Italianvinttikoirasta?!

K. A.

Olen ajatellut italianvinttikoiran hankintaa, päädyin rotuun koska asun kerrostalossa ja olen kiinnostunut ratajuoksukilpailusta harrastuksena. Miten vaikeaa itskua on todellisuudessa opettaa sisäsiistiksi? Omia kokemuksia pienistä koirista on vain chihuahuasta... Entä missä hinnoissa koirat noin suurinpiirtein ovat?

6

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria8989

Moikka, ite oon ajatellu samaa rotua ja mulla on ennestään narttu chihu. Luin jostain et hinnat olis 650-1350 väliltä, riippuu ihan kasvattajasta paljonko koirasta joutuu maksamaan ja itsestäänselvyyshän on että näyttelyyn tarkoitetut yksilöt ja narttu pennut on kalliimpia.

• geilen

Italianvinttikoiran opettaminen sisäsiistiksi ei ole niin helppoa kuin joiden rotujen, mutta kärsivällisyydellä ja päättäväisyydellä se onnistuu. Jos koiria on vain yksi tai ainakin samaa sukupuolta, on sisäsiistinä pysyminen luotettavampaa.
      Pentu olisi hyvä siinä mielessä ottaa kevättä vasten, talvella opettaminen on aina hankalampaa.
      Tosin syksystä asti italiaanoja tulee viedä ulos ja olla ulkona eikä heti laittaa montaa takkia päälle, italiaanot ei ole niin kylmänarkoja, nekin kyllä karaistuvat ja tottuvat. kylmä navakka tuuli on eriasia tietenkin.
      650€ kuulostaa aika alikanttiin arvioidulta, keskimääräinen hinta on kyllä 1000€ molemmin puolin, riippuen pentueen vanhemmista ym.
      Suomessa ei uskoakseni myöskään ole käytäntöä kovin paljon, että uros pennut olisivat halvempia.
      Pienistä pennuista ei myöskään kukaan voi varmuudella sanoa, tuleeko näyttelykoiraa vai ei.
      Italiaano on upea seura ja harrastuskoira ja suosittelen kyllä sitä rotuna!

Juoksuviettiä ei aivan kaikilta yksilöiltä löydy, joten jos on kiinnostunut rata/maastojuoksuista on hyvä, että pennun vanhemmilla olisi näyttöä juoksemisesta. Tosin sekään ei aina viettiä vieheen perään takaa.

• kiltti rotu

Minulla on italianvinttikoiranarttu, eikä se ole ikinä merkkaillut sisätiloihin, vaikka luonamme käy usein muita koiria. Koirani oppi myös suhteellisen nopeasti sisäsiistiksi. Minun italianvinttikoirani on äärimmäisen kiltti.

• italiaano_

Mistä voisi saada italianvinttikoiran? Olen katsellut niitä,mutta mistään ei löydy vapaita uroksia. Haluaisin myöskin mustana tai tumanruskeana :)

• nicssa

Käy rotujärjestön, sic ry:n sivuilla, sieltä löytyy italianvinttikoirien pentuvälitys.
      Maaliskuussa on syntynyt pari pentuetta.

• italiaano_

Ne on jo varattu! :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7969
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe