Aamiaispöytä vs. Buffetaamiainen

kertokaa!

Mitä eroa on aamiaispöydällä ja buffetaamiaisella. Ebookersilla on toisissa hotelleissa aamiaispöytä ja toisissa bufffetaamianen.....

10

4166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi luoja

      No mietippä sitä! Jos et keksi, ehkä se selviää kohteessa....

      • voi luoja sullekin

        Mikä olikaan tämän keskustelupalstan nimi?


    • werry

      Buffetti on sellainen seisova pöytä-systeemi mistä voi itse ottaa niin paljon kuin haluaa,ja se toinen siis suppeampi

    • Kääntäjätär

      Luulenpa, että erona on kääntäjä, ei mikään muu.

    • uusope

      Tämä on vanha ketju, mutta vastaan silti. Opetan juuri näitä asioita ammattikoulussa ja pohdin tätä eroa päätyen siihen tulokseen, että nykyään noita sanoja käytetään toistensa synonyymeina eli ne tarkottavat samaa asiaa. Perinteisesti kuitenkin aamiaispöytä=aamiainen noutopöydästä eli saa itse itseänsä palvella ja hakea mielensä mukaisesti ruokaa. Aamiaisbuffet= aamiainen buffet-pöydästä eli osittainen itsepalvelu. Esimerkiksi kahvin saattaa kaataa henkilökunta tai lämpimät annostelee henkilökunnan jäsen (vrt. laivoilla buffet --> suurin osa ruuasta otetaan itse, mutta alkoholit tarjoillaan pöytiin ja esimerkiksi lihoja leikkaamassa ja annostelemassa on henkilökuntaa). Näin minä tämän asian ratkaisin.

      • kootmu

        Muffetaamiainen on runsaampi, kuin tavallinen aamiainen. Tarjolla voi olla kananmunia keitettyjä tai munakasta jne, nakkeja juustoja lihaleikkeleitä, pitsaa jne puuroa myslejä hilloja jugurtti. Eri ravintoloissa vaihtelee tarjoilu.


      • kootmu
        kootmu kirjoitti:

        Muffetaamiainen on runsaampi, kuin tavallinen aamiainen. Tarjolla voi olla kananmunia keitettyjä tai munakasta jne, nakkeja juustoja lihaleikkeleitä, pitsaa jne puuroa myslejä hilloja jugurtti. Eri ravintoloissa vaihtelee tarjoilu.

        Buffetaamiainen on aina noutopöydästä. Brunssi on samantapainen, mutta aamiaisen ja lounaan välillä noutopöydästä tarjottava ruoka.Brunssissa on Buffetlounaasta poiketen hiukan " tukevampaa" lounastyyppistä ruokaa tarjolla.


    • heh heh

      kaikki pöydät on seisovia vai oletko muita nähnyt? Tuo sana buffet on vain hienostelua eli vähän kuin sana brunssi....kyllä se aamiainen sekin....kuulostaa vain hienolta ...snoppailua kaikki.

    • ip istuvapöytä

      ei pitäs kyllä opettaa toisia jos ei itelläkään ole hajua asiasta.

      • huh mitä opeja

        tosiaan suosittelen uusopelle ihan muita hommia, vaikka blokkariksi ruotsinlaivalle, siellä näkis senkin että puhveteissa on nykyään hanat joista saa liruttaa itse niin viiniä kuin oluttakin. kannattaa jättää teorioiden kehittely sellaisille jotka on selvinneet peruskoulun edes puoleen väliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe