Huonot paperit tulossa..

324789439589823

Joo eli paskat paperit tulossa(pääosin B:tä). Ei siinä mitään silleen..olen iha tyytyväinen, että läpi edes pääsin. Eniten vaan stressaa nämä lakkiaiset. Koko suku pällistelemässä huonoa todistusta ja tivaamassa: Mitäs nytte? Mihin opiskelemaan? ja sitä rataa..

Minulle on aivan sama järkätäänkö mitään juhlia vai ei. Mielestäni turhien papereiden juhliminen on aivan täyttä paskaa. Ihan sama vaikka ällän paperit oisin saanut. Muutenkin suht yliarvostettu laitos, jota peruskoulusta asti on hehkutettu hyvin tärkeäksi elämän kannalta jne.

Onko kohtalotovereita, joilla samoja tuntemuksia? Lisättäköön vielä, että eniten vanhemmat toivoisivat juhlia vaikka huonot paperit tuleekin. Kai se on pakko..

8

3429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mansikkakarkki

Samoja tuntemuksia täälläkin. Ärsyttää tosi paljon, kun kursseissta oon saanut pääosin 9 (muutama 8 ja pari 7 mukana), mutta nyt yo-kokeet tuntuvat menevän omaa tasoa huonommin.

Mun henkilökohtainen mielipide on, että koko lakkiaisjuhla on ihan turha. Tietenkin ylioppilaaksi pääseminen on yksi tapahtuma elämässä, mutta se ei todellakaan ole mikään elämän kohokohta. Onhan se kiva jos joku saa L:n paperit, mutta ei niistä papereista paljon hyötyä ole (esim. yliopistoon haettaessa 6 L:stä voi saada max. pari hyvityspistettä). Huonoillakin papereilla voi päästä opiskelemaan vaikka minne. Yo-kokeet eivät mittaa kenenkään älyä tai todellista osaamista. Ei huonoa yo-todistusta kannata kovin paljon surra, muutaman vuoden päästä sitä on jo unohtanut koko asian. :)

• ....................

Täällä kanssa tulossa lähinnä pelkkää B:tä. Olen jo sanonut ajat sitten kaikille kyseilijöille, että päätavoitteeni on vain päästä läpi ja saada lukio pulkkaan, että pääsen jatkamaan eteen päin opinnoissani. Veljelläni oli aikanaan isot yo-juhlat ja en missään nimessä halua mitään vastaavia sukukokoontumisia omilleni. No ainakin on tulossa sellainen jymy-yllätys lähipiirille, että olen lähdössä toiselle puolelle Suomea opiskelemaan ja ainut, joka tästä vielä tietää on äitini.

• 14

Saaks kysyy mihin menet opiskelemaan? Onko sulla jo paikka tiedossa? Mihin pääsee ns. huonoilla papereilla?

Itse olen abin äiti. Pojalla tiedossa heikko todistus ihan laiskuuden vuoksi.

• ....................
        14 kirjoitti:

Saaks kysyy mihin menet opiskelemaan? Onko sulla jo paikka tiedossa? Mihin pääsee ns. huonoilla papereilla?

Itse olen abin äiti. Pojalla tiedossa heikko todistus ihan laiskuuden vuoksi.

Seurusteleminen kouluaikaan pitäisi kieltää lailla. Sakkoja 1000000€ kerrasta, nini johan osaisi teinit keskittyä lukemiseen!

• grtretwetw

Huonoilla papereilla voi hyvinkin päästä yliopistoon ja oikeastaan kaikille aloille, sillä osa opiskelijoista valitaan aina pelkän pääsykokeen perusteella. Se tarkoittaa sitä, että pääsykokeisiin on luettava kunnolla. AMK:n suosituimmille linjoille ei huonoilla papereilla pääse edes pääsykokeisiin, paitsi joidenkin pikkupaikkakuntien ammattikorkeisiin kylläkin. Ammattikouluun menoa voi myös harkita, sekin on ihan hyvä vaihtoehto, sillä eihän kaikkien tarvitse hakeutua korkeakouluihin.

Ei pidä olla niin laiska, etteikö jaksaisi ottaa edes eri koulujen pääsyvaatimuksista ja -kriteereistä selvää.

• riseee

Kiva täsä nyt jännittää. Englanti on ollut aina se huonoin ja nyt joutuu odottamaan tyyliin 2kk et pääseekö ylioppilaaksi. Vaikka lyhyen englannin kirjoitin niin silti tulee hiki puseroon, että mahtoiko läpi mennä. Kuuntelusta sain vain 30pts niin ei ole kirkossa kuulutettu vaikka kaikki sanoo ettei lyhyest enkust voi saada hylättyä mutta ken tietää.

• 28+9

Kyllä lyhyessä enkussakin niitä hylättyjä jaetaan.... Esim. viime syksynä 10 kirjoittajaa sai lyhyestä enkusta I:n (osallistujia n. 300). Silloin alin hyväksytty pistemäärä oli 125.

• Anonyymi

Ripuli hitler

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1391
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1205
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      808
    Aihe