Koh Samui ja tulvat

loputon ikävä

Jos menette Koh Samuille, olkaa varovaisia pienimpienkin haavojen ym kanssa ja välttäkää tulva- vesi alueita sekä vettä ja hiekkarantoja muutenkin pienienkään sateiden aikana... Läheiseni sai sieltä tulva- ajan bakteerin marraskuussa pienen itikanpiston kautta, johon menehtyi kahden viikon sisällä, erikoishoidosta huolimatta...ja sairaala kuului maailman 10 parhaimman joukkoon...

26

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ankkku

      Hienoa että joku on varoittamassa muitakin matkailijoita, minulle ei typeränä tyttösenä ollut tullut mieleenkään, miten bakteerista vesi sielä on. Itsellä oli suunnitteilla lähteä juuri Bangkokiin ja Koh Samuille kahden viikon päästä, tippahan siinä tuli linssiin kun sai tiedon ettei pitkään suunniteltu ja odotettu reissu saatakkaan toteutua.

    • siamsmile

      Koh Samuilla tilanne on huono. Ylipäätään koko Etelä-Thaimaa on sateiden ja tulvien koettelemana juuri nyt.

      Sen sijaan Bangkokissa tilanne on toinen. Paradoksaalista,että Keski-ja Koillis-Thaimaa kärsii tällä hetkellä kuivuudesta !

      Tämän päivän Bangkok Post lehti uutisoi pääsivullaan siitä,mitä sekaisin
      maan säätila juuri nyt on. Pohjoiseen on luvassa vain 16 lämpötiloja. Yöksi alle kymmentä.

      Kyllä maahan kuitenkin matkustaa voi Etelän provinsseja lukuunottamatta.

    • loputon ikävä

      tämä kyseinen bakteeri johon läheiseni menehtyi, on hänen tartunnan kauttaan esiintynyt Koh Samuilla vasta ensimmäisen kerran, mutta kyseistä bakteeria, burkholderia pseudomalleita, on esiintynyt myös Phuketissa... toki thaimaahan voi matkustaa jos mieli tekee mutta itse en enää ikinä astu sinne jalallanikaan tapahtuneen jälkeen :(

      mtv3, 45-minuuttia ohjelma esittää tämän tyylisistä bakteereista ym tartuntataudeista ohjelman huhtikuun aikana jos jotain kiinnostaa kyseiset asiat...

    • Ankkku

      Pitää tarkkailla tilannetta, että toteutuuko ne Bangkokin tulva uhkaukset, ja normalisoituuko nuot säät sielä, täytyy pitää peukkuja!

    • loputon ikävä

      bakteerista tulee ohjelmaa ke 27.4 klo 20.00, mtv3, 45 minuuttia... koitan itsekin sen pystyä katsomaan...

    • Siellä joskus ollut.

      Täähän täytyy katsoa... Mutta sen verran näistä kaikista taudeista ja muusta
      täytyy sanoa.

      Ethän sitä voi koskaan kotoaan minnekkään lähteä, jos kaikkea pelkää.

      Terveisin

      Samuille ensikuussa suunnistava :)

    • loputon ikävä

      TAUTEJA KAUKOMAILTA ESITYS SIIRRETTY ENSI VIIKOLLE. Ei auta muu ku tsempata itsensä katselukuntoon ensi viikolla...

    • vittu haloo

      Johan on paskanjauhantaa. Ei siitä tulvavedestä saa mitään bakteeria. Siellä on kahlattu viimeisen 20v. aikana Samuilla usemmaankin tulvan. On ollut avohaavaa ja ties mitä.

      Toki kaikki on mahdollista, mutta realismia nyt peliin. Hyttysen pistosta. keksi nyt saatana jotain parempaa selitystä.

      Ettei se kuolin syy nyt olisi kuitenkin jotain ihan muuta ja bakteeri saatu muualta.

    • loputon ikävä

      meneppäs VITTU HALOO katsomaan tästä osoitteesta kyseinen ohjelma ja mieti mitä tuli sanottua... en kai minä tällaista omasta lähiomaisesta keksisi!!!!

      http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?1318682

      ensin tulee juttu dengue- kuumeesta ja sitten tästä bakteerista...

    • Koh Samui
    • Peace!

      Huh huh, voimia sinne omaiselle. Kauhea tapaus. Itse lähdössä Samuille 3 viikon päästä ja tämä keskustelu sattui googlen kautta löytymään. Todella pistää miettimään asioita uusiksi. Sadekausi pitäisi olmeisesti olla ohi kun me sinne suuntaamme ja toivottavasti ei siis ole tulvia!

    • sks2

      Ei edes tiedetä mistä toi bakteeri tuli, mutta siitä huolimatta tääll kerrotaan faktana, että on tullut hyttysenpistosta ja tulvavedestä.

      Vähän ihmetyttää toi 45min. juttu. Samuilla on useita hyvin laadukkaita sairaaloita ja on ihan kökkö puhetta, että resurssit olisivat huonot ja sairaalassa olisi vain yksi lääkäri.

      Esim. Bangkok hospital Koh Samuilla on huippuluokan sairaala:

      http://www.bangkokhospital.com/index.php?p=en/contactus_southsamui

      • loputon ikävä

        läheiseni oli kyseisessä sairaalassa tehohoidossa mutta siellä ei ollut kuin yksi lääkäri joka osasi teho-hoitoa... onneksi henkilö sai siirron Bangkokiin, jossa tila hetkeksi koheni mutta lääkitys oli aloitettu liian myöhään Bangkok Hospitalissa


    • loputon ikävä

      Koh Samuilla missä VELJENI oli ja sai tämän bakteerin, oli kaksi sairaalaa joista huonompaan veljeni aluksi joutui. Koska tätä bakteeria ei siellä ollut aiemmin esiintynyt, eivät lääkärit osanneet aloittaa oikeita lääkkeitä ajoissa, verikokeissa menee useampi päivä tämän bakteerin löytämiseksi. Voihan toki olla että jostain muualta veljeni bakteerin sai, mutta tämä on ILMEISIN syy sillä veljeni piti palata matkalta seuraavana päivänä siitä kun joutui sairaalaan. Lääkärit olivat nihkeitä antamaan haastattelua televisioon koska tietävät niin vähän kyseisestä bakteerista. Olivan sanoneet Bangkokin huippusairaalassa missä veljeni sitten menehtyi, että tämän bakteerin saaminen ja yhtä vaikea saada kuin lottovoitto. Näin nyt kuitenkin kävi ja veljeni menetin... Ja kyllähän kuolla voi missä ja mihin vaan... Halusin vain täällä varoittaa ihmisiä jotta tietävät että tällaisia bakteereita Koh Samuilla ja Bhuketissakin esiintyy,,,

    • äitijalähdösthaihin

      Ootko tosissasi? Jos olet, niin miten "tämä henkilö" ko. bakteerin sai. Verestä, sukupuoliteitse, ruoasta vai ilmasta? Lähdenkö vai enkö, niin on vastauksesi varassa nyt.

      • !!!aina lähdössä!!!

        ÄLÄ MENE, lahjoita matkasi minulle !!!!!!!!!


      • jäänkövaien?
        !!!aina lähdössä!!! kirjoitti:

        ÄLÄ MENE, lahjoita matkasi minulle !!!!!!!!!

        Mutt, lähdettäiskö yhdessä?


      • lähenkö siis vai en
        jäänkövaien? kirjoitti:

        Mutt, lähdettäiskö yhdessä?

        Ei vissiini sitte lähetä vai?


      • loputon ikävä

        Ilmeisesti bakteeri pääsi elimistöön pienestä ihorikosta jalassa... Joutuivat palauttamaan vuokraamansa skootterin ennen kotiinlähtöään ja tämän vuoksi joutui kahlaamaan tulvavedessä, josta bakteeri elimistöön tarttui.


    • Äiti ja 2 tyttöä nyt

      Olen pahoillani tapahtuneensta, olet sitten oikeast poisnukkuneen lähiomainen tai et ja täysin oikeassa olet siinä, että Aasiaan matkaavien on hyvä ko. asia tietää. Itse sain viimeisen opiskeluvuoden kevätlukukaudella vakavan maksatulehduksen arabimaasta, jossa olin avopuolison kanssa viikon lomalla. Maksatulehdus tuli vedestä tai ruoasta. Maksatulehdukseenkin voi menehtyä, mutta minä selvisin. Kun oloni koheni, niin otin yhteyttä suomalaiseen matkanjärjestäjään ja kysyin, että mikseivät he matkaa varatessani kertoneet, että ko. maahan suositellaan gammaglobuliinirokotetta. Matkanjärjestäjä vastasi puhelimeen tietämättömästi ja hieman tylysti eikä ko. matkanjärjetäjä vastannut tuolloin tai myöhemminkään minulle sairaudesta aiheutuneista kuluista. Kukaan ei myöskään pahoitellut tapahtunutta. Matkanjärjestäjä olisi voinut neuvoa minua ennen matkaa, että ottaa yhteyttä terveystahoihin, jotka asiasta paremmin tietävät.

      • aivottomatkädettömät

        Taitaa nämä terveysasiat olla peruskoulun ja teini-iän jälkeen ihan aikuisen omalla vastuulla.

        Syytä myös kuntaa näin vaalien alla.


      • taudinsairastanut94
        aivottomatkädettömät kirjoitti:

        Taitaa nämä terveysasiat olla peruskoulun ja teini-iän jälkeen ihan aikuisen omalla vastuulla.

        Syytä myös kuntaa näin vaalien alla.

        Keltautaudin sain vuonna -94. Ja olet mitä mieltä tykkään, niin itse em. taudin sairastaneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että matkaa varatessa, niin matkamyyjä voi tiedon puuttuessa neuvoa ottamaan yhteyttä tahoon, joka rokotteista tietää. Ei ole vaaleilla eikä nykyhetken terveydentilalla mitään merkitystä A-hepatiittin kanssa. Ja taatusti olen täysi-ikäisempi kuin sinänyt!


      • Mitens alkoholismi
        taudinsairastanut94 kirjoitti:

        Keltautaudin sain vuonna -94. Ja olet mitä mieltä tykkään, niin itse em. taudin sairastaneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että matkaa varatessa, niin matkamyyjä voi tiedon puuttuessa neuvoa ottamaan yhteyttä tahoon, joka rokotteista tietää. Ei ole vaaleilla eikä nykyhetken terveydentilalla mitään merkitystä A-hepatiittin kanssa. Ja taatusti olen täysi-ikäisempi kuin sinänyt!

        HIV, alkoholismi, yli varojen eläminen matkoilla? Matkanjärjestän vastuulla? Vai peräti valtion?

        Kummaa kitinää jos ei ymmärrä kohdepaikkan vaaroja tai ei vaivaudu ottamaan niistä selvää niin älä lähde. Mitään vastuuta itsestään ei tarvitse ottaa, eihän?

        Tsunamin aikaan alkoi karmea kiljunta miksei valtio hoida ihmisiä kotiin vaikka kaikki halukkaat saatiin suht nopeesti takaisin kotiin. Kukaan ei käsittääkseni pakota sinne reissuun lähtemään.

        Ei mulle ainakaan tullu pieneen mieleenkään syyttää ketään kun Denguekuume iski. Tai kun jaoin mopolla autoapäin ja jouduin sairaalaan. Ei noista kummastakaan matkanjäjestäjä maininnut mutta en mä sitä vastuullisena noihin tapahtumiin pidä.


    • absoloutist

      Kuulehan sinä, kuka oletikin! Ketäköhän olen syyttänyt. Ja olet samaa mieltä tai et, niin kyllä matkanjärjestäjillä on kysyttäessä oltava antaa vastauksia ja, jolleivät vastauksia osaa antaa, niin neuvokoot asiakkaitaan eteenpäin. Mielestäni kysyvä ei tietä eksy vai haluatko sinä eksyä, jos olet sitä mieltä, ettei kysymyksiä saa esittää?? ?En harrasta irtosuhteita ja alkoholin maun tiedän, muttei sitä tee mieli, vaikka syntyperäinen suomen kansalainen olenkin. Matkatuliainen, jonka sain, niin teki minut hyvin sairaaksi. Lääkärini kävi kertomassa, ettei maksatulehdukseen ole hoitokeinoa, mutta lääkäri tarjosi tarvittaessa morfiinia. Opiskeluni olivat taudin puhjetessa loppusuoralla ja arvaat tai et, niin minulla oli täysi työ pysyä opiskelutovereiden mukana, etten tipahtaisi kamujen kelkasta. Lääkkärin neuvo oli, ettei puoleen vuoteen saa ottaa tippaakaan alkoholia missään muodossa. Ja, että minkä tahansa lääkkeen käytössä on oltava erityisen tarkka, etteivät maksa-arvot enää nousisi.
      :(

      • No ei tämä

        kehuminenkaan ole.

        "Matkanjärjestäjä vastasi puhelimeen tietämättömästi ja hieman tylysti eikä ko. matkanjärjetäjä vastannut tuolloin tai myöhemminkään minulle sairaudesta aiheutuneista kuluista."

        Eikö tässä lauseessa ei ole suora viittaus että koet matkanjärjestäjän vastuulliseksi ainakin rahallisesti?

        Ei se paska tuuri tai oma tyhmyys edelleenkään sen matkanjärjestäjän vika ole.

        Tällä ei ole tarkoitus vähätellä Teidän kärsimyksiä.

        Se että sinä olet saanut vakavan taudin ja vaikka sen seuraukset ovat voineet olla henkilökohtaisesti hyvinkin järkyttävät eivät ne tee matkanjärjestäjästä edelleenkään vastuullista. Ihan itse sinne matkalle lähdit. Aina kun ei voi syytä asioista vierittää jonkun muun niskoille.


      • VAROHAN 20112
        No ei tämä kirjoitti:

        kehuminenkaan ole.

        "Matkanjärjestäjä vastasi puhelimeen tietämättömästi ja hieman tylysti eikä ko. matkanjärjetäjä vastannut tuolloin tai myöhemminkään minulle sairaudesta aiheutuneista kuluista."

        Eikö tässä lauseessa ei ole suora viittaus että koet matkanjärjestäjän vastuulliseksi ainakin rahallisesti?

        Ei se paska tuuri tai oma tyhmyys edelleenkään sen matkanjärjestäjän vika ole.

        Tällä ei ole tarkoitus vähätellä Teidän kärsimyksiä.

        Se että sinä olet saanut vakavan taudin ja vaikka sen seuraukset ovat voineet olla henkilökohtaisesti hyvinkin järkyttävät eivät ne tee matkanjärjestäjästä edelleenkään vastuullista. Ihan itse sinne matkalle lähdit. Aina kun ei voi syytä asioista vierittää jonkun muun niskoille.

        No oletpa kipakkaluonteinen fanini, muttei se mitään. Tvsti sinulla menee paremmin jossain muualla kuin tällä palstalla.

        1. Opiskelijat ovat yl. melko pienitulisia, mikäli opiskelijoilla ylipäätään tuloja on..
        2. Sairastaminen ei ole ilmaista (mutten nyt jaksa muistaa, että korvattiinko sairaalassolokuluni matkavakuutuksesta, kun lääkehoitoa ei maksatulehdukseen ole.
        3. Elämästäni meni useita kuukausia sairauden vuoksi hukkaan/haaskeelle.
        4. Väitän, että kyllä oli tyhmä matkamyyjä, kun ei osannut minua neuvoa, kun kysyin, että tietääkö hän, että suositellaanko arabimaihin matkustaville rokotetta/rokotteita
        5. Gammaglobuliinirokote on kallis
        6. Jo opiskelut olisivat viivästyneet, niin kaikkeen elämiseen eri paikkakunnalla olisi palanut rahaa
        7. Huomolla onnella pahaksi äitynyt hepatiitti voi tappaa
        8. Anteeksipyyntö/pahoittelu on ilmainen
        9. Jos olisin tuolloin käyttänyt, mitä tahansa lääkettä, niin maksani olisi voinut vaurioitua pysyvästi (tietyn ikäiset naiset, kun käyttävät usein mm. ehkäisytabletteja)
        10. Ko. asian käsittely loppuu omalta osaltani tähän, ko. tulehdus on sairastettu omalta osaltani ja näin ollen olen em. sairauden kärsimyksistä vapaa loppuelämäni.
        TAIDAT OLLA ITSE MATKATOIMISTOSSA TÖISSÄ TAI EM. KALTAISEN PUOLISO - KANNATTAISI VARMAAN OPISKELLA TEIDÄN MOLEMPIEN TERVEYDENHUOLTOALAA?!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      97
      1832
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1400
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1226
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      888
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      410
      882
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      806
    Aihe