keittiössä on meillä 8m2 parkettia, nyt olisi aika kunnostaa kulunut parketti hiomalla ja laittaa lakka päälle. miten se oikein tapahtuu, millä voi tai on hyvä hiota, ja mikä lakaksi, miten lakkaus tapahtuu?
eteisessä kulumaa keskellä parkettia, jos hion vain siitä mistä on kävelty, niin eroaako se sitten siitä mistä ei hiota a ei ole kulumaa??
osaisko joku neuvoa,
PARKETIN HIONTA JA LAKKAUS ?
13
1078
Vastaukset
- ihb ui ölu89 upi ö98
Vuokraa kone.
Ei hiomakoneen vuokra paha ole, paperit kyllä maksaa.
Sä nyt vaan tyhjennät kämpän kokonaan ja hiot vanhat lakat pois. Hirvee siivo, kuuluu remonttiin. Sitten putsaat kaiken oikein pirun hyvin ja levittelet lakkaa lattiaan.
Ja sen jälkeen paariin kaljalle ja hotelliin yöksi, että lakka kuivuu kunnolla.
Ei toi mikään ihmeellinen holla ole. Se vaan kannattaa tehdä kunolla ja on siinä työnsä. Menee taas sitten kymmeniä vuosia. - örebro
Ei taida ed. kirjoittaja oikeen tietää hinnoista mtn :)
Nuo koneet tekevät 1 Vrk 100€,papereihin menee se 20-30€,lakkaakin tarvit ja esim kiillon pienimmät 5 l, pohjalakka 60-65€ ja pintalakka 80-110€ normi rautakaupasta. Nuo kun lasket yhteen niin kannattaako enää ite tehdä vai otta lattia gubbe tekemään.
"Sä nyt vaan tyhjennät kämpän kokonaan ja hiot vanhat lakat pois. Hirvee siivo, kuuluu remonttiin. Sitten putsaat kaiken oikein pirun hyvin ja levittelet lakkaa lattiaan." BUAHAAAAAA, tämä herra varmaan lakkaa siveltimellä :D- aaeaeel jl jlji u88
Jostain syystä.
Jostain syystä suomessa on erittäin paljon "rakenusalan ammattilaisia" työttömänä.
Toisekseen, kyllä mä siveltimellä hieroisin ite, Jos palkkaa "ammattilaisen", se kaataa lakan lattiaan ja levittää lastalla, sitten menee paariin kalljalle. Se siitä ammattitaidosta. - Buahaaaaaa
aaeaeel jl jlji u88 kirjoitti:
Jostain syystä.
Jostain syystä suomessa on erittäin paljon "rakenusalan ammattilaisia" työttömänä.
Toisekseen, kyllä mä siveltimellä hieroisin ite, Jos palkkaa "ammattilaisen", se kaataa lakan lattiaan ja levittää lastalla, sitten menee paariin kalljalle. Se siitä ammattitaidosta.Niin,jokainen kun ei osaa lastaa käyttää.....siksi sinunlaisille piliveivareille on nuo pensselit :D
Sitten ostat vielä Bilteman halpis pensselin ja mietit jälkikäteen kun lattia on täynnä harjaksia..........
- Pyökkiä
8 m3 parkettia kannattaa vaihtaa uuteen on halvempaa ja parempaa kuin kunnostus.Itse ei tule lakkauksen kanssa koheltaa ei varmasti onnistu.
- origgg
eteisessä kulumaa keskellä parkettia, jos hion vain siitä mistä on kävelty, niin eroaako se sitten siitä mistä ei hiota ja ei ole kulumaa??
vai pitääkö hiota koko hemmetin lattia. - origggg
origgg kirjoitti:
eteisessä kulumaa keskellä parkettia, jos hion vain siitä mistä on kävelty, niin eroaako se sitten siitä mistä ei hiota ja ei ole kulumaa??
vai pitääkö hiota koko hemmetin lattia.niin siinä on noin 3metriä pitkä ja 40cm leveä kaistale mikä pitäisi hiota.
millä se kannattaa sivellä siihen lattialle, jollain lakka pensselillä, vai lastalla? - jamppa12
origgg kirjoitti:
vai pitääkö hiota koko hemmetin lattia.Eroaa vaaleampana vaikka lakkaat koko lattian.
- niskanen
origggg kirjoitti:
niin siinä on noin 3metriä pitkä ja 40cm leveä kaistale mikä pitäisi hiota.
millä se kannattaa sivellä siihen lattialle, jollain lakka pensselillä, vai lastalla?Teräslastalla hiottu alue 2-3 kertaa ja lopuks huovalla koko lattia 2kertaa. (varmista lakan yhteensopivuus)
- skani
Itselläni tänään hiottu ja lakattu tammiparketti. Lopputulon: kuin uusi. 15€ / neliö teetettynä koko homma. Siitä kotitalousvähennykset pois niin voi laskea että ei niin hirveän hintaista ole. Minulla hiottua ja lakattua alaa reilu 40 neliötä. Suosittelen
- skani
...eikä ollut pölyä sitten ollenkaan. Siististi hoidettu homma. Tosin tekijöitä on monenlaisia
- pl
voitko kertoa kuka teki?
- laitonta touhua
pl kirjoitti:
voitko kertoa kuka teki?
Täällä ei saa mainostaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743