Oletetaas tällänen tilanne et rahaa taskussa kolme neljä tonnia ja mielessä keskikokoinen(600-800) katteellinen kyykkypyörä. Puhutaan vaikka japseista pelkästään.
1995 tai uudempi. ML keskimäärin 50000-70000km.
Kysymys kuuluu mitä korjauksia on yleensä tehty tuohon mennessä?
Ei puhuta huolloista vaan korjauksista.
Mitä on hajonnut teidän omasta pyörästä ja mitkä on ollut mailit siinä kohtaa?
Eli korjaushistoriaa saa kirjoittaa.........
Ps.mieltynyt hieman vanhempiin kyykkyihin mutta remontit pelottaa.
15vuotta vanha pyörä
20
370
Vastaukset
- 1300ccT
-Etuiskarien sisusjakut vaihdettu varmaan pariin kertaan. Riippuu tietty paljonko keulittu!
- Ketjut/rattaat kanssa vaihdettu.
- Kytkinlevyt monissa pyörissä menee 40tkm:n jälkeen tai jos taas keulittu ja kytkintä revitty niin levyt on ehkä pariinkin kertaan uusittu.
-Takahaarukan laakerit/linkut sun muut ehkä jo väljät.
- Kaasarien neulat,suuttimet,kaasuläppien laakeroinnit myös voi olla tiensä päässä.
- Usein myös ohjauslaakeri on loppu noilla kilometreillä.
Mahdotonta sanoa mitä noilla kilsoilla on korjattu kun kulumiseen vaikuttaa niin suuresti miten pyörää käytetään. Joku rääkkää kyykkyä niin että parin kesän jälkeen tarvii jo kulutusosia alkaa vaihtamaan,joku toinen taas ajaa pyörällä jopa 30tkm samoilla ketjuilla sun muilla.
Siinäpä se ostajan ongelma on että välttämättä kilometrit ei kerro kaikkea pyörän kunnosta!- että sellaasta
Puhu paskaa vaan.
Ei 50000 - 70000km ajettu pyörä loppu ole.
Ittellä oli joskus 600 cbr ajettu 120000km eikä mitään vikaa.
Se on käyttäjästä kiinni jos pyörä on loppu noilla kilometreillä!
- 72tkm cebari
50-60kympin jälkeen saa alkaa miettimään just tuota kytkin remppaa ja ehkä jossain malleissa kansiremppaa. Jakopää ja pyörän laakerit samaan syssyyn.
Koneen alakerta,männät sun muut kestää yleensä todella pitkään. Kyllä se on niin paljon käytöstä kiinni.
Antakaa koneen edes käydä se minuutti pari ennen kuin annatte sikaa.- AsentajaMonttööri
1.Kytkinremppa on todella helppo tehdä itse eikä maksa hunajaa.
2.Jotkut vaihtelee tiuhaan tahtiin jakopään ketjuja ja kiristimiä,mutta miksi ?
En ole vielä tähänkään päivään kuullut tapauksesta että ketju olisi poikennut. - V2
AsentajaMonttööri kirjoitti:
1.Kytkinremppa on todella helppo tehdä itse eikä maksa hunajaa.
2.Jotkut vaihtelee tiuhaan tahtiin jakopään ketjuja ja kiristimiä,mutta miksi ?
En ole vielä tähänkään päivään kuullut tapauksesta että ketju olisi poikennut.jakoketju venyy ja kun toleranssi ylittyy on syytä vaihtaa. turhaan ei kannata tehdä
- Plusmnolla
V2 kirjoitti:
jakoketju venyy ja kun toleranssi ylittyy on syytä vaihtaa. turhaan ei kannata tehdä
Niin,mutta kun jutun ydin on siinä että jopa 100.000 ajetun ketjun venymä on niin minimaalista ettei niitä oikesti tarvitse vaihtaa.
- V2
Plusmnolla kirjoitti:
Niin,mutta kun jutun ydin on siinä että jopa 100.000 ajetun ketjun venymä on niin minimaalista ettei niitä oikesti tarvitse vaihtaa.
enhän kehottanutkaan turhaan vaihtamaan, enhän
- ThatItSory
V2 kirjoitti:
enhän kehottanutkaan turhaan vaihtamaan, enhän
Roger !
- 88 cebari
Puhukaa mitä lystäätte, se on kuskista kiinni. Ittelä oli aikoinaan -88 600 cbr ja ajettu 121000 km. Ainoastaan kannesta on hiottu venttiilit 110000km paikkeilla. Kytkinlevyjä ei ole ikinä vaihdettu, alkuperäiset on kiinni. Repikää siitä!
Ja tämä ei ole aprillipilaa.
- harrastus...,
Kannattaa pysytellä alle 5v. vanhoissa kohtuu km olevissa niin suht turvallinen ostos, myös aika "kuluttaa" pyörää siinä kuin ajo km. ,oli juttua tuossa taannoin bikessä, ja mp:n korjaaminenhan ei ihan halpaa harrastusta ole.
- voiteitäkermaperseit
Joo,kyllä nuo biken jutut tiedetään,täyttää roskaa.
ei noissa 15v vanhoissa sen kummosempia huoltoja tarvitse tehdä kuin 5v vanhoissakaan,Mikäli puhutaan kunnon pyöristä,eli Hondista.
Kulutus osia noissa vaan menee vaihtoon,ketjut,pyörän laakerit yms halpaa peruskamaa.
- 88yamaha
Talvella voi korjata ja huoltaa. Toinen puoli harrastamista. Ite ajelen vuoden 88pyörällä. Ml nyt 115tkm. Ite ajanut siitä 4otkm. Vikoja todella vähän. Tyyliin yksi vaijeri poikki ja kytkin laitetu kerran. Muuten pelkät huollot eli öljyt ja venttiilien tarkistus. Ketjujen kiristelyä jne.
Ja onhan nämä vanhemmat pyörät vielä oikean näköisiä. Uudet ovat niiin erikoisen näköisä että oikein puistattaa. - Hondisti
1. Älä misään tapauksessa osta yli 5 vuotta vanhaa pyörää.
2. Katso, että KAIKKI huollot on tehty ammttilaisen toimesta huoltoliikkeessä.
3. Älä osta Japanin ulkopuolella valmistetua pyörää
4. Älä edes harkitse hankkivasi custom- tai enduropaskaa, nen EIVÄT OLE MOOTTORIPYÖRIÄ, VAAN PASKAA!- vähäköootNolo
Sä oot kuule itte ihan täyttä PASKAA !!
- Harrastus!
mitä järkeä ostaa uusi pyörä jos harrastukseen kuuluu oman pyörän "rassailu" ?? itse kannatan hommaamaan maksimissaan 90-luvun alun pyöriä. Mutta kyllä se 80 luvulta pittää olla :) jokaisella omat mielipiteensä...
- ----dr350-----
Samaan mieltä. kasaripyörän ihan huippuja.
Eikä ole maailman loppu vaikka pyörä joskus hajoisikin tienpäälle. Itellä kävi näin joskus ja minä otin ja kävelin kotiin liki 20km matkan. En edes yrittänyt liftata tai soitella mihinkään. Otin rennosti kun sattui olemaan lomakin.
Pyörä haettiin sit kotio ja pistettiin uutta osaa ja taas matkajatkui yhtä hauskaa kokemusta rikkaanpana. - Hyvin pelaa!!!!!!!!!
Huoltokirjan mukaan nämä vaihdettu 67tkm aikana: Kytkinvaijeri,takalampun kiinike, Nokkaketjun kiristäjä tiivisteineen. Siinä kaikki!
Öljyä varmaan 50litraa ja putsareita muovipussillinen. Aika vähällä pääsee näitten suzukeitten kanssa..
Ja todella mukana seurannut kaikki nämä 13vuotta huoltokirja! - valintaperustetta
Mitä isompi pyörä sen järeemmät osat eli enempi kilsoja normiajolla. Yksi hyvä kriteeri pyörän ostossa on;
- mono vai stereo takajousitus, mono on teknisesti edistyneempi ja omaa piemmän joustovälin (ei laahaa mp :n perse kyydätessä).
- teräsrunko vai alumiini, alumiini on kevyempi ja jäykempi runko ajaa.
- kaasutin vai suorasuikutus, ruisku on yleensä kai parempi mutta itse sille ei voi juur mitään tehdä jos menee rikki.
- neste vai ilmajäähy, ilmäjäähykyykyt on lämpöongelmallisia.. - perus kuussatku
Laittakaas mitä ongelmia on ollut pyörissänne. Siis oikeita ongelmia.
Luulen et listasta tulee aika lyhyt.
Omassa pyörässä 77tkm mittarissa ja kone avaamaton.97vm pärrä.
Huoltovälitkin sopeutettu niin ettei paikkoja turhaan auota. - 1000vtr
En ostaisi yli 75tkm ajettu pyörää. Tonniset ja isommat eri juttu.
Kansi/kytkin/loota rempat maksaa äkkiä sen tonnin tai yli. Eli kolmen tonnin pyörästä kun räjähtää loota niin eipä paljon kannata korjauttaa enään. Kohta hajoo kuitenkin jotain muuta.
Omalla tonnisella ajettu nyt vajaa kuusikymppiä ja vaihtoon menee vuoden patin päästä. Selvinnyt pienellä jakopään laitolla tähän mennessä ja pyörähän on iso honda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057