Italianvinttikoirasta?!

K. A.

Olen ajatellut italianvinttikoiran hankintaa, päädyin rotuun koska asun kerrostalossa ja olen kiinnostunut ratajuoksukilpailusta harrastuksena. Miten vaikeaa itskua on todellisuudessa opettaa sisäsiistiksi? Omia kokemuksia pienistä koirista on vain chihuahuasta... Entä missä hinnoissa koirat noin suurinpiirtein ovat?

6

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria8989

Moikka, ite oon ajatellu samaa rotua ja mulla on ennestään narttu chihu. Luin jostain et hinnat olis 650-1350 väliltä, riippuu ihan kasvattajasta paljonko koirasta joutuu maksamaan ja itsestäänselvyyshän on että näyttelyyn tarkoitetut yksilöt ja narttu pennut on kalliimpia.

• geilen

Italianvinttikoiran opettaminen sisäsiistiksi ei ole niin helppoa kuin joiden rotujen, mutta kärsivällisyydellä ja päättäväisyydellä se onnistuu. Jos koiria on vain yksi tai ainakin samaa sukupuolta, on sisäsiistinä pysyminen luotettavampaa.
      Pentu olisi hyvä siinä mielessä ottaa kevättä vasten, talvella opettaminen on aina hankalampaa.
      Tosin syksystä asti italiaanoja tulee viedä ulos ja olla ulkona eikä heti laittaa montaa takkia päälle, italiaanot ei ole niin kylmänarkoja, nekin kyllä karaistuvat ja tottuvat. kylmä navakka tuuli on eriasia tietenkin.
      650€ kuulostaa aika alikanttiin arvioidulta, keskimääräinen hinta on kyllä 1000€ molemmin puolin, riippuen pentueen vanhemmista ym.
      Suomessa ei uskoakseni myöskään ole käytäntöä kovin paljon, että uros pennut olisivat halvempia.
      Pienistä pennuista ei myöskään kukaan voi varmuudella sanoa, tuleeko näyttelykoiraa vai ei.
      Italiaano on upea seura ja harrastuskoira ja suosittelen kyllä sitä rotuna!

Juoksuviettiä ei aivan kaikilta yksilöiltä löydy, joten jos on kiinnostunut rata/maastojuoksuista on hyvä, että pennun vanhemmilla olisi näyttöä juoksemisesta. Tosin sekään ei aina viettiä vieheen perään takaa.

• kiltti rotu

Minulla on italianvinttikoiranarttu, eikä se ole ikinä merkkaillut sisätiloihin, vaikka luonamme käy usein muita koiria. Koirani oppi myös suhteellisen nopeasti sisäsiistiksi. Minun italianvinttikoirani on äärimmäisen kiltti.

• italiaano_

Mistä voisi saada italianvinttikoiran? Olen katsellut niitä,mutta mistään ei löydy vapaita uroksia. Haluaisin myöskin mustana tai tumanruskeana :)

• nicssa

Käy rotujärjestön, sic ry:n sivuilla, sieltä löytyy italianvinttikoirien pentuvälitys.
      Maaliskuussa on syntynyt pari pentuetta.

• italiaano_

Ne on jo varattu! :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      28
      11123
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      48
      8639
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5405
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3704
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3574
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3298
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      57
      2608
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      50
      2165
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1826
    Aihe