Köyhä kieli

Prrtana

Ainakin voimasanojen osalta tuntuu englannin kieli kovin köyhältä. Näin elokuvia ja telkkua seuranneena kuulen vain f- sanan, joka sekin on oikeastaan vain neutraali sana tarkoittaen yhdyntää. Sekin tosin käännetään useimmiten v- sanaksi. Onko kunnon kirosanoja englannin kielellä ollenkaan? Vai eikö ne muut ole muodikkaita sanoja?

9

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mieltä!

Joo näin on!

Sitäpaitsi on niin tylsää, aina sama jauhaminen.
      Toinen on tää s- Eikö niillä oo mitään mielikuvitusta?

Ottaisivat oppia savolaisten tai karjalaisten murteesta, kyllä löytyy koko ajan uutta!

menepä Kuopion torille ja ota linja-auto jonnekin ja kuuntele juttuja, niin jo on kielellisesti mielenkiintoista!

• 20

Ehka johtuu kulttuurista, suomen kieli on taas kohteliaisuuksien osalta erittain koyha. Voi myos olla kaantajan vika ettei ole oikein tajunnut jutun juurta, naitahan on nahty.

• clean act

Hyvin oivallettu! Todella toivoisi, etta suomeksi ei olisi niin paljon kirosanoja ja varsinkin, etta niita ei kaytettaisi joka kaanteessa ja julkisesti - tylsaa sekin, aina saman jauhaminen.

• Hyvä suomen kieli!

Olen samaa mieltä.

Suomen kieli on niin rikasta ja voi koko ajan keksiä itse uusia sanoja.

Soini ei päässyt presidentiksi, mutta hänellä on tosiaan sutkaukset ja uudet ja hauskat sanat hallussaan!

• Hyvä suomenkieli!

Suosittelen luettavaksi Lari Kotilaisen ja Annukka Vartevan "Mummonsuomi laajakaistalla".

Sieltä saa tietoa mitä on meneillään suomen kielessä ja kuinka kieli koko ajan muuttuu.
      Lisäksi muutosten syyt ja historiaan.

Kun on ollut monta vuotta ulkomailla, niin ei tahdo pysy perässä.
      Tämä kirja on pikapreppausta!

Suomen kieli on niin rikasta!
      Parasta uudet sanat, joita koko ajan tulla tupsahtaa milloin missäkin yhteydessä!

• Suomeksi

Suomenkieli on MAHTAVA kieli!

Niin vivahteikas, voi itse keksiä koko ajan omia "väännöksiään".
      Yhdellä pienellä "muljautuksella" saa kerrottua asian ihan toisesta näkökulmasta.

Kaikista eniten tykkään suomenkielen huumorista! Itse sanalle voi nauraa!

Olen opettanut lapsillenikin suomenkielen, - ja heistäkin se on jännää!
      Puhumme keskenämme suomea ja lapseni puhuvat keskenään suomea ja heistä se on hauskaa!

Hurraa suomenkieli ja suomenkielen huumori!

• noinkohan olis

Öh.. Onhan englannin kieli nyt paljon vanhempi ja puhutumpi kuin suomenkieli ja siksi myös kehittyneempi. Englannista ei esimerkiksi pahemmin löydy sellaisia hyvin alkeellisia termejä kuin tietokone tai lentokone, jotka nyt ovat ihan kivikautisia sanoja jos oikein ajattelette asiaa tarkemmin. Myös lohikäärme on esim aika hassu väännelmä.. Yrittäkääpä myös keksiä synonyymejä sanalle kaunis suomeksi ja sitten englanniksi. Taitaa lopputulos olla suomeksi n. 5 sanaa ja enlanniksi 50... Ja sitten siihen kiroiluun. Ei niitä kirosanoja osaa leffoista poimia jos niitä ei tunne etukäteen. Sana fuck ei esim ole se englannin kielen v-sana vaan aika sellainen leppoisa niinkuin suomen perkele. Tuo v-sanaa vastaava sana on heille niin ruma heille ettei sitä leffoissa pahemmin kuule. Sitten sellaista perus hitto vieköön sadatteluahan englanniksi esiintyy todella paljon.

• sheetmusic!

Who's fault is it that you douchebag jagdorks don't understand English?

• Sinbuck
        sheetmusic! kirjoitti:

Who's fault is it that you douchebag jagdorks don't understand English?

Well, I guess it's my fault. So, blame you all me!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe