Moi!
Mikä voi aiheuttaa seuraavanlaisen tilanteen:
Tyhjäkäynnillä kierrosluku koko ajan 1000.
Moottori ei jarruta normaalisti eikä kierrokset laske, kun ajossa nostat jalan kaasulta.
Kierrokset laskee hitaasti 1500:n, kun painaa kytkimen pohjaan. Kun ottaa vaihteen pois päältä, silloin kierrosluku laskee 1000:een.
Auto on ollut vasta vähän aikaa itselläni ja on vm 2005.
Kytkimen poljin on alusta saakka ollut hyvin jäykkä. Aiemmassa Almerassani näin ei ollut.
En tiedä, missä vaiheessa tämä ongelma on ilmestynyt tai onko se edes ongelma.
En tiedä autoista oikein mitään ja hankala viedä huoltoonkin, kun ei osaa selittää asiaa. Viikko sitten siitä luettiin vikamuisti huollossa muun asian yhteydessä, olisiko tämänlainen vika voinut näkyä samassa yhteydessä ?
Kiitos jos jotain apua saisin.
Tyhjäkäynti ja korkeat kierrokset
2
3244
Vastaukset
- Assan
Moi
En tiedä löytyikö vika jo mutta vastaan kuitenkin?
Vaikuttaisi että kyseessä on auton ominaisuus. Minulla on sama auto ja käyttäytyy juuri noin. Paitsi että omassani kytkin on erittäin herkkä.
Tuntuuko joskus vaihdetta vaihtaessa erityisesti ykköseltä kakkoselle että kytkin "jättää" hieman kiinni?
Luulisin ettei kytkin irrota ihan täydellisesti ja tästä syystä kierrokset ei laske kytkimen ollessa pohjassa? Itse en ole ollut kovin huolestunut tästä ominaisuudesta, mutta jos käytät autoasi merkkihuollossa niin kannattaa kysellä voisiko tuolle tehdä jotain. Saattaa syödä vaihteistoa ajan kanssa.
Itse vaihdatin vaihteiston öljyt 70000km huollossa, jonka jälkeen vaihteet on pelanneet paremmin.
Kierrosluku laskee viivästyneesti ilmeisesti tarkoituksella että vaihteen vaihto olisi sujuvampaa. Näinhän se ei kuitenkaan oikeasti ole....
([email protected]) - Almeranisti
Oisko laturi rikki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893544Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253093- 563044
- 612865
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642690Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle612424Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122