Turvotus

Olisiko kellään vinkkiä jostain luontaistuotteesta, joka vähentäisi vaihdevuositurvotusta?

16

5569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pallopallea

Mistä Sinä turpoat. Minulla on ongelmana ylävatsa/pallea.

• Olo on kuin muumimammalla. Kasvot, sormet, maha, jalat turpoavat. En ole isonkokoinen, enkä lihava (155cm/54kg), mutta kovin on turpea olo. Onneksi se on kausiluonteista, mutta todella ärsyttävää.
        Olen syönyt viimeaikoina kevyemmin ja juonut enemmän, mutta eipä tunnu auttavan.

• samassa venheessä
        Trille kirjoitti:

Olo on kuin muumimammalla. Kasvot, sormet, maha, jalat turpoavat. En ole isonkokoinen, enkä lihava (155cm/54kg), mutta kovin on turpea olo. Onneksi se on kausiluonteista, mutta todella ärsyttävää.
        Olen syönyt viimeaikoina kevyemmin ja juonut enemmän, mutta eipä tunnu auttavan.

Hei! Itselläni on samanlainen ongelma turvotuksen kanssa. Oletan sen johtuvan estrogeenin vähyydestä elimistössä, ehkäpä se sitten aikanaan helpottaa, kun elimistö tottuu. Sitä odotellessa pitää käyttää kaikki konstit.. Olen huomannut, että kun syön hyvin vähän leipää eli vähennän hiilihydraatteja, niin ei turvotusta niinkään ole. Näkyvin turvotus on lähinnä kasvoissa ja silmäluomissa. Välillä olen aamuisin todella surkean näköinen. Salt balans superia käytän päivittäin ja juon paljon vettä, sekä vältän suolaisia ja piilosuolaisia ruokia. Olen alkanut käyttämään Estrogeeliä ja olen nyt nukkunut yöt paremmin ja turvotus on alkanut vähetä. Onko sulla muita vv-oireita?

• samassa venheessä kirjoitti:

Hei! Itselläni on samanlainen ongelma turvotuksen kanssa. Oletan sen johtuvan estrogeenin vähyydestä elimistössä, ehkäpä se sitten aikanaan helpottaa, kun elimistö tottuu. Sitä odotellessa pitää käyttää kaikki konstit.. Olen huomannut, että kun syön hyvin vähän leipää eli vähennän hiilihydraatteja, niin ei turvotusta niinkään ole. Näkyvin turvotus on lähinnä kasvoissa ja silmäluomissa. Välillä olen aamuisin todella surkean näköinen. Salt balans superia käytän päivittäin ja juon paljon vettä, sekä vältän suolaisia ja piilosuolaisia ruokia. Olen alkanut käyttämään Estrogeeliä ja olen nyt nukkunut yöt paremmin ja turvotus on alkanut vähetä. Onko sulla muita vv-oireita?

Ei ole vielä muita oireita, mutta kauhulla odotan! Inhottavinta on todellakin se kasvojen ja erityisesti silmäluomien turvotus. Ihan kuin olisi viikon juopotellut! Seuravan kerran kun menen gynelle, täytyy kysyä häneltä neuvoja.

• Aivan äimänä

Yllättäen voimakas-suolainen ruoka vähensi turvotusta.
      Olen ollut jo vuosikausia turvoksissa. Entinen turvotus ei ehdi laskea kun uusi tulee ja pöhötys sen kuin lisääntyy vaan. Minulla on aina ollut taipumusta saada turvotusta ennen kuukautisia ja raskausaikoina. Kun vaihdevuosioireet alkoivat niin turvotus muuttui pysyväksi olotilaksi. Luulin, että suolainen ruoka aiheuttaa sen, mutta kun söin runsaasti "tönkkösuolattua" lihaa ja seuraavana aamuna turvotus olikin vähentynyt huomattavasti, olin todella ihmeissäni.
      Voikohan estrogeeni loppuminen vaikuttaa jopa suolahormonin toimintaan?

• Mhhhh.. kuullostaa hyvinkin tutulta. Kävin gynellä ja hän ei antanut mitään nesteenpoistoreseptiä, koska totesi, että se on ihan normaalia turvotusta .Luontaistuotteissa on kuulemma ihan hyviä tuotteita, mitä en ole vielä testannut. Siinä on vaan sellainen asia, että en täysin usko niihin tuotteisiin. Kokeilen kuitenkin.
        Totuus on kuitenkin se, vaikka kuinka olisi kevyellä linjalla, naama turpoaa silmäluomia myöten, vaikkei tekisi mitään!

• tätäkö aina
        Trille kirjoitti:

Mhhhh.. kuullostaa hyvinkin tutulta. Kävin gynellä ja hän ei antanut mitään nesteenpoistoreseptiä, koska totesi, että se on ihan normaalia turvotusta .Luontaistuotteissa on kuulemma ihan hyviä tuotteita, mitä en ole vielä testannut. Siinä on vaan sellainen asia, että en täysin usko niihin tuotteisiin. Kokeilen kuitenkin.
        Totuus on kuitenkin se, vaikka kuinka olisi kevyellä linjalla, naama turpoaa silmäluomia myöten, vaikkei tekisi mitään!

Nii,iin ja mikähän on se normaali turvotus? eli koska turvotus ois muka normaalia? Tuntuu että ei tuo Salt Balans superkaan auta yhtään:( Täytyy kokeilla Nestemin nimistä seuraavaksi.

• m,g.kbn
        tätäkö aina kirjoitti:

Nii,iin ja mikähän on se normaali turvotus? eli koska turvotus ois muka normaalia? Tuntuu että ei tuo Salt Balans superkaan auta yhtään:( Täytyy kokeilla Nestemin nimistä seuraavaksi.

Itse kokeilin tuota SaltBalansia ja totesin sen auttavan. Olen vähän skeptinen näihin luontaistuotteisiin, mutta auttoi. Otin kaksi tabua illalla ja yhden aamulla. Olen kuuukautisten aikana todella turvoksissa. Koko kroppa on pulleana, mutta naama on kuin olisi viikon ryypiskellyt! Seuraavien kuukautisten aikana otan uusiksi. Yleensä vuodan noin teelusikallisen verran, mutta viime aikoina vuotoa on ollut ainakin ämpärillinen ja turvotus sen mukaista.

• preciis

Hei
      Minulla oli kasvoissa turvotusta, joka loppui lähes tyystin estrogeenin avulla. En tiedä käytätkö mitään estrogeenivalmistetta. Mutta voisit varmaan jotain kasviestrogeenia kokeilla. Kaikkihan ei aina sovi kaikilla eivätkä kaikki ihmiset reagoi samalla tavalla.

• hymyilen jo

ehkäpä kannattaa otattaa myös kilpirauhaskokeet-....mullakin oli naaman ja silmäluomien turvotus pahimmillaan aamuisn vaikka en nukkunut naama alespäin tyynyä kohti enkä syönyt suolaista ruokaa:) lihoin pikkuhiljaa ja mulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta..sain lääkityksen ja turvotus alkoi hävitä..syön myös nykyään progynova 1mg vaihdevuosi-oireisiin..oli kamalaa yöhikoilua ja itkuherkkyyttä..olen 45v ja kohtu on poistettu 3v sitten,,

• tätäkö aina

Multa on otettu kilpparikokeet 4vuotta sitten ja silloin oli ihan ok. Oisko voinut muuttua tänä aikana? Luin äskettäin, että liian vähäinen suola (jodin puute)aiheuttaa myös samanlaisia oireita mitä mulla on ollut. Eli mulla on ollut turvotusta, huimausta ja iho tosi kuiva ja sormenpäät vähän niinkun pakohaavoilla ja kynnen vierustat rikki ja kirvelevät. Syön aika paljon kiivejä ja appelsiinejä ja ajattelin sen myös kuivattavan C-vitamiini pitoisuuden vuoksi. Otan myös päivittäin 2tyrnikapselia. Olen ottanut nyt vahvaa b-vitamiiniakin, jos vaikka auttais ihoon, sekä voidellut sormet bepathenilla (yöksi puuvillahanskat) Sormet ovat silti kuivat aamulla. Olen yrittänyt välttää suolaa mahdollisemman pitkälle ja saman aikaisesti käyttänyt Salt Balans nesteenpoisto tapletteja 2pv ja juonut runsaasti vettä. Tänään paistoin pekonia, niin että katsotaanpa huomen aamulla miltä muija näyttää:)

• samaa vaivaa
        tätäkö aina kirjoitti:

Multa on otettu kilpparikokeet 4vuotta sitten ja silloin oli ihan ok. Oisko voinut muuttua tänä aikana? Luin äskettäin, että liian vähäinen suola (jodin puute)aiheuttaa myös samanlaisia oireita mitä mulla on ollut. Eli mulla on ollut turvotusta, huimausta ja iho tosi kuiva ja sormenpäät vähän niinkun pakohaavoilla ja kynnen vierustat rikki ja kirvelevät. Syön aika paljon kiivejä ja appelsiinejä ja ajattelin sen myös kuivattavan C-vitamiini pitoisuuden vuoksi. Otan myös päivittäin 2tyrnikapselia. Olen ottanut nyt vahvaa b-vitamiiniakin, jos vaikka auttais ihoon, sekä voidellut sormet bepathenilla (yöksi puuvillahanskat) Sormet ovat silti kuivat aamulla. Olen yrittänyt välttää suolaa mahdollisemman pitkälle ja saman aikaisesti käyttänyt Salt Balans nesteenpoisto tapletteja 2pv ja juonut runsaasti vettä. Tänään paistoin pekonia, niin että katsotaanpa huomen aamulla miltä muija näyttää:)

Hei,oletko saanut sormesi kuntoon?

• pdfgt

Kokeile koivunlehtiteetä. iHerb myy myös Natrolin Water Pill -merkkistä tuotetta, joka poistaa turvotusta.

• jostain kuulin

ei kai ole terveellistä käyttää nesteenpoistotuotteitakaan liikaa.

• Milja-rva

Hei
        Kilpirauhaskokeet kannattaa ottaa, sillä nekin voivat vuodessa muuttua kovasti, varsinkin jo suvussa on taipumusta. Toisia estrogeeni laihduttaa, mutta toisia lihottaa, kaikki eivät ole samanlaisia. Naisen ikääntyessä aineenvaihdunta hidastuu ja samaalla nesteen kertyminen lisääntyy. Kofeiinipitoiset juomat lisäävät turvotusta, vaikka ne eivät olisi tehneet sitä nuorempana. Liikunta, runsas vedenjuonti ja liiallinen suolan käyttö voivat helpottaa oloa. Siis liian vähäinen suolan saanti voi tehdä myös samanlaisen ilmiön, kohtuus kaikessa.
        Koivunlehtitee ja ananas ovat tällaisia luontaisia aineenvaihdunnan lisääjiä/nesteenpoistajia.
        Itselläni turvotus helpotti kasviestrogeeneillä (eritisesti silmäluomien) soijaa ja gelee royalea olen käyttänyt, muutkin oireet helpottaneet.

• Nokkostee?
        Milja-rva kirjoitti:

Hei
        Kilpirauhaskokeet kannattaa ottaa, sillä nekin voivat vuodessa muuttua kovasti, varsinkin jo suvussa on taipumusta. Toisia estrogeeni laihduttaa, mutta toisia lihottaa, kaikki eivät ole samanlaisia. Naisen ikääntyessä aineenvaihdunta hidastuu ja samaalla nesteen kertyminen lisääntyy. Kofeiinipitoiset juomat lisäävät turvotusta, vaikka ne eivät olisi tehneet sitä nuorempana. Liikunta, runsas vedenjuonti ja liiallinen suolan käyttö voivat helpottaa oloa. Siis liian vähäinen suolan saanti voi tehdä myös samanlaisen ilmiön, kohtuus kaikessa.
        Koivunlehtitee ja ananas ovat tällaisia luontaisia aineenvaihdunnan lisääjiä/nesteenpoistajia.
        Itselläni turvotus helpotti kasviestrogeeneillä (eritisesti silmäluomien) soijaa ja gelee royalea olen käyttänyt, muutkin oireet helpottaneet.

Olen myös viimeiset 3 v. ollut turvoksissa, mikä näyttää nyt vain pahentuvan. Silmät aamulla ihan turvoksissa ja nilkat sekä varpaat illemmalla ettei kengät sovi jalkaan. En ole kokeillut pitkäaikaisesti mitään tuotetta. 3 v. on ollut estrogeenilaastari, kohtua ei ole, lihonut 20 kg. Kävin lomalla lämpimässä ja en tiedä johtuiko lämpöisestä vai yhtäkkisestä enemmästä kävelystä, että jalkani olivat aivan kauheat. Nilkoissa ei sivussa olevaa luuta erottanut. Se nyt helpottanut.

Kysynkin, onko kenelläkään nokkostee auttanut turvotukseen? Ostin sitä matkalta, yksi tuttava suositteli. Muutaman päivän juonut sitä vasta etten osaa vaikutusta sanoa. Enkä ole "jaksanut" googlettaa, mihin se auttaisi. En ole teen ystävä, mutta ostin myös vihreää teetä. Sitäkin vasta muutaman kupillisen juonut. Ja voikohan turvotus aiheuttaa polvien rasittumista ja kipua herkemmin. Vai johtuukohan siitä, että en ole paljon liikkunut vaihtareiden alkamisesta. Kiloni ovat lähinnä tulleet jalkoihin. Nyt ehkä vasta jaksaisin alkaa liikkumaan tai tekemään jotain. Vaihtarioireet tulivat niin "yllättäen", että se oli melkoinen kriisi/ikäkriisi. Tuntui, että tässäkö tää elämä nyt sit oli. Olin kauhean itkuherkkä eikä masennuskaan varmaan kaukana ollut, kun uni karkasi myös ja aivan kuin virta olisi loppunut kokonaan. Kilppariarvot elävät niissä rajoissa, että toiset luulevat, että mulla on jo lääkitys. Lääkärit eivät noteraa sitä mitenkään. Kolesteroli reseptin kyllä sain, mutten syö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe