Elikkä, tallensin tiedoston photoshopilla ja valitsin tiedostotyypiksi PSD:n, mutta syystä tai toisesta tiedosto ei tullutkaan psd-muotoon vaan siitä jäi pelkkä "File". Tallennuksessa ei ilmeentynyt mitään ongelmia, ohjelma ei ilmoittanut virheviestejä yms. ja tallennuksen jälkeen kopioin tiedoston muistitikulle. Tiedostoa oli työstetty CS4:lla ja tarkoitus oli avata sen CS5:llä., mutta Photoshop sanoo vain, että tiedosto on väärän lainen. Olisiko kuvaa mahdollista saada pelastettua millään tavalla? Ehkä sen voisi avata jollain toisella ohjelmalla?
Olisin hyvin kiitollinen, jos joku voisi vastata, sillä tein kuvan kanssa ison työn ja minulla ei ole mahdollisuutta saada alkuperäistä tiedostoa enää mistään.
Photoshop ongelma
2
59
Vastaukset
Taitaa mahdollisuudet olla aika minimaaliset pelastamisen suhteen.
Katso ensinnäkin paljonko se file vie tilaa. 0kt vai 20mt :) Se kertoo vähän onko edes mitään dataa ko. teidostossa, eli sillä ei ole mitään päätettä tällä hetkellä?
Ongelmallisempaa sitten onkin palauttaminen. Voit kokeilla laittaa tiedostopäätteeksi psd,jpg, mutta aika epätoivoista.Kokeile nimetä sen kopio uudelleen xxxx.PSD muotoiseksi, josko se tulisi sille ohjelmalle paremmin ymmärrettäväksi.
Voit myös yrittää avata sitä esim ilmaisella Irfanview-ohjelmalla. Jos se tiedostopääte on väärä, siitä tulee ilmoitus. Irfanview näyttää sen kuitenkin, mikäli siinä tiedostossa on jokin tunnistettava kuvamuoto.
www.irfanview.com
Plugins osa kannattaa asentaa mukaan. Sen saa myös suomenkieliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001003
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25917Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat298798- 95758
- 34658
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140599