Aprilia rx50 ongelma...

aloittelija.

Elikkäs olisi pari kysymystä.

http://www.mc-scatter.com/sylinterisarja-minarelli-valurauta-p-24698.html

Tollanen sylinteri tuli ostettua, (rahanpuutteen takia) ja ammattilainen asensi sen. No, siinä on 28mm pakoaukon reikä, eli vakioputkihan ei sopinut siihen ilman lisätiivistettä. Sen fixasin ja samalla tyhjensin putken karstoista ja katalysaattorista. No nyt vaikuttaisi siltä että suutin olisi mennyt liian pieneksi.. Mopo buuaa, ja ainoastaan ryyppy päällä menee jonnekkin. No pistin sitten seosruuvin pohjaan ja kävi vähän paremmin. (ei fiksua ajella näin)

Oli rahanpuute ja ajanpuute niin mopo tuli otettua käyttöön vaikka ei ollut aivan ihanteelliset "asetukset", ja oli tietenkin sisäänajo menossa niin halusin vähän ajella. No, nyt kun olin tulossa kotiin koulusta ni pysähdyin tupakalle (paskaa), ja sammutin mopon. Eipä suostunut enää käynnistymään. Kikkailin kun hullu ja juoksin ja tein kaiken mitä osasin, mutta ei se käynnistynyt.

talutin kotiin, noin 2 kilsaa. Bensaa se saa. Kipinä oli vääränvärinen ja melko olematon, tulppa myös märkä. ELI, luultavasti tulppa mennyt. Toivottavasti on puola kunnossa ja magneetto jne.
Ja tämä tapahtunut luultavasti sen takia että suutin liian pieni ja minä ajellut ryyppy päällä ympäri. Mutta, yksi toinen asia huolestuttaa... Ilman puhdistin ei ollut täysin tiivis ja on voinut imasta paskaa sisälle, mutta tuskin on päässyt pyttyyn asti??? meinaan omaa tyhmyyttä toivon että ei ole nyt pytty tai mäntä paskana...sisäänajon aikana... Tai ei välttämättä "paskana" mutta saanut naarmuja jne. Saanen lisätä että tuorevoitelu on poistettu, sekoitan noin 1,5 % täyssynteettistä itse. Mutta tähän tankilliseen taisi mennä lähemmäs 2%..

Voisivatko jotkut näistä mopon ongelmista/minun säädöistä selittää miksi putki sylkee... melko öljyistä bensa paskaa...


Eli aion tehdä nyt näin:
1. Kaasutin irti puhdistukseen, ja isompi suutin kehään (ensin pitää chekata mikä nyt on päällä, ei aavistustakaan)
2. Uusi tulppa, Boschia ajattelin kokeilla.. WR3CC... onkohan liian lämmin tulppa... tai kylmä, vaikea sanoa.
3. Power filtteri paikoilleen.
4.Sitten toivomaan että mopo starttaa... säädöt kohdilleen, ja sit ajelemaan ja toivomaan että ei ole sisäänajo mennyt pilalle...

Mopo: Aprilia RX50 vm.2004
-Tyhjennetty vakioputki
-Halpa "paska" pytty
Muuta mainittavaa?

Ja mikä mäntä sopii tuohon kyseiseen sylinteriin jonka linkkasin... 40.30mm????

Arvostaisin mielipiteitä ja kaikkea muuta palautetta suuresti :)

5

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bensaaaaaaaaaaaaaaaa

      no mulla sama mopo ja sama vika mullaki ollu... mulla on kuitenki TÄYSIN vakio... ajelin tolla mopolla kun se rupes yht äkkiä booaamaan ja sit sammui. piti ootta semmoset 5 min ja sitte käynnisty uuestaan. sitten huomasin että olin laittanu bensahanan varatankille ku luulin et menee kiinni nii ku mun 230 cc kinkissä... bensa letku oli ilmeisesti tukossa eikä tankissa ollu myöskään bensaa muuta kuin vara tankilla, joten kävin tankkaamassa. sytys tulppa oli märkä joten vaihdoin sen uuteen eikä samaista vikaa ole sen jälkeen ollut.

    • apriliaman

      Moro ! Mulla ois sellasta vikaa mopossa, kun lähin ajamaan kiihdytin siihen johonkin 10-20 km/h ni yht äkkiä tuntu ihan ku ois ajanu seinään. Meinaan et kaikki tehot hävis ja hirvee röpeltäminen vähä niikun ois tulppa paskanen jos ootte koskaan kokenut moista otin tulpan irti, oli likanen mut puhdistin sen mut ongelma ei parantunut sillä huomansin kanssa että mopo puskee oudon hajusta vaaleeta savua hyvin paksulti ja meillä epäillään että pyttyyn pääsis jäähdytys nestettä.

      Pistäkää joku oma näkemys asiasta.

    • Räxä

      Terve. Itseltä löytyy tallista vm-02 räxä jossa on tällähetkellä kuriton vakiputki ja alkuperäinen 9mm kassari, pian tulossa gianellin putki ja 20mm akasari sekä sporttipytty. ainoat viat mitä koskaan on ollu ni jarrut on hirttäny välillä kiinni ( korjaantuu jarruja sörkkimällä ja putsaamalla levy)

      • Räxä

        Terve. Itseltä löytyy tallista vm-99 räxä jossa on tällähetkellä kuriton vakiputki ja alkuperäinen 9mm kassari, pian tulossa gianellin putki ja 20mm akasari sekä sporttipytty. ainoat viat mitä koskaan on ollu ni jarrut on hirttäny välillä kiinni ( korjaantuu jarruja sörkkimällä ja putsaamalla levy) korjattu kirjotusvirhe vuosimallissa


    • kertokaaa

      etin aprilia rx 50 tulppaa missäköhän se on??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe