-97 corsa, 1,4 litraa, ajettu 110 tkm ja kuluttaa noin 7 litraa sadalla, pahimmilla pakkasilla 8 litraa sadalla. Tuntuu kovalta kulutukselta kun meidän 1,8 vectrakin pystyy samaan. Ajo on maantieajoa nopeudella 95 kmh- 110 kmh.
Tota ropposta viitsis kyllä laittaakin kun on tosi siistissä kunnossa, mm ruostesuojaukset tehty jne.
Mikä mättää???
Corsan kulutus?
2
260
Vastaukset
- Romut romuttamolle
Tee ekoteko ja ajaa Kuusankoskelle paalaamoon tuo vanha paska Sorsa!
Mikä vit...n väli sillä on , että kuluttaako maaimanlopun kosla 7 litraa vai 6 litraa. Jos talous siihen kaatuu, niin sitten kannattaa siirtyä bussiin! Tuon aikakauden autot ei vaan mene pelkällä hajulla.
Muuten: miten voit talviaikana ajella maantiellä 110 km/h?- HOJ
Tuolla nopeudella pitäisikin mennä bensaa. Itse ajelen työmatkaa 80kmh rajoituksilla ja pääsee 7 litran kulutukseen. Ihan kovimmilla pakkasilla menee tankillinen hieman yli 7 kulutuksen ja kesärenkailla tippuu sitten 6 litran seudulle. Syynä eri rengasprofiili joka varmaan vaikuttaa mittarivirheeseen jne.
Kulutukseen vaikuttaa myös termostaatti, lambda jne. eli onhan auto kunnossa ja hyvät öljyt ( GM 5W-30) koneessa? Ilmanpaineita voi myös koettaa nostaa renkaissa. Pikkuautoissa pienet asiat vaikuttaa paljon enemmän kuin isommissa vehkeissä.
Ja edelliselle kommentoijalle: työmatkoihin voi olla ihan hyvä laittaa tommonen pieni corsa, vakuutukset ja osat on halpaa ja auton arvo ei tipu kolmea tonnia vuodessa kuten perheen uudemmalla autolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2425546Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k273970Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,192354Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2872192Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481441Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611289Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1321182Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1271109- 35963
- 164846