Metallirunko?

Yks yksinkertainen

Suomessa on joskus rakennettu metallirunkoisia omakotitaloja. Lahden taakse Tabasaluun Eestiin on kesäksi valmistumassa myös sellaisia. Millaisia kokemuksia metallirunkoisista pientaloista on? Mitä ongelmia?

9

4351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haakmo

Hyvä vaihtoehto, ja myös edullinen. Suomi on vain puu- ja betoniteollisuuden lobbaama maa, joten teräsratkaisuista ei paljoa puhuta. Itselleni rakensi 200 m2 omakotitalon teräsrakenteisena, kustannukset n. 2/3 vastaavasta puutalosta. Paloturvallisuudeltaan erinomainen, koska teräs on palamatonta. Myös "vihreät" ratkaisut onnistuvat, talossani käytettiin kierrätettyä metallia joka oli kerätty valmistajan mukaan Intian laivanromuttamoilta.
      Asumisukavuus omaa luokkaansa, teräksestä ei tule huoneilmaan minkäänlaisia päästöjä. Termodetaljiikasta huolehdittiin, ja talo on erinomaisen lämmin!

• Yks yksinkertainen

Mistä hankit talon piirustukset? Tuollaisessa metallirunkoisessa täyttyy varmaan olla tarkkana kylmäsiltojen kanssa?

• dasdasdsadsa

Nyt kyllä puhut lööperiä oikein urakalla. Nyt on kyse teräsRUNKOISESTA talosta ei terässeinäisestä. Teräsrungon päälle tulee aivan samat materiaalit kuin puurunkoisessakin. Betonitalossa ei taas tule. Pintamateriaalin päästöt ovat siis aivan samat.

Teräs sinällään on palamatonta mutta kaikki muu materiaali on palavaa. Tulipalossa lämmöt nousevat hurjiin lukemiin ja teräsrunko vääntyy (vrt, WTC)

Miten teräs auttaa lämmöneristyksessä? Teräshän johtaa erittäin hyvin lämpöä toisin kuin puu.

• fundamentalist
      • Anonyymi

Ja nyt de puretaan

• erä s
      • Anonyymi

Täytyy ruostesuojata hyvin että kestää pystyssä isältä pojalle. Suomi on sopiva maa peltitaloille kun puuta ei ole!

• Anonyymi

Oli korkea aika tämäkin turha aloitus nostaa ja saada palstaa vähän aktivoitua...

• Anonyymi

Korjaus: Viroon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      110
      5762
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4271
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      47
      2587
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2428
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1845
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1514
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1362
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1230
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      25
      1131
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1081
    Aihe