Tiedustelen, millaisia kokemuksia teillä Emmaljunga duo edge(?) Sport vaunujen omistajilla on?
Ovat varmaankin hyvät paljon liikkuville, ympäri vuoden?
Kävin joskus jo jonkin aikaa sitten selailemassa nettisivustoja jossa oli kerrottu tarkemmin ko. yhdistelmävaunuista, väreistä ym. Olikohan ne lastentarvikeliikkeen sivustot..?! Mutta nyt en löydä mistään, vaikka googleen kirjoittaa vaunumallin koko nimen! Tulee vain kauhea määrä keskustelupalstoja.
Silmiini ei sattunut varsinaisen Emmaljunga-sivuiltakaan ko. vaunuja...
Osaako kukaan kertoa mistä löytäis vaunuista tietoa ja pääsis katsomaan värejä ym.? Kiitos! :)
Emmaljunga, Sport
7
2940
Vastaukset
- JunggSport
Sivut löytyivätkin..Hehh, kunhan katselee ajan kanssa :)
Mutta kokemuksia vaunuista otetaan vastaan! - yhden äiti
Meillä on ollut ko. vaunut, juuri tuolla Sporttirungolla käytössä noin 11kk, ensimmäiset 5kk vaunuina ja lopun aikaa rattaina.
Vaunujen koppa on todella reilun kokoinen, poika mahtuisi sinne nukkumaan vieläkin, jos vain suotuisi olemaan vaunuissa. Vaunuja on myös todella mukava työntää, kun ovat tukevat ja isorenkaiset. Ovat toimineet moitteettomasti myös talvikeleillä. Renkaissa on ilma pysynyt hyvin (ei ole tarvinnut pumpata kertaakaan).
Vaunut ovat aika painavat ja ne vievät jonkin verran tilaa, joten niiden laittaminen autoon ei ole kovin miellyttävää varsinkaan kurakeleillä. Heittoaisan mekanismi on aika työläs, työntösuuntaa ei todellakaan vaihdeta lennosta, vaan homma vaati ihan pysähtymisen (15-20sekunttia ehkä). Työntöaisa on aika korkealla lyhyelle työntäjälle minimiinkin säädettynä. Myös rumpujarrun päälle painaminen vaatii välillä voimaa (riippuu ilmeisesti missä asennossa rengas sattuu olemaan).
Kokonaisuuteen olen siis tyytyväinen, mutta pientä viilausta kaipaisin yksittyiskohtiin. - ap.
Kiitos vastauksesta!
Muita kokemuksia? - vierailija,
Meillä nämä. Suosittelet, jos et käy kaupungissa. Nämä ovat loistavat maastossa, tukevat, ilmakumirenkaat. Tosiaankin tämä runko ei käy lyhkäiselle. Heittoaisaa ei ole tullut sen koommin käytettyä. Meillä tuo vaunukoppa oli käytössä 4kk. Eli oikeastaan turhaa sen ostimme. Nämä menevät isoon kasaan ja painavat nostella. Kaupungissa on raskasta työnnellä. Mutta perus rattaat. Kaupunkireissujen takia meille on tulossa toiset rattaat ja säästämme nämä maastoretkiä yms varten.
- MBEJT
Minä käytin vauvalla koppaa 6kk asti, koska suostui siinä olla. On aika pitkä tyttö, joten pituus alkoi käymään pieneksi talvivaatteissa. Vaunukopassa on aika hyvä ilmankierto koska on säädettävissä. Vaikka meillä oli värinä musta vihreät niin hyvin tyttö pärjäsi niissä viime kesän helteillä ulkona.
Minusta työntöaisan suunta oli tosi helppo vaihtaa. Tosin kesti tosi pitkään tajuta miten toimii, mutta sitten kun tajusin. :D Työntöaisa on taas minusta aika matalalla matalimmalla. Olen 168cm pitkä itse ja nostan aina lenkillä sitä korkeammaksi. Minusta tosi hyvä systeemi, koska matalalla se on hyvä liikkua kaupoissa ja sitten taas jos nostaa korkeammalle pystyy ottamaan hyvin pitkiä askelia ja kävellä reippaasti ja juosta.
Olen liikkunut vaunujen kanssa kallioisella alueella ja metsissä eikä ne minusta niin raskaat ole nostella vaikka painavatkin. Täytyy vain löytää oikea tekniikka. :D
Rattaat saa hyvin eri asentoihin, myös makuuasentoon.
Isona plussana myös hyttyssuoja kesällä.
Tavarateline vaikka onkin sportissa kankainen ja minulle siitä varoiteltiin niin hyvin on toiminut. Voi tosiaan liikkua maastossa paremmin sen kanssa koska nousee ylöspäin jos menee esim kivien ja kantojen yli. Metallinen varmaankin hajoaisi tai ainakin joutuisi nostelemaan paljon enemmän. Olen pitänyt siinä reippaasti yli painorajan tavaraa ja "törmäillyt" sillä vaikka mihin eikä mitään naarmuja ole ja hyvin on kestänyt.
Kangas kestää hyvin vettä. Mukana tulee sadessuoja, mutta välillä ei ole sitä ollut mukana, eikä kaatosateella ole kangas siitä huolimatta imaissut yhtään vettä sisäänsä.
Meilläkään ei ole renkaita tarvinnut pumpata lämpötilavaihteluista huolimatta. Mukavan joustavat rattaat ja minusta työntäminen ei ole yhtään raskasta.
Talvella oli parina päivänä sellaista tosi paksua lunta niin se kertyi renkaisiin ja liikkuminen ei ollut kovin helppoa. Muuten on tosi hyvät kokemukset, säällä kuin säällä kun joutuu koiranomistajana ulos lähtemään. :D
Me asutaan Espoossa, joten melkein kaupungissa ja minusta nämä ovat hyvät. :D Ainoastaan, se että vievät tosi paljon tilaa autossa. Myös rattaina. Joudumme siis ostamaan lisäksi matkarattaat, mutta niitä saa edullisesti. Ehdottomasti suosittelen näitä, jos lenkkeilet ja meinaat liikkua lapsen kanssa muuallakin kuin ostoskeskuksissa.
Jos on iso farmari jossa on korkea tila niin sittenhän sinne mahtuu rattaiden lisäksi myös paljon muuta. Meillä kun on sedan niin joutuu laittamaan rungon ja kopan tai ratasosan vierekkäin, jolloin ei jää tilaa kuin muutamalle kauppakassille, ellei sitten kasaa tavaraa rungon ja kopan päälle. Onhan sitä tavaraa siellä ollut paljonkin. :D - JunggSport
Kiitoksia hyvistä omakohtaisista kokemuksista! Nämä vaunut kuulostavat hyviltä, paljon liikkuville meille, sitten kun niiden aika on :)
Mites tuo hintapolitiikka? Varmaan hinta huitelee 800-900€ kieppeillä?! Joskus jos sattuis ale aikaan ostamaan, josko sais pienen alennuksen.
Mitenkäs esim. viime kauden värit, ovatko ne paljonkin halvempia sitten ihan uusiin verrattuna? - MBEJT
Me ostettiin viimevuonna ja maksoi lastentarvikkeella 850€, edellisvuoden mallit olivat vain 100€ halvempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893