Koulun alueella? Se pitäisi kieltää, he antavat erittäin huonon mallin lapsille. Tuossa tientoisella puolella olevassakoulussa, kaik opet käy nurkan takana polttelemassa tupakkaa tai piiputtelemassa. Mitä mä teen?
Miksi opettajat tupakoivat
19
358
Vastaukset
- Raitisrehtireipas
Älä tee mitään. Opettajat ovat aikuisia ja he päättävät itse. Aikuisilla on eri oikeudet kuin koululaisilla. Eivätkä kaikki opet siellä röökillä käy, ihan muutama vaan.
Eihän se tietysti hyväkään ole, mutta ei kyllä mikään iso asiakaan. Älä suotta ole huolissasi esimerkistä. Olisi niiden lapsosten käytös ihan toisenlaista, jos he ottaisivat oikeasti esimerkkiä opettajien käytöksestä. Ei ne ota, ne tekee juuri päinvastoin - toivottavasti siis tässä tupakointiasiassakin!- perheen (perä)pää
"Mulla-on-oikeus" ei ole tässäkään tapauksessa toimiva ajattelutapa joten se siitäkin.
- hirvittää oikein min
Monesti ne koulusta tulee huonot tavat. Naapurin tyttö ei koskaan ole tupakoinut, mutta seiskalle mentyä, kessuttelee alvariinsa. Opetttajat siellä esimerkkiä näyttää.
Kohta varmaan kekkulissa tunnillakin.- Kuspeä
Niinpä niin. Opettajien syyhän se on, että lapsi alkaa vetää röökiä! Ei kai nyt vanhempien, onhan sille sanottu, että älä viitsi polttaa. Opet varmaan on sanoneet, että se on hyvä tapa.
- perheen (perä)pää
Minun lasten opettajille en salli tupakkaa tai nuuskaa, eikä ne pystyisi sanomaan yhtään mitään siihen. Onneksi en ole joutunut siihen tilanteeseen, mutta kuka tietää mitä tulevaisuus aineopettajineen tuo tullessaan.
No voi hyvät hyssykät sentään kun tämä on taas näitä itsestäänselviä asioita. Opettajan edellytän olevan esimerkillinen ihminen. Tähän ei kuulu alkoholi ja muut päihteet, tupakkatuotteet (mkl. nuuska), pikkurikkeet, asiaton käyttäytyminen, epähyväksyttävä sosiaalinen asema ja epäterveelliset elämäntavat. Hyi kamala sentään miten joutuu välillä vääntämään rautalankaa.- aineenope
Se on kuule ihan sama, mitä sinä sallit tai et salli. Minä teen just niinkuin haluan vapaa-aikanani. Ei voisi vähempää sinun ajatuksesi kiinnostaa!
- perheen (perä)pää
aineenope kirjoitti:
Se on kuule ihan sama, mitä sinä sallit tai et salli. Minä teen just niinkuin haluan vapaa-aikanani. Ei voisi vähempää sinun ajatuksesi kiinnostaa!
Ei tee vapaa-aikanasi (jos sinulla nyt sellaista omasta mielestäsi on, sillä opettajat on kuukausi- eikä tuntipalkalla) mitä haluat jos haluat opettaa minun lapsia. Sinun on oltava esimerkillinen, kunniallinen ja rehellinen kansalainen.
- Rauni ja Kaino
perheen (perä)pää kirjoitti:
Ei tee vapaa-aikanasi (jos sinulla nyt sellaista omasta mielestäsi on, sillä opettajat on kuukausi- eikä tuntipalkalla) mitä haluat jos haluat opettaa minun lapsia. Sinun on oltava esimerkillinen, kunniallinen ja rehellinen kansalainen.
Mistä sinulle on syntynyt se harhakäsitys, että joku haluaisi opettaa sinun lapsiasi?
Minä, opettaja, juon useammankin saunaoluen ja istuskelen rantasaunani terassilla tupakkia poltellen. Perusteellisen saunomisen ja monien saunaoluiden nauttimisen jälkeen menemme puolisoni kanssa viettämään mukavia hetkiä makuuhuoneeseen. Olemme puolisoni kanssa samaa sukupuolta. Ja kuukausipalkalla kun olen, pankkitili täyttyy koko ajan!
Mutta tietysti koko ajan ajattelen kouluasioita ja sinun lastesi parasta - kuukausipalkalla kun olen! - aineenope
Kuule kuukausipalkalla oleminen ei vaikuta siihen, onko ihmisellä vapaa-aikaa vai ei. Onko sinusta opettaja kuukausipalkkalaisena töissä 24/7? Kaupanalan työntekijöistäkin valtaosa on kuukausipalkkalaisia. Eikö heilläkään ole vapaa-aikaa? Tai sairaanhoitajilla? On sinulla ihmeelliset käsitykset.
Ps. Sinä et määrää minun vapaa-ajan vietostani. Keskustele lastesi opettajan kanssa, jos sinusta hän käyttäytyy töissä väärin. Mutta älä tule tänne mussuttamaan siitä, mitä minä opettajana saan vapaa-ajallani tehdä ja mitä en.
Onko sulla joku alemmuuskompleksi kun täytyy väkisin yrittää päteä? - perheen (perä)pää
Rauni ja Kaino kirjoitti:
Mistä sinulle on syntynyt se harhakäsitys, että joku haluaisi opettaa sinun lapsiasi?
Minä, opettaja, juon useammankin saunaoluen ja istuskelen rantasaunani terassilla tupakkia poltellen. Perusteellisen saunomisen ja monien saunaoluiden nauttimisen jälkeen menemme puolisoni kanssa viettämään mukavia hetkiä makuuhuoneeseen. Olemme puolisoni kanssa samaa sukupuolta. Ja kuukausipalkalla kun olen, pankkitili täyttyy koko ajan!
Mutta tietysti koko ajan ajattelen kouluasioita ja sinun lastesi parasta - kuukausipalkalla kun olen!Vaadin... parempia... provoja...
- perheen (perä)pää
aineenope kirjoitti:
Kuule kuukausipalkalla oleminen ei vaikuta siihen, onko ihmisellä vapaa-aikaa vai ei. Onko sinusta opettaja kuukausipalkkalaisena töissä 24/7? Kaupanalan työntekijöistäkin valtaosa on kuukausipalkkalaisia. Eikö heilläkään ole vapaa-aikaa? Tai sairaanhoitajilla? On sinulla ihmeelliset käsitykset.
Ps. Sinä et määrää minun vapaa-ajan vietostani. Keskustele lastesi opettajan kanssa, jos sinusta hän käyttäytyy töissä väärin. Mutta älä tule tänne mussuttamaan siitä, mitä minä opettajana saan vapaa-ajallani tehdä ja mitä en.
Onko sulla joku alemmuuskompleksi kun täytyy väkisin yrittää päteä?Sotket asioita ja tiedät sen.
Määrään opettajan vapaa-ajanvietosta tasan tarkkaan sen verran että tiedän hänen olevan sosiaaliset vaatimukset täyttävä, kuten aiemmin selostin. Halusit tai et, olet lapsille määrätyssä mielessä esikuva, ja käyttäydyt sen mukaisesti. - nyyke
Sotket asioita ja tiedät sen.
Määrään opettajan vapaa-ajanvietosta tasan tarkkaan sen verran että tiedän hänen olevan sosiaaliset vaatimukset täyttävä, kuten aiemmin selostin. Halusit tai et, olet lapsille määrätyssä mielessä esikuva, ja käyttäydyt sen mukaisesti.Herätit mielenkiintoni, joten voisitko kertoa, miten ihan konkreettisesti toimisit, mikäli näkisit lapsiesi opettajan lauantai-iltana oluttuoppi kädessä ja rööki huulessa? Puuttuisitko asiaan ihan heti, vai odottaisitko maanantaihin? Ottaisitko lapsesi heti kyseisen opettajan opetuksesta? Kerro ihmeessä, kiinnostaa!!
- Rauni ja Kaino
Vaadin... parempia... provoja...
Mikä saa sinut uskomaan, että kyseessä on provo? Täyttä totta ihan joka sana, usko pois vaan!
- kunta valvoo
Soitat kunnantoimistoon ja otat selvää, kenelle sinun pitää asiasta ilmoittaa.
- en koskaan tupakoinu
Toivotaan että suomesta tulee savun maa. Kaikissa työpaikoissa tupakkakeitl, samoin kerrostaloissa, ja omakotitalon pihalla.
Polttakoot sisällä joka haluu, ettei raittiin ihmiset kärsi.- simplex
Täh. En ymmärtänyt.
- MINÄ VAAN
kOULUN ALUEELLA TUPAKOIMINEN ON KIELLETTY LAILLA. JA AIKUISIA IHMISIÄHÄN OPETTAJAT ON JA SAAVAT POLTTAA JOS HALUAVAT JA PILATA KEUHKONSA, MUTTA EIVÄT HE NYT SENTÄÄN TEE SITÄ LASTEN NÄHDEN....
- ope ope ope
Taas provo liikkeellä. Opettajat eivät todellakaan saa tupakoida koulun alueella. Eivät saa myöskään esim. ammattiopistoissa vierailevat henkilöt. Lue uusi tupakkalaki ennen kuin tulet tänne jauhamaan p*skaa.
Ps. On puolestaan aivan eri asia, jos opettaja tupakoi vapaa-ajallaan. Sitä ei säätele laki. Jos jollain pipo kireällä painavalla vanhemmalla on omia "lakejaan", niitä ei tarvitse noudattaa. - Anonyymi
Opettajilla voi olla tupakkahuone koulussa, jossa voivat polttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379