Saan metsänraivauksesta yrittäjältä 100e hehtaari onko palkka oikea paljo pitäs saaha?
raivaus..
12
824
Vastaukset
- ...........
Työsuhteessa:
Onko tuo bruttopalkka vai käteen jäävä palkka? Sen lisäksi pitäisi saada tietysti matkakorvaus, päväraha jos eri kunnassa, korvaus omien työkalujen käytöstä jos sellaisia käytät, vuosilomakorvaus, yms yms.
Yksityisyrittäjänä:
Onko siinä mukana alv vai onko se 100,00 alv 23% - aikuinenmies.
No helevetti.
Kai sinun nyt itse pitää osata päättää onko palkka kohdallaan :)) - en viitsis
etes 100sella kustakkaan sinnepäin
- Rapakoura
Jos teetät vastaavaa työtä MHY:llä, he perivät teettäjältä 400 e/ha, joten 250-300 e/ha on varmaan kohtuullinen, riippuu vähän taimikon laadustakin.
- nettona?
tarkotin pimeenä nettona tuo summa
- Huumoria vai
ymmärrystä asiaan, 100 on alakanttiin vaikkakin puhtaana taskuun, tuo 250 lähtöhinnaksi veron osaat laskea ja siihen piste. Ei talkoilla elä!
- Eerikki Lähteikkö
Siirtykää tekin harrastamaan jatkuvaa kasvatusta, niin ei tarvitse metsää turhaan raivailla. Saa hakata vain tukkia ja kuitata isoja tilejä.
- Näi ne kertoo
Kuitenkin varsin puutteellisen kokemuksen perusteella. Aika huolestuttavaa metsänomistajan kannalta, että jatkuva kasvatus esitetään ehdottomasti taloudellisesti parhaaksi vaihtoehdoksi. Sitähän se ei käytännössä ole ...
- ....................
Näi ne kertoo kirjoitti:
Kuitenkin varsin puutteellisen kokemuksen perusteella. Aika huolestuttavaa metsänomistajan kannalta, että jatkuva kasvatus esitetään ehdottomasti taloudellisesti parhaaksi vaihtoehdoksi. Sitähän se ei käytännössä ole ...
Totta toinen puoli. Perin edesmenneiltä vanhemmiltani 12 han metsätilan, jossa ostettaessa 70-luvulla oli tiukassa kuitupuuta ja pari ha taimikkoa.
Aina kun puita järeytyi tukkikokoon on sieltä myyty n.10 vuoden välein harsien suurimmat tukkipuut puut pois. MHY:n mies suunnitteli joka kerran "erikoisharvennuksen", varsinkin silloin kun verotus muuttui, jolloin myytiin kaikki tukiksi kelpaavat. Nyt tila on myynnissä, sinne oli ilmestynyt kesän laskennaan perusteella 1200 m3 tukkia ja alla jonkin verrajn kuitua. - Eerikki Lähteikkö
Näi ne kertoo kirjoitti:
En ole väittänytkään että jk olisi pitkällä tähtäimellä taloudellisesti paras vaihtoehto. Kyllä siinäkin hommassa joskus tulee pää vetävän käteen ja kuvio on hakattava aukoksi. Mutta sehän on sitten tulevien sukupolvien ongelma! Met saamma kuitata tukkitilejä!
- Apua hurreilta
atkuva metsänkasvatus on hyvin tappiollista
Ruotsalaistutkimuksen mukaan jatkuva metsänkasvatus voi aiheuttaa metsänomistajalle jopa yli 7500 euron menetykset hehtaaria kohti.
Jatkuvan kasvatuksen kannattavuus on ollut kiistanaihe jo pitkään. Edes menetelmää kannattava ympäristöliike ei ole asiasta yhtä mieltä: jotkut pitävät sitä jopa tuottoisampana kuin jaksollista metsänhoitoa. toiset taas eivät tähän usko, mutta pitävät sitä sopivana uhrauksena metsäluonnon monimuotoisuuden ja maisemanhoidon hyväksi. - kpg1
Jos taimikko on Kemera avutuskelpoinen, saa raivuuttaja avutusta tuon 100€/hehtaari. Mikä menee jo polttoaineisiin ja kulkemisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628