiaankuulumatonta, tarpeetonta jne tietoa (Tietosuojavaltuutetun sivuilla lisää).

      Lapsen etu on aina totuus. Myös lasta koskevissa virallisissa asiakirjoissa.

    • Tukihenkilöitä

      Olen parin viime viikon ajan pohtinut ajatusta, että käynnistän täällä omassa kotikaupungissani, Rovaniemellä, tukihnenkilöhankkeen. En vain tietä millaista toimintaa se olisi.

      Kaikenhan pitäisi olla mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Olisi paras, jos vapaaehtoisten aikaa ja energiaa - ja siis varsinkin sitä aikaa - kuluisi mahdollisimman vähän. Aika on kallista meille kaikille.

      Mutta ehdottoman tarpeellista tuollainen tukihenkilötyö olisi.

      Lastensuojelu alkaa olla niin päätöntä, että isoimpiin kaupunkeihin pitäisi perustaa projekti, jossa perustetaan työpaikka lastensuojelun konsultille, joka ulkopuolisena saapuu näihin asiakaskohtaamisiin ja ottaa kantaa perheen oikeuksien puolesta.

      Taas yksi "virka" siis lisää... Koneisto paisuu, kuten sosiaalityöntekijät itse haluavat. Siksi konsulttien ja tukihenkilöiden pitää olla aina riisumassa valtaa, ei lujittamassa sitä.

    • Raivoa pidätellen

      Minäkin menin kerran asiakaspalaveriin yksin. Lähdin järkyttyneenä, ja lapsi saatoi itkien ulos. Sellaista käytöstä perhekodin puolelta en olisi uskonut kokevan. Sossu painoi villaisella. Ei ne olleet mitään tehneet, vaan minä. Asiasta viisastuneena otin seuraavan kerran videokameran mukaan sekä äitini. Ilmoitin myös, että en halua, että lapset tulevat paikalle. No lapset tulivat, mutta onneksi oli kamera, jollasain todistettua kiroilun ja huudon. Lähetin nauhan asianajajallenikin.
      Mutta tästä voimme todeta, että aina, siis aina kannattaa olla oma todistaja, kamera tai nauhuri, että voi todistaa mitä siellä on sanottu. Sossun kirjoituksiin tapaamisista ei kannata luottaa.
      Lapset jäivät pois tapaamisista vasta kun olin sanonut lapsen "edunvalvojalle", että lapset eivät kuulu tapaamisiin.

    • Oikeusmurhia.

      Perheen suojelun keskusliitto Pesue ry. Anu Suomela.

      Olen keskustellut Anu Suomelan kanssa muutaman kerran, sekä osallistunut hänen kanssa MOT ohjelman Lääkärit tuomarine keskusteluun

      Ihan kiva ihminen ja tietää näistä nurjista puolista, mutta "Järjestelmä" on niin vahva ja panssaroitu, ettei siihen pysty mikään mahti.

      Anu Suomela on kamppaillut erilaisten hultajuuskiistojen kanssa parikymmentä vuotta.

      Linkki hänen sivustolle, jossa on myös Anna palautetta linkki.

      Klikkaa otsaketta Artikkeleita, lue hänen yleisönosastikirjoituksia, sekä muita lastensuojeluun liittyvää löytyy linkistä.

      Lue lapsen Etu ihmisoikeudet ja huostaanotto. Kyseessä on ilnkki Helsingin yliopiston professori J.P. Roosin kotisivuille.
      Hän on myös ihmetellyt vuosikaudet huostaanottokäytäntöjä.

      Sana jossa on kysymysmerkkejä P??t? takaa löytyy Päätöksiä.

      Kannattaa tutustua molempien sivustoihin

      http://www.pesue.org/
      ---.

      • Tiedoksi.

        Tässä linkissä löytyy Anu Suomelan mielipidekirjoituksia ja kannaottoja.

        Tutustu, niin saat kuvan, missä lastensuojelussa mennään.

        http://www.pesue.org/artikkeleita/
        ---


      • Oikeusvaltio?
        Tiedoksi. kirjoitti:

        Tässä linkissä löytyy Anu Suomelan mielipidekirjoituksia ja kannaottoja.

        Tutustu, niin saat kuvan, missä lastensuojelussa mennään.

        http://www.pesue.org/artikkeleita/
        ---

        Vanhemmat ry sivustolla runsaasti aiheita.

        Linkki avauttu Loikala kastano juttuun.

        Sen alapuolella on pikalinkkejä juttuihin, josta muu media vaikenee.

        Klikkaa Article com Siinä on adressi. Kansallinen vetoomus lähetettäväksi hallitukselle ja presidentille.

        http://www.vanhemmat.com/
        ---


    • Anonyymi

      Nosto. Edelleen ajankohtaista.

    • Anonyymi

      Niissä tosiaan saattaa olla 8 yhtä vastaan ja käytetään passiivisagressiivisia menetelmiä epäreilusti!

    • Anonyymi

      Asiakas voi nauhoittaa salaa palaverin esim. lastenvalvojalla, lastensuojelussa ja se hyväksytään todisteluna tuomioistuimessa - lastensuojelun viranomaisilla ei tähän ole oikeutta ilman asiakkaan suostumusta eli juristi mukaan ja kaikki keskustelut nauhalle kertomatta viranomaisille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe