Rotikka vs. sakemanni

kysyn vain josko...

Kunhan nykyiselle sakemannilleni tulee lisää ikää, olen haaveillut toisesta koirasta ja yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt rotikkaa...

Osaisiko joku verrata miten haastava rotuna rotikka on noin keskimäärin (yksilö linja eroja toki on aina) sakuun verrattuna? Mulla siis ollut näyttelylinjainen saku-uros ja nyt on käyttisnarttu.

11

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsgsgshshskksks

      Käyttölinjaiseen sakuun verrattuna HELPPO. Ota pois.

    • never ever man

      Miksi vaihrtaa hyvää rotua huonompaan? Rotikat on nyk. hermoheikkoja ja sata kertaa sairaampia ku sakemannit.

    • itse ottaisin sakun

      Kyllähän saku paljon helpompi tapaus on kuin rotikka, johtuen sakun miellyttämis halukkuudesta. Rotikan kanssa joutuu tekemään kyllä huomattavasti enemmän töitä, ja sen koulutus sallii vähemmän virheitä. Molemmat ovat hyvin älykkäitä rotuja, joten kummankin kanssa koulutus on kyllä antoisaa ja mukavaa puuhaa.

      Koska saku on palvelushaluinen ja paimenkoira sen kanssa pääset kuitenkin helpommalla.

    • rotikkalove<3

      Sakuista ei ole kokemusta,mutta rottweileri on tällä hetkellä,ja sen voin sanoa että ihana nallekarhu kun hyvänluontoinen löytyy!

    • tarpeen mukaan

      Pysy Sakemannissa, aitoa ROTTWEILERIÄ ei voi verrata saksanpaimenkoiraan!
      Nykyisin ei tiedetä mitä tarkoittaa PAIMENkoira ja mitä tarkoittaa KARJAkoira.
      Nykyiset kasvattajat yrittävät tehdä hitaasti reagoivasta KARJAkoirasta nopeasti reagoivan PAIMENkoiran, jotta ne pärjäisivät paremmin kaikenmaailman pilipalikokeissa...aikaansaannoksena kovaluontoinen sähläri.
      Aito rottweiler lyö kaikki leikkikokeet läskiksi, jopa niin että luonnetesti tuomarit alkavat riitelemään keskenään.
      TV. rwu 200 pistettä ...
      On kokemusta IPO, VPE,..ym. eläimistä...painoluokka 0,1kg-700kgc

    • kiinnostunu?

      TARPEEN MUKAAN: olisi kysymys? omistatko rottweileriä vai iten on kun tunnut nuo rotikka asat nuin hyvn tietävän että kaikki menee päin prinkkalaa?

      • TARPEN MUKAAN

        Mikä nyt taas ahdistaa?
        ...Niin, on kokemusta 60- luvulta saakka ja itse olen omistanut ainoastaan rotikoita...kotimaisia ja tuontikoiria, sekä myös eri kasvatuslinjaisia.


    • lkjölkjölkölkjölkj

      Ehdottomasti rottweilwer :D

    • pohjanmaalta kajahta

      Suosittelen kaikille, että älkää kyselkö mitä mieltä toiset on mistäkin rodusta,
      näköjään nousee samantien kansan kiihko!
      Jokainen koira on yksilöllinen, meillä on rotikka joka on kaikkien kaveri joiden kanssa me ollaan mutta jos sattuu esim. ei toivottu romani tulemaan meidän pihalle, kyllä se sen vaistoaa ja ajaa pois, naapurissa taasen on erittäin hyvä käytöksinen dooperman ja sakemanni jotka tottelevat omistajaansa kaikessa kunnes taas tutuilla on näiden ääripää.
      se on aina HYVIN PALJON KOULUTTAJASTA KIINNI,
      me itse olemme koiriemme luonteesta ja käytöksestä eniten vastuussa,
      Rotuun katsomatta.

      • gdhdhskksksksk kjäh

        pohjanmaalta kajahta?nut?


    • ap.

      Ei ollut tarkoitus kiistaa lietsoa eikä mielipidettä siihen, ottaa vai ei (kun itsehän sen päätän)... mitä hain niin kokemukseen perustuvia näkemyksiä eroista ja yhtäläisyyksistä, sakuun verrattuana erityisistä kasvatuksessa ja koulutuksessa huomioon otettavista rotutyypullisistä piirteistä jne.

      Kiitos vastanneille kuiteskin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe