SAKSANPAIMENKOIRAN PELKO

abcde

Kuka myöntää pelkäävänsä ko. rotua. Itse olen "raavas" aikuinen mies ja silti suuresti kammoksun normaalia tummaa saksanpaimenkoiraa. En pelkää muita, isokokoisiakaan koiria, enkä edes vaaleaa saksanpaimenkoiraa joita niitäkin joskus näkee.

Miksi ko. rotu pelottaa? Kuitenkin on tiedossa ettei se ole sen aggressiivisempi kuin muutkaan koirat, jollei sitä ärsytetä?

14

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikkeri

      Nimittäin mulla on kaksi saksanpaimenkoiraa, uros ja narttu. MUTTA oon silti hieman peloissani kun näen jonkun toisen saksanpaimenkoiran juoksevan kohti. En tiä mikä siinä on, itsesuojeluvaisto kenties? Kyllähän sitä on aina hyvä olla varuillaan vieraiden koirien suhteen, ei niistä voi ikinä 100% tietää. Mutta ei tosin voi omasta koirastakaan aina 100% tietää miten se reagoi. Niinku meidän uros on joskus hieman varautunut tietyn tyyppisiä ihmisiä kohtaan, varsinkin jos joku lähtee juoksemaan mua kohti-se saattaa silloin ärähtää. Koira on aina koira, ja käyttäytyy koiran tavoin.

      Mutta varmaankin yksi syy saksanpaimenkoirien pelkoon on sen "maine". Erityisesti se kun sitä käytetään poliisikoirana. Sitä myöten siitä on kehittynyt pelätty ja arvostettu rotu. Ja mun mielestä sakemannista ei oikein aina näe mitä se ajattelee, sen naamasta ei aina nää onko se kohti juostessaan tulossa tutustumaan vai mitä.. Ja oot ihan oikeassa, sakemanni on erittäin hyväluontoinen koira. Tietysti väärissä käsissä ja uhkaavassa tilanteessa, koirasta voi tulla vaikka minkälainen. Mutta mikäpä koira ei puolustaisi perhettään, itseään ja reviiriään. Vaikka jäykistynkin joidenkin saksanpaimenkoirien juostessa kohti, olen silti erittäin vannoutunut rodun kannattaja. Parempaa koiraa en mielestäni olisi voinut löytää. = )

    • Girl.91

      Ei niitä kannata pelätä!! Saksanpaimenkoirat ovat maailman toiseks ihanimpii koirii!!
      ittellänikin on sanksanpaimenkoira!!
      Ei ne tee pahaa.. :)

      • Nappis

        Mikähän se sitten minun reiteeni kävin kiinni joskus kun olin 12-vuotias ja rappujen viimisellä askeleella tulossa alas... Kyllä vaan oli ihta ehta sakemanni ja todellakin löytyy yksilöitä, jotka tekevät pahaa.

        Jonkun aikaa tuosta ikävästä kokemuksesta kyllä katsoin sakuja vähän siihen malliin, että mitäköhän vastaan tulevan koiran korvien välissä liikkuu. Onneksi on myös sakemanneja, joista on jäänyt positiivinen kuva.


      • -Anni-
        Nappis kirjoitti:

        Mikähän se sitten minun reiteeni kävin kiinni joskus kun olin 12-vuotias ja rappujen viimisellä askeleella tulossa alas... Kyllä vaan oli ihta ehta sakemanni ja todellakin löytyy yksilöitä, jotka tekevät pahaa.

        Jonkun aikaa tuosta ikävästä kokemuksesta kyllä katsoin sakuja vähän siihen malliin, että mitäköhän vastaan tulevan koiran korvien välissä liikkuu. Onneksi on myös sakemanneja, joista on jäänyt positiivinen kuva.

        Hei haloo nyt! Käyttäkää järkee! Saksanpaimenkoirista tulee vihaisia ja purevia,jos omistaja on sellainen! Jos sinulla on sakasanpaimenkoira joka puree ja hyökkäilee,kouluta sitä! Ja toiseksi:
        toki on ihmisiä jotka pelkäävät koiria,ei se ole ihmettely asia(paitsi ehkä koira faneilla,eli minulla!)Miettikää tarkasti mitä tänne kirjoitatte!


      • Nikkeri

        Niin että 14-wee ja sanoo toiselle että on TYHMÄÄ pelätä saksanpaimenkoiraa. Kaikkia koiria KANNATTAA hiukan pelätä ja kunnioittaa, myös saksanpaimenkoiria. Vaikka ne on ihania, ja luotan omiin koiriini, niin en silti oo niin hullu että luotan kaikkiin koiriin jotka kadulla vain vastaan tulee! Eikä se nyt ihan niinkään oo että se täysin riippuisi omistajasta. Jotkut koirat ovat hyvinkin vain korvien välistä sen luontoisia, eli aggressiivisia! Mistäköhän kaikki sitten luulee sakemannien kunnioituksen ja pelon oikein johtuvan jos ei niistä yksilöistä jotka oikeastikin ovat ihmisiä purreet. Mä kehtaan sanoa suoraan, et mikä tahansa iso koira, myös sakemanni, joka juoksee mua kohti, pelkään sitä sen verran etten oo ojentelemassa käsiä sitä kohti. Tyyliin oi pikku lutu vauvahauva.. En mä nyt ihan tyhmä ole. Pienellä varauksella suhtaudun KAIKKIIN vieraisiin koiriin.


      • yäk
        Nikkeri kirjoitti:

        Niin että 14-wee ja sanoo toiselle että on TYHMÄÄ pelätä saksanpaimenkoiraa. Kaikkia koiria KANNATTAA hiukan pelätä ja kunnioittaa, myös saksanpaimenkoiria. Vaikka ne on ihania, ja luotan omiin koiriini, niin en silti oo niin hullu että luotan kaikkiin koiriin jotka kadulla vain vastaan tulee! Eikä se nyt ihan niinkään oo että se täysin riippuisi omistajasta. Jotkut koirat ovat hyvinkin vain korvien välistä sen luontoisia, eli aggressiivisia! Mistäköhän kaikki sitten luulee sakemannien kunnioituksen ja pelon oikein johtuvan jos ei niistä yksilöistä jotka oikeastikin ovat ihmisiä purreet. Mä kehtaan sanoa suoraan, et mikä tahansa iso koira, myös sakemanni, joka juoksee mua kohti, pelkään sitä sen verran etten oo ojentelemassa käsiä sitä kohti. Tyyliin oi pikku lutu vauvahauva.. En mä nyt ihan tyhmä ole. Pienellä varauksella suhtaudun KAIKKIIN vieraisiin koiriin.

        ARGH!En voi sanoa muuta kun et inhoon tuollasia pelkääjiä!Aikuinen "mies" koiria pelkää...


      • Anonyymi
        Nappis kirjoitti:

        Mikähän se sitten minun reiteeni kävin kiinni joskus kun olin 12-vuotias ja rappujen viimisellä askeleella tulossa alas... Kyllä vaan oli ihta ehta sakemanni ja todellakin löytyy yksilöitä, jotka tekevät pahaa.

        Jonkun aikaa tuosta ikävästä kokemuksesta kyllä katsoin sakuja vähän siihen malliin, että mitäköhän vastaan tulevan koiran korvien välissä liikkuu. Onneksi on myös sakemanneja, joista on jäänyt positiivinen kuva.

        Ei saksanpaimenkoirissa ole mitään vikaa, mutta tietenkin voi olla yksilöitä joilla on vääränlainen omistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saksanpaimenkoirissa ole mitään vikaa, mutta tietenkin voi olla yksilöitä joilla on vääränlainen omistaja

        "Ei saksanpaimenkoirissa ole mitään vikaa, mutta tietenkin voi olla yksilöitä joilla on vääränlainen omistaja"

        Onko ne vääränlaiset omistajat merkitty jotenkin että tietää varoa jos tulevat koiran kanssa vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saksanpaimenkoirissa ole mitään vikaa, mutta tietenkin voi olla yksilöitä joilla on vääränlainen omistaja

        Olet tasan oikeassa. Itselläni ollut tähän mummoikään mennessä 9 sakua mutta niistä ison osan 2 koiraa kerrallaan.
        E ollut suojelua harrastettu eikä tarvitsekaan. Normaalitilanteessa kyllä pitävät sinusta huolen ja vastustajalle tulee todennäköisesti nenä kipeäksi.
        Kyllä sakun luonne on suojeleva mutta se ei saa olla liikaa. Yksi sellainenkn meillä oli ja johtui todennäköisesti omakotitaloon muutettuamme aidatusta pihasta. Sitä piti vahtia.
        Oli koiristamme ainoa jonka läsnäollessa sanoin vieraille että älkää koskeko siihen kun vasta kun se itse tulee luo. Ainoa koirista joka ei hyväksynyt ihmistä tosta noin vaan ja halusi määrätä itse milloin on valmis lähempään tuttavuuteen.

        Sellainen se oli kuolemaansa asti mutta ei mitään ongelmaa kun vieraat eivät koskeneet siihen. Muuten he voivat liikkua meillä vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tasan oikeassa. Itselläni ollut tähän mummoikään mennessä 9 sakua mutta niistä ison osan 2 koiraa kerrallaan.
        E ollut suojelua harrastettu eikä tarvitsekaan. Normaalitilanteessa kyllä pitävät sinusta huolen ja vastustajalle tulee todennäköisesti nenä kipeäksi.
        Kyllä sakun luonne on suojeleva mutta se ei saa olla liikaa. Yksi sellainenkn meillä oli ja johtui todennäköisesti omakotitaloon muutettuamme aidatusta pihasta. Sitä piti vahtia.
        Oli koiristamme ainoa jonka läsnäollessa sanoin vieraille että älkää koskeko siihen kun vasta kun se itse tulee luo. Ainoa koirista joka ei hyväksynyt ihmistä tosta noin vaan ja halusi määrätä itse milloin on valmis lähempään tuttavuuteen.

        Sellainen se oli kuolemaansa asti mutta ei mitään ongelmaa kun vieraat eivät koskeneet siihen. Muuten he voivat liikkua meillä vapaasti.

        Itse olisin pitänyt koiran kiinni tai toisessa huoneessa niin, ettei saa karattua kun vieraita, kaiken varalta.


    • Anonyymi

      Pelkään saksanpaimenkoiria, vaikka ne eivät oo satuttaneet minua. Oon 34-vuotias pelkäävä nainen.

    • Anonyymi

      Ei haukku haavaa tee ..monesti,erikoirat on irti hyökkineet koirani luo.Huutamalla oon saanu sakunjen hyökkäykset aina loppumaan .Pahempia on pienet terrierit,ne ei niin vaan usko eikä luovuta,siinäpä vasta vastusta...huih ...

    • Anonyymi

      Onko ärsytystä jos pyöräilee maantiellä ja koira hyökkää sääreen kiinni?

    • Anonyymi

      Pelkään todella paljon. Pihasta hyökkäävä musta saksanpaimenkoira isokokoinen teki aika pahaa jälkeä jalkaani. Oli mentävä terveyskeskukseen hoidattamaan jalkani.
      Isäntä vain sanoi,ettei ole koskaan ketään purrut. Koira oli päässyt sisältä, on niin taitava, että osaa itse avata oven!!! Aina kuulemma , kun näkee liikkuvan ihmisen , käy kimppuun. Yleensä ihmist liikkuu yleisillä maanteillä.
      Jäi melkoinen koirakammo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe