Virtsatientulehdusko?

JaTaasLääkäriin?

Meillä on 5kk vanha pentu joka käyttäytyy ihan normaalisti, pissii ulos myös samoin kuin ennenkin eikä näytä vaikealta tai kivuliaalta pissaaminen MUTTA peniksen kärjessä on aina välissä valkoisen sävyistä (sävy vähän vaihtelee valkoisesta keltavihreään) mähmää! Voiko se olla jotain muutakin kuin tulehduksesta johtuvaa? Aika vähän tietoa löytää tuosta aiheesta ja monet jutut menevät ristiin, niin ajattelin kysyä olisiko täällä tietoa asiasta? (tuossa oli toinenkin melkein samanlainen keskustelu mutta ajattelin kysyä ihan itse)

Pentu nuolee kyllä penistään mutta ei minusta epätavallista enempää ja näin kevään tullen sen hormoonit on alkaneet jylläämään ja pentu yrittää nylkyttää kaikkea mitä pystyy joten olen myös ajatellut että voisiko se olla jotain hormooneihin liittyvää.. Koska jos pentu epähuomiossa pääsee nylkyttämään jotain pitkän aikaa, se kusee alleen, joten en pidä mahdottomana että sieltä voisi karkailla pienenkin nylkyttämisen aikana tavaraa ja sitä sitten jäisi putkeen ja aiheuttaisi tipan peniksen nokkaan..

Asutaan sen verran kaukana eläinlääkäristä että ei viitsisi ihan turhaa reissua sinne tehdä mutta tottakai jos mähmäily on ainoa oire tulehduksessa niin varataan heti aika.. Miten muuten eläinlääkäri toteaa tulehduksen? Tarvitaanko pissanäyte vai miten?
Minulla on kyllä koiria ollut mutta koskaan ei ole tulehdusta kellään ollut ja nyt on vielä ensimmäistä kertaa lyhytkarvainen koira niin nuo kaikki mähmät ja muut näkee niin selvästi!

Minulla on itselläni ollut joskus virtsatientulehdus ja muistan kuinka kivuliasta se oli joten tuntuu oudolta että jos koirallani on tulehdus että se ei oireilisi mitenkään muuten kuin tuolla mähmällä!

2

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaTaasLääkäriin?

Jaa asiapa selvisi ihan itse, kun keskustelin kasvattajan kanssa. Tässäpä muillekin tiedoksi jos on samanlaista ongelmaa: Eli esinahan tulehdus on todennäköisesti vialla ja Betadine liuoksella suositteli putsaamaan koska on vielä ainakin niin lievä (turhaa ottaa antibiootteja heti jos ei ole pakko) ja jos ei parissa päivässä mene ohi niin sitten eläinlääkäriin!
      Johtuu kuulemma siitä ettei koira putsaa kunnolla piliään, mikä sopii hyvin meidän piskiin, koska jätkä on vielä niin patukka että ei taivu kunnolla! :)

• qwrfg

Todennäköisesti oikeassa on.meillä eläinlääkäri sanoi, että pikemminkin sääntö kuin poikkeus että poikakoirat sairastavat sen pentuna. Suosittelen kyllä todellakin menemään ell jos ei tuolla Betadine-liuoksella mene ohi. Muistathan, että laimennussuhde on 1/10? Meillä meni vähäksi aikaan pelkästään tuolla huuhtelulla ohitse oireet, mutta pian tulivat oireet takaisin ärhäkkäämpinä. Että kehottaisin vimään tosiaan sinne ell jos ei tulehdus mene muutamassa päivässä ohitse.

Ja muuten, se koiran peniksen putsaaminen ei sitten ole mikään helppo juttu.. siinä on hyväolla vähintään kahden ihmisen auttamassa.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      125
      1458
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      45
      1333
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      63
      1053
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      85
      856
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      825
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      79
      753
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      723
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      665
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34