Elikkäs ostin yamaha dt 50 mopon avk:lta ja siitä lähtien siitä on kuulunut outoa rohinaa ja ääntä joka kuulostaa siltä,että kaksi valurauta palaa hinkkaa toisiaan vasten moottorin sisällä.Mutta nyt kun en ajanut mopolla yhtään talvella,ja nyt kun käynnistin niin tekee vieläkin samaa ääntä,mutta nyt palaa myös moottorihäiriövalo.
Olen ajanut mopolla yli 600 km siitä asti,kun olen sen kuntoon saanut,ja se on toiminut moitteetta.Mutta ääni häiritsee paljon ja pelkään että,kohta kone leikkaa kiinni tms.
Vaihdoin sylinteriin männän,koska se oli huonon näköinen ja vähän naarmuuntunut,kun ostin sen avk:lta.Männässä oli kiinni vain 2 männänrengasta,joista toisessa renkaassa oli jäljellä vain puolet,enkä tiedä missä toinen puoli siitä on/oli.Sylinterissä oli 2 pientä naarmua,joista ääni tuskin kuuluu.
Jo silloin kun otin männän pois ja pyöritin kampiakselia niin koneesta kuului outoa rohinaa/hinkkaus ääntä ,kun konetta pyöritti hiljaa polkemalla.Ääni kuulosti siltä kuin kaksi valurauta palaa hinkkaisi toisiaan vasten. Männänvarsi heilui silloin todella vähän sivuttaissuunnassa kampiakselissa ,ja en tiedä saako se heilua yhtään,joten voisiko ääni syntyä jostain kuluneista laakereista koneen sisältä?
Asiasta tietävät kommentoikaa!!
Yamaha dt 50 moottorista kuuluu outoa rohinaa.Auttakaa!!
29
13739
Vastaukset
- fghss3
Kyllä se vähän saa klappaa sivuttais suunnassa. Jos kerta puolet männänrengasta on irti, niin saattaa leikata kiinni. Tosin uskoisin että se ääni tulee vaihteiston puolelta kuin kampikammiosta/pytystä. Pidäppä vaikka puoli tuntia tyhjäkäynnillä ja katso meneekö rikki. Vai oletko ajellu sillä jo paljon ennen`?
- mopoboika
no oon ajellu ajellu sillä 600 km. siitä asti kun sain sen ``kuntoon``.Mopo meni jopa läpi katsastuksesta:DMutta ääni kuulostaa enemmän rekalta kuin mopolta.
- yhden_mielipide_toiseen
Tähän et tule saamaan varmaa vastausta mistään. Se on vain avattava kone ja kokeilla askel kerrallaan mistä se rohina kuuluu.
Moottorilla on todennäköisesti ajettu ilman 2-tahtiöljyä. Sieltä on voinut mennä tämän seurauksena esimerkiksi kampiakselin laakerit. Nämä irronneet osat ovat kulkeutuneet palotilaan ja näyttäneet edelliselle männälle ja männänrenkaille keskisormea.
Kiertokangessa saa olla jonkin verran klappia sivuttais suunnassa. Pysty suunnassa ei saisi olla heittoa.
Asia kannattaa tutkia ennen kuin koko kone leviää kadulle. - mopoboika
Jaa-a,pakko se on kai avata ja korjata.Oon vaan korjannu sitä niin paljon ettei millään sitä enää jaksaisi korjata,mutta pakko.Eli otanko koneen pöydälle ja puran osiin?
Ja miltä näyttää hajonnut laakeri?Onko se puhjennut tms.?- Mopoboika
Ja silloin kun ostin mopon avk:lta niin se oli seisonut jo kauan aikaa.Moottori oli jumiutunut ja kytkin ei toiminut.
Kampikammiossa oli paljon nestettä,veden ja öljyn sekoitusta.Kampikammio oli myös ruosteinen.
Ok. On hyvin mahdollista että myös laakerit ovat tuolloin ruostuneet ja syöpyneet. Mikäli laakeri on saanut kipeää pahasti niin moottorin pitäisi ravistaa kun antaa kíerroksia.
Kyllähän se vähän siltä näyttää että se moottori olisi pöydälle otettava. Tästä kannattaa ottaa toinen mielipide joltain sellaiselta henkilöltä kuka pääsee paikan päälle katsomaan ja kokeilemaan.
Laitoitko muuten uuden männän kanssa myös uudet männänrenkaat? Ja muistatko oliko sylinterin seinämissä hoonaus jäljet tallella? - mopoboika
joo pistin uudet männänrenkaat uuden männän kans.Hoonausjäljet?Tarkotatko että sylinteri olis porattu aiemmin tms.?Mutta 2 pientä naarmua oli sylinterin reunoilla,muuten sylinteri oli hyvässä kunnossa.
Niin ajattelin vain että oliko hoonausjäljissä kulumisen merkkejä? Jäljet auttavat voitelua pysymään seinämillä pitempään ja männänrenkaat kestävät pidempään. Ne olisi hyvä sinne koneistaa mikäli ovat kuluneet pois. Ammattimiehen tai itsensä toimesta. Hoonausjäljet pitäisi löytyä uusista sekä porautetuista sylintereistä.
Ne naarmut eivät varmastikkaan haittaa mikäli niitä ei kynnellä tunne. On kenties leikannut kiinni edellisellä omistajalla tai vetäsit sen männän ulos väkisin?
Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Toivotaan että pääset kesäksi ajoon. - mopoboika
joo kiitos avusta,se on loppuviikosta moottori pöydälle ja kahtia.Sitten vaan joka laakeri tarkistukseen.
Kannattaa purkaa sitä sillä asenteella että vika voi kuitenkin olla missä vain...
- 181234r24
dildo
- huhhuh!
siähää epeli oot
- xd
Mulla sellane rohina johtu siitä kun oli pytyn kansi huonosti kiristetty, en usko että tää auttaa tätä kysyjää enää :D
- 12353833
vibraattori
- midäs viddua
en tiennytkää et yamaha tekee mootrorisahoi ite oon aina luottanu hussen moottori sahoihin hyvi on toimiu
- detsi122
mulla ku painan ykkös vaihteella kaasun pohjaan ja vaihan kakkoselle ja painan kaasun pohjaa niin mopo töksähtää ja kuuluu pieni töksähdyksen ääni mutta kulkee kyllä iha normaalisti mistä tämmöne vika vois johtua vaikka onhan se vaikeeta sanoo ku ei oo paikan päällä. Mopo on yamaha dt 50x 2010 kuri otettu pois ja rajotin ohitettu 2 ledillä
- Detsitleipoo
Luistaako kytkin???
- Onko takuu?
Ostitko uutena? Siinä on takuu, jos ostit uutena. Jos ostit käytetyn, voit silti viedä korjausarvioon korjaamoon, tai soittaa merkkihuoltoon ja kysyä sieltä. Yamaha Centeristä antavat varmasti ilmaisia neuvoja puhelimitsekin, samalla voit varata ajan huoltoon jos haluat.
- norppa100
No itte meinaan kesällä laittaa yamaha dt, onko tämä mielestänne kannattava ostos :D
- yamahaaa
Moi, mulla on yamaha dt 2004 malli nykyään kun vaihan 1-3 vaihteelle siis sillonkun vaihan vaihteen kuuluu outo klink ääni en tiiä johtuu ko että ketjut liian löysät ?
- jooh2
Ketjuista saattaa johtua. Kiristä ne ja kuuntele kuuluuko vielä sama ääni.
- yamahaaa
joo pitää tossa illemmalla kiristäää :)
- ItsABoii
Moro, vähän vanha keskustelu mutta semmonen ongelma ilmeni että moottorista kuuluu suhinaa kun käynnissä, voisiko johtua siitä että laakerit menny vai voiko rattaista johtua?
- Aadolfhirtlern
se voi olla vaihteistostaki
- Derbiveirahat
Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana derbi Senda r 2011vm mopossa, kun tänäsyksynä sain sisäänajettua uuden pytyn Ja jätin sen talvisäilöön lämmitettyyn talliin ja nyt kun kävin polkemassa käyntiin niin koneesta kuuluu inhottavaa rohinaa ja hankausääntä. Tod näk vika on kytkimenpuolella kun laittoi moponkäyntiin ja tyhjäkäynnillä antoi käydä niin joku hinkkasi kokoajan, Muttaku laittoi vaihteen päälle ja kytkimen pohjaan niin ääni lakkasi. Mopo pitää myös ääntä kun lykkää eteenpäin kytkin ylhäällä ja vaihde vapaalla. Onko muilla ollut tällaisia ongelma ja tietääkö mistä aloittaa purkaminen??
- VitunDerbi
Mulla sama Derbissä. En oo syytä löytäny nyt aloitti semmosen vielä ,että joskus ajossa kierrokset katoaa ja sammuu
- DerbiVieHermot
Vanha keskustelu, mutta itellä rupes kans kuulumaan outoo rohinaa. (Mopona Derbi Senda SM 2007, oletam että ääni tulee koneesta.) Itse en oo vielä huomannut että vaikuttas ajoon mitenkään. Voisiko joku laakeri olla kulunut?
- ApikkaVieRahat
Juu itelläki alko rohinaa tossa loppusykystä kuulumaan. En enää silloin ehtinyt rueta katsomaan että mikä vikana ja nyt on talvisäilössä. Rohina muistaakseni alko siitä kun kuului kräks-tyylinen ääni. Onkohan laakerit paskana?
Vähän huolettaa jos kampiakseli on mennyt.
Tyhjäkäynnillä ei kauheasti kuulu mutta heti kun kaasua antaa niin alkaa kuulumaan kunnolla.- rerbidenda
Joo petarit antaa kohta periksi, varmista vielä kokeilemalla magneeton puolelta onko kampiakselissa pystyttäisvälystä, millikin on jo liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241