Aloitetaan uusi ketju Tyksille ja meille siellä hyvissä asiantuntevissa hoidoissa kävijöille :)
Tätä on parempi seurata nyt :D
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9157910 vanha keskustelu
TYKS 2
210
3581
Vastaukset
- Toinen haaveissa
Hyvä idea, ei tarvitse aina skrollata pitkään alaspäin=)
Mä niin luulen, ettei koko ovulaatiota ole vielä edes tapahtunut...mitään ovistuntemuksia ei ole ollut, aamulämpö edelleen matalalla... Ainut vaan, että koko oikea munasarja on niiiiiiiin kipeä!!!!! Eilen illalla tuntui ihan kuin joku olisi repinyt munasarjaa irti...ja nyt tänään jokainen kääntyminen ja kosketus aiheuttaa ihan hirveen kivun =( Voiko ovulaatio jäädä tulematta positiivisesta testistä ja Pregnylistä huolimatta???? Tai jos ovulaatio tapahtuu vasta tänään, niin oliko inssi sittenkin liian aikaisin??? Pregnylistä tällä hetkellä jo 54 h ja ovistestin plussasta 46h... Tuntuu niin kamalalta, jos tämäkin nyt sitten on mennyt jo jotenkin pieleen...
Aloitin lugesteronit eilen kuitenkin, koska ekan inssin yhteydessä samana iltana piti aloittaa...ei kai siitä voi olla haittaa???
Eilisilta oli ihana, hyvää ruokaa, muutama lasi viiniä ja hetki biljardia. Illan pupuilusta ei sitten oikein mitään tullut kivun vuoksi=( Muuten ihanaa - Toinen haaveissa
Voihan perse!!!!! Tarkistin nyt vanhoista papereista, että luget todellakin aloitetaan kolmantena päivänä inssistä!!! Ja mä jo eilen laitoin ekan...kun siitä ei mitään inssin yhteydessä puhuttu, enkä saanut mitään lappua niinkuin edellisissä kierroissa, niin jotenkin automaattisesti ajattelin aloituksen olevan samana päivänä...Voi paska!!! Toivottavasti ei vaikuta mitenkään kauheesti...ja jatkanko nyt sitten kolmantena päivänä uudelleen vai neljäntenä vai mitä??? Nyt ketuttaa!!!
Ja edelleen istuminenkin ja vatsallaan makaaminen sattuu munasarjaan...;( - uusikasvo
Mulla menossa pp 5. ajoittain on ollut vihlontaa alavatsalla. oviksen aikaan kun kipuilu oli jommalla kummalla munasarjaa niin tää tulee enemmän nippailuina keskeltä ihan alavatsaa...... aamulla oli hetken menkkamaista kipua, pientä.
Ja tää väsymys!!! tänäänkin vapaapäivänä olen ottanu kahdet päikkärit ja tuntuu ettei nekään riitä :O jaksoin sentäs koirien kans käydä lenkillä :)
rinnoissa edelleen samat oireet. nännit näpäkät ja kipeät. muuten ei rinnat arista vaikka kuinka puristelis :D jotain lämmön tunnetta niissä kuitenkin on. - sekundääri
Kappas, olitte hypänneet tänne juttelemaan! Kiitti vinkistä! Mä olin kirjanmerkinnyt tuon vanhan keskustelun pikalinkkeihin, niin ei tullut muita keskusteluja selailtua. Tosi hyvä, niin voidaan aloittaa "puhtaalta pöydältä" :)
En osaa kyllä Toinen haaveissa sanoa noista Lugeista mitään. Ja se kai riippuu omista keltarauhashormooneista, että paljonko tarvitaan. Joillakin vissiin aloitettu keskustelujen perusteella jo ennen inssiä/IVF:ää.
Uusikasvolla kyllä kuulostaa lupaavalta. Oisko tuo viiltely kiinnittymiskipuja...? Ja väsymys on kans hyvä merkki. Toivotaan niin, ja pidetään peukkuja pystyssä! :D
Ja kuten tuolla vanhassa ketjussa kerroinkin, niin tänään pp9 ja testattu nega. Eikä oo kyllä mitään oireitakaan. Höh! Ei siis oo toiveet enää korkealla. Testaan kuitenkin varmuudeksi sitten virallisena testipäivänä 3.4. vielä, jos ei oo menkat alkaneet sitä ennen. Ja ei kun seuraavaan inssikiertoon. - Toivoa on...
Heippa kaikille!
Olen lukenut jonkin aikaa palstaa ja rohkenin nyt itsekkin lähteä kirjoittelemaan, jos vaan mukaan saapi tulla.
Hakeuduttiin viime elokuussa hoitoon, kun vuoden yrittämisen jälkeen ei mitään alkanut kuulua. Todettiin, että suoraan icsiä vaan tekemään ja nyt se siis takana. Eli viime tiistaina tehtiin ja alkion siirto oli viime torstaina. Mulla aika hyvä olo ollut sen jälkeen, kunnes eilen alkoi tuntua kipua enemmän ylävatsassa. Tänään sitten menin verikokeille sekä ultraan ja siellä sitten niin Rauni kuin Varpukin ihmettelivät, että miksi neste mun mahassa on kertynyt vain ylävatsaan, ihan kuin koteloidusti, eikä alavatsassa mitään.
Verikokeet kunnossa ja muutenkin olo aika jees. Keskiviikkona uudestaan ultraan ja verikokeille. Pitävät mua nyt sitten hyperstimulaatiosta kärsivänä potilaana, kun eivät taineet muutakaan keksiä....
On vaan vähän outo olo, kun en ole koskaan kuullut muiden kärsivän nesteestä, joka vain vatsan yläosassa....No keskiviikkona ollaan kait viisaampia!
Nyt vaan odotellaan täällä sormet ja varpaat pystyssä, että kaikki onnistuisi. Sitä toivon NIIN paljon IHAN kaikille muillekkin! - Toinen haaveissa
Täällä menossa kp 3 ja ajoittaista alavatsatuntemusta on, molemmin puolin. Nännit "puristeltaessa" hieman kipeät, ei ihmeempää tuntemusta niissä. Aamulämmöt edelleen matalat, luulen että lopetan koko lämpöjen mittailun. Alkaa v****tamaan, kun olen edelleen varma, että ketuille meni tämä yritys... Tänään uusi yritys lugejen kanssa, toivottavasti eivät aiheuta mitään sivuvaikutuksia, jotka viittaisivat raskauteen, en jaksais toivoa liikoja... Ja viimeksi niistä ei kauheesti mitään oireita tullutkaan. Clomitkaan ei ole aiheuttanut mulle mitään sivuvaikutuksia tällä kakkosen yrityskerralla. Silloin kun oltiin esikoisesta hoidoissa sain kaikenlaisia oireita niistä...
Nyt jomottaa alaselkää...kauheesti kuuntelee itseään, vaikka on varma epäonnistumisesta... - Toinen haaveissa
Tervetuloa mukaan =) Kiva saada uusia kohtalotovereita. Toivottavasti vointisi pian paranee ja alkio ois jaksanut kiinnittyä =)
- sekundääri
Tervetuloa joukkoon toiveikkaaseen! Kiva, kun tulee mukaan lisää porukkaa vaihtamaan kuulumisia! Me ei olla kerrottu tällä kertaa hoitoihin hakeutumisesta kenellekään. Viimeksi kerrottiin pienelle piirille, ja oli jotekin tosi raskasta kun kyselivät koko ajan. Ja kun sitä lasta ei sitten edes tullut sillä yrityskerralla. Luulkoot siis kaikki, että meille ei toista ole edes suunnitteilla. On se muuten jännä, että kun on yhden lapsen saanut, ja vaikka lähipiiri tietää, että oli kymmenen vuoden odotusaika, niin silti ne nyt jotekin olettaa että toinen lapsi vaan putkahtaisi meille. Onneksi ei kuitenkaan monet...
Täällä menossa....hmmm...pitää oikein laskea...PP11. Ei mitään oireita.
Mä kyllä niiiiiin toivon, että joku meistä plussaisi tällä yrityksellä. :)- sekundääri
Niin siis tuo mun tilitys liittyi tuohon, että kiva saada uusia tänne jutttelemaan, kun asiasta en muuten voi jutella muuta kuin miehen kanssa. Vertaistuki on paras tuki :)
- kukka83
tahtoo tietoa..
saatiin vihdoin aika lapsettomuusklinikalle eli toukokuussa sinne ensimmäinen meno olisi sitten, jännittää aivan mielettömästi.
haluan tietää mitä siellä ensimmäisellä kerralla on vastassa ja millä hoidoilla yleensä aloitetaan? - sekundääri
Heippa kukka83! Ihan suotta jännität - vaikka niin jännitin itsekin :)
Meillä oli ensin pieni juttutuokio lääkärin kanssa, jossa katsottiin yhdessä hiukan, että mitä hoitoja on joskus aikoinaan v. 2003-2004 tehty. Labratestien tuloksista ei mainittu mitään, joten oletan että kaikki oli kunnossa. Miehen simppatestin tulos kerrottiin meille tuossa yhteydessä. Sitten ultrattiin mun munasarjat, ja katsottiin onko rakkuloita.
Sitten lääkäri kysyi meidän omia ajatuksia hoidoista. Ja sitten tehtiin päätös hoidoista.
Vaikea sanoa, millä hoidolla aloitetaan, koska se riippuu niin paljon lapsettomuuden syistä. Vissiin kuitenkin inssit on aika monesti se aloittava hoito, jos ei simpossa suuria ongelmia.- sekundääri
Niin ja monille saatetaan vielä ennen hoitojen aloittamista tehdä esim. munatorvien aukiolotutkimus, tai muita tutkimuksia tarvittaessa.
- kukka83
hei sekundääri :) kiitos!
jännittää vaikka yrittäisi olla jännittämättä. minun piti käydä siellä hormoni ja kilppari verikokeissa, tuloksista ei tietoakaan mitä ovat kun meni suoraan klinikalle ne. sitäki tässä miettinyt että mitä ne mahtavat olla, olisin itselleni halunnut saada vastauksia niistä, vaikken niistä mitään ymmärräkkään :)
muuta määräystä sieltä ei sitten tullutkaan kuin tuo verikoe mulle. eikä mitään tietoa siitä että milloin miehen pitää näytteensä ottaa/ antaa!
en oikein ymmäränyt kun oletin että sekin olisi samalla kertaa sitten, mutta kun ei ollut mainintaa sairaalan lapuissa ollenkaan siitä.
mikä tuo inssit on? tyhmänä kyselen kun en tiedä niistä mitään :/
- Toivoa on...
Kiitos paljon :) Kivaa olla mukana!
Vertaistuki on kyllä se paras tuki ja se kuka ei tätä ole kokenut ei voi tietää miltä tää tuntuu. Me ollaan kerrottu perheille ja sit parille ystävä pariskunnalle asiasta ja tuntuu, että jos ei oltais kerrottu, niin en olis henkisesti jaksanut yhtään niin hyvin. Mut joo onhan siinä sekin puoli, että saattaa tulla raskaaksi, kun kyselevät.
Meillä oli eka kerta Tyksissä sellanen, että juteltiin lääkärin kanssa oikeestaan läpi se, että miksi olemme siellä ja samalla käytiin läpi verikoetulokset. Sen jälkeen lääkäri teki mulle ultran, koska halus varmistua, että onko mulla endoa vai ei, kun oman gynen mukaan vähän sinne päin. No lääkäri totes, että ehkä vähän. Sen jälkeen lääkäri sitte ultras mun miehen kivekset ja tutkimuksen jälkeen istuttiin vielä alaa juttelemaan. Saatiin siinä sitten heti kuulla, että suosittelee meille icsi hoitoa eikä kannata edes alottaa inssillä ym. No mähän itkin kun vesiputous siellä ja hoitaja kiikutti paperia mulle. Lopuksi sovittiin, että mennään kotiin miettimään mitä tehdään ja odotellaan uutta aikaa. Musta tuntu jälkeenpäin, että se lääkäri varmaan luuli mua ihan mielenvikaseksi ja merkkas papereihinsa, et "hullu", mut on ne ainakin meidät hoitanut siitä huolimatta :)- kukka83
tiedä sitten miten minun siellä käy, minä varmaan kans itken sen minkä ehdin... kauankos nois yleensä kestää kun saa uutta aikaa sitten jos noin käy että kotona vielä mietitään miten edetään?
- uusikasvo
Hienoa että saatiin uusia keskustelijoita mukaan! :)
näin muiden sanoja lainatakseni vertaistuki on paras tuki!
Meillä hoidoista tietää moni. olen avoimesti puhunut, kun kuitenkin töistä tulee mahdollisesti poissaoloa hoitojen vuoksi.
ja kyl ne kuitenkin huomaa heti kun tupakki jää pois ;)
oireita ei ole tullut lisää. tissit samanlaiset, vatsan viiltoja tulee silloin tällöin ja menkkamaisia kipuja aamuisin heräämisen aikaan ja iltaisin nukahtamisen aikaan.
PP 7 menossa :) - sekundääri
Kukka 83: Käy ihmeessä tutustumassa vaikka tuolla http://www.lapsettomuus.com/Hedelmoityshoidot/Hedelmoityshoidot/index.asp noihin hoitovaihtoehtoihin. Sitten saat jo etukäteen kuvan hoitovaihtoehdoista. Inssi on siis tuo inseminaatio-hoito, jossa pesty sperma ruiskutetaan kohtuun mahdollisimman tarkkaan ovulaation aikaan.
- kukka83
sekundääri kiitos linkistä, siellä oli paljon enemmän tietoja kuin millään muulla sivustolla mitä olen löytänyt :)
kyllä sitä todella toivoo että kaikille antaisi avun ja sen raskauden ketkä kaikki joutuu hoidois käymään, ja toivoo lasta.
ollu pikkusen kovia pettymyksiä kun ei ole kertaakaan alkanut raskaus omin avuin ja toivon että nuo hoidot auttaa, pelottaa ja miettii koko ajan sitä että entäs sitten jos niistä ei olekaan apua tai sitten itseltä loppuu ns voimat hoitoihin.
kaikille lykkyä näissä puuhissa ja on muuten oikeesti tosi mukava ku saa apuja/ neuvoja täältä jos sitä sitten jaksaisi itsekin olla toivossa eikä epätoivossa! :)
- Toivoa on...
Uusikasvo: Mä oon sua sitten kaksi päivää jäljessä eli PP 5... mulla ei oo oikeen mitään kipuja tuolla alavatsassa kun kaikki kivut ylempänä, mahtaakohan tää enteillä pahaa....
Meillä oli se eka aika Tyksiin 16.11.2010 eli aika nopeesti siitä, kun lähete oli sinne laitettu elokuun lopussa. Sitten saatiin seuraava kirje joulukuussa ja siinä oli aikana 1.3.2011. Soitin heti Tyksiin ja kyselin peruutusajoista ja pyydettiin soittamaan vuoden vaihteen jälkeen heti. No mähän soitin ajanvaraukseen ja siellä oli joku hoitaja, joka tylysti ilmoitti ettei heillä ole mitään peruutusaikoja. No en luovuttanut vaan soitin ivf-hoitajan numeroon ja päästiin peruutusaikojen listalle. Meni about viikko niin soittivat sieltä ja päästiin 13.1.2011 käynnille, jossa sitten sovittiin tulevat toimenpiteet ja mahduttiin mukaan helmikuun "satsiin". Elin kannattaa vaan sitkeesti soitella peruutusaikoja!
Meille ne kyllä heti ekan käynnin jälkeen pyysi spermanäytteen uudestaan, eka oli siis jo yksityisen puolen gyne määrännyt, mutta niiden tulokset olivat Tyksissä, kun sinne mies näytteensä vei.
Piti muuten kysellä vielä siitä, että onko teille muille tullut nopsaan poliklinikkamaksut, kun meillä on tullu vaan yksi ja se ekalta käynniltä? Meillä aikamonta käyntiä kuitenkin ja kaikki maksamatta, jote tulee kiva potti, jos samassa laskussa ovat. - sekundääri
Meilläkin on tullut vaan lasku ekasta käynnistä. Kaksi kertaa siis sisällä.
- Toinen haaveissa
Täällä menossa pp 4 ja edelleen niin kovin epäonnistunut olo.... alavatsalla tuntuu ajoittain nippailua, samoin selän puolella. Ei muuta...
Meillä silloin ekalla hoitokierroksella 05-06 tk lääkäri määräsi jo jotain labroja samalla, kun laittoi lähetteen, samoin mies vei spermanäytteen tyksiin. Nämä labrat eivät kuitenkaan riittäneet vaan otettiin sitten vielä lisää näytteitä eka käynnin jälkeen, molemmilta myös HIV- ja hepatiittikokeet. Ekalla käynnillä mut ultrattiin, jotta tiedettiin onko vikaa. Mulla tuolloin löydettiin PCO. Sitten laitettiin kotiin vielä yrittämään puoleksi vuodeksi (oli aivan perseestä), koska mieheni sperma oli hyvää. No kun puoleen vuoteen ei tulosta tullut, mentiin uudelleen tyksiin ja sitten aloitettiin taas ultraamalla, seuraavalla käynnillä munanjohtimien aukiolotutkimus. Sitten pelkkiä clomeja neljä kuukautta, jonka jälkeen kun ei tulosta tullut tehtiin ensimmäinen inseminaatio apuna clomit. Siitä kemiallinen raskaus. Toinen inssi heti seuraavaan kiertoon, jossa käytössä clomit ja Pregnyl. Siitä raskauduin, ja esikoinen nyt 3,5-v - ääääääääääääääääääää
Moikka Toivoa on! taas uusia ihmisiä, kivaa! ja teillä siis icsi hoidot joita meillä takana yhteensä 4, esikolinen saatiin toisesta hoidosta ja snsyt odotan identtisiä kaksosia. Eli mulla sinällään eri tilanne kun muilla täällä mutta kohtalotoveri olen sitli ja nämä asiat on aina meilessä ja muistaa kuinka tuskallista se hoitojen tie välillä oli. Meilläkin aloitetiin inseistä ja sitten ivf:n kautta icsi hoitoihin. Meidän tilanne alkoi jo näyttää toivottamalta kun ei edes icsi:ssä saatu kun yksi tai kaksi alkiota. Tässä tilanteessa kuitenkin ollaan nyt joten voimia kaikille, älkää lannistuko!
Tosta sun tilanteesta, mulla yhdelle kaverille tuli hyperstimulaatio ja muistaakseni nestettä oli juuri ylävatsalla eniten..veikea hengittää jne. Eli ei kai se ihan tavatonta ole. Oliko tämä teidän eka hoito? ja saitteko hyvin alkiota? pakkaseen jotain?
Toinen haaveissa: me fb:ssä jo juteltiinkin mut tosiaan en usko että sillä lugejen alotuspäivällä on suurta merkitystä, tuskin ainakaan haittaa. Oiskos se ovis sitten vasta nyt jos kovia kipuja? mut voihan se silti pupuilulla onnistua! tai sit voi olla sitkeitä kavereita vielä hengissä=). Tai sitten toinen munis ovuloitu sillon testin jälkeen (eihän sitä aina edes tunne) ja jos toinen ovuloitu nyt? mä luulen et ne aamulämmöt ei juurikaan kerro mitään..tai ainakin ite oon monelta kuullu et niihin ei oikeen oo luottamista. Tsemppiä nyt kaikille! - Toivoa on...
Ei olis pitänyt mainita laskuista mitään, kun postilaatikosta tipahti 174€ laskut, joten eivät unohtaneet :)
Eka hoito siis meillä ja heti tosiaan icsiin mentiin, kun siittiötuotanto alentunut huomattavasti miehellä ja syytä siihen ei tiedetä. Onneksi kuitenkin on vielä toimintaa, ettei ole kokonaan loppunut. Mulle tuli munarakkuloita melkeen 30 mutta vaan 4 alkiota. Oli todella kova pettymys, koska niitä tuli niin vähän. Ainoastaan yksi selvisi ja se on nyt siirretty, joten pakkanen ammottaa tyhjyyttään. En ees pysty vielä ajattelemaan, että jos tää ei onnaa, niin kaikki joudutaan alottaa alusta. Pakko olla tässä positiivisilla mielellä ja uskoa, että plussaa tulis ensi viikolla...Pidän peukkuja pystyssä kaikille!
Mulla ollu myös välillä vaikeuksia hengittää just ton nesteen takia. Huomenna meen verikokeille ja ultraan, josko selvis lisää asiasta ja siitä, että miten jatketaan tän kanssa.
Koska sulla on äää laskettu aika? Aika mahtavan ihanaa, että odotat kaksosia - sekundääri
Huhuuu! Missä kaikki? Kuis menee?
Täällä just kohta alkamassa pp13. Ei mitään oireita edelleenkään. Testaan virallisesti vasta ohjeistuksen mukaan sunnuntaina. - ääääääääääääääääääää
moikka. Teillä kävi siis samalla tavalla kun meilläkin tässä hoidossa että mitään ei jäänyt pakkaseen. Yhdellä hoitokerralla saatiin kaksi alkiota ja sillon pystyttiin tekemään pass hoitokin mutta niistä tuli negaa. Esikoinen saatiin kolmannesta alkionsiirrosta ja toisesta icsi hoidosta. Sitä ennen tehtiin yksi ivf hoito josta ei yhtään hedelmöittynyttä alkiota. Että on tässä aika kivinen tie ollut ennenkuin on tärpännyt. Juu yllätys kaksoset tuloillaan, tänäänkin jaksoi taas lekuri ihmetellä ultrassa että "siis tosiaan vain yksi alkio siirrettiin?" eivät tyksissäkään tiedä montaa kenellä olis käynyt näin.Laskettuaika on toukokuun lopussa mutta koska tosiaan identtiset niin tulevat/otetaan ainakin pari vkoa ennen laskettua aikaa pois, että ei tässä kauhean montaa viikkoa ole jäljellä...jännittää ja hirvittää miten nopeasti aika on taas mennyt!
Juu kyllä se tuntuu tosi raskaalta jos testi näyttää negaa ja tietää että pakkanen tyhjä...=(....ihan eri aloittaa kaikki alusta kun että voitaisiin tehdä pass. Tsemppiä ja onnea matkaan!- kukka83
tuplasti reilusti onnea sinulle äääää :)
minä en vielä ole missään hoidoissa käynyt vasta toukokuussa olisi meille ensimmäinen aika klinikalle.. toivottavasti tulosta alkaisi tulemaan sitten.
nyt tosin myöhässä 3 pv eikä mitään kipuja muualla kuin tissit tuntuu että räjähtää kivusta. en tosin uskalla mitää testejä ruveta tekemään kun pelottaa ja tietää että sama tulos siitä tulee ku aina ennekin eli nega :(
mutta toivoa kovasti on :)
hyvää vointia sinulle ja pikkusille :) - lk
meillä myös kaksoset yhden alkion siirrosta, ja ylläri-ylläri (ei uskonut hoitanut lääkärikään) eivät ole identtiset!
Tehty geenitesti asian varmistamiseksi, oltiin kuulemma ainakin Turun Väestöliiton historian eka ei-identtinen kaksosperhe yhden alkion siirrosta!
onnea - kaksoset on ihania! Mutta muista pyytää apua, neuvolasta saa nykyisin suht helpolla kotiapua kaksosperheille. - kirpsakka
lk kirjoitti:
meillä myös kaksoset yhden alkion siirrosta, ja ylläri-ylläri (ei uskonut hoitanut lääkärikään) eivät ole identtiset!
Tehty geenitesti asian varmistamiseksi, oltiin kuulemma ainakin Turun Väestöliiton historian eka ei-identtinen kaksosperhe yhden alkion siirrosta!
onnea - kaksoset on ihania! Mutta muista pyytää apua, neuvolasta saa nykyisin suht helpolla kotiapua kaksosperheille.Ainakin yksi tapaus on ennen ollut turun alueella, nimittäin me :D Meille tehtiin huhtikuussa 2008 yhden alkion siirto josta syntyi kaksoset, tyttö ja poika. Silloin meille sanottiin että ei ole aikasemmin tapahtunut moista :)
- uusikasvo
Meille kuuluu edelleen samaa tänne :) ei uusia oireita.
PP 8 menossa kohta vaihtumassa PP 9 :)
meille ei annettu mitään ohjeistusta milloin voisi testata ?? - Toinen haaveissa
Täällä pp 6 alkanut, eikä juuri mitään oireita...ei mitään mainitsemisen arvoista kuitenkaan =) Olen taas yövuorossa ja illalla kyllä, kun nousin tuolilta vihlaisi oikein lujaa...ja eilen yövuoron jälkeen kun kävin nukkumaan, tuntui sellaista pistelyä, aivan kuin pieniä sähköiskuja, keskellä alavatsaa..kesti pari minuuttia ja meni ohi..tai sitten nukahdin =) Muita "oireita" ei ole huomattavissa. Mutta onhan tässä aikaa...meillekään ei annettu testipäivää...ekan inssin jälkeen polin testipäivä oli pp16...saa nähdä kuinka kauan jaksan odottaa ekaan testiin...aina päätän, etten tee testiä ennen kuin menkat reilusti myöhässä, mutta silti aina olen tehnyt jo ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää =) Malttamaton =)
- Toivoa on...
On tosiaan ollut teillä aika monta kivikkoa takana, mutta onneksi nyt kaikki on parhain päin, ei vois paremmin olla :) Se antaa itsellekkin toivoa, että onnistutaan edes jossain vaiheessa. Ei oo kyllä enää pitkä aika toukokuulle ja varmasti jännittää kovin!
Mä olin eilen ultrassa ja verikokeissa. Kaikki arvot hyviä ja nestettä edelleen saman verran ylävatsassa. Poistuu kuulemma itsestään ja pitää nyt vaan levätä ja juoda paljon. Maanantaina meen vielä tsekkaukseen ja sitten pitäis töihinkin päästä pikkuhiljaa....niin ja pp7 on menossa ja välillä vihlasee alavatsaa ihan kunnolla. Niin ja mun rinnat on niin arat, ettei ole ikinä ollut. Viikko pitäis vielä odotella ja saada aikaa kulumaan ennen kuin saa testata, tekis mieli kyllä testata vaikak heti, muttei se taida mitään auttaa...Tsemppiä kaikille! - sekundääri
Vissiin tuo "virallinen" testauspäivä on pp16 insseissä, IVF ja ICSI hoidoissa pp14. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Toinen haaveissa: aika lupaavia kiinnittymiskipuja ja vielä oikeaan aikaan :) Toivotaan parasta siis! - uusikasvo
Mulla on rinnoissa tuntemukset pikkuhiljaa hävinneet ja nännit ei niin kipeät enää.....
odotellaan. PP9 menossa - aprillia73
Liityn uutena myös joukkoon... Juuri on tehty munasolujen poiminta ja huomenna ois sit alkion siirto... Saatiin jopa hedelmöitettyä 3 munasolua... Huomiseen saa jännätä, että onko ne jakaantuneet okei. Ja juu, IVF hoidoissa on testauspäivä pp.14 ja ICSI hoidos sama. Inssissä paripäivää myöhemmin.
On takana jo monta. Huomista siis odotellessa... - sekundääri
Tervetuloa mukaan jutustelemaan aprillia73! Pidetään peukkua, että solut on jakautuneet :)
- uusikasvo
Tervetuloa aprillia73! toivon myös täältä paljon peukkuja että solut jakautuvat ja raskaus alkaisi :D
- uusikasvo
Nyt tullu "oireena"? kuumeinen olo. kuumia aaltoja ja mittasinkin 37. normaali lämpö mulla on n. 35,7 paikkeilla.
Posket kuumottaa punaisena
toki aamulämmöistä toi pitäs katsoa? - sekundääri
Mulla oli kans kuumia aaltoja pari päivää sitten. Aattelin et omalla kohdallani johtuvat Lugeista. Mut nyt ei oo enää ollu niitä - onneks.
- sekundääri
Jännäks menee. Huomenna testipäivä. Tietysti sitä plussaa kuitenkin toivoo, vaikka aika epätodennäköistähän se on. Ei tosiaan mitään oireita. Ja luget vissiin viivästyttää menkkojakin. Tänään siis pp 15.
Mitäs muille? Onko joku jo sortunut tekemään testin ennakkoon? - kukka83
täällä sitä vaan toivotaan että lähtis ihan omin avuin vielä raskaus alkunsa, ei minkäänlaisia menkkojen oireita vaikka pitäisi alkaa ihan parin päivän sisään, muuta ku huono olo.. yleensä aina ollut hirveet kiput jo viikkoa ennen menkkojen alkua. jännittäjä tyyppinä minua vieläki enemmän rupeaa jännittämään se ensimmäinen klinikalle meno...:/
- uusikasvo
Ei uutta kuulumista täällä suunnalla. PP11 menossa ja meinasin että odotan testin tekoa sinne ens viikon torstaille asti. jos mensut ei ala ennen.
Stemppiä sekundäärille huomiselle testiteolle!! plussa tuulia :) - uusikasvo
tossa huomasin kyllä vessassa käydessä että sellaista väritöntä limaa tulee?
KP28 menossa ja kierto on ollu 28-31 eli onko toi sit merkki kuukkareista?
kohdunlimakalvo alkaa vuotaa jo ulos? - Toivoa on...
Mulla on myös ollut lämpöä muutamina päivinä, mutta oon myös ajatellut, että luget vaikuttaa siihen. Nyt siis pp9 ja vatsassa tuntuu silloin tällöin nipistelyä ym.
Mä aattelin, että sorrun tekemään testin päivää ennen eli ens keskiviikkona. Oikeestaa syy siihen on työvuoro, kun torstaina meen iltavuoroon ja siellä mun pitäis sit soittaa tuloksesta. En oo mistään suunnasta työkykyinen, jos negaa tulee, joten itse tekemällä testin ennakoin tilannetta ja oon sit saikulla torstaina.
Onnea testailuun Sekundääri, pidän peukkuja pystyssä plussalle :)
Mä jännitin kanssa Kukka83 niin paljon ekaa käyntiä, että mua ihan oksetti. Kuitenkaan se ei ollut ollenkaan kamalaa, joten mä uskon, että säkiin selviit siitä varmasti hyvin, jos nyt ylipäätään joudutte menemään. Toivottavasti menkat ei ala :) - sekundääri
Uusikasvo: Monilla tuollainen vetinen vuoto on ollut raskausoire. Näin muistan lukeneeni.
Pidetään peukkuja kaikille! Mä niin toivon, että jollakin meistä tärppäis jo tästä testauksesta :) - aprillia73
Moi!
Nyt on sitten kaks pikku alkiota istutettu ja alkaa jännittävä odotus ja noiden lugejen käyttö. Laitettiin kaks ku lääkäri suositteli ja viime kädessähän minä ja mieheni saatiin asiasta päättää. Varmaahan ei oo että selviäkö vai jompi kumpi vai selviääkö kumpikaan, mutta mahdollisuus on myös että molemmat jatkaa. Joten nyt vaan odotellaan, miten käy.
Sekundäärille onnea ja plussa tuulia. Ja toivotaan uusikasvolle myös että olisikin raskausoireista kyse...
Ja kukka 83 hyvin se käynti menee. Se on ehkä jännittävä mutta siellä on osaava henkilökunta.- ääääääääääääääääääää
tsemppiä aprillia73. Kuka lääkäri teille suostui laittamaan kaksi alkiota? harvoin susotuvat nykysin, paitsi jos monta onnistumatonta siirtoa takana. Meillehän laitettiin vain yksi, joka itse sitten päätti jakautua!=)
- sekundääri
aprillia73: Aivan ihanaa! Voi vitsi miten hienoa olisi, jos tulisikin kaksoset. Kuten ääääääääää:llä. Toivotaan tietysti, että ainakin toinen alkio kiinnittyisi :)
- uusikasvo
Aprillia73 aivan ihania uutisia :)))
Oliko teillä Tyksin mies lääkäri kun olen kuullut että hän on ainoa joka suostuu kaksi laittamaan?
Mekin toivomme että saisimme kaksi samalla kertaa laitettua :)
Hiukan on flunssaista oloa ja väsymystä. vatsassa nipistelyjä oikealla puolella tai keskellä.
viimeksi oli vihlomista vasemmalla puolella ja silloin ei ollut mitään tapahtunut vaan kuukkarit alkoi parin päivän päästä.
Sitä limaa mulla tuli nyt vaan aamulla...päivän mittaan on hävinnyt- aprillia73
Joo, täällä ollaan hissukseen ja katsotaan mitä tässä tapahtuu.
Uusikasvo: noup, ihan naislääkäri oli, meillä vaihtui lääkäri parin kerran jälkeen ja tää naislääkäri on ollu aivan mainio. Ja kuten sanottu hän ehdotti sitä ensin ja onneksi olimme mieheni kanssa asiasta jutellu niin kaks niitä sit laitettiin. Nyt sit 14 päivän jännitys alkaa... ;)
- kukka83
kyl te ootte ihania ku jaksatte tsempata ja "potkia pepulle toisia ettei kukaan jäisi paikalleen ja toivo elää" :)
kiitos kaikille teille. ja mä todella toivon että kaikki täällä olevat saisi kaiken hyvä hoidon ja sen mitä kaikki täällä toivoo kovasti eli sen pienokaisen :)
voi että minä olisin niin onnellinen kun teille tärppäis ja onnellinen että meille tärppäis :) kaikille tsemppi haleja :) - sekundääri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
------------------------------------------------------ |--------------------------------------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
En voi uskoa! Ei siis tosiaan mitään oireita, menkkakipuilua lukuunottamatta. Viime viikolla oli päivän niitä kuumia aaltoja (LUPAAVAA, LUPAAVAA Uusikasvo!!). Ja tosiaan pp9 tein negan, joten liian aikainen testailu ei kannata. Nyt tuli vahva plussa, jo ennen kuin testiruutu oli kastunut. En voi uskoa!!! Eka inssi ja oikeesti PLUSSA! Olen sekaisin, en pysty ees ajattelemaan selkeästi. Tää tuli niin puun takaa. :)
Mulla ei riitä Luget kuin ensi yöksi enää. Kirjoittakohan ne tarvittaessa puhelinreseptin, kun soitan huomenna tuloksesta? Onko jollain kokemusta näistä reseptiasioista? - Toinen haaveissa
Onnea, onnea onnea!!!!!!! Niin hienoa, antaa toivoa tälle toiselle oireettomalle=) Tottakai kirjoittavat puhelinreseptin, mä sain ainakin clomeille, kun soitin tyksiin.
Täällä menossa pp9, ja ei tosiaan juuri mitään oireita..ja nekin, mitkä ehkä katsoisin oireiksi, pistän lugejen piikkiin.. rinnat ihan pikkiriikkisen arat, alavatsalla ei juurikaan mitään tuntemusta...ja pienoista pahaa oloa, kun on kova nälkä, eilen maistoin karpalolonkeroa (mun lempparia), niin tökki aika pahasti...varmaan liittyi kuitenkin siihen, että olin autolla baarissa ja olin asennoitunut siihen, että juon vaan colaa ja vettä =) Väsyttää ja nukuttaa, uskon sen liittyvän kahden viikon sisään olleista 6 yövuorosta ja niiden sekoittamasta vuorokausirytmistä...
Tällaista tänne, ajattelin testata perjantaina, jolloin pp 14, jotta voin sitten soittaa tarvittaessa juuri tuosta luge-asiasta. Mulla kun niitä on vielä yksi vähemmän, johtuen siitä mun sössimisestä =)
Mulla oli eilen sellainen olo, että saadaan kaikki plussa, toivottavasti olin oikeessa, lupaavasti ainakin alkoi =)
Vielä kerran onnea sekundäärille- Toinen haaveissa
Piti vielä kysyä sulta, että onko sulla valkovuotoa reilumpana, nyt plussakierrossa? Mulla ei mitenkään erikoisesti, koko ajan sellainen märkä olo, mutta ei valu housuun asti (paitsi luget pitkin päivää) ... ihana aihe =D
Ja entäs liikunta, miten ootte suhtautunut inssin jälkeen? Mä olen tähän saakka nyt pitänyt taukoa, mutta illalla ajattelin mennä zumbaan..onhan se alkio jo kiinnittynyt, jos on ollut kiinnittyäkseen...
- sekundääri
Kiitos :) Nyt vaan jännäillään, että pysyykö mukana.
Mulla ei oo oikeastaan yhtään valkovuotoa. Nuo luget vaan valuu. Muuten aikalailla kuivaa.
Liikuntaa en oo harrastanu inssin jälkeen. Ja sitä orgasmia on kans vältetty (lukemani mukaanhan saattoi vaikeuttaa sitä kiinnittymistä. Ja kotona ei enää inssin jälkeen harrastettu mitään. Luotettiin laatusimppoihin. Greippimehua ja punaviiniä en juonut. Paitsi yhden lasin inssipäivänä. Eli meillä ei ollut mitään kikkakolmosia sen kummemmin käytössä :)
Mulla kans yks Luge solahti vessanpyttyyn, joten vajausta on täälläkin :D
Toivotaan Toinen haaveissa, että nuo lupaavat oireet johtuis muusta kuin lugeista ;)
Nyt peukutellaan sitten teitä muita!! Ei enää montaa päivää seuraaviin testeihin. - sekundääri
Niin ja sitä piti vielä sanomani, että lämmötkään ei oo mitenkään korkealla. Päinvastoin lievää alilämpöä :) Että niistäkään ei voinu mitään päätellä.
- Toinen haaveissa
No sittenhän mun "oireettomuus" saattaa merkitä vain hyvää =) Tosiaan mulla ei mitään ihmeempiä valkovuotoja ja lämmötkään ei normaalia korkeemmat...
Toivon niin kovasti, että tärppäis ja tietty muillakin =)
- Toivoa on...
Onnea, onnea niin paljon! Aivan ihanaa :) En uskonut heti mitä luin ja oli pakko vielä uudestaan lukea...Tuo tosiaan toivoa itsellekkin että vois onnistua. Nyt tuli ihan kauhee hinku mennä testaamaan, mutta ei kyllä vielä kannata. Pakko odotella se pari päivää vielä ainakin....
Huomenna meen taas Tyksiin ja ihmettelevät että mihin suuntaan tää neste on mennyt vatsassa. Toivottavasti olis ees vähentynyt, tosin en usko siihen, koska mulla oli eilen niin valtava pallo maha illalla ja vähän vaikeaa hengittää...onneks hengitys helpottui ja mahakin on laskenut. Näytin kyllä siltä, kun olisin ollut synnärille lähdössä :) Onko muilla samanlaisia kokemuksia? - uusikasvo
JEEEEE aivan ihania uutisia saa täällä lukea kun just nousin päikkäreiltä :D
Onnea valtavasti sekundääri!!! - uusikasvo
Vielä sellaista että kun mulla on ollut ongelmia aina ton vatsantoiminnan kanssa, siis vatsakovalla. niin nyt kun ponnistan kovasti vessassa niin tulee viiltokipuja muniksiin, onko se joku oire?
Mietin myös koirien suhtautumista voivatko ne ns. ennustaa jotain. narttu koirani aloitti juuri juoksun yli kuukautta aiemmin kuin piti :D
kaikkea sitä pienen toiveikkaan ihmisen päässä liikkuu ;))) - aprillia73
Voi, sekundääri... Onnea nyt kauheasti! Toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin ja teillä olisi pikku käärö sylissä. Olipas ihana lukea monen uutinen.
Uusikasvo: Toivotaan sullekin parasta, että kaikki menis hyvin ja plussa tuulia.
Mä täällä vasta ihan alkupäiviä elelen ja saan odotella vielä pitkään ku nyt on vasta pp2. Yritän ottaa rauhallisesti ja nauttia olosta ja huomenna töihin taas innolla. Jos sais siellä ajatuksia muuhunkin elämään... ;) - sekundääri
Kiitoksia kovasti kaikille onnitteluista! Ei nyt vielä kuitenkaan innostuta. Menen keskiviikkona verikokeisiin, jossa katsotaan se raskaushormoonin määrä. Toivotaan tietysti, että pysyisi matkassa, mutta riskit on vielä aika suuret. Ja mietä enemmän googlaa, sitä huolestuneemmaksi tulee ;)
Lugeja ei yllättäen enää tarvinnutkaan jatkaa, vaan ne kuulemma lopetetaan aina testiin. Aika kummaa. Oon kuullut, et joillakin jatketaan jopa 3kk....
Mites Toivoa on - oliko nesteet jo poistuneet?- kukka83
sekundääri paljosti onnea ja mä pidän peukkuja että kaikki menee hyvin :)
ihana uutinen! :)
- Toivoa on..
Mulle kans sanottiin että luget lopuu testiin vaikka oon myös lukenut joidenkin käyttävän jopa 9 viikkoa testinkin jälkeen niitä.
Mulla on neste vaan lisääntynyt ylävatsassa, veriarvot ovat kyllä hyvät. Sain taas viikon saikkua ja edelleen pitää juoda viisi litraa päivässä sekä levätä. Nestettä ei kuulemma poisteta, koska se ei auta mitään vaan tulis takasin, joten se poistuu itsestään. Poistavat sitä siinä tapauksessa, jos hengitys tulee niin vaikeaksi etten pysty kotona olemaan...lääkäri sanoi, että oireet viittaisivat alkaneeseen raskauteen, mutta varma siitä ei voi olla. Mikäli en oo raskaana, niin sitten oireet ei selity oikeen millään. Testi siis pitäis varmaan tehdä, mutta kun en ihan vielä viittis, jos se ei kuitenkaan positiivinen.
Mut olo ei oo kyllä mitenkään kiva pinnallisen hengityksen ja pallomahan kanssa. Mahan pallomaisuus johtuu kuulemma mahakaasuista ja suuresta lugesterol-määrästä sekä nesteestä. En olis kyllä arvannut tällästä tulevan, joten katsellaan mihin tää menee...kunhan kotona saan olla niin kaikki hyvin :) - Toinen haaveissa
Menossa pp 10 täällä, oireet(tomuus) samaa luokkaa kuin tähänkin asti..Niin pessimistinen olo on kyllä...testin haluaisin jo tehdä ja lopettaa luget, mutta eihän se testi vielä tässä vaiheessa mitään näytä... ehkä pe, kun on pp14, voisin aikaisintaan testailla, mikäli sinne saakka pystyn odottamaan.
Toivoa on.. toivottavasti neste vähenee itsellään ja mikä tärkeintä, testi näyttäisi plussaa =) mikä pp sulla onkaan?
Entä Uusikasvo, joko olet sortunut testin tekoon?
Voi kun mä niin toivon, että saatais kaikki liittyä tuon sekundäärin joukkoihin =) - uusikasvo
Täällä kans niiiiin toivotaan että pääsis sekundäärin joukkoihin :))
toki me kaikki!!
Oireita ei ole tullut lisää. pp 13 menossa ja en ole sortunut testaamaan :D
menkkamaisia pieniä oireita on, mutta niitähän voi olla sekä plussassa että negassa.
Eilen illalla tässä koneella istuessani alavatsassa oli pari sähköväristys nipistelyä. en osaa selittää mut tosi jännä tunne.
piinikset jatkuuuuuuuu - Toivoa on...
Niin toivon mäkin, että oltais kaikki samassa jamassa kuin sekundääri :)
Mulla on pp 11, eli en oo kun päivää sua edellä. Älä nyt luovu toivosta, voi silti olla onnistunut vaikkei oireita olis ollenkaan.
Torstaina siis meen verikokeille mutta aattelin kyllä huomenna testiä tehdä...saattaa olla liian hätiköityä, mutta olis kivaa saada selvyys tähän olotilaan. Ei muuta kuin laitan peukut pystyyn meille kaikille plussan puolesta! - aprillia73
Moi kaikille!
Meni eka työpäivä yllättävän hyvin. Teen vaan pakolliset kuviot. Onneksi saan itse suunnitella kalenterini. Tänään on juilinu aivan kauheesti alavatsa. Ja noi luget on alkanu turvottamaan... Pitää yrittää muistaa juoda runsaasti. Mutta eteenpäin mennään.
Mä jännitän täällä niin teidän uusikasvo ja toivoa on puolesta.
Myös toinen haaveissa: niin toivon, että juuri noin tapahtuu kuin sun nimimerkki enteilee. Toivotaan,että kaikki teistä saa saman lopputuloksen kuin sekundääri.
Plussa tuulia siis! - Toinen haaveissa
Menkkakivut alkaneet...toivottavasti eivät enteile menkkoja kuitenkaan...masentaa kuitenkin jo valmiiksi...
Aprillia73, kiitos!! Toivotaan sinne myös paljon plussatuulia =) - sekundääri
Pakko tulla taas katsomaan, onko joku jo sortunut testaamaan :) Uusikasvo?
Toinen haaveissa: mulla edelleen menkkajuilintaa, joten ei se välttämättä kerro yhtään mitään.
Toivoa on: toivottavasti tosiaan enteilisi alkanutta raskautta tuo nesteen keräytyminen :)
Mä pidän niiiiin peukkuja teille kaikille!!!! Tulkaahan kertomaan, mitä tänään kuuluu itse kullekin! :) - Toinen haaveissa
Tänään ei menkkakipuja vielä... tiedä sitten, miten tämä päättyy...
Eikös kukaan ole vielä testaillut??
Piina (enemmän ehkä toivominen) jatkuu =) - uusikasvo
En oo sortunu :) osin senkin takia kun on ollut aamuvuoroja ja viel huomennakin niin en halua aamulla mahdollisen negatestin jälkeen mennä töihin.
pari päivää sitten oli normaalia menkkakipua mutta ei enää?
välillä tulee ilkeitä vihlaisuja oikealle puolella ja tonne häpyluuhun???
turvonnut olo kyllä on. - uusikasvo
Nyt aamulla alkoi tavalliset menkkakivut...... mahtaa enteillä että alkaa tänään :(
päivä olis sopiva kiertoon nähden....- kukka83
uusikasvo mä toivon ettei sulla ala .... ikävä kuulla :(
pidän peukkuja sulle kovasti ettei ala. ite tässä mietin voisko olla mahdollista että nyt olisi tärpännyt vaikkei kylläkään ole menkat myöhässä kuin 2-3 pv mutta kun ei menkka kipuja minkäänlaisia, yleensä jo viikkoa ennen hirveet kivut alkanu ja jalkoja ja selkää särkeny vallankin paljon, nyt vain tissit mielettömän kipeät. mutta en aikonu tehä testiä vielä aikaan koska sen tiedän että mulla ne on myöhässä jostain muusta syystä, aina olleet täsmälliset ja kierto ollu aina 28. joten odottelen mieluummin rauhas että menkat alkaa kuin tekisin testin ja pettyisin vielä pahemmin.
MUTTA TSEMPPPIÄ SINULLE JA MINÄ TODELLA TOIVON ETTÄ SUL EI ALA.
TOIVOTAAN KOVASTI ETTÄ KAIKILLA ALKAIS RASKAUS JA PIAKKOIN. NIINKUIN OSALLE ON JO HYVIN ILOISESTI KÄYNYT :)
ONNEKSI OSAAN OLLA MYÖS TOISTEN PUOLESTA ONNELLINEN.
- Toivoa on...
Huomenta kaikille! En pääsyt eilen enää illalla tänään, kun oli vissiin sivut alhaalla tai jotain mut hyvä et tänään toimii....
Tehtiin eilen sitten testi vaikka olikin vasta pp 12 ja se oli positiivinen! Oli pakko tehdä vielä uusikin ja se näytti samaa. Ja äsken tein vielä yhden aamuvirtsasta ja kyllä se edelleen näyttää vahvaa plussaa :) Tää on ihan uskomatonta, mä oon ihan sekaisin edelleen, kun en voi uskoa, että tää on mahdollista. Huomenna vielä verikokeille.....niin ja tuli sitten selvyys miksi mä moon täynnä nestettä ja näytän pallokalalta :) Mut kerrankin vois sanoo ettei mitään väliä vaikka jäisin pallokalaksi, kunhan tää menis vaan hyvin :)
Tsemppiä kaikille odotteluun ja testin tekemisiin...oon varma, että saadaan vielä tälle viikolle lisää plussaa :) - aprillia73
Moi!
Eilinen päivä meni sitten vatsataudin kourissa jee... Oli kyllä sikakurja olo. Epäiltiin hetken hyperstimulaatiotakin ku näky nestettä ylävatsalla ja hengittäminen oli työlästä, mut lopulta päädyttiin vatsatautiin, ja sitä se varmaan oli, ku olo on tänään ihan eri. Tosin hengittäminen on hieman työläämpää, mut nesteitä juon nyt runsaasti kuten käskivät. Ja oon kotona ku sain saikkua ja nautin olosta.
Ja onnea ihan mahdottomasti plussasta Toivoa on... Toivotaan että sulllakin kaikki menis hyvin loppuun asti. Ja teillä olis pikku käärö joulukuussa.
Ja Uusikasvo: miten sulla menee? Toivotaan että menkat ei oo alkanu ja ois ihan muut oireet kyseessä.
Kukka 83: et oo vielä sortunu raskaustestiä tekeen, jos ootkin raskaana ku noi myöhäs ovat... - sekundääri
Toivoa on: Jee, jee, jeee!!!! Miten ihanaaa! PLUSSA!!! Kyllä se neste sitä sitten enteili, kuten lääkäri arvioi. Aivan mielettömän ihanaa!!!! Vautsi vau! Nyt toivotaan, että olisi tarrannut kunnolla kiinni :)
Ja toivottavasti Kukka 83, sulla olis kanssa raskaus alkanut. Testaa ihmeessä!!
Mä soitan tänään siitä Hcg-arvosta. Pitäkää peukkuja, että on kohdillaan.
Nyt vaan lisää plussia kehiin! Testaako Uusikasvo ja Toinen haaveissa jo huomenna?- kukka83
kovasti toivotaan ainakin että olisi alkanut raskaus ja sitä minä toivon meille kaikille täällä olijoille :)
taidan odotella vielä huomisen ja sitten huomenna tai perjantaina testata jos ei ala menkat, pelottaa vaan että kuitenkin käy niinkuin ennenki että alkaa sitte :(
kova yritys olla ressaamatta mitään ja yrittää ajatella positiivisesti, mut ei se vaan aina onnistu. mut en luovuta eikä kukaan teistäkään saa luovuttaa :)
jaksetaan yhdessä :)
- Toinen haaveissa
Täällähän tulee plussia kuin sieniä sateella, hienoa=) Onnea Toivoa on!!!!
Täällä menossa pp12, ja oireettomuus jatkuu..pp10 oli koko illan ihan hirveitä menkkakipuja, mutta nyt ei ole enää ollut...Välillä vihloo nivusista ja pistelee milloin vasemmalle ja milloin oikealle puolelle...rinnat on edelleen hieman arat, mutta niin on ollut ennen menkkojakin...joten ei voi tietää...
Jospa tekisin perjantaina testin, kun on pp14. Huomenna aamuvuoro, joten en viitsi pilata sitä tekemällä aamulla negatestin...perjantaina vapaata, joten voin sitten itkeskellä rauhassa...
Mutta nyt kohti työmaata...
Paljon tsemppiä Uusikasvo, toivottavasti menkkasi eivät ala. Ja Kukka83, mitä jos sittenkin??? =) - sekundääri
Jeps juu. Raskaana ollaan, eikä hcg ainakaan viittaa tuulimunaan, vaan ihan oikeasti kiinnittyneeseen alkioon. Eilen kun olin testeissä, niin viikot 4 4 ja hcg 508. Multa ei ekassa raskaudessa tuota muistaakseni ikinä mitattu (ei ainakaan näin alussa), joten ei hajuakaan mitä "kuuluisi" olla. Hoitajan onnitteluista kai voin kuitenkin päätellä, että kohdallaan on :)
Eka ultra pääsiäisen jälkeen, joten 3 viikkoa pitää vielä jännäillä, että onko kaikki kunnossa.
Mites Uusikasvo, alkoiko menkat? Tuota menkkakipua en kyllä ainakaan itse voinut pitää negan oireena. Taas tänään herätessä kun oli ihan järkyt menkkakivut. Eli samankaltaisia oireita menkoista ja raskaudesta. Tosi ärsyttävän hämäävää....
Plussatuulia kaikille! :) - sekundääri
Paitsi et nyt kun googlasin, niin ei tuosta arvosta voi kai kuitenkaan saada varmuutta tuulimunan suhteen...eli piinailu jatkuu jollakin tavalla vielä täälläkin seuraavat 3 viikkoa. Olisi ehkä parempi, jos olisi enemmän oireita. Tulisi varmempi olo. Vaan kun ei ole mitään muuta kuin tuo alavatsajuilinta. Pitää vaan toivoa parasta. :/
- uusikasvo
Täällä on niin ihania uutisia myös Toivoa on:lla! hienoa olen niin onnellinen teidän puolesta!
Myös sekundäärin verikokeen tuloksesta!
toivotaan molemmille mahdottomasti onnea että kaikki menee loppuun asti hyvin :)
mä jään sit vissiin melko yksin tänne kökkimään......... meinaan ne oli ne mensut sitten :( ette tiiä miten vituttaa!!!!
päivälleen ja täsmälleen oikeaan aikaan ne sit alkoi.
meillä on eka onnistunut hoito takana ja eteenpäin on vaan jaksettava. vaikka olikin eka hoito mutta lapsettomuutta on ollut 8 pitkäääääää vuotta :(
mutta en halua nyt velloa omaa pahaaoloa pidempään vaan nyt pitää ryhdistäytyä taas ja mennä kohti ekaa IVF hoitoa.
Täällä on todella ihana tuki ja toivon että tänne joku kuitenkin jää mukaan viel piinailemaan. - sekundääri
Voi itku Uusikasvo :( Höh! Tosi kurja juttu! Olen tosi pahoillani sun puolesta! Toivotaan, että saatte hyvän määrän muniksia kasvatettua ja kerättyä IVF:ssä. Ja tietysti, että jo eka siirto tärppäisi. Onneksi tuossa on jo paljon paremmat onnistumisprosentit inssiin verrattuna. Eikös se lähentele jotain 30%, näin muistelen. Joko teillä on se suunnittelukäynti sovittuna?
Jos suinkin sopii, niin hengailisin vielä täällä teidän kanssa tuohon ekaan ultraan asti? Täällä on niin kiva porukka, ja kun en uskalla vielä siirtyä mihinkään odotuspuolen porukoihin. Jos huonosti käy, niin täällä ollaan takaisin kuitenkin. Huomaatteko: pessimisti ei pety ;) - uusikasvo
Sopii todella hyvin että olet täällä meidän kanssa ja tukena! :)
Suunnitteluaika on 21.4. toivon että päästään sit toukokuun aikana aloittamaan hoito.
en tiedä yhtään miten se hoito menee, et milloin alkaa mikäkin piikitys yms. - sekundääri
Uusikasvo: Perutin muuten tänään meidän 12.4. IVF-suunnittelun. Koita, jos saisitte siitä perutusajan ;) Jos siis et malta odotella tuonne 21.4.
- uusikasvo
Kiitti vinkistä!!!! soitan huomenna sinne muutenkin.
tiedätkö voiko sinne soittaa jo aamulla jonnekin tosta ajasta, vai pitääkö odottaa siihen puhelinaikaan?
12.4. mulla olis vapaapäiväkin :) - Toinen haaveissa
Voi harmi Uusikasvo ;( Teillä on onneksi jo noin pian tuo IVF-suunnitteluaika...Ja kovasti on sellainen olo, että jään sun kanssa tänne hengailemaan, koska menkkoja "odottelen" minäkin...uusi inssi sitten seuraavaan kiertoon, ajattelin kanssa ruveta puhumaan tuon IVF:n puolesta seuraavalla käynnillä... Alkaa ketuttamaan tämä jatkuva epäonnistuminen ja paikallaan rullaaminen...
Ja sekundääri, tottakai jatkat meidän kanssa tässä ketjussa =) - Toivoa on...
Kiitos kaikille kovasti onnitteluista
- sekundääri
Noista puhelina ajoista en osaa kyllä sanoa, että saako sieltä jonkun kiinni jo aiemmin. Mutta ainahan voi koittaa. Toivottavasti saisitte sen meidän ajan. Olisi ollut klo 13.15.
Toivotaan nyt kuitenkin Toinen haaveissa, että vielä tulis plussa kuitenkin ja menkat pysyis poissa. Testaatko perjantaina vasta?
Uusikasvo: Lääkäri sanoi meille kysyttäessä, että jos helmikuussa on suunnittelukäynti, niin huhtikuussa olisi sitten siirto. Eli aika nopealla aikataululla. Eli ehtisitte sitten tuon mukaan vielä ehkä tehdä yhden hoitokerran ennen kesätaukoa. Ja toivottavasti enempää ei sitten edes tarvitakaan :) - kukka83
Huomenta kaikille!
Ei sitte osaa nukkua tämän kauempaa, kevät ja valoisuus tekee tepposensa.
Ei taida minun tarvita tehdä raskaus testiä kun nyt sitten vihloo jo mahaakin :(
mies eilen kyseli miten on menkkojen laita niin ihanasti otti haliin ja sanoi että huomenna on torstai ja torstait toivoa täynnä ja nyt toivotaan kovasti :)
meinas oikein itku tulla ku niin ihanasti sano :)
kaikille tsemppiä, voi että tuntuu sitten pahalta jos alkaa niin varmasti kaikista muistakin meistä samassa tilas.
uusi kasvo: keljuttaa paljon että noin kävi, ei todellakaan reilua.
mutta minä varmaa jään ainakin tälle puolelle kun taitaa ne mullakin alkaa menkat.
meillä ei ole edes ensimmäistä hoitoa tehty enkä tiedä milloin tekevät kun meillä on ensimmäinen aika klinikalle vasta 11.5, jännittää ja melkei hirvittää ne hoidot jos nää piikki hoidot paikkansa mitä täällä on kerrottu (mulla mieleetön piikki pelko :( mutta täytyy mun olla siitä tosi iloinen että täällä näistä voi kertoa jne kun minullakin ainoastaan kelle voi puhua niin oma mies ja kyllä osaa olla niin ihana tukena ja turvana koko ajan. me päätettiin ettei hoito aikeista kerrota kun tietäen sukumme niin sitä jatkuvaa kysselyä ei varmaa kestäin ja paapomista. - sekundääri
Kukka83: Pidetään vielä peukkuja, että menkat ei alkaisi! Mulla tuossa inssihoidossa ei pitänyt pistää kuin yksi irroituspistos (aikoinaan kyllä ICSI-hoidossa enemmän). Eli saatat päästä myös vähällä noissa piikityksissä. Riippuu tietysti ihan siitä mitä hoitoa teille suunnitellaan, ja mikä lapsettomuuden aiheuttaa. Ja vaikka itsekin piikkejä kammoan, niin ei tuo ollutkaan niin paha kuin etukäteen kuvittelin. Hoitajat ohjeistaa hyvin, ja neulat on kuitenkin tosi pieniä. Lisäksi sen saa pistää tuohon vatsanahkaan (lue:läskiin :D ), joten ei oikeastaan edes tunnu. Ja voithan varmasti pyytää tarvittaessa miestäsi pistämään, jos et itse halua. Älä suotta murehdi. Hyvin se menee :)
- Toivoa on...
Paikkansa se nyt sitten pitää, että raskaana ollaan. Lääkäri soitteli ja onnitteli äsken :) 4 1 ollaan tänään ja arvo oli 354, eli kuulemma oikein hyvä. Parin viikon päästä on eka ultra ja siksi jo viikolle 6, kun mulla edelleen tätä nestettä. Tosin veriarvot ihan hyvät ja töihinkin saan ensi viikolla mennä...jee!
Eli pakko se on nyt sitten uskoa, että totta tämä on :)
Mä oon samaa mieltä noista piikeistä, kuin sekundääri. Mulla ollut myös aivan mieletön piikkikammo ja jännitin ihan mielettömästi niitä. Loppu peleissä mä jopa pistin pari kertaa itseäni ja ne ei tosiaan sattunut. Mulla myös vararengasta ympärillä, niin ei edes sattunut. Hyvä jos vähän jotain tunsin :) - sekundääri
Ihanaa! Onnea Toivoa on! :)
- uusikasvo
Soitin tänään sit tyksiin meidän tilanteen.
En saanut sekundääri sitä teidän peruutusaikaa, oli mennyt jo :(
joten 21.4. jälkeen ollaan viisaampia miten meidän hoidot lähtee seuraavaan suunnitelmaan käyntiin.
Aivan ihanaa Toivoa on! - sekundääri
No voihan harmi Uusikasvo! No onneksi tuo 21.4. ei ole kovinkaan kaukana enää. Hitsi, mun olis pitänyt heti ilmoittaa tuo vapautuva aika sulle - jo ennen kuin peruin :)
- aprillia73
Voi hurja!
Täällä on taas ehtiny tapahtua vaikka mitä. Toi uusikasvon saapuneet menkat harmittaa kyllä vieläkin, mutta onneksi teille on suunnitteluaika jo tulossa ja toivotaan sillä kerralla onnea.
Kukka 83: Tuo pistäminen on ihan pieni juttu ja pyydä miestäsi tekeen se ekoilla kerroilla jos pelottaa. Mä jouduin hoitaan sen ihan itse alusta alkaen ku mun mies ei taas kestä yhtään piikkejä ja ihan hyvin se sujui.
Mahtaavaa Toivoa on... Tuollaiset uutiset luo meille muillekin odottaville niin ihania toivekuvia että ei malttaisi odottaa. Eli seurasit sekundääriä. Ja kiva jos molemmat vielä hengailette täällä.
Mulla on tänään nipistelly aivan sikana alavatsalta keskeltä ja menossa on pp6 eli vielä on odoteltavaa ja jännitettävää miten noiden kahden alkion käy... - sekundääri
Aprillia73: Toivottavasti tuo nippailu on kiinnittymiskipuilua :) Peukut pystyssä plussalle!!
- Toinen haaveissa
Täällä tietty testattu niin selvä nega kuin olla vaan voi... =( pp 13 menossa, ja toivon suuresti, että olin liian ajoissa testin kanssa, mutta pelkäänpä pahoin, ettei näin ole...Niin rikki taas...Tä on niin perseestä!!!!!
- sekundääri
Voi itku Toinen haaveissa! :( Täältä jaksamishaleja sinulle! Luulisi kyllä, että noilla päivillä olisi ollut jo haamu näkyvissä. Ei kuitenkaan ole menkat vielä alkaneet? Voi miten kurja juttu! :((
- Toivoa on...
Kiitos Aprillia73 :) Kuulostaa kyllä noi sun kivut aika tutuilta, joten plussaa voisi hyvinkin enteillä, muutama päivä vielä niin sitten pääsee testaamaan :) Peukut on pystyssä täällä sulle!
Olen kovasti pahoillani Toinen haaveissa, paljon haleja täältä sulle! Tää on todellakin ihan peestä :( Luulis joo, että olis näyttänyt jotain testiin ellet sitten vielä huomenna kokeilis uudestaan, jos ei vielä menkkoja näy....Voimia! - Toinen haaveissa
olin jotenkin niin varma tänään, että ois plussa, kun koko päivän kuvottanut ja töissä tuli kuuma aalto ja piti mennä syömään yksi jogurtti tunti lounaan jälkeen, kun tuli jotenkin huono olo..väsyttää ja sellainen kipeä olo, aamulämpö matala, mutta aamupäivä-ilta sellasta 37...menkkakipuja ei juurikaan, välillä tuntuu vatsassa ja selässä...olin niin pettynyt, kun olikin negaa...niin pyllystä tä touhu..
Haluaisin vaan lopettaa luget, koska nekin venyttää menkkojen alkamista parilla päivällä... ja aiheuttaa näköjään näitä pirun "oireita"...
Tsemppiä vielä muille piinaajille ja onnea onnistujille! Ehkä mä joskus pääsen liittymään seuraanne... - kukka83
huomenta kaikille!
Melkein niinku tekis mieli itkee ja paljo, tippa linssissä koko ajan :(
paljon onnitteluita ja isosti jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille kenelle plussaa näyttänyt testit :)
Itse kun sain pettyä tänä aamuna, ei tosin ainakaa vielä menkkakipuja, tissit ei ihan niin kipeät enää mitä oli mutta turvoksissa kyllä ja mahaa vihloo jännästi reunasta ja ihan keskeltä mahaa navan ala puolelta, vähäinen menkan olonen vuoto alko sitten tänä aamuna ku tuli jo todettua että pettymys tuli :( oksettaa ja maistuu suussa ihan kuin rauta kapuloita syöny :(
Täytyy siitä olla onnellinen että olin itsepäinen ja maltoin olla tekemättä raskaustestiä koska niin paljon enemmän olisin kyllä sitten pettynyt!
toivottavasti joku teistä hereillä jo etten yksin tänne kirjottele :)
nyt mä en enää jaksa edes jännittää sitä enskuun tohtorille menoa, kun nyt mä oikein rupesin odottaa sitä! isot halit teille ihan kaikille :) - sekundääri
Siis oletko Kukka83 varma, että on menkkavuotoa? Tuo raudanmaku suussa yleensä viittaa raskauteen. Kannattaiskos kuitenkin vielä testata...?
- kukka83
No jos tuo tieto pitää sekundääri paikkansa niin saatan mä tehdäkin.. oisi kylläniin jymy ylläri että! olen taas tietämätön ja pitää kysyä että vissiin täytyy odottaa että vuoto loppuu ja sitten testata? ei kai vuodon aikana voi testata?
ihana ihminen olet kyllä sekundääri, mä olisin ihan oikeesti niin tietämätön ihan kaikesta jos et sinä olisi kertoillut.
löysin muuten aamulla sairaala papereitteni seasta hedelmöityshoidot kirjasen ja siinähä olikin kaiken laista tietoo hoidoista ja missä vaiheessa mitäkin hoitoa käytettään, ihan niinkuin sinä olet kertonut. :) - sekundääri
Kyllä testin voi tehdä vaikka vuotoa olisikin. Kyllä sitä raskaushormoonia silti pissassa on. En tiedä kuinka runsasta vuotoa sulla on, mutta monillahan tulee pientä vuotoa silloin kuin kuukautisten pitäisi alkaa - ja vaikka olisikin raskaana. Tietenkään en halua turhia toiveita herätellä - tiedän ikävä kyllä miten raskasta on pettyä kuukausi ja vuosi toisensa perään. :( Mutta jos sinulla on pahoinvointinen olo tuo metallin maku suussa, niin testaisin varmuudeksi kyllä.
Niin ja kiva jos olen voinut olla avuksi :) - Toivoa on...
Mä oon Toinen haaveissa ihan varma, että teillä vielä onnistuu jossain vaiheessa, haleja!
Mä aattelin myös, että jos testin tekisit Kukka83, kun kerta metallin makua suussa ja huonoa oloa....eihän sitä vielä tiedä jos vaikka kuitenkin :)
Mulla on ollu tänään ihan sellasia tuntemuksia kuin menkat alkais ja oon ravannu vessassa vähän välin katsomassa tilannetta. Pelottaa niin hemmetisti vaikka eihän tän tarvii mitään huonoa tarkottaa...luget on ainakin nyt lopetettu ja ei tule niitä ikävä yhtään :) - Toinen haaveissa
Kiitos
- Toinen haaveissa
No nyt on menkkoja enteileviä tuntemuksia...joten niitä odotellessa =(
- uusikasvo
Nää oli sit maailman ihmeellisimmät kuukautiset :O
Torstain laskin alkamispäiväksi kun sanotaan et jos klo 18 jälkeen alkaa niin eka päivä on seuraava päivä.
no siis torstai aamupäivällä tuli sillee suht normaalisti. mutta iltapäivällä hiipui vuoto, eilen ei tullut kuin erittäin vähän punaista, enemmänkin sellaista rusehtavaa.
ja sen minkä huomasin niin se verinen vuoto joka torstaina aamupäivällä tuli oli jonkin verran klönttistä.
kyllä mulla ennen on ollut vuodot sitä luokkaa että yöllä on saanut olla iso side ja siltikin välttis ei ole riittänyt. on myös virtsan mukana tullut ennen paljon verta.
nyt ymmällään tästä. ei kai ne kuumat aallot olleet jo vaihdevuosia.......- uusikasvo
niin ja lisäyksenä että vaikka vuotoa ei ole niin kuukautiskivut ovat normaalit vatsassa. välillä myös vihlaisuja.
- sekundääri
uusikasvo kirjoitti:
niin ja lisäyksenä että vaikka vuotoa ei ole niin kuukautiskivut ovat normaalit vatsassa. välillä myös vihlaisuja.
Tuntuu että toistan itseäni. Pahoittelen :D
Mutta siis mulla on edelleen päivittäin ja useasti menkkakipuilua, joten...paas kuitenkin testaten, niin saat varmuuden :)
- sekundääri
Uusikasvo: sä et oo vissiin myöskään tehnyt testiä? Itse olen kyllä niin epäileväinen noiden vuotojen suhteen (varsinkin, jos ei oo normaalia vuotoa), että kyllä mä testaisin kuitenkin. Sitähän on sellaisiakin tapauksia, joissa raskaana olevalla on tullut "kuukautiset" koko raskauden ajan. Että en luottais pelkästään tuohon vuotoon, vaan testaisin kyllä sen lisäksi vielä. Ja jos sitten kuitenkin on nega, niin tietääpähän ainakin missä mennään. Epätietoisuus on ihan pahinta mun mielestä. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta en kyllä usko, että vaihdevuosista olisi kysymys. Eikö sulla ollut niitä vain yhden päivän ajan - kuten mullakin?
- uusikasvo
Joo siis en ole viel testannu. ajattelin kyllä seurata jos vuoto on tälläistä tosi olematonta niin testaan viim. tiistaina kun on vapaapäivä :)
olen 35 vuotias joten iän puolesta on epätodennäköistä että olis vaihdevuodet :D
kerran oli vaan niin kuumia-aaltoja.
vatsa tuntuu tosi pömpöltä, ihan kun olis syönyt just vatsansa täyteen. - Toinen haaveissa
Nyt taas ei menkkakipuja täällä, mutta kaipa ne sieltä tulee viimeistään lugejen lopetuksen jälkeen...Ketuttaa vaan niin vietävästi, että ensi kierron inssi taitaa mennä puihin pääsiäisen vuoksi. Silloin viikonloppuna juuri kierron puoliväli...
Mutta ehkä joskus aurinko paistaa tähänkin risukasaan!
Tsemppiä uusikasvo, jospa olisitkin raskaana =) - Mehilläinen
Ajattelin kirjoittaa tänne, koska ollaan menossa TYKSiin ensikäynnille kesäkuussa.
Meidät on jo sen puoleen tutkittu, että ICSI on ainoa mahdollisuus ja sekään ei välttämättä onnistu. Miehen tavaraa on sellaista sotkua ettei siellä oikein mitään ole :( saatetaan siis joutua lainalaatikolle...siitä ollaan puhuttu ja se ei ole ongelma.
Minulle tehty jo ennakkoon kaiken maailman tutkimukset ja minun kroppa toimii normaalisti.
Kyllähän se aika hiljaiseksi vetää, kun muut tekee lapsia romanttisesti peiton alla ja itse kärsii kivuliaita tutkimuksia ja lopputulos tehdään TYKSin loisteputkien alla, jos sielläkään.
Taustoista vielä sen verran, että ollaan nyt oltu ilman ehkäisyä 2,5 vuotta ja ikää molemmilla noin 30.
Lohduttavaa lukea onnistumiskertomuksia. Toisaalta taas pitää asennoitua myös siihen, etttei sitä omaa lasta koskaan saa. Täällä oli puhetta niistä pessimisteistä :) - uusikasvo
Tervetuloa Mehiläinen!
Toivotaan että teillä käy onni myötä vielä omilla tavaroilla!
Testi tehty ja negaa se näytti :( joten kyllä nää on sit oikeet kuukautiset :D - sekundääri
Tervetuloa mukaan porukkaan Mehiläinen! Kiva saada uutta porukkaa joukkoon. Tai siis kiva ja kiva, kun aihe on tämä, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Eiks jeh :) Toivotaan, että teillä onnistaa - joko omilla tai lainatuilla. Pääasia, että saisitte tekin nyytin kainaloon jossakin vaiheessa.
No voihan nyt harmi Uusikasvo! Outoa, että sulla on noin kummallisia oireita ja menkatkin normaalista poikkeavat. Ja teillähän tehtiin vielä ilman lugeja, joten oireet ei voineet johtua niistäkään. No, nyt sitten vaan peukut pystyssä teidän IVF:ään, ja toivottavasti pääsette aloittamaan hoidot vielä ennen kesätaukoa. - aprillia73
Iloista sunnunaipäivää!
Tuossa oltiin käymässä ystävillä muutama päivä. Oli kivaa saada ajatuksia muualle. Täällä on myös tapahtunut taas kaikkea. Kivaa, kun on saatu uusiakin joukkoon mukaan. Tervetuloa Mehilläinen.
Voi Harmi uusikasvo! Ihme kun sulla oli tuollaisia oireita ja poikkeavat menkat. No, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.
Mites kukka 83 testailitko jo kuitenkin?
Mulla on menossa nyt pp9 ja välillä on pieniä nippailuja alavatsalla, mutta ei mitään muuta normaalista poikkeavaa tai ilman epäilystä, että lugejen aiheittamaa. Vielä pitäis jaksaa muutama päivä ennen kuin voi testailla, jotenkin on vaan sellainen olo, että ei oo onnistunu ja toisaalta on pieni toivo aivojen takalohkossa, jos kuitenkin. Mutta täällä nautin olosta ja elosta ja yritän olla vielä ajattelematta asiaa. - Toinen haaveissa
Täällä menossa pp16, en ole enää testaillut..lopetan luget nyt, eli en enää tänään laita, jään odottelemaan menkkoja...jos sitten päästäis uuteen yritykseen...mikäli menkat ei ala parin päivän sisään, niin sitten testailen. Menkkakipuja ei ole laisinkaan, jospa niitäkin alkaa sitten pian ilmaantua..
Mutta ilmoittelen, tsemppiä aprillia73 =) - kukka83
Huomenta kaikille.
En tehnyt testiä ollenkaan, kyllä kivut sen verran koviksi yltyi että itkemättä ei voinut olla. vuoto yltyi ihan mielettömäksi :(
kivut ei hellittänyt ennekuin otin 3000mg yhteensä päivän aikana särkylääkettä, illalla sai vielä yhen 1000mg ottaa että pystyi edes yrittää nukkumista.
töihin menin ja yritin olla oksentelematta ja pysyä tajuissa. että kyllä sitä itkua sitten piisaskin koko viikonlopun ajan, oli selvää ettei ainakaa raskaana ole :(
ensimmäisen kerran oltiin jo toiveikkaita että nytkö vihdoinkin olisi pienokainen kasvamassa masussa, kun myöhässä n 5 pv ja ei minkäänlaisia menkka oireita ollut. mutta kyllä se isku oli taas sitten niin kova ettei mitään rajaa. olin näet töissä ilta seiskaan asti ja mieheni kävi moikkaamassa minua töissä ja kysyi etteihän vielä ole alkanu, oli ikävä todeta tosi asia että alkoi ja kipu oli sietämätöntä. itkussa oli pitelemistä ja teki mieli napata mies isoon haliin kun pettymys oli molemmille kova paikka, mies lähti sitten kotiin itku silmässä. sillä hetkellä otti niin paljon päähän että olenkin tuollaisessa työssä etten voinut halata miestäni ja lähteä vain kotiin.
menkat alko sitten perjantaina ja tosin nyt hyvä että tietää että menkat olis vuoto meinaa loppua ku seinään. mikä sekin tosi harvinaista ku eilenkin vuotoa tuli tosi vähä ja yöllä ja se vuoto yleensä ei ole mitään vähäistä ja kestää yleensä 5-6 päivää.
Mutta kukaan meistä ei vieläkään saa luovuttaa yrittämistä ja luopua toivosta. - Toinen haaveissa
Kukka83 =(
Täällä menossa pp17, ei menkkoja edelleenkään. Lauantaina laitoin viimeisen lugen, jotenkin odotin menkkoja jo viime yönä, koska edellisen lugekierron aikana menkat alkoivat viimeisen lugen jälkeen aika tarkkaan vuorokauden päästä..mitään menkkatuntemuksia ei ole, mutta niitä odotellessa... - kukka83
Toinen haaveissa... minä toivon ettei sulla alkaisikaan menkat vaan saisit plussan ja olis teille tulossa pikkunen käärö :) minä pidän peukut pystyssä :)
kuukausi vielä ja sitten ensimmäinen käynti klinikalla jännityksellä odotamme sitä. toivottavasti kaikki menee hyvin. - Toinen haaveissa
No, eipä tarvitse enää jännätä. Menkat alkoivat tänään. Plääh, vaikka niitä tiesinkin odottaa...
Soitin sitten polille ja ultra on 21.4, silloin kp 10, tosi aikaisin on, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa, koska pääsiäinen sotkee kuviot. Sitten seuraavalla viikolla inssi...
Tällaista tänne, toivottavasti joskus päästään odottajien puolelle =) - aprillia73
No voi harmi niin Kukka83 ku Toinen haaveissakin... Ei tuon noi pitänyt mennä.
Mä täällä kärvistelen pp11 ja kaikenlaisia ihmeellisiä oireita on. Tosin yritän selitellä itselleni, että ne johtuu noista Lugeista. Niin sen täytyy olla.
Nyt on tuo jännä painon tunne alavatsalla. No, elelen päivä kerrallaan meiningillä...- plip-plop
Olen tätä ketjua seuraillut päivittäin, koska itsekin ollaan Tyksissä hoidoissa. Tai ei olla enää, toinen inseminaatio toi toivotun plussan. Nyt vasta viikot 4 4, joten ihan alussa ollaan ja vielä voi tapahtua kaikkea ikävääkin.
Nyt oli pakko kuitenkin täältä taustalta laittaa viesti, koska mulla ainoa oire plussasta oli juuri tuo painon tunne alavatsalla, Aprillia73! En halua herättää turhia toiveita, mutta kannattaa kyllä jossain vaiheessa testata. Lugeista mulla ei ollut mitään oireita.
Tuo painon tunne alkoi mulla 8 päivää inseminaatiosta eli juuri alkion kiinnittymisen aikoihin ja oli olemassa oikeastaan koko ajan, varsinkin istuessa. Makuulla kaikkein vähiten. Testin tein pp13 ja aika vahva plussa pärähti tikkuun. Vieläkin tuntuu tosi epätodelliselta, voiko meillä oikeasti olla niin hyvä tuuri että saatiin tulosta jo toisesta inssistä... ja ikää mulla on jo 38.
Joten tsemppiä kaikille ja onnea hoitoihin! Olen täällä taustalla hengessä mukana :)
- Toivoa on..
Muutamaan päivään en ole täällä ollutkaan ja paljon on tapahtunut....mukavaa kun on uusia ihmisiä tullut tänne:)
Niin kurjaa Uusikasvo, Kukka83 ja Toinen haaveissa, kun menkat alkoi...oon niin pahoillani teidän puolesta :( Hali kaikille- plip-plop
Toivoa on, hassua että sulla on ultra jo nyt, mulla vasta 12.5. Onko siis tyksissä, millä viikoilla silloin olet? Mistäköhän tämä aikaero johtuu, kun meillä on viikoissa eroa vain kaksi päivää... Vähän ihmettelinkin kun sain niin myöhäisen ajan.
No, varasin vakigynelle ajan ultraan, koska halusin niin pian kuin jotain voisi näkyä. Menen sinne viikolla 6 6, jolloin kuulemma aikaisintaan näkyy syke. Se on siis pari viikkoa ennen tyksin aikaa.
- Toivoa on...
Tyksissä on ultra ja oon sillon siis vasta 6 2. Mulla on se siksi niin aikaisin, kun sain sen hyperin ja mulla on nestettä vatsassa sellanen pari litraa, joten tarkkailevat sitä. Järkevämpää olis ollu mennä vasta pääsiäisen jälkeen, mutta parempi nesteiden vuoksi katsella tilanne ennen pääsiäisen pyhiä. Eli ilman hyperiä mullakin olis varmaan ollut aika sun ajan kanssa aika lähekkäin :) Sykettä ei varmaankaan näy vielä sillon vaikka olishan se aivan ihanaa, jos näkyis!
- uusikasvo
Täällä odotetaan kovasti IVF suunnitteluaikaa tyksiin joka on samalla päivällä kuin Toinen haaveissan ultra :)
- plip-plop
Toivoa on: ai niin, kyllähän mä näistä sun hyperiongelmista luin tuolla aikaisemmin. Hyvä, että tarkkaillaan tiuhaan! Kerro sitten kuulumisiasi sieltä ultrasta :)
- kukka83
Kaikilla näyttää olevan aika lyhyt ns jännitys aika kun olette saaneet noita aikoja hoitoihin ennen toukokuuta.. minä olen niin toivonu että viikot menis nopeesti ja sitten olis aika meillä. meillä tosin vasta ensimmäinen käynti 11.5 yhdessä, ja mistäpä tuon tietää mitä ne siellä sanoo ja mitenkä nopeesti ne yleensä aloittaa hoidot??
2 tuttavaa sai viime viikolla vauvansa kotiin,molemmat heistä synnytti vielä samana päivänä toiselle heistä tuli tyttö ja toiselle poika ja eilen sain taas viestin lapsuuden paras kaveri on saanut pienen tyttären 2800g / 48,5cm. kyllä on sitten tullut itkettyä ja paljon heidän puolestaa onnesta ja omasta puolesta, tiedätte kyllä miltä se tuntuu..... poikkesin katsomassa tuota yhtä heistä vauvoista ken lähinpänä asuu, pieni poika kun katsoo sinuun päin ja sormesta kiinni pitää niin itku siinä väistämättä tuli :)
onneksi sain minäkin iloa pienestä pojasta, minut pyydettiin tälle pienelle pojalle sylikummiksi :) ja sitten se itku vasta tulikin :)
meille kaikille paljon tsemppiä ja voimia kaikkiin hoitoihin ja yrityksiin ja toivotaan että niitä plussia saadaan myös tännekkin!
halit kaikille! :) - aprillia73
Tänään on sitten luget lopetettu niin kuin käskettiin ja huomenna on verikoe. En oo itse uskaltanu tehdä raskaustestiä. Huomenna sitten soitellaan Tyksiin ja kysellään vastausta ja sit tullaan joko kovaa ja korkealta alas ja lujaa tai vauhti jatkuu pilviin. Pelottaa vaan sikana, että se on tuo ensimmäinen vaihtoehto. No, onneksi on viikonloppu sit edes niin ehtii koota itsensä taas kokoon maanataita varten töihin... Jotenkin on vaan iskeny skeptinen olo, että ei ole kuitenkaan tärpännyt ja ajattelen, että sit ei pudotus tunnu niin pahalta, jos on se negatiivinen tulos.
Mutta huomista odotelles. Jos vaikka edes toinen alkio olis kiinnittyny ja olis plussaa...
Voi kukka83: Se on äkkiä toi 11.5. ja huomaat että hoidot on aloitettu ja ihanaa ku oot saanu noin hienon ja arvokkaan kummin tehtävän... - ääääääääääääääääääää
moikka. Jännää aprillia miten käy =) toivotaan plussaa!
ja toivoa on: mulla oli tästä toisesta raskaudesta eka ultra tyksissä vasta vkolla 8. Esikoisesta ois ollu vkolla 7 mut menin jo vkolla 6 kun oli kipuja. Toivotaan että teilläkin ultrassa kaikki hyvin.
Täällä tää tuplaraskaus vkoilla 33 4 ja kaikki hyvin, pian jo alkavat varmaan tytöt puskea ulos ja sehän tässä jännittääkin! kun eivät nyt ihan heti tulis!
ja eikö aprillia teille siirretty 2 alkiota? eli saat sitten jännitellä tuplana jos testi positiivinen. Vaikka kyllä näissä kaksosraskauksissa omat huolensa ja murheensakin on. Meillehän tuleekin identtiset kaksoset eli yksi alkio vaan aikoinaan siirrettiin. Tsemppiä kaikille ja voimia negaa saaneille! - aprillia73
Juu,
kaksi siirrettiin nyt täällä odottelen ja jännäilen että saisin soitella ja tulisi mukavia uutisia. Jos ei niin olen jo valmistautunut huonoihinkin uutisiin ja taas yritetään uudelleen. Mies sanoi tuossa aamulla että me ei luovuteta vaikka olisi huonojakin uutisia, sit vaan yritetään uudelleen... - sekundääri
Pidetään peukkuja aprillia73! Tuu sit heti kertomaan tulos. Toivottavasti olisi tulossa ainakin yksi jouluvauveli :)
Mulla on jäänyt kirjoittelemiset hiukan vähiin, mutta olen käynyt lukemassa viestejänne päivittäin. Pahoivointi ja väsymys on vaan sitä luokkaa, että koitan pysytellä mahdollisimman paljon sohvannurkassa. Ja tuo alkanut siitepölykausikaan ei päästä vähällä. No joo. Ei parane valittaa :)
Tsemppiä kaikille! - Aprillia73
Voi P**ka!
Sinne meni kaksi alkiota taas hukkaan ja ei niin ei...
Eli sitten saatu joululahjaa... Eli taas kaikki alusta uudelleen... :(
On jo itkut tirautettu ja tänään tuli sit kuukkaritkin. :(
Mutta päin uusia tuulia eli kuten mies sano, että pitää tehdä teletapit eli "uudestaan". Nyt taas uudella onnella seuraavaan yritykseen. Onneksi on viikonloppu niin ehtii koota itsensä taas maanantaiksi ku pitää töihin. Sitten soittelen taas uudelleen Tyksiin ja sovitaan jatkosta.
Mutta pienin askelin eteenpäin silti... - sekundääri
Voi miten harmi Aprillia73 :( Olen tosi pahoillani puolestanne. Halaus!
- ääääääääääääääääääää
Harmitus aprillia=(! Voimia uuteen yritykseen! Teillä ei siis jäänyt mitään pakkaseen?
- Aprillia73
Juu, meillä ei ole mitään pakkasessa, joten sit IVF-hoito kait ja alusta uudelleen elleivät päädy ICSi -hoitoon. Ku sitä mietittiin jo viimeksi,mut lopulta päädyttiin tuohon IVF:n. Meillä ku menee niin että ukon simpat on hieman heikkolaatuisia.
No, täällä on jo katse tulevaisuuteen ei muu auta ja katsotaan mitä sieltä Tyksistä sanovat maanataina, silloin kuulen lisää. - äääääääääääääääää
joo icsillä voisi vaikka onnistua paremmin tai tulla enemmän alkioita. Meillähän ei tullut kuin 1-2 alkiota per hoito edes icsi:llä. Tsemppiä uuteen yritykseen! Hoito taitaa alkaa vasta syksylläkö? kun pian tulee jo se tyksin kesätauko taas..
- Toinen haaveissa
Heippa! Täällä alkanut kp 8, torstaina se ultra sitten. Ei kovin optimistiset odotukset tulevaa inssiä kohtaan. Kyselen sitten torstaina IVF-jonoon pääsystä. Yksi ystäväpariskunta on yritänyt esikoistaan muutaman vuoden, neljä inssiä tehty, joista ei tulosta. Nyt olivat viime viikolla IVF-suunnittelukäynnillä ja eka IVF on vasta heinä-elokuussa... Joten monen kuukauden odotus meillekin tulossa =( Ei jaksais yhtään odottaa...
Jatkan töitä ja palailen taas, kun uutta kerrottavaa =) - uusikasvo
Ai heillä meni niin pitkälle :(
pelottaa kyllä sit torstaina mitä meille sanotaan. Tulen kertomaan sitten.
Pahoittelut Aprillia73 :(
seuraavaan kertaan kovasti stempityksiä! - sekundääri
Varmaan menee pakostakin tuonne heinäkuulle teidän IVF-hoidot, kun TYKS:issä alkaa se harmillinen kesätauko. Tosi tylsää kyllä, että venyy noin pitkälle :(
Toivotaan kuitenkin Toinen haaveissa, että teillä tärppäisi jo inssistä :) Peukut pystyssä!
Mitäs Aprillialle sanottiin jatkohoidoista? - aprillia73
Joo, moi!
Hieman raskas viikko pyöriä tuolla töissä lasten keskellä. Reperin yks päivä töis, onneksi vasta lasten lähdettyä ja paikalla oli paras työkaveri, joka oli ymmärtäväinen ja antoi ihanat stemppingit ja sanoi, ettei muille kerro asiasta. Mutta tää päivä meni taas aivan mainiosti. Luulen, että tarvitsin tuollaisen pienen repeämisen.
Joo, toukokuussa suunnitellaan jatko eli siellä on 23.5. hoidon suunnittelupäivä... Ja meneehän se tuonne kesätauon ohi tuo jatko. Eli heinä - tai elokuussa aloitetaa sit uus IVF tai sit kokeillaan ICSI:tä. Mut kuulen sen tuolloin toukokuussa, kumpaa lähdetään kokeilemaan.
Eli heilun täällä sit pitemmän ajan kommentoimassa... - Toinen haaveissa
Ultrassa käyty, kp 10. Limakalvo 6.9mm ja vasemmalla johtava follikkeli 18mm. Oikealla myös pienempi. Isohan tuo rakkula taas oli jo tässä vaiheessa, joten pelottaa meneekö inssi nyt sitten ohi... toisaalta mulla munikset on aina isoina irronneet, joten toivotaan, että aikaisintaan ma-aamuna ovistesti näyttäis plussaa... Ei vieläkään päästä mihinkään IVF-suunnittelujonoon, tehdään ensin 4 inssiä, jonka jälkeen vasta... eli monen monta kuukautta...taitaa mennä ensi vuoden puolelle, ennen kuin päästään... jotenkaan ei odotukset ole inssien suhteen kovin korkeella... Vuosi tämän keskustelun aloituksesta on jo melkein kulunut, eikä toivottua lopputulosta ole syntynyt... =( Ja Clomifenia syödään kuulemma 6 kk, vaikka ennen mulle sanottu, että 4... Joten sillä jatketaan... Mulla on nyt joka kerta ollut Varpu lääkärinä, hän on positiivisempi raskautumisen suhteen kuin minä..hyvä, että joku on =)
Miten Uusikasvo suunnittelukäynti meni? - Toivoa on...
Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Oon kyllä seurannut kirjoituksia täällä ja olen niin pahoillani epäonnistumisista ja pitkistä hoitoon pääsy ajoista:(
Mä oon itse siirtymässä toiselle palstalle, mutta varmasti käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia ja toivon, että saisin lukea ihanista plussatuulista :)
Mä olin tänään itse ultrassa ja kaikki on hyvin. Jopa sydän äänet kuuluivat ja alkio oli oikeassa paikassa :) Tosin nestettä mulla on vielä samanverran ja sen seuraamista Tyksissä vielä jatketaan, joten Tyksi ajat eivät ole vielä kokonaan ohi...
Paljon haleja ja plussatuulia teille kaikille, olette ajatuksissa kovasti ja toivon teille jokaiselle onnea matkaan - uusikasvo
Meillä tänään oli todella positiivinen käynti Tyksissä :)
lääkärinä oli taas Varpu. harmittavasti ajat oli puolituntia myöhässä ja töistä tuli sit enemmän poissaoloa :( no sitä tulee varmasti nyt lisää :D
Varpu on meidän kohdalla sitä mieltä ettei enää kokeilla näitä ns. pehmeitä hoitoja (inssi) kun ollaan kärsitty lapsettomuutta sen 8 vuotta :( eri asia kuulema jos olis vuosi tai kaksi.
mutta!!! me päästään jo seuraavaan kiertoon IVF:ään!!! jeeeeeeeee!!
toki riippuu vielä siitä miten mensut alkaa, jos muutkin stimuloi samoihin aikoihin ei liikaa oteta samaan hoitokertaan.
mensut pitäs kahden viikon kuluttua alkaa ja siitä sit alkaa pistokset yms.
lyhyellä hoitokaavalla mennään.
kyllä tuli niin paljon tietoa asioista ja aikatauluista ja lääkkeistä et HUH HUH :O
onneksi siinä on monta ultrakertaa jolloin niitä käydään vielä läpi moneen kertaan ja kerrotaan tarkkaan milloin mitäkin pitää pistää ja mihin aikaan :D
mutta olen niiiiiiiiin onnellinen jo nyt :D
harmi vain että mulle ei sitten ole tehty torvien aukiolo tutkimusta sittenkään! :( - ääääääääääääääääää
moikka. Toivoa on: hienoa että kaikki hyvin ja alkion sykekkin näkyi=). Toinen haaveissa: en oo saanu sua fb:n kautta kiinni mutta näin nyt täältä noi kuulumiset. Hei nyt pää pystyyn! hyvä kun inssejä kuitenkin vielä jatketaan ja teillä on siellä kotona se yksi ihana esimerkki että hyvin voi onnistua kun kaikki vaan osuu kohdalleen! eiks inssissä oo periaatteessa samat onnistumis mahdollisuudet on kerta sitten eka tai kuudes..näin oon ainakin kuullut=). Tsemppiä ja jaksuja kovasti! Juu Varpu on aina munkin kohdalla ollut se joka on enemmän uskonut raskutumiseen kun minä itse. Kummankin raskuden alkuunsaattaja on Varpu ollut siinä mielessä että on tehnyt kummatkin alkionsiirrot ja valanut muhun onnistumisen mahdollisuutta. Erikoinen persoona ja hyvä lääkäri.
Hienoa uusikasvo että pääsette ivf:ään. Onko kokonaan ivf vai puoliksi icsi? mun mielestä se puoliksi icsi kannattaa melkein aina, nähdään hedelmöittyykö sillä paremmin kuin pelkällä ivf:llä ja ehkä myös lapsettomuuden syy alkaa paremmin hahmottua.
Mä jännittelen milloin meidän icsi peikot rupeavat puskemaan maailmaan..vielä kun pari vkoa pysyisivät sisällä. - uusikasvo
Varpu puhui molemmista vaihtoehdoista IVF ja ICIS meidän kohdalla. eli varmaan tekevät laprassa molemmat kun hoitona naiselle se on samanlainen :)
isännän simppojen liikkeelle lähtö on heikkokohta joten se puhuu ICIS:än puolesta.
kyllä jo jännittää! eniten se että osaanko laittaa piikit varmasti oikein. määrät ja pistot. ja hei olen hoitaja :))))))
mutta kun eriasia laittaa itselle piikkejä :D- UTR....
Moi Uusikasvo! Kiva, että pääsette noin nopeasti hoitoon. Kysyisin sellaista, että miten päädyttiin lyhyeen kaavaan? Meille määrättiin heti pitkä, vaikka mulla on säännöllinen kierto.
- Toinen haaveissa
Täällä menossa kp 13 ja ovistestissä tänään tietty plussa...nyt mietin, että kannattaako se inssi kuitenkin tiistaina tehdä, vai onko jo auttamattomasti myöhäistä...kun eikö munasolu irtoa 24-48 h kuluttua plussasta? Teen huomenna aamulla vielä testin ja jos se on vielä positiivinen, niin varmasti kiikutetaan tavarat ti-aamuna polille... Sitten kerkeis vielä sen neljännen inssin tekemään tarvittaessa ennen kesätaukoa ja sitten mahdollisesti päästään jo siihen IVF-suunnittelujonoon... Pirun pääsiäinen!!!!!! Täytyy nyt sitten joka tapauksessa peittoja heilutella ahkeraan ;)
- Toinen haaveissa
Ja tänäänkin testissä plussa, joten kyllä me mennään huomenna inssiin. Jospa mulla irtoaisi vaikka molemmilta puolilta munarakkulat, niin tuplaantuisi mahdollisuudet =) Vaikka en tiedä, onko se edes mahdollista...? Tänään täytyy sitten pitää taukoa pupuilusta, jotta siittiöitä olisi huomenna jonkin verran ;)
Palaan huomenna asiaan =) - Aprillia73
Mahtavaa!
Toivotaan, että teillä tärppäisi tässä inssissä Toinen haaveissa.
Meillä on uusi hoidosuunnittelu vasta 23.5. ja sit sovitaan onko se IVF vai ISCI. Mä toisaalta toivon että kokeiltais tuota jälkimmäistä. Ja noi pistämiset on pieni juttu, ei tunnu missään.
Kaikille hyvää pääsiäistä ja vapun odotusta. Ja kerrohan Toinen haaveissa sit miten teillä homma etenee... - uusikasvo
Meillä lääkäri ei puhunut mitään pitkän ja lyhyen hoidon eroista vaan suoraan asiaan mentiin ja kysyttiin haluatteko jo toukokuun kiertoon yrittää :)
Voihan se olla että jos nyt ei onnistu, seuraavana mennään pitkän kaavan mukaan:D
JES! Toinen haaveissa :) onnea tämän päivän inssiin ja kaikki peukut on pystyssä! - Toinen haaveissa
Inssi tehty ja pesun jälkeen tulos hyvä, 57 milj. siimahäntää, joista eteenpäin liikkuvia 5% 60% =) Kysyin Lugeista, ja tällä kertaa lääkärinä ollut Rauni sanoi, että et tarvitse...ihan hyvä, inhosin niitä sivuvaikutuksia... Muuten kyllä tykkään nykyään enemmän Varpusta, tänään tuntui taas siltä, että mulla ei mitään väliä, kunhan äkkiä housut pois, takasin jalkaan ja sitten menoksi... =( Toivotaan nyt kuitenkin, että kaikki menee hyvin =) Ovis taisi tuntemusten mukaan olla eilen puolen yön aikoihin, niin kipeä oli taas koko alavatsa, ei munasarjat vaan alavatsa..istuminenkin teki tiukkaa, eipä olis sekstailustakaan tullut kivun vuoksi mitään... Jos ovis oli n. klo 23-00 ja inssi tänään 10.30, niin tietääkö joku kuinka kauan munasolu säilyy hedelmöityskykyisenä?
Peukut ja varpaat pystyyn =) - sekundääri
Pidetään peukkuja Toinen haaveissa, että tärppäisi. :)
Perhesuunnittelun sivuilla luki, että munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12-24h.
Uusikasvo, alavatsaan juu piikki. Vatsamakkaraan ;) - ääääääääääääääääää
Hineoa toinen haaveissa! et saitte sen inssin vielä! mä pidän niiiin peukkuja et nyt on jo teidän vuoro plussata! juu eikös se vuorokauden tai enemmänkin saata munasolu hedelmöittymiskykysenä pysyä=).
Noista pitkän ja kyhyen ivf hoidon valitsemisesta...meillä on aina ollut lyhyt hoito ja luulen että sitä enempi kokeillaan ellei selkeää syytä naisessa, kierrossa tms. Jos lyhyt hoito menee huonosti niin sitten yleensä koitetaan pitkää..kai. Tai kai se on hyvin tapauskohtaista. Tsemppiä kaikille!- UTR...
Kuka teillä on ollut lääkärinä? Meille määrättiin pitkä hoito, vaikka musta ei ole ainakaan toistaiseksi löytynyt mitään häikkää ja kierto on säännöllinen ja normaalin pituinen, ja oviskin on löytynyt aina tikuttaessa oikeasta kohtaa kiertoa. Olen lueskellut asiasta netissä, ja siellä on aika kirjavaa ja jopa keskenään ristiriitaisen tuntuista tietoa valinnan syistä. Pitkää käytetään julkisella kuulemma paljon silksi, että sillä on helpompi kontrolloida aikataulua. Jännää, että TYKS:issä on kuitenkin tässäkin ketjussa parillekin määrätty lyhyt kaava. Ota siitä sitten selvää :)...
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :)!
- kukka83
Huomenta kaikille.
Alkaa pikkuhiljaa lähenee meidän ensimmäinen käynti klinikalla, sen toivoisin tulevan nopeasti... kyllä on sitten odottavan aika pitkä!
mulla viimeks kun oli menkat myöhässä päiviä ja sitten ne alkoi ja hirveät kivut ja hirveä särkylääke määrä perään että kykeni mennä töihin :( alkoi sitten 8.4 ja tein ovistestin 18 .4 ja kaksi tummaa viivaa tuli... ja miehen kanssa tietysti parasta toivoen sänkypuuhiin. toivotaan kovasti josko nyt sitten alkaisi näyttämään siltä että raskaus alkaisi pitäisi alkaa menkat nyt 5.5 jos kierto pitää paikkaansa vielä. (vielä ei ainakaa selkä kipuja ja maha kipuja, vaikka yleensä jo hyvissä ajoin ennen menkkoja alkaa kivut n.viikkoo puoltoista aiemmin, nyt tissit kipeät ja heikohko olo ja oksettaa välillä niin lahjakkaaksi että toistä meinasivat laittaa eilen kotiin, siis en kylläkään oksentanut)
onneksi kuitenkin jo tuo ensimmäinen aika on 11.5 niin vähän lohduttaa, kesä varmaankin pitkittää niitä hoitojen aloittamista jos rupeavat kerran kesätaukoja pitää klinikoilla. :(
melkein niinkuin toivoo että antaisivat heti jotkut lääkeet tai jotain, ettei menisi koko kesä hermoja kiristäessä.. olen sylikummi pienelle pojalle josta aiemmin kerroin, tosin ristiäiset on vasta enskuunpuolenvälin kun eivät aiemmin saaneet, ja pieni poika joutunut tekemään sairaalareissuja paljon, kun sai kouristus kohtauksia :( hänellä todettin sitten epilepsia ja kilpirauhasen vajaa toiminta :( kyllä itku pääsi että miksi niin pienellä jo kaikkea ja paljon sairaalassa oloa, vauva sentään on syntynyt 5.4 ja tähän mennessä yöpynyt ainakin puolitoista viikoa sairaalassa, tosin nyt hän on jo kotona ja lääkkeet vauvalle saaneet ja kohtaukset kuriin. onneksi nykypäivänä niitä turvallisia hoitoja noinkin pienille on olemassa. toivoo meille kaikille plussia :) - ääääääääääääääääää
UTR: Meillä on ollu varmaan kaikki tyksin lekurit tän hoitohistorian aikana..perheentupa, varpu jne. Meillä ei ainakaan koskaan mietitty mitään muuta kun lyhyttä ja koska se toimi hyvin heti ekalla kertaa (siis ei toivottua tulosta mutta munasolut kasvoi hyvin jne.) niin mitään muuta ei oo koskaan koitettukkaan. Mä en tiedä ketään jolle ois tehty pitkän kaavan mukaan et ehkä se lyhyempi suositumpi, oisko? ootko kysyny syytä miksi pitkä valittiin?
- UTR...
ääääääääääääääääää: Aika jännää...En ole kysynyt, jotenkin annettiin ymmärtää, että näin se yleensä tehdään. Täytyy kysyä seuraavalla käynnillä. Pitkällä kai on pakollisia klinikkakäyntejä vähemmän ja aikataulu helpommin säädeltävissä? Toin suunnittelukerralla nimittäin esiin huoleni työpoissaoloista. En tiedä, että olisiko se vaikuttanut jotain. Mulla kaikki toimii tosiaan ihan normaalisti tämänastisten tutkimusten mukaan. Saa nähdä miten tämä pitkä tuottaa tulosta...
- Toinen haaveissa
Täällä pp 4 lopuillaan, ei mitään oireita vielä... Jännättävää riittää vielä ainakin 10 päivän ajan... jotenkin niin skeptinen olo taas, niinkuin aina... plääh =(
Mukavaa vappua kaikille, mä vietän vappuni töissä.. Eipä haittaa yhtään, kun on niin kaamea kelikin =) - Toinen haaveissa
pp 6 kohta ohi ja ihan hirveet menkkakivut vatsassa!! Paleltaa... koitan pitää jäitä hatussa ja odottaa vielä reilun viikon ennen testaamista, mikäli niin pitkälle selvitään. Ihanaa on ainakin se, ettei luget ole sekoittamassa tuntemuksia =)
Öitä! - Aprillia73
MOI!
Voi toinen haaveissa, jos noi oli kiinnittymiskipuja. Osuisi ainakin oikeaan kohtaan...
Voi jännitän täällä sun puolesta. Ja pidän peukkuja!
Meille tuli hieman lisäsuruakin isoäiti menehtyi yllättäen. Hän niin odotti että meillä hoidot onnistuisi ja saatais pikkuinen. No, nyt sit vaan odotellaan uutta tapaamista ja mihin hoitoon seuraavalla kerralla päädytään. - Toinen haaveissa
Voi, olen pahoillani isoäitisi poismenosta ;(
Niin mäkin ajattelin noista eilisistä kivuista, että jos olivat kiinnittymiskipuja...mutta enpä uskalla toivoa vielä mitään... Olen ihan sairaan väsynytkin, vaikka nukkunut melko hyvin...ei kai väsymys voi heti hedelmöittymisen jälkeen alkaa?? Mutta jännätään...
Koska teillä seuraava käynti tyksissä? - kukka83
Kaikille tsemppiä hoitoihin ja yrityksiin.. plussia toivoo tänne ja reilusti tsemppi haleja kaikille!
minä alan jännitämään nyt ensi viikolla olis eka aika klinikalle ja ihan on ajatuksen siinä ja sitä miettii mitä ne siellä sanoo ja onko vain pelkkä ns haastattelu vain vai tutkiivatko samalla jo hiukkasen.. toivos on kuitenki hyvä elää että aloittaisivat sitten hoidot nopeasti eikä tartteis koko aikaa miettiä ja jännittää, töissäki meinaa pikkuse olla ajatukset muualla kun siinä työssä. kesäki menee töissä kokonaan kun lomatkin on vasta syksymmällä, se jos mikä antaa aikaa miettiä ja "sekoilla" töissä kun miettii vaan.
Toinen haaveissa: pidän täällä peukkuja sinulle että olis kiinnitymis kipuja ja menkat jäisi pois ja saisit ilmoittaa tänne iloisen uutisen :)
meinaa käydä välillä raskaaksi tämä ns epätieto että saako itse niitä pienokaisia koskaan, ja joka päivä töissä näkee äitejä ihan pienten vauvojen kanssa tai sitten ovat raskaana ja näitä ihmisiä tuntuu olevan paljon liikkeellä, aina se osakseen satuttaa että toisille niitä tulee, mutta täytyy osata olla iloinen heidänkin puolestaan. vaikka se satuttaa jollain tapaa aina kun näkee. - kukka83
Huomenta kaikille tasapuolisesti!
Nyt jännätään! Tänään pitäisi menkkojen alkaa mutta ei minkäänlaisia kipuja, ei minkäänlaisia menkka oireita. raudanmaku suussa niinkuin viimeksikin mutta en uskalla vielä alkaa edes miettiä testin ostoa kun viimeksikin kävi niin ettei kipuja mitään ollut ja rauta maistui suussa raakasti ja oli myöhässä monta päivää ja pettymys silti tuli ja rajusti. ainakin tän viikon kahtelen ja toivotaan parasta, se olis kyllä vasta ihmeiden ihme jos nyt olisi tärpännyt kun ens viikolla olis se eka aika klinikalle.
tsempit kaikille ja nyt toivotaan kaikille meille ja teille plussia kovasti paljon.
tekis mieli kovasti ostaa jo testi, mut jos nyt kuitenkin malttaisin vielä muutaman päivän, vaikka töihin ku menee niin katsotaan miten käy kun apteekki työpaikan ihan vieres. - Aprillia73
Moi taas!
Miten menee taas toinen haaveissa ja entäs sulla kukka 83? On aina niin jännä seurailla miten teillä menee.
Mä odottelen ma 23.5. jolloin katsotaan uutta hoitoa. Tiedän jo, että se menee kesän tauko jälkeen, mutta he jo sanoi että yritetään saada mut sinne heti tauon jälkeen eli heinäkuun lopussa tai elokuun alussa riippuen miten mun kierto menee. Toivon, että pääsit lyhyellä kaavalla. Mutta tuota tapaamista odotellessa.
Stemppinkiä kaikille. - kukka83
Hei Aprillia73.
Pettymys jälleen kerran :(
pikkasen oudolta alkaa tuntua kun ei enää ole niitä ns ennakoivia kipuja ollenkaan että menkat alkaa, piti alkaa 5 päivä ja niin teki ja ilman mitään kipuja ja ai että kuinkas kävikään että olin kerrankin iloinen ettei koko päivän aikana koskenut mahaan eikä selkään ja ilta ku tuli sitten se alko se tuska ja aivan järetön sellanen yötä vaste paheni. tänä aamuna ei kipuja ollenka herätessä ja sitten kotvasen kuluttua järjettömät kivut ja vessaan ja vauhilla, tuli sitten mielettömästi verta ja sellanen aikasta iso rypälemäinen möntti mikä näytti ihan kuin olisi ollut joku kalvo siinä päällä. :( no kai tämä kipuilu loppuu joskus, tulis äkkiä ensiviikko ja tietäis miten tästä eteen päin mennään että saataisiin joskus sellainen pieni nyytti meillekin...
käsittämätöntä miten ne ihmiset joilla on jo lapsia/ ei ole eikä halua niin ei ne vaan yksinkertaisesti ymmärrä meidän tilannetta ja sitä miten raskasta tämä on, vaikka hoidot ym meillä vasta alkutaipaleella mutta lapsettomuutta sitäkin kauemmin.
Toivotaan että pääsisit sinne pian, ei varmaankaa ole kiva odotella kun miettii sitten koko kesän jatkaa odottamista että milloin.
onneks me ei olla yksin tän asian kanssa... meitä näyttää olevan aika paljon ja siinä mielessä hyvä että jollekin voi sitten kertoa. - Toinen haaveissa
Täällä menossa pp 10. Sen pp6, kun oli ne kauheet kivut, on ajoittain paineen tunnetta alavatsassa, rinnat aavistuksen arat ja tää väsymys, ihan hirveetä... välillä olen ihan varma, että on tärpännyt ja toisinaan taas mietin, että eihän tästä mitään taaskaan tullut... Koitan olla testaamatta, ainakin tiistaihin saakka =)
Voi harmi kukka83 =( Onneksi teillä kuitenkin se suunnitteluaika on pian...
Palaan myöhemmin =) - Toinen haaveissa
No nyt on kauheet menkkakivut taas, kuumia aaltojakin on nyt muutama illan aikana ollut... näinkö ne menkat nyt sitten kuitenkin kohta jo alkaa??? =( No,vielä muutamaan päivään ei pitäisi alkaa, joten jännätään edelleen...
- Toinen haaveissa
Piti sitten äitienpäivän kunniaksi testata selvä nega ;( Tuskin se tuosta mihinkään muuttuu, koska tänään jo pp 12... ajoitus ja kaikki muukin oli jälleen täydellinen, mutta ei niin ei =(
Onneksi kuitenkin on tuo yksi pienokainen, jonka seurasta saa nauttia ja jota rakastaa - uusikasvo
Meillä ei edelläänkään olla päästä pistelemään piikkejä. kuukkari hiukka myöhässä. nyt kp 34.
ei mitään oireita alkamisesta. ehkä tänään aamulla oli sellainen olo vatsassa että tänään alkaa, mut se meni ohi. hiukan tulee kirkasta venyvää limaa.
ja mulla on ollu joka päivä tässä päänsärkyjä ja hartiapistoja.
viikko sitten tiistaina oli pikkuruinen verimäärä pyyhkiessä paperiin vessassa. ja ajattelinkin mensujen pian alkavan.
Todella harmi Toinen haaveissa :(((((
tsemppiä meille kaikille tulevaan kesään!! kyllä me jaksetaan! - Toinen haaveissa
Onkos varma uusikasvo, ettei ole tärpännyt?? =) Mulla menossa pp13 ja menkat eivät ole alkaneet vielä, eikä kyllä oireitakaan siihen suuntaan. Jotenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että raskaus ei ole alkanut, koska testi eilen negaa ja eihän voi käydä sellaista tuuria, että se siitä vielä muuttuisi. Mun vasen rinta on ihan sairaan kipee ja valkovuotoa tulee runsaasti...muuten ei mitään "oireita".. paitsi väsymys, mutta se voi johtua ihan mistä vaan...Silloin pp 6 oli ihan hirveet menkkakivut, ja ajattelin että olis voinut olla kiinnittymiskipuja, mutta eivätpä kai olleet sitten niitä... Testailen seuraavaksi vasta, jos menkat ei ala pp16 mennessä...
Tänään on meidän 2-vuotis hääpäivä ja lauantaina oltiin miehen kanssa viettämässä laatuaikaa- UTR....
Paljon onnea äääääääää:lle :)!
- uusikasvo
OI!!! Paljon onnea äääääää:lle!!!!
- Toinen haaveissa
PP 14 menossa, ei vielä menkkoja...koko ajan sellainen olo, että lorahtaa ja vessassa pakko ravata ja rätti housuissa kulkea, yäk!
Ajoittain menkkamaisia juilintoja, mutta välillä ei mitään.. kaiken järjen mukaan menkkojen pitäisi piakkoin alkaa, koska lugeja ei tässä yrityksessä käytössä ollut... Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!
Mites uusikasvon tilanne? - uusikasvo
Tilanne täällä edelleen odottavissa tunnelmissa, ei siis menkkoja vielä.
kp 35.
onko mahdollista ettei tässä kierrossa sitten kasvanut yhtään follikkia? kun ei tosiaan siinä kp15 ultrassa ollut yhtään.
ovistestejä en tehnyt kun oli ei yrityskierto. siis hoidoton.
Aamuisin on menkkamaisia tuntemuksia mutta ne häviää päivään mennessä.
nänneissä oli kipua loppuviikosta viime viikolla mut nekin hävis. - Toinen haaveissa
Onhan tuo varmasti ihan mahdollista ja sen vuoksi menkkojen alkaminenkin viivästyy... ikävää tuollainenkin =(
Laskeskelin juuri, että mun ovulaatiosta tuli tänään 16 päivää, joten menkat, missä luuraat??? Ei sillä, että liiemmin niitä odottelisin, mutta koska raskaus luultavasti ei ole alkanut, niin menkat vois alkaa, niin pääsis viimeiseen inssiin... - uusikasvo
Tuli sit tehtyä testi, nega :( eli odotellaan kuukautisia........
- Toinen haaveissa
Mulla ei edelleenkään ole menkat alkaneet :O Toki jo eilen kertaalleen illalla tuli valkovuodon seassa jotain väriä, samoin tänään ihan hiukan, kun pyyhkii... olen yövuorossa ja koko ajan käyn vessassa tarkistamassa, että onko alkanut..koko ajan sellainen olo...Jotenkin on sellainen olo, että kyllä ne tämän yön aikana alkaa...mikä harmittaa kyllä sitten niin vietävästi..
Voi harmi, uusikasvo! Onneksi teillä pian se suunnittelukäynti...
Saatan palailla huonojen uutisten kera vielä tämän yön aikana, menenpä tästä vessaan tarkistamaan tilanteen... - uusikasvo
Mäkin olin yövuorossa ja viel seuraavakin :D
meillä oli jo suunnittelukäynti :)) seuraavaksi suoraan IVF piikitys alkaa, jos nyt alkaa mensut hyvään aikaan tuntuu et kesätauko uhkaa kohta meidän hoitoa :( kun ei mensut ala. - Toinen haaveissa
Ai se oli jo =)
Mulla sitten alkoi kuin alkoikin tänään menkat =( Tosin ei enää niin hirveesti harmita, koska niihin olin jo negatestin myötä varautunut.. Huomenna soittoa tyksiin ja kohti viimeistä inssiä.. kovin suuret odotukset eivät ole... - ääääääääääääääääääää
moikka. Juu meidän tytöt syntyi 7.5 klo 15.08 ja 15.15. Synnytys käynnistettiin kun mun maksaarvot lähti kohoamaan. vkoja oli siis 36 4. Synnytys sujui suhteellisen hyvin ja Rauni Klami, lapsettomuuspuolelta oli yksi synnytyksen lääkäreistä. Ei mun suosikkeja mutta hoiti homman ihan hyvin. Itse sain aikamoisen verenhukan ja toinen vauvoista joutui teholle kun nieli kakkaista lapsivettä ja myöhemmin huomattiin myös verenmyrkytys. Onneksi tyttö on paranemaan päin mutta joutuu olemaan tyksissä vielä 3 vkoa antibioottihoidon ajan. Aivan kamalaa odottelua ja vaikeaa sumplia miten päästään häntä hoitamaan kun muita sisarruksia ei voi ottaa mukaan. Pitäisi siis olla vähintään kahdessa paikassa samaan aikaan.
Tsemppiä kaikille hoitoihin!- kukka83
Tuplasti reilusti onnea teille 8)
- kukka83
moikka. sitä sitten jännitti ihan turhaan eka klinikka käyntiä kun ei siellä juuri mitään tapahtunut...odotin kyllä että siellä oikeesti tehtäs ja tutkittas enemmän, kyllä siinä itku pääsi kun tuntui että lääkärit vaan odottaa kesälomiaan, eikä tutki sitten kunnolla.
miestä ei tutkittu ollenkaan, haastattelu ja mulle sisä ultra siinä kaikki mitä siellä tapahtu.
tuntu kyllä niin turhalta kun vain olla voi ja itketti niin mielettömän paljon, miksi pitää olla niin vaikeaa tämän lapsen saaminen meille, sitä monesti miettinyt. menee sitten koko kesä mietties ja odottaes ja mietties ja hermoilles.. kai ne joskus alkaa niinkuin oikeesti tutkimaan.. ei tää ihan niin helppoa ole ei!
ei mulle/meille eikä kyllä kenellekkään täällä olijoille.
onko tietoa minkäajan sisään niitten pitäs olla niinku tutkinu se mistä se lapsettomuus johtuu vai onko mitään vikaa kummassakaan, ja entä jos ei vikaa löydy antaako ne jotain hoitoja silti ?? - uusikasvo
UK:n tilanne:
Tänään alkoi KP1 eli menkat vihdoin :) kierto olikin sitten pitkä :( 42.
soitto tänään IVF hoitajalle. mulla kyllä paha aavistus siitä ettei nyt keritä hoitoon ennen kesätaukoa :(
isännälle sanoin eilen illalla et tuo raskaustesti mulle tänään perjantaita varten, onneksi ei tullut pettymystestausta tehtyä. - Toinen haaveissa
Täällä menossa viimeisen inssikierron kp 8. Maanantaina ultra, jolloin kp 12. Toivoisin, että voitaisiin Pregnylillä ajoittaa inssi keskiviikolle, koska se on mun vapaapäivä...muuten töiden kanssa ongelmia =( Mahtaako ne suostua siihen, jos folli on jo tarpeeksi iso? Mulla yleensä noilla päivillä (kp12) folli 18-22mm...
Voi harmi uusikasvo, jos joudutte nyt odottamaan ekaa IVF-hoitoa kesätauon yli =( Me saadaan inssin yhteydessä aika IVF-suunnitteluun, joka sitten vasta heinä-elokuussa... - uusikasvo
JEES! hyviä uutisia täältä :)
päästään aloittamaan hoidot jo huomenna :D eli pistokset alkaa.
punktio on alustavasti sovittu viikolle 22 eli jo parin viikon päästä :O Hui nyt alkoi pelottaa :)))
2 ultra aikaa ensi viikolle, tiistai ja perjantai.
Tsemppiä Toinen haaveissa uuteen inssiin!!!! - Aprillia73
Moi myös täältä!
Näin taas pitkästä aikaa kirjoittelen. Huomenna on taas aika tyksiin, jossa tehdään uudet sotasuunnitelmat tulevan varalta. Tosin tiedän että kaikki menee varmaan kesätauon ohi eli tuonne heinäkuun loppuun tai elokuun alkuu. Mutta onneksi on kesä sinne kivoja suunnitelmia niin aika varmaan menee siivillä. Toivon niin että seuraavasta hoidosta tulisi tärppi, sillä sitä on jo niin odoteltu.
Mutta kivaa ja lämmintä toukokuuta kaikille ja ihanaa kesää ja kuulemisiin... - Toinen haaveissa
Tänään käyty follikkeliultrassa, limakalvo 7,5mm, oikealla ainoa folli 17mm. Huomenna aamulla Pregnyl ja keskiviikkona vihoviimeinen inssi... Saatiin IVF-suunnitteluaika elokuun loppuun. Toivottavasti sitten ei kauaa tarvitsisi odottaa ennen oikeita hoitoja... Tällaista tänne, palaan keskiviikkona =)
- uusikasvo
Tänään olin seurantaultrassa :) ja ihan mahdottomasti oli folleja kasvanut :O reilu 20 kipalette :D olivat nyt kooltaan 8-11mm ja viel 2 päivää Puregonia ja sitten To illalla eka jarru. Pe uusi seuranta ultra ja näillä näkymin Ti olisi punktio :))
se vaan mietityttää kun ensi viikolla torstai on pyhä (helatorstai) niin meinaavatko kasvattaa meidän alkiota sitten perjantaihin asti? en taas ehtinyt kysyä mitään, kun meininki oli housut pois,ultra ja ulos :))))
no perjantaina on punktio ohjaus, joten ehkä siinä on aikaa kysyä :D - Toinen haaveissa
4.inssi tehty ja 27 milj. oli pesun jälkeinen tulos.. kauheesti vaihtelee tuo siittiöiden määrä, kun viimeksi oli 57 miljoonaa... Toivotaan nyt kovasti, että tärppäisi.. 10.6 olisi pp16 ja virallinen testipäivä.. lugejen kanssa mennään taas (plääh), joten luvassa veemäisiä vääriä oireita =/
- uusikasvo
Kaikkea hyvää ja suuret peukut nyt ylhäällä täällä teille Toinen haaveissa!!!!!
mä jo pelkään Lugejen aloittamista :(
mulle on määrätty siirron jälkeen 3 kapselia aamuin illoin :O - ääääääääääääää
tsemppiä toinen haaveissa! ja hyvä että saitte sen suunnitteluajan kuitenkin, ei tarvii enää siihen sitten uudelleen jonotella. Jospa se nyt tärppäis!
- Aprillia73
Moi Taas!
Olin tosiaan tuolla suunnittelussa ja elokuussa sitten aloitetaan uusi IVF-hoito. Nyt onneksi sovittiin että yritetään lyhyellä kaavalla. Ja hieman lääkitystä tuunattiin. Jes! Nyt vaan alkaa odottelu, että tuo elokuu tulis pian ja pääsis aloittamaan noi hoidot.
Itse tykkään ku päädyttiin nyt alustavasti lyhyeen kaavaan onneksi.
Toinen Haaveissa: täällä pidetään peukkuja, että teillä tärppäisi ja plussa pärähtäisi.
Uusikasvo: Teillä on kans jännät paikat, stemppiä sinnekin toivottavasti teilläkin jo tärppäis. - miten on
Olen seurannut tätä palstaa hieman aikaa. Olemme käyneet mieheni kanssa kotipaikkakunnan sairaalassa ensikäynnillä, alkututkimuksissa, hormooni, hiv hepatiitti yms. verikokeissa yms...Kaikki tutkimukset pitäisi olla tehty. Hoidot tehdään tyksissä ja nyt sainkin sinne lähetteen. Lähetteessä puhutaan, että tyksissä olisi varattuna ensikäyntiaika ja sitten vasta varataan myöhemmin hoidon suunnitteluaika. Onko totta, että tosiaankin nyt tyksissä on ensikäyntiaika, vaikka kävimme jo oman kotipaikkakunnan sairaalassa myös ensikäynnillä? Onko siis tyksissä aina se ensikäynti, omassa sairaalassa sanoivat että tyksissä olisi seuraavaksi hoidon suunnittelu. Lisäksi olivat tyksistä laittaneet meidät taas hiv ja hepatiitti kokeisiin, vaikka nekin on jo kertaalleen tehty...
- ekaa odotellessa
Moikka!
Meillä ensikäynti oli samalla jo hoidon suunnittelukäynti. Samalla käynnillä tehtiin pyynnöstäni aukiolotutkimus ja tyksin labraan menin viikkoa ennen käyntiä, joten hormonikokeiden tulokset olivat tuolla ensikäynnilla jo valmiina. Inssiin pääsin jo heti seuraavasta kierrosta ja sen jälkeen peräkkäisiin kiertoihin tehtiin yhteensä 3 inssiä. Eli sikäli ihan nopeaa toimintaa. Olin tosin käynyt jo yksityisellä ja clomeja, pregnyliä jne. oli ehditty jo kokeilla ennen tyksiin siirtymistä. En tiedä olisiko se sitten nopeuttanut tätä inssiin pääsyä kun ei tarvinnut enää noiden hoitojen kanssa kokeilla vai onko kyseessä ihan tyksin normikäytäntö. Nyt odotellaan kesätauon yli ja sitten vielä yksi inssi. Sen jälkeen sitten kai se on menoa ivf:ään... Toivottavasti teilläkin pyörähtää homma nopeasti käyntiin! - miten on
Kiitos vastauksesta "ekaa odotellessa". Ehkä meilläkin on eka käynti jo hoidon suunnittelu, pitänee soittaa sinne ja kysyä, vaikka papereissa luki ensikäynti. Meillä on miehessä vika ja kotipaikkakunnan sairaalassa sanottiin, että ilmeisesti aloitetaan heti icsi:llä.
- Toinen haaveissa
Täällä pp 8 lopuillaan ja ei tunnu miltään...edes luget ei ole saanut mitään entisenlaisia oireita aikaiseksi...? Pp 5 oli jomotusta alavatsalla ja oikeassa nivusessa, mutta sen jälkeen ei mitään, kertakaikkiaan ei siis mitään. 10.6 olisi virallinen testipäivä, mutta luulen, etten testaile ollenkaan, paitsi jos menkat ei ala...
viikko siis vielä piinailua, tsemppiä kaikille ja toivotaan, että uusillekin kirjoittajille syksy tuo myös onnellisia uutisia =) - uusikasvo
Kuulumisia:
Meillä ei sitten ollut tuuria tai edes hyvää onnea siirrossa
niinkuin vähän pelkäsin olin saanut sen hyperstimulaation. ja siirtoa ei siksi tehty.
mun munasarjat oli kooltaan aivan valtavat vaikka virstarakko oli täynnä se näytti paljon pienemmältä kuin munasarjat.
olivat keskustelleet asian jo keskiviikkona mutta infokatkojen takia emme saaneet tietää asiasta ennenkuin nyt. toisaalta oli hyvä käydä katsastamassa tilanne ja olin myös verikokeilla. joista lääkäri juuri soitti ja sanoi niiden puolesta kaiken olevan ok. pitää vaan juoda,juoda ja juoda.
mulla oli punktioitu yli 50 munarakkulaa :O joista siis se 27 hyviä.
nyt saatiin 6 erinomaista alkiota pakkaseen ja odotetaan syksyyn.
kyllä mä siinä odotushuoneessa aavistelin asiaa, kun edellinen pari kävi siellä niin hoitaja tuli kurkkaamaan oven suusta olenko paikalla. ja mitään välineitä ei ollut valmiina kun astuin sisään.
lääkäri kyllä pahoitteli asiaa.
Punktio oli aivan kamala kokemus, niinkuin nyt rakkula määrästä voi kuvitella :( kesti yli puoli tuntia ja lääkkeitä sain vaikka mitä suoneen.
seurailen teidän kuulumisia ja kaikille tsemppiä! syksyllä nähdään :) - Toinen haaveissa
PP 11 ohitse kohta, eikä edelleenkään mitään oireita!!! Onkohan mun luget tällä kertaa jotain sekundakamaa??? =D
Jospa vaikka oireettomuus tarkoittaisi jotain tällä kertaa...?? Testaan vasta viikonloppuna, mikäli menkat ei ennen sitä ala. Olen koittanut unohtaa koko piinaamisen tähän yritykseen. On ollut kyllä paljon rennompaa tämä oleminen =)
Palaan ilmoittelemaan, miten käypi... - toinen haaveissa
Täällä pp 17 ja menkat alkoivat tänään =( Joten kesä mennään luomusti ja toivottavasti stressittömästi... syksyllä jatketaan IVF:llä.. Hyvät kesät kaikille =)
- mehilainen.pehilainen
Moikka,
ensimmäinen käynti TYKSissä takana. Miehen sperman hedelmöittymiskyky oli ensimmäisessä näytteessä voimakkaasti alentunut ja nyt jostain syystä näyte oli normaali. Tämä tarkoittaa siis sitä, että vaikka tässä on nyt kolme vuotta yritetty lähdetään liikkeelle alkeista eli inseminaatiosta... Ei voi mitään, vaikka olen sitä mieltä ettei sillä menetelmässä saada tulosta aikaan eli aikataulut vaan siirtyy ja siirtyy ja siirtyy.
Mitä mieltä olette olleet lääkäreistä? Meidän ensimmäinen käynti kesti alle 20 minuuttia, jossa lääkäri ei kysynyt esimerkiksi miten mahdamme olla yrittäneet, olemmeko laskeneet päiviä, käyttäneet ovistikkuja jne, Myöskään minkäänlaista kunnon ohjeistusta ei saatu. Soitatte sitten vaan myöhemmin tänne, sitten kun itsestä hyvältä tuntuu. Jaahas jaahas eli minä vaan soitan, no soitellaan sitten. Ja sitten se vielä sanoi, että soita sittenkin jos tulet kesällä raskaaksi niin sovitaan ultraan aika. Siinä kohtaa olisin voinut repiä sen doktorin silmät päästä...voi olla että olisin jo raskaana jos se olisi niin helppoa ja tännekin jonotettii useita kuukausia ja sinäkään aikana ei ole mitään tapahtunut eli yltiöpositiivisuus tässä on nyt hieman teennäistä. Odotukset käynnin suhteen taisi olla liian korkealla. - vihdoin meillekin!
Moikka!
Meillä jäi ihan sama fiilis ensikäynnistä vuosi sitten ja valitettavasti vaan paheni seuraavilla kerroilla. En tiedä onko sitten lääkäristä riippuvainen juttu vai luontainen tyksin kiire... Itselläni aina sama lääkäri ja aina toivoin vastaanoton jälkeen ettei seuraavalla kerralla olisi sama antiempaattinen naama vastassa.
Olin ladannut myös kovat odotukset ensikäyntiin, olihan sitä odotettu jo monta kuukautta ja olin onneni kukkuloilla, että nyt vihdoin asiat lähtevät selkenemään ja etenemään ammattilaisten avulla. Kuvittelin saavani rauhassa kysyä mieltä painavista asioista ja toivoin todella, että vihdoin erikoislääkäriltä saisi jotain vastauksia tai kannanottoja meidän tilanteeseen. Koko tilanne oli muutenkin uusi ja hirmu jännittävä, jotenkin silloin konkretisoitui koko lapsettomuus ja oli myönnettävä itselleen, että meillä on jotain pielessä kun kerran täällä olemme...
Mutta kaikki mitä käteen jäi oli kiireen tuntu ja liukuhihnameininki. Jotenkin hölmistyin tilanteesta ja turhauduin niin kovasti, että en edes enää saanut sanaa suusta, olin vaan tippa linssissä ja ihan pihalla mitä tapahtui. Kaikki oli hetkessä ohi ja meidät ohjattiin käytävään kauhea nippu papereita kädessä. Inssiin olivat meidät lykänneet eikä meille edes kerrottu mitä se ylipäätään tarkoittaa. Pakko oli soittaa seuraavana päivänä hoitajalle, että mitä eilen sovittiin ja mitä ihmettä meidän kuuluu nyt tehdä.
Seuraavat 4 inssikertaa kesti kukin sen 5 minuuttia. Siis sisään, housut pois, housut takas, parin paperin printtaus ja ulos. Yritin ensimmäisellä kerralla varovasti kysyä pari kysymystä pistoshoidosta ja lääkkeiden annostelusta,mutta hoitaja ohjasi jo samalla olkapäästä hienovaraisesti ulos. Ja taas ihan pihalla ja itku silmässä kun oli niin epävarma olo.
Nyt sitten maaliskuussa totesimme, ettei homma enää voi kerta kaikkiaan jatkua näin. Varasimme ajan kokeilumielessä väestöliittoon ja olin aivan silmät suurina kun ensikäynti tuli. Niin ystävällistä ja huomaavaista oli vastaanotto ja yhtään kysymystä ei jäänyt kysymättä. Kauhea kivisäkki tipahti hartioilta, nyt tuntuu, että hoito suunnitellaan juuri meille ja oikeasti siellä lääkäriä kiinnostaa auttaa meitä. Rahalla tietysti saa, mutta itse raavin rahat vaikka väkisin siitä ilosta kasaan, etten houdu iltakaudet stressaamaan soittoaikoja tai sitä tuleeko taas hutikierto kun ajat on täynnä. Sen sijaan meillä on nyt TODELLA ihana ja empaattinen lääkäri ja tuollainen turha ylimääräinen stressaaminen loppui siihen paikkaan.
Niin ja hoidoista vielä sen verran, että tyksissä epäonnistuneesta kierrosta toiseen mentiin aina (10kk!) samoilla (kalliilla) lääkkeillä ihan turhaan ja tuntuu, ettei siinä kaavassa yhtään huomioitu yksilöllisiä tarpeita. Inssien jälkeen olisi lähetetty puoleksi vuodeksi kotiin vielä luomuilemaan vaikkei niilläkään edes tärpännyt!!! Väestöliitossa katsottiin verikoearvoja, kuunneltiin kun kerroin kiertoni oikuttelusta ja todettiin, että mitään järkeä ei ole tuollaisia valtavia lääkemääriä vääntää kun kerran melkein vuoteen ei sillä ole saatu mitään tulosta aikaiseksi. Meille kerrottiin tarjolla olevat ja meille sillä hetkellä järkevimmät vahtoehdot. Asiaa pohdittiin eri kanteilta ja päädyttiin tekemään ivf heti seuraavaan kiertoon. Siitä tärppäsi ja nyt kovasti toivotaan, että pikkuinen jaksaisi matkassa!!! Olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen ja onnellinen, että uskalsimme katkaista hoitokierteen tyksissä ja siirtyä väestöliittoon, vaikka rahasta tiukkaa olikin ja on osittain edelleen. Ajattelen kuitenkin niin, että oma mielenterveys ja etenkin tuo pikkuinen on jokaisen euron arvoinen ja enemmänkin.
Tsemppiä kaikille tyksiläisille, olen saanut tästä ketjusta valtavasti vertaistukea vaikken olekaan ennen kirjoitellut itse. Jos joskus alkaa potkia päähän tuo tyksin meininki niin voin vain lämpimästi suositella väestöliittoa. - ääääääääääääääääääää
moikka. Voi harmitus toinen haaveissa, ei sitten inssit onnistuneet=(. Mutta jospa ivf:llä tulis parempia tuloksia. En ole kerinnyt täällä paljon käymään kun itse ollut niin huonossa kunnossa.
Näistä tyksin lääkäreistä. Meilläkin kävi aikoinaan niin että ensimmäisistä käynneistä jäi tosi kurja, liukuhihna meininki olo...olen myös saanut kiistellä ja taistella aikoinani siitä että meidät laitettiin hoidoissa eteenpäin(inseistä icsi:n jne). Tilanne kuitenkin parani ajanmyötä ja lopulta suurin osa lääkäreistä oli kuin vanhoja tuttuja ja vitsiäkin väännettiin usein. Nyt kun meillä on hoitojen tuloksena 3 prinsessaa ajattelinkin viedä kakun lapsettomuuspolin lekureille ja hoitajille kiitokseksi. varsinkin hoitajat ovat mielestäni olleet super ihania kaikki.
Kannattaa lääkäri käynneillä kysellä tarkkaan kaikki mielessä olevat asiat ja muutenkin olla tosi perillä kaikista omista ja hoitoon liittyvistä asioista. Meillä aianakin se auttoi ja tilanne parani. Meillä ei ainakaan olisi asiat edenneet niin nopeasti ellen olisi itse ollut inttämässä ja vaatimassa mutta kyllä se kannatti! tsemppiä kaikille! - ikä esteenä?
MIten olette saaneet monta hoitokertaa? Meillä hoitoaika n. 2 vuotta, johon mahtuu kaikenlaisia viivästyksiä mm. kohtupolyypin poisto viivästytti hoitojen aloittamista lähes puolella vuodella, kesätauot ym. Meillä ollut 2 icsi hoitokertaa. Munasolujen määrä hoitojen avulla ensimmäisellä kerralla 2 ja toisella 3. Joista yksikään alkio ei selvinnyt pakastamisesta. Ikäni on 39v. ja lääkäri suhtautui nihkeästi toiseen hoitokertaan. Iästä on muistettu kertoa monta kertaa, sitä on paljon. Toisten tekstejä lukiessa, on hoitokertoja ollut useampia, ennen kuin tärppää (kaikilla ei sittenkään). Lääkäri sitä mieltä ettei enää hoitoja jatketa (kun on sitä ikää, muutenkin kaiketi toivoton tapaus). Nyt on vaikea paikka hyväksyä lapsettomuus. Mielessä on käynyt kääntyä yksityiselle puolelle, kustannukset vaan ovat omaa luokkaansa, vaikkei sitä tietenkään rahassa mitata.
- kukka83
Moikka kaikille tänne!
Täällä alkaa taas jännittää elokuun lopussa olisi toinen käynti klinikalla, tiedä sitä en mitä tekevät, tutkivatko vain onko johtimet auki vai mitä liene,
yrittänyt olla kovasti ajattelematta sitä tulevaa käyntiä mutta nyt se alkaa olla jo sen verran likellä että väkisinkin mieleen tulee..
Ei ihan selväksi viimeksi tehneet mitä seuraavalla käynnillä tapahtuu ja se ekakäynti oli kyllä oikeasti aika lohduton siihen nähden että mitä sieltä odotti.
Kaikille isosti tsemppiä ja yritetään pitää mieli korkealla.
Kyllä kirpaisee kun lukee täältä näitä juttuja miten on epäonnistunut tai jotain muuta ilmennyt että hoitoja jouduttu siirtämään.
En tiedä miten tässä itsekään jaksaa kohta enää kun puuttuu se iso pieni asia elämästä, olisi se ihana saada se oma pieni käärö maailmaan tosin aina tulee mieleen se eka klinikalla käynti että tähänkö sitä joutu, enkö oikeasti voi saada lapsia ilman hoitoja... en tiedä, itkeä vollottanut välillä ja yrittäny kasata taas itseänsä, heikosti onnistunut.
Onneksi olen lomalla silloin kun toinen käynti siellä on.
ja taas itkee meidän ja teidänkin puolesta.
SATTUU! VOIMIA PALJON KAIKILLE! - aprillia73
Heippa!
Taas jännittää ens viikon alussa pitäis alkaa pisteleen ku kuukkarit alkaa. Eli nyt yritetään lyhyellä kaavalla jos vaan eivät ala viikonloppuna noi kuukkarit. Jännitää ihan pihvisti taas. Keväällä yritettiin IVF, mut ei tulosta. Nyt ajattelin että otan ihan rauhassa ja katselen. Ja pidän varpaitakin ristissä, niin nyt tärppäis... Vähä on väsyttävää tämä mut ehkä tää tästä...
Stemppiä KUKKA83, kiva kun on joku muukin samassa venessä niin on kiva viestitellä kuulumisia. - Toinen haaveissa
Moikka pitkästä aikaa =)
Täällä menty kesä rennoissa meiningeissä ja koitettu unohtaa koko "vauvan tekeminen". 29.8 olisi IVF-suunnitteluaika. Sitä lähinnä odotellut.
Nyt tosin menossa kp 37, pisin kierto vuoteen. En tiedä, rupeeko kierto pikkuhiljaa ilman hormonilääkitystä pidentymään vai mikä on. Pikkuhiljaa alkaa mieleen hiipimään ajatus, että jos olisinkin jonkin ihmeen kaupalla raskautunut luomusti...varsinkin, kun menkkakipuja ollut jo yli viikon, eilen tuli muutama tippa ruskeaa vuotoa vessakäynnillä paperiin ja seksin jälkeen. Tänään ei mitään!! Testiä en ole vielä tehnyt, koska niin pessimistinen olen.. Ja tietoa ovulaation tapahtumisesta ei ole, koska en sitä ole testaillut. Jospa siis kierto venyy sen vuoksi, ettei ovulaatiota ole ollut... Enpäs tiiä... Eikä kyllä muitakaan oireita...
Ilmoittelen miten käy, ja viimeistään sitten tuon suunnitteluajan jälkeen =) - Toinen haaveissa
Ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään, nyt näyttää että menkat alkavat vihdoinkin... :( 29. päivää odotellessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1272440Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy182181Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1721907Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82361402Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1271279Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861154Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.102978- 84907
Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70872Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään45790