Amis pojat vs lukion pojat

häh äh häh?

Kummista tytöt pitää? Amiksista luullaan, että ne vaan riehuu ja juopottelee ja ovat tyhmiä, koska amikseen menivät. Lukiolaiset pojat taas menevät yliopistoon ja amk:n ja niistä tulee hyväpalkkaisia ja kilttejä.
Joten aivan varmasti tytöt valitsee lukiolaispojan, mutta on niitä hyviä amispoikia olemassa, kuten minä, köh köh...

54

4616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-lukiopoika

      No minä taas olen hieman toisella linjalla. Itse olen jo lukion suorittanut ja olen sellaista huomannut, että ainakin täällä amikset saa kaikki tytöt itselleen. Lukiotytötkin on amisten perään.

      Siitä olen ihan samaa mieltä, että amiksessakin on asiallisia tyyppejä. Itselläni on muutama amis kaverina ja oikein mukavia ja asiallisia tyyppejä ovat.

      • Anonyymi

        Yleensä amis pojat löytää itselleen sakkolihaa tai ostaa fleshlightin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä amis pojat löytää itselleen sakkolihaa tai ostaa fleshlightin

        töihin siitä lukio hinttari


    • QAQAQA

      Aika stereotypistä on, ite oon lukion ekalla enkä ny mikää hikipinko ole ainakaa :D
      ja amiksesta varmasti löytyy asiallisia ja oma näkemys on että amiksilla on usein aikaisemmi varmaan keski-iältä seurustelupari kuin lukiolaisilla.

      ja tuosta juomisesta niin kyllä lukion juhlissa aika raskaasti välillä juodaan että ei se ole niin tarkkaa :D:D

    • tytsykkä--

      Mun mielest kaikilla on kauheet stereotypiat kummastaki, et amispojat on tietynlaisii ja et lukiolaispojat on tietynlaisii. Mun mielest on jotenki typerä kattoo koulutuksen takii kenen kaa seurustelee tai hengailee. Kyl mäki oon itseasias huomannu,et tytöt on enemmä amispoikien perää,mut toisaalt syy voi olla ennakkoluulois tai sit siin,et amispojil on enemmä aikaa olla ulkon ku lukiolaisil, korjatkaa väittämä jos olen väärässä. Itse olen ysiläinen tyttö,joka on suuntaamassa kaksoistutkintoon,(jos vielä pääsisin sinne koulutukseen.)
      Suurinosa kavereista lukiossa tai menossa lukioon,mutta tunnen paljon amis-ja lukiolaispoikia ja kyllä niitä kilttejä poikia amiksestakin löytyy, samoin niitä "pahoj poikia" lukiosta,joten ei pidä yleistää ! Et mulla ei oo sillee,et :"Amis sen pitää olla" tai "Lukiolainen sen pitää olla". Mun mielestä ihminen ja persoona ratkaisee, pääasia on,että se ihminen käy koulussa ja opiskelee päästäkseen töihin !

    • wbumfyqjcu

      amikset ei pysty vastaan viesteihi koske ei osaa laskee varmistuskoodii hhahahahahahihihihehe!!

      • amistyttö

        lukiolaiset vastaa viesteihin satoine kirjoitusvirheineen!!!


    • kaikki pojat++++++++

      Kyllä kaikki pojat ovat ihania,olkoon sitten amis tai lukio poikia! Pojat kuin pojat ovat tosi ihania

    • kkkkkkko

      voi luoja itse en nää minkäänlaista eroa lukiolaisissa tai amislaisissa antakaa olla nyt. :D

    • amislove

      menkää vittuun hinttariluokiolaiset :D amikset on ne jotka korjaa sitte lukiopoikien autot.....

    • menee se myös näin

      Amikset on myös niitä, jotka ulkona pakkasessa kaivaa ojia ja lukiolaiset on niitä, jotka johtavat sitä ojankaivuuprojektia istuen samaan aikaan sisällä lämpimissä sisätiloissa. :)

    • fyqagiuhwook

      tiesittekö että joihinkin ammattikouluihin vaaditaan korkeampi keskiarvo kuin lukioon? jos sinne pääsee, ei kauhean vähä-älyinen voi ainakaan olla

      • Anonyymi

        Paitsi jos sinne pääset sinä


      • Anonyymi

        Mielestäni nimeltä mainitsemattoman paikkakunnan entinen ammattikoulun rakennus oli tosi fiksu ja virallinen. Siellä oli jopa Suomen presidenttien valokuvia ruokasalin seinällä.


    • QAQAQA

      Riippuu vähän kyllä mille ammattikoulu linjalle hakee/ mihin lukioon hakee. Omaan lukiooni vaaditaan lähes 8,5 keskiarvo ja kaverini pääsi amikseen täydennyshaussa keskiarvolla 6,8 että en sitten tiedä

      • eräs ylioppilas

        Meidän lukioon taas ei ole keskiarvorajaa ollenkaan.


    • 14+1

      Lukiopojille ääni!

      Tämä vain sen takia, etten ole (vielä) koskaan kohdannut amispoikaa, joka on vienyt jalat alta. Kaikki tuntemani amislaiset ovat juuri näitä röökiä vetäviä juntteja, joilla ei ole muuta mielessä kuin joku autojen rassaaminen. Ei sillä, toki niitä toisenlaisiakin amispoikia on olemassa:)

      Jotenkin myös ulkonäöllisesti usei lukiopojat ovat enemmän mieleeni, tosin onhan niitä tyyliniekkoja siellä amiksessakin.

    • tfyguhij

      niimpä niimpä. oon amistyttö ja tänne vaadittiin 8 keskiarvo, lukioon riitti 6,5
      tosin tämä ala on aika tyttövaltainen.

    • vähän pinnallista

      Amiksessa on muitakin puolia kuin putkimies ja autonkorjaaja

      • 2342324

        ..sähköasentaja, kokki ja parturikampaaja. Siinä yleisimmät.


    • Ei kristuksen kirsikat miten tyhmiä juttuja täällä pohditaan!

      Siis joo, minäkin siis ihan tod valitsen seuralaisen sen mukaan mitä koulua hän käy. Joo siis tod oon tosissani tässä hei hiffaattexte?

      Sillä ei ole mitään merkitystä onko joku amiksessa vai lukiossa. Se on täysin oma päätös kumpaan menee.
      Lukiossa opetetaan yleissivistystä, kun taas amiksessa opetataan oppilaalle sellaiset taidot, että hän voi valmistuttuaan ponnahtaa suoraan työelämään. Lukiolaiset eivät valmistu ammattiin vaan he vain pääsevät koulusta pois.

      Ylioppilaat hyvin usein päätyvät lopulta jonkin tasoiseen ammattikouluun, koska lääkärin tutkinnot yms muut, joita opiskellaan yliopistossa, ovat pitkälti sitä samaa mitä ammattikoululaiset saivat kokea jo vuosia aikaisemmin. Eli siis ALAAN PEREHDYTTÄMISTÄ.

      • 5+5

        Mitä ihmettä? Et voi tosissasi ajatella, että lääkärin ja jonkun putkimiehen työt ovat verrattavissa toisiinsa? Tai niiden opiskelu?

        Tärkeitä molemmat, mutta ei verrattavissa mitenkään. Ja anteeksi nyt vain, mutta usein lukionkäyneet tosiaan hakevat amk.hon tai yliopistoon eikä amikseen. Tosin näitäkin on siis paljon, mutta korkeakouluopinnot ovat kylläkin ne suosituimmat.


      • 5+5 kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Et voi tosissasi ajatella, että lääkärin ja jonkun putkimiehen työt ovat verrattavissa toisiinsa? Tai niiden opiskelu?

        Tärkeitä molemmat, mutta ei verrattavissa mitenkään. Ja anteeksi nyt vain, mutta usein lukionkäyneet tosiaan hakevat amk.hon tai yliopistoon eikä amikseen. Tosin näitäkin on siis paljon, mutta korkeakouluopinnot ovat kylläkin ne suosituimmat.

        Onko termillä "Ammattikorkeakoulu" mitään yhtäläisyyksiä termin "ammattikoulu" kanssa?

        Ja oletko aivan idiootti taasen? Missä vaiheessa vertasin lääkäriä ja putkimiestä?

        Pointti oli se, että AMK ja Yliopisto toimivat molemmat hyvin samanlaisella kaavalla kuin tavallinen ammattikoulu. Valitset alan joka sinua kiinnostaa ja menet sille linjalle jossa sitä opetetaan. Sinulle opetetaan juuri tuohon alaan liittyvät asiat. Jos valitsit IT-tradenomi opinnot, niin sinulle ei opeteta psykologiaa tai ihmisen anatomiaa vaan tietojenkäsittelyä, ohjelmointia ja muita alaan liittyviä aineita. Jos taas valitset lääkäriopinnot yliopistossa, niin sinulle ei opetat PC-tekniikaa vaan ihmisen anatomiaa, lääkkeiden laskemista ja muuta alaan liittyvää.

        Ammattikoulusta saa totta kai erilaiset eväät kuin lukiosta, mutta loppujen lopuksi nämä kaksi tietä yhdistyvät lopulta.


      • 4+13
        Tomegle kirjoitti:

        Onko termillä "Ammattikorkeakoulu" mitään yhtäläisyyksiä termin "ammattikoulu" kanssa?

        Ja oletko aivan idiootti taasen? Missä vaiheessa vertasin lääkäriä ja putkimiestä?

        Pointti oli se, että AMK ja Yliopisto toimivat molemmat hyvin samanlaisella kaavalla kuin tavallinen ammattikoulu. Valitset alan joka sinua kiinnostaa ja menet sille linjalle jossa sitä opetetaan. Sinulle opetetaan juuri tuohon alaan liittyvät asiat. Jos valitsit IT-tradenomi opinnot, niin sinulle ei opeteta psykologiaa tai ihmisen anatomiaa vaan tietojenkäsittelyä, ohjelmointia ja muita alaan liittyviä aineita. Jos taas valitset lääkäriopinnot yliopistossa, niin sinulle ei opetat PC-tekniikaa vaan ihmisen anatomiaa, lääkkeiden laskemista ja muuta alaan liittyvää.

        Ammattikoulusta saa totta kai erilaiset eväät kuin lukiosta, mutta loppujen lopuksi nämä kaksi tietä yhdistyvät lopulta.

        No anteeksi ihan kauheasti, jos nyt satuin ymmärtämään väärin sun pointin! Myönnettäköön, että luin ton sun tekstin vähän "hauki on kala-asenteella" ja edellinen viestini oli tosiaan aika typerä näin, kun luki viestis uudelleen.

        Musta on kyllä aika tyhmää, että heti kun sanoo jotain, niin joku hyökkää heti vastaan sanoilla: idiootti, vitun tyhmä ym. Voisi kuitenki keskustelun pitää asiallisena eikä mennä henkilökohtaisiin solvauksiin. Väärinymmärryksiäkin tapahtuu.

        Kyllä, ymmärsin nyt, mitä alunperin meinasit ja olet kyllä oikeassa.

        Mutta sanonpahan asiaan nyt näin kuulumattomana, että lukio on kyllä hyödyllinen väylä opintoihin. Toki amislainenkin voi päästä yliopistoon (jos nyt ylipäätään edes kiinnostaa se..), mutta enemmän työtä se saattaa teettää. Mun mielestä ihminen on oikeasti aika nuori ysiluokkalaisena päättämään mitähän sitä aikuisena sitten tekis. Mahtaa sitten kaduttaa amislaista vanhempana, jos mieli alkaisi halajaa lääkärin opintoja. Toki siis jos unelma-ammatti on se parturi-kampaaja, niin sitten, mutta kyllä lukion käyneellä on paremmat mahdollisuudet, esim. lääkikseen. (Siis ottaen huomioon, että joku amislainen, nyt yhtäkkiä haluiskin lääkäriksi..)

        HUOM! En todellakaan pidä amiksia mitenkään "huonompina" ihmisinä, en todellakaan. (Jos joku nyt tästä sai semmosen kuvan sitten.)


      • jusjustjuuuuu
        Tomegle kirjoitti:

        Onko termillä "Ammattikorkeakoulu" mitään yhtäläisyyksiä termin "ammattikoulu" kanssa?

        Ja oletko aivan idiootti taasen? Missä vaiheessa vertasin lääkäriä ja putkimiestä?

        Pointti oli se, että AMK ja Yliopisto toimivat molemmat hyvin samanlaisella kaavalla kuin tavallinen ammattikoulu. Valitset alan joka sinua kiinnostaa ja menet sille linjalle jossa sitä opetetaan. Sinulle opetetaan juuri tuohon alaan liittyvät asiat. Jos valitsit IT-tradenomi opinnot, niin sinulle ei opeteta psykologiaa tai ihmisen anatomiaa vaan tietojenkäsittelyä, ohjelmointia ja muita alaan liittyviä aineita. Jos taas valitset lääkäriopinnot yliopistossa, niin sinulle ei opetat PC-tekniikaa vaan ihmisen anatomiaa, lääkkeiden laskemista ja muuta alaan liittyvää.

        Ammattikoulusta saa totta kai erilaiset eväät kuin lukiosta, mutta loppujen lopuksi nämä kaksi tietä yhdistyvät lopulta.

        Suomen kieleen ei kuulu sinä-passiivi, tollo.


    • 15+5

      Musta ei ole ollenkaan tyhmää pohtia tällaista!

      Hmm.. No mun mielestä se kertoo ihmisestä kyllä jotain käykö lukion = arvostaa juurikin sitä yleissivistystä. Onko ysiluokkalaisella tosiaan tarpeeksi hyvä tiedot, että ei tartte enää opiskella? Ok, kyllähän jossain amiksessakin käydään muitakin aineita kuin sitä ammattiin valmistautuvaa juttua.. Mutta aika puutteelliseksi jää! Nyt joku kysyy, et mihin tarviin jotain maantietoa? No haloo, mihinköhän?

      Musta koulutus on tärkeää ja laittaisin oppivelvollisuuden 18-vuotiaaksi asti. Ei kouluja käydä sen takia, että vedettäisiin kokeista kymppejä, vaan sen takia, että SIVISTYSTASO nousee!

      No tokihan ihmiset ovat erilasia, mutta mä kuulun niihin, jotka arvostavat todellakin sivistystä ihmisissä. En nyt tarkoita mitään, että osaa jotain matikan huippuhifistelykaavoja, mutta toivon syvästi, että tajusitte pointin.


      P.s. Itellä paljon amiskavereita, ihania ihmisiä kaikin puolin, mutta meikä arvostaa sitä sivistystä oikeesti. Mua ärsyttää suunnattomasti lukea jonkun koulujakäymättömän tekstejä, joissa kaikki pilkut ja pisteet ovat ihan hukassa, yhdyssanoista nyt puhumattakaan.. En väitä kylläkään, että mullane olisi täydellisesti hanskassa! Lukionkäynyt(kuten minä, wohoo!) on vain yksinkertaisesti harjotellu enemmän.

    • tomega

      Olen amiksessa, enkä todellakaan ole vähä-älyinen. Olen hyvä koulussa, ja minuakin ärsyttää kirjoitusvirheet teksteissä. Menin ammattikouluun, koska en näe sivistyksessä mitään järkeä työelämän kannalta ( siis siinä ammatissa ainakaan, mihin itse valmistun). Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, tämä on minun. Ammattikoulussa opetetaan käytännön työtä ja soveltamaan opittua käytäntöön. Lukiossa luetaan ja opiskellaan ulkoa.

      Lukioon menevät henkilöt, jotka tykkäävät opiskella (oli sitten huono tai hyvä koulussa) ja amikseen ne, jotka haluavat lopettaa turhan opiskelun ja päästä töihin (oli sitten hyvä koulussa tai ei)

      • 16+15

        No tietenki toi on sun mielipide eikä kenekään muun!;) ^^

        En tarkoittanutkaan, että amiksessa oleva on vähä-älyinen. Kyllä mä ainaki kuulen sanoissa "sivistys" ja "vähä-älyisyys" merkityseron. Oliks se nyt Einstein, joka ei viihtynyt koulussa ollenkaan, mutta on siksi yksi maailman tunnetuimmista neroista.

        Et näe sivistyksessä mitään järkeä työelämän kannalta? Ok.. onhan se ajatus tuokin:D Entäs sitten elämän kannalta?

        Ja lukioon ei välttämättä mene ne, jotka tykkäävät opiskella vaan ne, jotka haluavat opiskella.


      • 1+9
        16+15 kirjoitti:

        No tietenki toi on sun mielipide eikä kenekään muun!;) ^^

        En tarkoittanutkaan, että amiksessa oleva on vähä-älyinen. Kyllä mä ainaki kuulen sanoissa "sivistys" ja "vähä-älyisyys" merkityseron. Oliks se nyt Einstein, joka ei viihtynyt koulussa ollenkaan, mutta on siksi yksi maailman tunnetuimmista neroista.

        Et näe sivistyksessä mitään järkeä työelämän kannalta? Ok.. onhan se ajatus tuokin:D Entäs sitten elämän kannalta?

        Ja lukioon ei välttämättä mene ne, jotka tykkäävät opiskella vaan ne, jotka haluavat opiskella.

        Ja anteeksi vain. Lukiossa ei vain lueta ja opiskella ulkoa! Tai en mä ainakaan niin tehnyt, vaan pyrin ymmärtämään asiat ulkoaopettelun sijaan.


      • 3+18
        16+15 kirjoitti:

        No tietenki toi on sun mielipide eikä kenekään muun!;) ^^

        En tarkoittanutkaan, että amiksessa oleva on vähä-älyinen. Kyllä mä ainaki kuulen sanoissa "sivistys" ja "vähä-älyisyys" merkityseron. Oliks se nyt Einstein, joka ei viihtynyt koulussa ollenkaan, mutta on siksi yksi maailman tunnetuimmista neroista.

        Et näe sivistyksessä mitään järkeä työelämän kannalta? Ok.. onhan se ajatus tuokin:D Entäs sitten elämän kannalta?

        Ja lukioon ei välttämättä mene ne, jotka tykkäävät opiskella vaan ne, jotka haluavat opiskella.

        Haha, anteeksi ton lauseen pitäs mennä näin: Oliks se nyt Einstein, joka ei viihtynyt koulussa ollenkaan, mutta on silti yksi maailman tunnetuimmista neroista.

        Mensan puheenjohtajallahan on amistausta.


    • ni.ku

      Ei se järki koulua katso..

    • Lukio on monesti vaihtoehto niille henkilöille, jotka eivät tarkkaan tiedä mitä tehdä, siinä kuitenkin saa pelivaraa ettei käy ammattia varten koulula "turhaan" jos se ala ei olekkaan sen juttu. Myös lukio on kohdallaan mikäli tietää että hakee yliopistoon. Siihen opintosuuntaan siitä on huomattavasti hyötyä.

      Jos nyt vaikka tarkastellaan rakentamiseen liittyviä alavalintoja...

      2. vaihe
      Talonrakennuksen pt vs lukio

      joista molemmista mahdollisuus jatkaa eteenpäin.

      AMK:
      RM = rakennusmestari
      RI = rakennusinsinööri

      Joihin molempiin mahdollisuus päästä lukiosta että ammattikoulusta. Sen jälkeen taas se kumpi on oikeasti kannattavampi, riippuu siitä mille suunnalle aikoo töihin. Mikäli haluaa työmaille työnjohtaja/pääsuunnittelijan tehräviin on todennäköisesti ammattikoulusta valmistuneella paremmat edellytykset siihen, syystä että hänellä on ammattitaitoa siihen mitä siellä ja miten siellä ne työt tehdään sekä toteutetaan. Taas jos lähdet suunnittelemaan / kehittelemään rakennuksia tai rakenteita on lukio mahdollisesti se parempi vaihtoehto, koska pohjana parempi osaaminen laskemisessa.

      Ja sittenhän on yliopistotutkinnot Arkkitehdit ja muut joihin nyt on oikeastaan itsestään selvää, että helpompi reitti on lukiosta. Eikös se ole pääteltävissä jo noista koulujen nimistä.

      AMMATTIkorkeakoulu = jos tiedät alan mille aioit töihin, omaat silti hyvän laskutaidon. Ammattikoulua suosittelisin siitä syystä, jos oikeasti haluat menestyä. Opit ammattikoulussa rakenteet, materiaalit sekä kolmiulotteisuuden käytännössä ja myös erilaisia vaihtoehtoja toteuttaa asioita.

      Yliopistossahan tutkitaan käsittääkseni miksi tämä on näin, ja pitääkö se paikkansa. Arkkitehdit kyllä suunnittelevat hienoja rakennuksia, mutta se paljonko niideen toteuttaminen tuottaa työtä on toinen kysymys, silloin kun ei rahasta niin ole väliä, voidaan toteuttaa hienoja uusia rakenteita suuressakin mittakaavassa.

      Ja se ero mikä on vielä ammattikoulun ja lukion välillä on tulevaisuuden työllistymisessä. Mikäli tietää sen että haluaa juuri sen alan töitä on siinä mielessä ammattikoulu parempi vaihtoehto, jos et löydä töitä ylemmältä portaalta tai halua tehdä töitä siellä sillä hetkellä, sinulla on aina mahdollisuus lähteä normaaleiden duunarien joukkoon painamaan töitä. Saat silti koulutuspohjan perusteella jonkin verran enemmän rahaa vaikka työ ei sitä vaatisikaan. Ja oikeasti ne tulotasot duunarin ja korkeammankoulutuksen saaneen henkilön kanssa kohtaa jossain 60 ikävuoden kohdalla jos koskaan. Sillä kjova duunari voi nostaa urakoista yli 30 euron tuntipalkkaa.

      • jutun aloittaja

        Hieno pointti, mulla on ollut tähtäimessä opettajan ammatti pienestä asti. Tällä hetkellä ao:n opettaja ammatti, mutta koska tykkään enemmän kunnon töistä kuin istumisesta, olen ao:ssa ja työn ohella opiskelen insinööriksi sitten aikanaan, ellen voita tietenkin lotossa :-)


    • Niin tarkoituksena oli painottaa ettei todellakaan ole nii että ammattikoulu on tyhmille ja lukio viisaille. Itsekkin olen ammattikoulussa yli 9 keskiarvolla peruskoulusta. Opiskelen samalla lukion pitkää matikkaa itsenäisesti vapaa-ajalla, se siitä tyhmyydestä. Pitää vain tietää mitä haluaa :D

    • gsdfsgdgsdfgsdfgsdf

      Vielä lisää tohon taisteluun! Voi myös olla semmonen joka ei ole mitään toisenasteen kouluja käynyt mut silti menee ostamaan lukion käyneeltä myyjältä sivasta sipsiä, tai amiksen käyneen putkimiehen tilaa remontoimaan kylppäriä...

      en nyt puhu itsestäni, oon lukios, mut tuli tommonen vaan mieleen.

    • AMISJÄTKÄ

      Lukio hintit on täysin perseestä!!!! :D:D:D:D

    • abcdaa

      No mun mielestä ei ainakaan oo mitään väliä onko poika amiksessa vai lukiossa, en nää niissä hirveenä eroa :d

    • Tytön näkökulma

      Jos se menisi noin että lukiolaiset ovat kilttejä ja amikset ''pahiksii'' nii itte tykkään tommosista ei kilteistä pojista.

    • mamma 40-v

      Kuuleppas häh hää amispoitsu:)

      Ei se kyllä mene noin....liekö itsetunto pojalla hiukan alavireessä vai onko tyttöjen kanssa käynyt vaan huono tsäkä?

      Kyllä kuule amiskundit on paljon rennompia...ei ole naama kiinni kirjassa koko aikaa....

      Itse asiassa en jaksa uskoa, että enemmistö tytöistä ajattelee noin kuinka luulet... silloin kun kolahtaa ja rakastuu ei siinä kysellä missä opiskelee, silloin on ihan muut asiat tärkeimpiä:)

      Elä vaivu synkkyyteen,kyllä se linnan neito sinutkin huolii:)

      Oikein mukavaa tulevaa kesää...

      • häh äh häh?

        Ei ole tyttöjen kanssa käynyt MITÄÄN! Itsetunto on kyllä nollissa.

        Ja kyllä se ero tulee sitten siinä vaiheessa, kun; "Mitä sää teet työkses?" "Asentelen muutamia laitteita ja konffailen niitä ympäri Suomea" "Jaha, et siis ole insinööri? Hyvästi!"

        Ja jos sää oikeasti olet 40-vuotias, kuulut niihin vanhan hyvän ajan ihmisiin


    • n_lli

      Aikalailla samanlaisii ne jätkät on lukiossa ja amiksessa, kummastakin löytyy niitä jotka ryyppää ja sit sellasia "fiksuja".

    • heartkiller_

      AMIS tarkoittaa sellasta kunnon amistyyppiä, ei pelkästään ammattikoululaista, näin ainakin minun päässä. Ammattikoulussa on ihan kivoja tyyppejä, mut täällä suurin osa on just niitä paska-amiksia jotka ajaa koulun ympäri rumilla amisbemareilla. Lukiopojat ei eroa niistä näköjään mitenkään. Ne vaan kuvittelee olevansa täällä jotenkin vähän ylempänä ja luulee ettei ammattikoulussa osata käyttää ees laskinta. En kuitenkaan yleistä. Todellakin osataan käyttää. Osataan myös käyttää tietokoneohjelmia, autoja, kaikenmaailman laitteita monia lukiolaisia paremmin. Voisivat joskus vaan niellä ylpeytensä. Ei minuu ainakaan kiinnosta kuunnella niiden pätemistä jostain matematiikkaan liittyvästä paskasta, eikä myöskään kiinnosta niiden kirjotukset tai se miten niillä on rankkaa ja amis muka helppoa. Jos ammattikoulun ottaa tosissaan, niin liiketalous ei ainakaan ole helppoa. Jätkiä enemmän ärsyttää lukiossa sekä amiksessa kamalat akat.
      Ite en kyllä ottais kumpaakaan jätkää, ottaisin aikuisen miehen kiitos.

    • Eikä naurata nytkään

      Hmm hyvä kysymys. Olen itse lukiolaistyttö ja koen amis pojat jotenkin kiehtovimmiksi. Eiköhän se ole sitten ihan luonteesta kiinni, kun olen tälläinen kova-ääninen, yli-persoonallinen ja melkein koko ajan hymy huulilla? : D

    • miimiimiimii

      Pitkälle lukiota elin ajatuksessa, että amispoikiin en koske sormellakaan. Toisin kuitenkin kävi. Yhteen koskin ja sen käteen mun käsi sitten jäikin, enkä ole katunut :)

    • ....................

      Kyllä

    • heetinen

      Luonne ratkasee aina, mut jos ei katota nyt sitä niin mun mielest ehottomasti amislasiet

      • joujou.

        amispojat eherottomasti hei


    • Aviaattori

      Arvostan molempia opinahjoja ja pakko todeta vaan, että kaikkia ammattilaisia tarvitaan ihan yhtä lailla koulutustaustasta riippumatta. Lukiolaiset kouluttautuvat enemmän akateemisia valmiuksia vaativiin tehtäviin, kun taas ammattikoululaisten duuni painottuu enemmän käytäntöön ja kenttätyöhön. Joka tapauksessahan koulutuspolut monesti yhdistyvät, joten edellämainitun kaltainenkin yleistys voi olla vähän huono.

      Omalla kohdallani lukio oli selkeä valinta, sillä lentäjän urasta haaveilevalle on lähes välttämätöntä osata moniakin lukiossa opittavia taitoja. Esimerkiksi Finnairille on ainoastaan teoriassa mahdollista päästä töihin ammattikoulusta, eivätkä ammattikoulussa opiskelleet yleensä läpäise lentoRUKin älykkyystestejä.

      Siitä huolimatta että ite olen lukiopoika, on tyttöystävä amiksessa. Ollaan monella tavalla samanlaisia ja monella tavalla erilaisia, mutta arvostan suuresti ammattia mihin naikkoseni kouluttautuu, eikä koululla ole missään kohtaa ollut mitään merkitystä meidän kohdalla.

      Akateeminen älykkyys, yleissivistys ja kielitaito sekä ajattelun monimuotoisuus ovat asioita missä koen lukiolaisten olevan ammattikoululaisia PÄÄPIIRTEITTÄIN kohtuullisen roimasti edellä. Taitoja joita vaaditaan hallinnollisiin tehtäviin, johtamiseen ja sen sellaiseen.

      Ammattikoululaiset sen sijaan tietävät omasta erikoisosaamisalastaan takuulla enemmän kuin yksikään lukiolainen. Sitä on turha kyseenalaistaa.

      On totta, että amiksethan ne usein korjaavat lukiolaisten autot ja lukiolaiset maksavat usein amisten palkat sieltä norsunluutorneista. Paskaako sillä kuitenkaan on väliä, kun kaikkia yhtä lailla tarvitaan? Voihan sitä lukiolainenkin sitä paitsi juuttua siwan kassalle vaikka loppuiäkseen. :)

    • hiljaseks

      Lukio käyty, nyt vaan puuttuu elämä XDD

    • Eräs_teoria

      Amismöllit ovat kaikki kovia jätciä ja kaikilla on auto ja polttaa tupaklaa. Lukiolaiset ovat kaikki rillipäisiä kasvissyöjiä ja ei koskaan tee mitään pahaa, joten tytöt valitsee tietenkin amismöllit.

    • muutasiatratkasee

      mä ainaki kiinnostun ihan molemmista :D ihastuksista löytyy sekä amiksia että lukiopoikia

    • On oikein ymmärrä, mitä merkitystä sillä on missä poikaystäväsi on. On ihmisiä, jotka on viisaita amiksessa sekä tyhmiä lukiossa. Ketään ei voi arvostella vain sen perusteella sissä on, eikä koskaan voi tietää, missä se "oikea" on. Jos sulkee silmänsä toisen tai toisen suhteen, voi menettää jotain tärkeääkin. Kulkekaamme siis silmät avoinna ja ennakkoluulottomina.

    • Anonyymi

      Tykkäsin amiksen pojasta teini-iässä. Meistä ei koskaan tullut me. Eipä tietenkään, sehän olisi pitänyt arvata Vaikuttaa siltä, että toisetkin yrittää samaa henkilöä kuin joku on yrittänyt, huonolla menestyksellä. Viisaat tykkää lukion pojista luulisin...

    • Anonyymi

      Lukio ja lukio
      Niissä on suuria eroja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe