ABS rikki

tee-se-itse-mies

Auto Primera P12 1.6 farmari vm 2006

ABS valo palaa ja kun jarrutan liukkaalla niin auto puskee suoraan ja jostain kuuluu piipitystä.

Miten korjaan ton riikinäisen ABS:n?

15

5893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätönkö

Herkistele takajarrupalat.

• tee-se-itse-mies

Miten saan sen valon pois? Korjaukseen lähtee vasta ensi viikolla?

• klklk

Väännä tietokoneelta!

• herra N

Olisko kuitenkin vain sulake mennyt?

• patrolli1

kurkkaappas etupäässä jarrukilven ja murroksen väliin sieltä löytyy hammastettu pyörä joka kannattaa puhdistaa noin alkuun

• NissanTheShitHapens

Abs hammaskehä usein poikki, joten kannattaa tsekata. Vaatii murroksen vaihdon Hinta n.80€ työ. Normaali Primun vika

• verkkari

jep mulla oli tuo hammaskehä poikki vasen etupyörä alle kuudenkympin nopeuksissa rallatteli itekseen jarruttaessa jyskytti ... kun mentiin noin kuudenkympin nopeuksiin heittää ABS sydeemin pois päältä sillon hiljeni ja ABS valo syttyi siitä eteenpäin mennään normi jarruilla:) ilman aspia.

• Pihihikö

Pitääkö vetari ottaa irti ennenku koko hammaskehän saa pois? Kun erikseenkin näyttää noita hammaskehiä löytyvän, mutta jossei sitä vetaria irroittamatta pois saa niin sitten taitaa olla sama vaihtaa se samalla työllä niin ei pian taas tarvi olla purkamassa... Pihimpi toki vois nähdä rahansäästön eteen vaivaa :-)

• Apsintti

Kiinnitin tässä huomiota ja aloin ihmetteleen kun laitan virrat päälle niin abs-valo vilahtaa vaan nopeesti, tyyliin alle puoli sekuntia niin ettei sitä meinaa keretä huomatakaan. Normaalia? Mielestäni ennen on palanut pitempään, absit kuitenkin vaikuttivat toimivan kun jarrupolkimessa naputti.

• Pesämies

Itsellä syttyi kans absivalo palaan kesken ajon sillontällön mutta valo alko pysyyn sammuksissa sattumoisin kun lopetin käsijarrun käytön. Ehkäpä käsijarru alko jumittaan pyörää ja se sitten haittasi absia, kun näyttää tuo rimeran takapään (käsi)jarrupatentti olevan juttujen perusteella suoraan helvetistä. No, ei huvita hangessa alkaa jarruja rassaan joten saa odottaa kesälle. Eka merkki jumituksesta kai kun vivun liikkeeseen tulee tyhjää alkuun, no itsellähän se lerpattaa aika lailla kuin pastorin löysä... silli.

• Alkanut toimia

kun nytkyttelin sitä vipua kunnolla edes takaisin ja laitoin ruosteen irrotusainetta reilusti. Aina käsijarru päälle kun pysäköi niin pysyy kunnossa.

• vttukovtuttaa

Mikä saakeli noissa nisäänin absiantureissa oikeen muka maksaa, 150e aivan järkyttävä hinta ja tuntuu että mille tahansa muulle merkille irtoaa tyyliin 50 egellä joka on jo paljon siedettävämpi, eikä taida pahemmin muissa olla edes tyyppivikana noiden hajoominen niinku NISSANissa. Eikö noita ole mitään universaaleja tai MITÄÄN halvempia vaihtoehtoja... Täytyy sanoa että katteet on kohdallaan jossei muuta ja oikeen miehekästä rahastaa tyyppivialla.

• Onhan niissä

hintaa, mutta ei itsellä -97 ole kuin yksi vasta mennyt. Motonetissa P11 120€, P12 50€, hinta laskenut.

• vttukovtuttaa
        Onhan niissä kirjoitti:

hintaa, mutta ei itsellä -97 ole kuin yksi vasta mennyt. Motonetissa P11 120€, P12 50€, hinta laskenut.

Siinä kai se syy sitten kun noita kuviakin antureista vertailee, P11 anturissa kaikki metallikiinnikkeet sun muut (vanhoja ei voi muka uusiokäyttää?) ja uusi on vaan pelkkä anturi johdon kanssa. Arvokasta metallia...

• motonetissä120e
        vttukovtuttaa kirjoitti:

Siinä kai se syy sitten kun noita kuviakin antureista vertailee, P11 anturissa kaikki metallikiinnikkeet sun muut (vanhoja ei voi muka uusiokäyttää?) ja uusi on vaan pelkkä anturi johdon kanssa. Arvokasta metallia...

p11 antureita saa Autovaraosa24 nettimyynnistä 15e-40e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe