Onko kellään kokemus kyseisistä pääsykokeista?
Löytyykö vanhoja pääsykokeita jostain ja minkätyyppisiä kysymyksiä kokeessa on aiemmin ollut.
Liikunnan yhteiskuntatieteet
7
883
Vastaukset
- loverun
kokeessa on eessee kysymyksiä. aiotko hakea? mitkä alkupisteet saat?
- 12345678910
Haluaisin kans tietoa kyseisistä kokeista! Onkohan ainetta hankala päästä lukemaan? En ymmärrä miksi toinen pääsykoekirjoista on historian kirja? onkohan tähän jokin järkevä selitys..
- jiiihaa
Itselläni olisi tulossa kasaan varmaankin vähintään 32,7 alkupistettä. Onkohan niillä mitään mahdollisuuksia päästä sisään, jos pääsykokeessa osaa edes vähäsen jotakin...?
- muutama muisto vain
Omasta pääsykoerupeamasta on jo seittemän vuotta aikaa, joten en muista tarkkaan millasia kysymykset oli (tosin kirjatkin oli osittain eri). Mutta essee-kysymyksiä siis ainakin.
Ja käsittääkseni sinne/tänne hakee 200-250 hakijaa, sisään 12-14.
Opinnot on erittäin laaja-alaiset, sisältäen mm. hallintoo, suunnittelua, sosiologiaa, vapaa-ajan teemoja, mediakursseja, johtamista ja liikuntahistoriaakin. Tarkoituksena on siis pystyä soveltamaan isoa määrää teoreettista tietoa. Historiakin pitää tuntea siksi, että oppii vetämään syy-suhde-päätelmiä tapahtumiin ja ymmärtäis paremmin nykypäivää ja omaa alaansa. Pääsykokeissa sitä ehkä korostetaan, koska se on keino osoittaa, että urheilu ja liikunta on aina kytköksissä muuhun yhteiskuntaan, eikä ne yksinään merkkaa mitään. Mun mielestä tämä korostaminen on aiheellista, muun muassa siksi, että opintoihin hakee paljon yksulotteisia urheilutyyppejä. Mutta tehän ette suinkaan oo semmosia, ettehän... - haastavaa
Mulla kasassa myös vähän yli 30 pistettä. Harmi kun vanhoja kysymyksiä ei ole tarjolla eikä valmennuskurssejakaan. Sisäänpääsy% ei oo kuitenkaan mitään päätä huimaava.
- lytti
hei miten meni koe? siis 15.6 siellä olleet, kertokaa kokemuksenne?
- tiigu
Mä olin 15.6. pääsykokeessa ja tuntui et osasin aika hyvin vastata 4/5 esseestä. Saa nähdä riittääkö alkupisteet 40,70 ja kokeen pisteet sisäänpääsyyn - jännäks menee... Mites muilla meni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791