Kunhan nykyiselle sakemannilleni tulee lisää ikää, olen haaveillut toisesta koirasta ja yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt rotikkaa...
Osaisiko joku verrata miten haastava rotuna rotikka on noin keskimäärin (yksilö linja eroja toki on aina) sakuun verrattuna? Mulla siis ollut näyttelylinjainen saku-uros ja nyt on käyttisnarttu.
Rotikka vs. sakemanni
11
255
Vastaukset
- fsgsgshshskksks
Käyttölinjaiseen sakuun verrattuna HELPPO. Ota pois.
- never ever man
Miksi vaihrtaa hyvää rotua huonompaan? Rotikat on nyk. hermoheikkoja ja sata kertaa sairaampia ku sakemannit.
- itse ottaisin sakun
Kyllähän saku paljon helpompi tapaus on kuin rotikka, johtuen sakun miellyttämis halukkuudesta. Rotikan kanssa joutuu tekemään kyllä huomattavasti enemmän töitä, ja sen koulutus sallii vähemmän virheitä. Molemmat ovat hyvin älykkäitä rotuja, joten kummankin kanssa koulutus on kyllä antoisaa ja mukavaa puuhaa.
Koska saku on palvelushaluinen ja paimenkoira sen kanssa pääset kuitenkin helpommalla. - rotikkalove<3
Sakuista ei ole kokemusta,mutta rottweileri on tällä hetkellä,ja sen voin sanoa että ihana nallekarhu kun hyvänluontoinen löytyy!
- tarpeen mukaan
Pysy Sakemannissa, aitoa ROTTWEILERIÄ ei voi verrata saksanpaimenkoiraan!
Nykyisin ei tiedetä mitä tarkoittaa PAIMENkoira ja mitä tarkoittaa KARJAkoira.
Nykyiset kasvattajat yrittävät tehdä hitaasti reagoivasta KARJAkoirasta nopeasti reagoivan PAIMENkoiran, jotta ne pärjäisivät paremmin kaikenmaailman pilipalikokeissa...aikaansaannoksena kovaluontoinen sähläri.
Aito rottweiler lyö kaikki leikkikokeet läskiksi, jopa niin että luonnetesti tuomarit alkavat riitelemään keskenään.
TV. rwu 200 pistettä ...
On kokemusta IPO, VPE,..ym. eläimistä...painoluokka 0,1kg-700kgc - kiinnostunu?
TARPEEN MUKAAN: olisi kysymys? omistatko rottweileriä vai iten on kun tunnut nuo rotikka asat nuin hyvn tietävän että kaikki menee päin prinkkalaa?
- TARPEN MUKAAN
Mikä nyt taas ahdistaa?
...Niin, on kokemusta 60- luvulta saakka ja itse olen omistanut ainoastaan rotikoita...kotimaisia ja tuontikoiria, sekä myös eri kasvatuslinjaisia.
- lkjölkjölkölkjölkj
Ehdottomasti rottweilwer :D
- pohjanmaalta kajahta
Suosittelen kaikille, että älkää kyselkö mitä mieltä toiset on mistäkin rodusta,
näköjään nousee samantien kansan kiihko!
Jokainen koira on yksilöllinen, meillä on rotikka joka on kaikkien kaveri joiden kanssa me ollaan mutta jos sattuu esim. ei toivottu romani tulemaan meidän pihalle, kyllä se sen vaistoaa ja ajaa pois, naapurissa taasen on erittäin hyvä käytöksinen dooperman ja sakemanni jotka tottelevat omistajaansa kaikessa kunnes taas tutuilla on näiden ääripää.
se on aina HYVIN PALJON KOULUTTAJASTA KIINNI,
me itse olemme koiriemme luonteesta ja käytöksestä eniten vastuussa,
Rotuun katsomatta.- gdhdhskksksksk kjäh
pohjanmaalta kajahta?nut?
- ap.
Ei ollut tarkoitus kiistaa lietsoa eikä mielipidettä siihen, ottaa vai ei (kun itsehän sen päätän)... mitä hain niin kokemukseen perustuvia näkemyksiä eroista ja yhtäläisyyksistä, sakuun verrattuana erityisistä kasvatuksessa ja koulutuksessa huomioon otettavista rotutyypullisistä piirteistä jne.
Kiitos vastanneille kuiteskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448409Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462338Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262172- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811697- 351602
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081123Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai17985