Toimiiko hi8-kasetti 8mm kamerassa?

Tietämätön Espoosta

Eli mulla on iso kasa hi8-kasetteja ja ajattelin ostaa käytetyn 8mm-videokameran. Myyjä ei vaan osaa sanoa toistaako sen kamera myös digital8 ja hi8-kasetteja...

mitäs sanotte?

7

1317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hi8 kasettien toistoon kannata prustason 8mm kameraa ostaa, se ilmeisesti toistaa Hi8 videot, mutta perustason 8mm laadulla. Osta tai lainaa Digital8 kamera, joka toistaa 8mm ja Hi8 kameralla kuvatut videot. Digital8 kamera digitoi analogiset 8mm ja Hi8 videot suoraan kamerassa. Ulos tulee kameran firewire liitännästä hyvälaatuista digitaalista videoa, joka kelpaa suoraan tietokoneelle ja editointiohjelmille ilman kuvanlaatua heikentäviä konventointeja.
      Huom. kaikki Digital8 kamerat ei toista 8mm ja Hi8 kameralla kuvattuja kasetteja.
      Minulla on Sony TRV120 Digital8 kamera, joka toistaa myös edellämainitut videokasetit. Pääkaupunki seudulla olen muutamille lainannut kameraa 10 € vuorokasihintaan, tai siirtänyt kasettien videot itse ulkoiselle kovalevylle.

      [email protected]

      • Tietämätön Espoosta

        No hittolainen... tuo sinun kamerasi lainaaminen olisi kyllä ihan loistava vaihtoehto. Mites olisi jos toisin nauhat ja ulkoisen kovon sinulle, niin siirtyisikö viidellä kympillä nuo videot sinne levylle? :D

        Olen vähän kädetön tällä alueella, joten kaikki menisi paremmin kun joku joka osaa tekisi tämän pelastusoperaation kuitenkin.


      • Tietämätön Espoosta
        Tietämätön Espoosta kirjoitti:

        No hittolainen... tuo sinun kamerasi lainaaminen olisi kyllä ihan loistava vaihtoehto. Mites olisi jos toisin nauhat ja ulkoisen kovon sinulle, niin siirtyisikö viidellä kympillä nuo videot sinne levylle? :D

        Olen vähän kädetön tällä alueella, joten kaikki menisi paremmin kun joku joka osaa tekisi tämän pelastusoperaation kuitenkin.

        ...ai joo, kasetteja on noin 8-10kpl.


    • Sopii minulle, jos tuot kasetit ja ulkoisen kovon minulle. Päivän tai parin kuluttua videot on kopioitu ulkoiselle kovalevylle alkuperäisellä laadulla.
      Ota yhteyttä S-postilla.
      [email protected]

    • Oho joo

      Siirrätkö kaikkien sadat kasetit 10 eurolla/erä. Halpaa, kun laskee pois alvit ja muut verot.

    • Antsu34

      Tietääkseni ei käy näinpäin. HI-8-kamerassa kyllä käy tavallidet (-kasetit. Tiedän,koska itse olen käyttänyt niitä HI-kamertassa.

      • Kuvata voi kaikilla 8 mm kameroilla kaikille 8 mm kaseteille, mutta kaikki 8 mm kasetteja käyttävät kamerat ei toista eri kameralla kuvattuja kasetteja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3601
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      233
      2203
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1454
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      996
    Aihe