Vetopuu, Kannelmäki 1960-1970 -muistatko?

PikkuTyttö vm.-59

Onko sinulla muistissa tapahtumia Kannelmäestä? Nurmijärventien puolella oli saha, Vetopuu, jonka pyromaani poltti muistaakseni 1960- luvun lopulla. Minä olin tuolloin n.10v ja siloin ei lapsille turhia selitelty ja siksi se on jäänyt mieleeni epäselvänä, mutta niin kiinnostavana.

Toinen oli nuoren äidin puukotus samalla Vetopuun alueella. Vauva ja vaunut oli tyrkätty läheiselle polulle ja äiti puukotettu siihen viereen. En tiedä kuoliko tämä äiti tai saatiinko tekijää kiinni. En muista kummin päin nämä rikokset tehtiin, mutta ajankohdat ovat hyvin lähellä toisiaan. Näilla yksityiskohdilla olen mieltäni askarruttavia muistoja kantanut mukanani. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta en ole löytänyt.

Jos sinulla on jotain lisätietoa näistä n.1970 luvun rikoksista ole kiltti ja jaa tietosi.

4

2278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli 2
      • Pikkutyttö -59

Kiitos tiedosta!

• EJKS

Nuoruuden kotitaloni oli osoitteessa Kalannintie 2 (nykyisin numero on 4) Rostin pariskunta asui tontillamme olleessa pihamökissä. Työpäiväni päättyi klo. 15.00 ja olin palaamassa kotiin Hämeenlinnantien ja Kalannintien yhdistävää polkua pitkin. Polun puolivälissä oli kokoomtunut nuoruuden kavereitani. Tietämättä tapahtuneesta kysyin hivittuneesti,että mitä kokousta täällä pidetään. Yksi kavereistani kertoi kertoi tapahtuneen murhan ja kysyi keitä meillä asui. Sain myös kuulla, että lapsi tai lapsia on kadoksissa. Sanoin lähteväni kotiin katsomaan löytyisikö sieltä. Tällöin ilmen, että kaksi joukossa ollutta vanhempaa miestä olivat siviilipukuisia poliiseja. Toinen poliiseista lähti mukaani. Kun tlimme tontille, niin poika uskalsi tulla pois piilosta marjapensaiden takaa nähdessään minut tuttuna henkilönä. Tässä hieman tietoa nimimerkille nimimerkille Pikkutyttö -59.

• Anonyymi

Vetopuu pistettiin tuleen vähän vahingossa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      33
      6947
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      219
      4401
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      151
      3857
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      143
      3319
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      34
      3082
    6. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      29
      2009
    7. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1718
    8. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      61
      1698
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      25
      1425
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1378
    Aihe