Vetopuu, Kannelmäki 1960-1970 -muistatko?

PikkuTyttö vm.-59

Onko sinulla muistissa tapahtumia Kannelmäestä? Nurmijärventien puolella oli saha, Vetopuu, jonka pyromaani poltti muistaakseni 1960- luvun lopulla. Minä olin tuolloin n.10v ja siloin ei lapsille turhia selitelty ja siksi se on jäänyt mieleeni epäselvänä, mutta niin kiinnostavana.

Toinen oli nuoren äidin puukotus samalla Vetopuun alueella. Vauva ja vaunut oli tyrkätty läheiselle polulle ja äiti puukotettu siihen viereen. En tiedä kuoliko tämä äiti tai saatiinko tekijää kiinni. En muista kummin päin nämä rikokset tehtiin, mutta ajankohdat ovat hyvin lähellä toisiaan. Näilla yksityiskohdilla olen mieltäni askarruttavia muistoja kantanut mukanani. Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta en ole löytänyt.

Jos sinulla on jotain lisätietoa näistä n.1970 luvun rikoksista ole kiltti ja jaa tietosi.

4

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli 2
      • Pikkutyttö -59

        Kiitos tiedosta!


    • EJKS

      Nuoruuden kotitaloni oli osoitteessa Kalannintie 2 (nykyisin numero on 4) Rostin pariskunta asui tontillamme olleessa pihamökissä. Työpäiväni päättyi klo. 15.00 ja olin palaamassa kotiin Hämeenlinnantien ja Kalannintien yhdistävää polkua pitkin. Polun puolivälissä oli kokoomtunut nuoruuden kavereitani. Tietämättä tapahtuneesta kysyin hivittuneesti,että mitä kokousta täällä pidetään. Yksi kavereistani kertoi kertoi tapahtuneen murhan ja kysyi keitä meillä asui. Sain myös kuulla, että lapsi tai lapsia on kadoksissa. Sanoin lähteväni kotiin katsomaan löytyisikö sieltä. Tällöin ilmen, että kaksi joukossa ollutta vanhempaa miestä olivat siviilipukuisia poliiseja. Toinen poliiseista lähti mukaani. Kun tlimme tontille, niin poika uskalsi tulla pois piilosta marjapensaiden takaa nähdessään minut tuttuna henkilönä. Tässä hieman tietoa nimimerkille nimimerkille Pikkutyttö -59.

    • Anonyymi

      Vetopuu pistettiin tuleen vähän vahingossa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe