Pet Corrector

Pikkuterri

Haluan tässä uudessa keskustelussa kertoa kokemuksiani kyseisestä tuotteesta ja tulen jatkossa päivittämään kuulumisia.

Koirani on pieni terrieri joka pitkistä lenkeistä huolimatta jaksaa mennä ihmisiä kohti haukkumaan ja jos kyseessä olisi isompi koira, voisin sanoa että koira olisi jo piikillä. Koulutusmuodoista olen kokeillut Pertti Vilanderin opit, soveltanut Cesar Millania ja kokeillut nameja. Yritän parhaani mukaan antaa koiralleni aktiviteetteja ja käyttää pitkillä lenkeillä myös juoksemassa mutta juoksemisessa ongelmana on, ettei koira juokse hihnassa vaan stoppaa. Vapaana tykkää juosta mutta ymmärrettävästi koiraa ei voi pitää vapaana sen luonteen vuoksi. Hyökkii toisten koirien ja ihmisten päälle, varsinkin juoksijat ja pyöräilijät tuottavat päänsärkyä lenkeillä -niin ja noloja tilanteita.

Pertti Vilanderin opeista oli hyötyä aikansa mutta olen alkanut antamaan liikaa huomiota ja lopettanut kurin pitämisen. Lopputulos on varmasti omaa syytäni mutta toisaalta, sain koiran vasta aikuisena eli pentuvaiheessa en ole mitenkään pystynyt vaikuttamaan mm. luottamuksen syntyyn ja sitähän on tässä vaiheessa erittäin vaikeaa enää rakentaa.

Ensimmäinen kokeilukertani Pet Correctorilla oli menestys. Tarvitsin kolme suihkautusta jotta koira oli hiljaa ja jätti vieraan naisen lenkkipolulla rauhaan. Koira meni eteemme istumaan ja oli hiiren hiljaa:) Seuraavana päivänä tarvitsin vain yhden suihkautuksen ja koira meni JUOKSIJAN ohitse tyylikkään nätisti. Myöhemmin tuli vieras ihminen käymään kotonamme ja ei tarvinnut kuin näyttää pulloa ja koira oli hiljaa ja meni nukkumaan hetken päästä vieraan viereen sohvalle:)

Koiraa päin ei suihkauteta vaan siitä poispäin (samalla sanon tiukan "EI")ja tämän jälkeen paljon kiitosta ja seuraavalle kerralle otan mukaani lenkille pallon, jotta koira voi alkaa yhdistämään lopputulosta miellyttävään asiaan ja voisi alkaa kokea nämä stressaavat tilanteet hauskoina.

Tulen päivittämään lisää kokemuksia tuotteen kokeilusta ja näin haluan siis kertoa muillekin kyseisestä tuotteesta, jospa tästä olisi apua muillekin:)

5

4273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahhah..

Taas tyhmiä kusetetaan hinnalla , maksaa yli 20 euroa tollanen 200 ml pullo.
      Paineilmasprayta saa 15 eurolla 400 ml.

Hyvät on katteet kun kerrotaan sen olevan koirankoulutukseen soveltuvaa sprayta :):)

• perheen isä

Jeps. Kannattaa ottaa hieman pitempiaikainen "otanta" ja seurata koiran mahdollista muuttuvaa käytöstä tai käytöksen osa-alueita. Lähinnä seuraisin koiran mahdollista laskevaa itseluottamusta/epävamuutta.
      Miksi? sen voi jokainen miettiä kohdallaan. Ei ole edes vaikeaa..

Älä sitten tyydy pelkkään koiran käytöksen muutokseen vaan muista myös muuttua itse..Lähinnä tarkoitan luottamusta ja turvallisuuden tunnetta, joka tai joka saattaa hieman laskea koirankohdalla. Korvaa se mikä koiralta menee tuon härpäkkeen vuoksi. Ei koira huvikseen härki vaan kokee sen tarpeelliseksi ja sinä taas antanut siihen kasvupohjan. Sen vuoksi en sanoisi, että käytöshäiriö on pelkästään koiran.

"Pertti Vilanderin opeista oli hyötyä aikansa mutta olen alkanut antamaan liikaa huomiota ja lopettanut kurin pitämisen. Lopputulos on varmasti omaa syytäni "...niinpä niin kenen muunkaan. Koulutus ja sitä kautta koiran kokonaisvaltainen haltuunotto on se ainoa oikea ja kestävällepohjalle rakennettava tapa. Jos haluaa arjen hallintaan, niin pitää sitten siihen nähdä vaivaa myös. No tosin sieltä mistä aita on matalin on helpoin tie mennä nykyisin.

Minulla on myös vastaava pikkuterrieri. Samoilla lieveilmiöillä. Käytin niiden poistoon vajaa kaksi viikkoa ja nyt voi nauttia arjesta vaikka koira olisi vapaana ja vierellä menisi toinen koira tai mikä vain. Vanhakin oppii uutta(8.v)
      kun tietyt asiat on kunnossa.

"Koirani on pieni terrieri joka pitkistä lenkeistä huolimatta"...Ei tuota saa pelkällä lenkinpituudella väsyneeksi. Koira tarvitsee myös vallan muuta aktiviteettia ja päivittäisen väylän, josta purkaa tuota turhaa energiaa.
      Ei se liikunnan määrä vaan tekemisen laatu on se määräävä tekijä.
      Oma koira on niin innoissaan tekemisestä, että sitä ei yksinkertaisesti kiinnosta ympäristö ärsykkeet.

Koirallani teen esine etsintää päivittäin. Helppoa ja mukavaa.
      n.30min niin kerralla, niin johan takki tyhjä illalla.
      Aistien käyttö on tehokkain ja luontaisin koiran väsyttäjä.

Samoin ylienergisen koiran päivittäisiä ravintoarvoja kannattaa hieman tutkia.

• Pikkuterri

Kiitoksia mielipiteistä, varsinkin olisin halukas kuulemaan sinulta "perheen isä" kuinka sait vastaavanlaisen koiran olemaan hyökkimättä toisten päälle? Minkälaista koulutusmetodia käytit?

Olen ehdottomasti samaa mieltä siinä että laatu korvaa määrän. Mielestäni on tärkeää että koiran annetaan nuuhkia ulkona niin paljon kuin koira vain haluaa ja silloin kun juostaan niin silloin juostaan. Heitän palloa ulkona ja sisällä, piilotan esineitä ja herkkuja, leikin köydenvetoa ym. ja silti, koira on mikä on.

Pet Correctoria olen nyt käyttänyt kolme kertaa ja en näe ainakaan vielä mitään suurta itsetunnon laskua vaan pikemminkin koira näyttää tyytyväisemmältä kun vielä leikin sen kanssa tuon tilanteen jälkeen ja kiittelen. Mietin että tavallaan tuo spray on kuin Pertti Vilanderin tölkki täynnä kiviä tai vastaavaa? Ainut niin se näyttää nyt vielä tehoavan koiraan kun koira ei ole vallan turtunut siihen.

Arvostan muiden mielipiteitä ja vinkkejä otetaan vastaan, käytännön vinkkejä mieluummin.

Kiitos:)

• perheen isä

Nettiveuvonta on hankalaa. Omalla kohdalla voisi tiivistää, että en salli sitä mikä ei ole hyväksi tai hankaloittaa arkea. Todellakin puutun ja keskeytän sen mikä pitääkin, enkä hyväksy mitään poikkeavaa käytöstä. Koira huomaa aika nopeasti missä tai miten mennään. Tosin minulla on palvelukoira tausta, joten koiran käsittely ja tarvittava auktoriteetti on tullut vuosien saatossa. Se tuo koiralle turvallisuuden tunnetta ja saa sen helposti jättämään härkkimiset ja muut sekä keskittymään olennaiseen.

Apukeinona käytin (kodinvaihtaja koira) sen "pallohulluutta" joka sille on rakentunut. Käytän sitä moneen asiaan. (hyväksi jo syntynyttä asiaa)
      Esim, lenkillä annoin sen aluksi kantaa palloa suussa. Ei ollut haluja aukaista suutaan, kun koiran kohtasi, vaan nopeasti ohi. Välillä otin sen pois ja vaadin moitteetonta sivullakävelyä jne..välillä taas kun koira tuli vastaan niin "vilautin palloa" ja näin sain koiran huomion ohituksen ajaksi jne..näistä on täällä kirjoitettu monta tarinaa. Eli lyhyesti Koiran hyvin korkea kiinnostus palloon kääntyi tai käytettiin sitä vastaan. (ehdollistettiin.)
      Tärkein asia tässä oli, että otin koiran haltuun sen huomaamatta. (käskytin/vaadin) Iso juttu minulle koska koira on jo 8v. ja ollut kanssa tuolla herralla useampaan kertaan. Hyvin vahva narttu terrieri. Iso koira on helpompi.

"tärkeää että koiran annetaan nuuhkia ulkona niin paljon kuin koira vain haluaa"..ethän sotke tätä asiaa ns.nenänkäyttöön? Ole myöskin tarkka missä saa nuuskia. Kadulla tai kävelyväylillä se ei ole ollenkaan tärkeää, koska nykyisin on kaikenlaista myrkyttäjään summuuta.

"Heitän palloa ulkona ja sisällä, piilotan esineitä ja herkkuja, leikin köydenvetoa ym. ja silti, koira on mikä on."..et kai oleta, että tuolla saat koirasi tottelevaiseksi.?? tuo on vastapaino tai tuota tehdään koulutuksen yhteydessä. Lyhyesti vaadi hyvää käytöstä, mutta näytä/kerro/opeta mitä se on.
      Kannusta ja kehu oikeasta ja päin vastoin...Koira käyttäytyy miten sen annetaan käyttäytyä, kun ei muusta tiedä...

Koiran koulutus ei ole NASA:n rakettitiedettä tai siihen verrattava asia. Määrätietoisuus (päämäärätietoisuus) usein riittää hyvän kotikoiran kasvatukseen. Kun on päämäärä (vaikka hyvä käytös) niin siitä se lähtee, kun lähtee tekemään ja sitä toteuttamaan.

• perheen isä

Tänään sai tuo pallohulluuden hyväksikäyttö oikean tulikasteen.
        Olin nimittäin metsässä n.50x50m touhuamassa koirien kanssa esine etsintää tai sen tapaista.

Käytettiin siis 4kpl kokokumi palloja, jotka vein tai heitin ja hetken päästä koira haki ne yksi kerrallaan. Haastavuutta lisäsi se, että käytettiin samoja jälkiä.

Sitten tapahtui se, mitä olen odottanut hieman pelonsekaisin fiiliksin.
        Nimittäin jäniksen kohtaaminen. Koira haki ja lähti hieman sivuun hakualueelta. Jaaha ajattelin. Koira pääsi ihan iholle kiinni. Vihelsin ja koira jatkoi etsimistä ja rusakko painoi pois. Tässä näkee kun koira on johonkin omistautunut, niin ulkopuoliset ärsykkeet on toisarvoisia. Tämä koira on nimittäin aina lähtenyt jäniksen perään ja on jopa tappanut ja syönyt yhden jäniksen pennun kuulemma.

Nyt ei ollut aikaa sellaiseen. Tämä pallohulluus on tuolla hyvä asia, kun sen voi kana voida moneen asiaan. Remmilenkistä-vapaanaoloon ja tehtäviin.
        Olen itse ollut aivan liekeissä tuon koiran etsimisen tarkkuuden kanssa. Tänään etsi yhtä esinettä yli 20min ilman apuja. Loisto kamu.

Tässäkin koirassa olen päässyt tavoiteltuun asemaan. Olen tuolle pirpanalle kaikkien aikojen sankari jota se palvoo. Siihen pyrin aina. Se tietää sitä, että koira toimii kuin junan vessa missä asiassa vain. Palkaksi mielekästä tekemistä. Tähän pääsin taas pallon avulla.

Pallolla hoidetaan myös kuntoa. Nyt käytetään uppohanki hyväksi, kun haetaan hieman peruskuntoa. Sulalla juostaan hiekkatiellä aika tehokas juttu.
        Nyt hihnalenkillä pistän pallon vain taskuun ja koira kävelee napakasti vierellä ja napittaa silmiin. Käveleekin aikas mallikkaasti.

Jossain mainitsin joskus, että en itsekkään tiedä, että heitänkö koiralle palloa vai hakeeko se palloa minun vuokseni. Tämän kohdalla ehkä molemmin puolin. Kummatkin tykkää ja ajaa kummankin asiaa.

Aika tarkeä asia pikkuterrieri kanssa tuo riittävä tekeminen. Kannattaa kokeilla ja hakea yhteistä ja mielekästä tekemistä, niin ei riitä mielenkiintoa muuhun turhaan. Silloin on myös helppo vaatia koiralta.

En enää edes tunnista tätä koiraa siitä miksi se on ollut "korjattavana" sillä kuuluisalla korjaajalla länsi-suomessa pariin otteeseen.
        Eli jos koiralla on jo joku piintynyt piirre tai korostunut vietti, niin paras konsti on yrittää hyödytää se tavalla tai toisella, koska se jo on olemassa, eikä muuta voi. toisilla se on keppi tai joku lelu jollain taas suuri tekemisen tarve ja into.

Tämän ipanan otin myös osittain haasteena, mutta se osoittautui kaikeksi muuksi. Toisin olisi ollut, jos tätä piirrettä ei olisi hyödyntänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      347
      2969
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1275
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1225
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe