Hei!
Pitäisi hankki HD-videokamera johon saisi liitettyä ulkoisen mikrofonin, toiveena olisi kuitenkin mahd järkevän hintainen ihan perusharrasteena.
Olisiko kellään hyviä ideoita kun ovat minulle aika outoja?
Videokamera+mikrofoni
3
588
Vastaukset
- mietintämyssyyn.
Yksi vaihtoehto on että nauhoitat puhelimella tai ostat sanelimen,
meillä ainakin lisä nauhoitetaan kaikki puhelimella joka on kohteen vieressä.
Toki monessa puhelimessa on heikko ääni, mutta harkita kannattaa,
esim. hinnan takia ja
toiseksi,
jos kuvaat esim kastetilaisuutta ja suljet kameran, nauhoituskin loppuu,
toki äänen saaminen täysin paikoilleen lähikuvassa on vaikeaa.
äänen jatkuminen on usein aivan kivaa,
voihan väliin laittaa vaikka kuvaa kirkostakin,
Meillä tehdään yllä kuvatusti, on canon legria m36.
MUUTEN käsittelemällä, mikä ei ole vaikeaa, saa pienten digikameroiden äänenkin pois ja sitten lisäämällä puhelimen äänen,
niin on muutama pätkä tehty kun on kuvattu Canon ixus 100is kameralla HD kuvaa, jossa on aina mikrofoni päällä.No huhhuh, puhelimella.
Mut mikäs siinä, kaikkee voi koittaa :D
Itse ajattelin säästää tän vanhan sd kameran juurikin äänten ottamiseen, eli hyvä lisämikki tuulisuojalla ja kuvaakin voi sitten käyttää äänen synkkaamiseen.
Tällasessa vanhemmassa kamerassa kun on vielä lisämikkiliitäntä ja varustekenkä johon sen mikin saa kiinnitettyä.
Kyllä on menny paskaks toi kun uusista kameroista tingitään jo ehdottoman tärkeistäkin asioista. Tilalle pistetään kyllä vaikka mitä toinen toistaan turhempaa "hauskaa" ominaisuutta.
- 0´d´
mites sanelin mikä on hyvä olympus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1043627Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1162277Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai192252Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso62173Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani81894- 361566
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es581026Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t36950Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 71909Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47860