Köyhä kieli

Prrtana

Ainakin voimasanojen osalta tuntuu englannin kieli kovin köyhältä. Näin elokuvia ja telkkua seuranneena kuulen vain f- sanan, joka sekin on oikeastaan vain neutraali sana tarkoittaen yhdyntää. Sekin tosin käännetään useimmiten v- sanaksi. Onko kunnon kirosanoja englannin kielellä ollenkaan? Vai eikö ne muut ole muodikkaita sanoja?

9

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mieltä!

      Joo näin on!

      Sitäpaitsi on niin tylsää, aina sama jauhaminen.
      Toinen on tää s- Eikö niillä oo mitään mielikuvitusta?

      Ottaisivat oppia savolaisten tai karjalaisten murteesta, kyllä löytyy koko ajan uutta!

      menepä Kuopion torille ja ota linja-auto jonnekin ja kuuntele juttuja, niin jo on kielellisesti mielenkiintoista!

    • 20

      Ehka johtuu kulttuurista, suomen kieli on taas kohteliaisuuksien osalta erittain koyha. Voi myos olla kaantajan vika ettei ole oikein tajunnut jutun juurta, naitahan on nahty.

      • clean act

        Hyvin oivallettu! Todella toivoisi, etta suomeksi ei olisi niin paljon kirosanoja ja varsinkin, etta niita ei kaytettaisi joka kaanteessa ja julkisesti - tylsaa sekin, aina saman jauhaminen.


    • Hyvä suomen kieli!

      Olen samaa mieltä.

      Suomen kieli on niin rikasta ja voi koko ajan keksiä itse uusia sanoja.

      Soini ei päässyt presidentiksi, mutta hänellä on tosiaan sutkaukset ja uudet ja hauskat sanat hallussaan!

    • Hyvä suomenkieli!

      Suosittelen luettavaksi Lari Kotilaisen ja Annukka Vartevan "Mummonsuomi laajakaistalla".

      Sieltä saa tietoa mitä on meneillään suomen kielessä ja kuinka kieli koko ajan muuttuu.
      Lisäksi muutosten syyt ja historiaan.

      Kun on ollut monta vuotta ulkomailla, niin ei tahdo pysy perässä.
      Tämä kirja on pikapreppausta!

      Suomen kieli on niin rikasta!
      Parasta uudet sanat, joita koko ajan tulla tupsahtaa milloin missäkin yhteydessä!

    • Suomeksi

      Suomenkieli on MAHTAVA kieli!

      Niin vivahteikas, voi itse keksiä koko ajan omia "väännöksiään".
      Yhdellä pienellä "muljautuksella" saa kerrottua asian ihan toisesta näkökulmasta.

      Kaikista eniten tykkään suomenkielen huumorista! Itse sanalle voi nauraa!

      Olen opettanut lapsillenikin suomenkielen, - ja heistäkin se on jännää!
      Puhumme keskenämme suomea ja lapseni puhuvat keskenään suomea ja heistä se on hauskaa!

      Hurraa suomenkieli ja suomenkielen huumori!

    • noinkohan olis

      Öh.. Onhan englannin kieli nyt paljon vanhempi ja puhutumpi kuin suomenkieli ja siksi myös kehittyneempi. Englannista ei esimerkiksi pahemmin löydy sellaisia hyvin alkeellisia termejä kuin tietokone tai lentokone, jotka nyt ovat ihan kivikautisia sanoja jos oikein ajattelette asiaa tarkemmin. Myös lohikäärme on esim aika hassu väännelmä.. Yrittäkääpä myös keksiä synonyymejä sanalle kaunis suomeksi ja sitten englanniksi. Taitaa lopputulos olla suomeksi n. 5 sanaa ja enlanniksi 50... Ja sitten siihen kiroiluun. Ei niitä kirosanoja osaa leffoista poimia jos niitä ei tunne etukäteen. Sana fuck ei esim ole se englannin kielen v-sana vaan aika sellainen leppoisa niinkuin suomen perkele. Tuo v-sanaa vastaava sana on heille niin ruma heille ettei sitä leffoissa pahemmin kuule. Sitten sellaista perus hitto vieköön sadatteluahan englanniksi esiintyy todella paljon.

      • sheetmusic!

        Who's fault is it that you douchebag jagdorks don't understand English?


      • Sinbuck
        sheetmusic! kirjoitti:

        Who's fault is it that you douchebag jagdorks don't understand English?

        Well, I guess it's my fault. So, blame you all me!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe