Tinnitus ja puheen puuroutuminen

compilex

Olen kärsinyt tinnituksesta viimeiset 8 vuotta ja se tuntuu pikkuhiljaa pahenevan, vaikka koitan välttää melua. Lääkäri on tutkinut kuuloni ja todennut sen tavanomaista paremmaksi, kuulonalenemaa ei siis ole.

Elämääni häiritsee, etten silti saa kunnolla muiden puheesta selvää, vaan jossain tapauksissa, varsinkin jos puhutaan vaikkapa metrin etäisyydeltä tai puhelimesta, kuuluu vain epäselvää muminaa ja joudun usein kysymään, että mitä sanoit?

Ennen tinnituksen saamista tätä vaivaa ei ollut, vaan se on alkanut tinnituksen myötä ja pahentunut myöskin. Mistä tämä voisi johtua? Muilla kokemuksia samasta asiasta?

6

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ii

      Musta tuntuu, että mulla on sama ongelma. Pienikin taustahäly aiheuttaa mulla sen, että en enää saa kunnolla selvää sanoista. Puhelinkeskustelut onnistuu kyllä hyvin.

      Normaali kuulo. Korvat soinut about 11 vuotta.

    • Toni 23V

      Sama homma. Lapsesta asti korvissa soinut. 12v aloin ajattelemaan että olen varmaan vähän "hidas" kun en meinannut ymmärtää/kuulla puhetta. Varsinkin kun joku puhui vähän nopeammin nin puolet sanoista oli puuroa.


      Nyt vähän vanhempana olen huomannut että alkoholi vahvistaa näitä ääniä. Joskus kun menee nukkumaan niin on ihan pakko laitta tv päälle että kuulisi jotain muutakin kun vain iiiiiiiiiiiiitä ja ulinaa. Korvissa soi kahta eri ääntä. Yksi ääni on jatkuva todella korkea mutta onneksi vaimea ääni.


      Toinen ääni on samanlainen, kuin ääni joka lähtee napauttamalla sormella coca colan 0,5 l juomalasia. Tuollainen kaksiääninen ujellus. Toivottavasti ne siellä Pittsburgissa saavat kehitettyä kunnon lääkkeen tähän vaivaan.

    • ukko 82.v.

      kuulolaite korvass asärkee äänen ,pikkulinun laulu kuuluu hyvin.Olen arvellu että johtuuko verenpaine lääkkeistä.koska ongelma tuli joskus tammikuun lopussakun lisättiin puolella verenpaine lääkitystä,nyt on paine hyvä vaan taisi samalla kuulokin mennä pilalle

    • ?.?.

      Kyllä verenpaineella voi olla vaikutusta, luulen niin. Matala paine taikka korkea voi olla haitaksi?
      Itsellä on jumputtava tinni joka vaihtelee, olen ajatellut yhtenä mahd että paineen muutokset vaikuttaa.

    • tinnitus, kilpirauh.

      Tämä on ihan tuore tapahtuma minulle. Asutaan Kanarialla ja täällä on hiukan vaikea päästä lääkäriin, varsinkin erikoislääkärille. Minulla on ainakin yli 10 vuotta ollut tinnitusta ja kilpirauhasen lievää alitoimintaa. -Kun en siis saanut apua lääkäriltä, aloin haeskella netistä, jotakin lääkettä ilman reseptiä. Löysin
      seuraavat:
      kalium-kalsium D vit.-magneesium-jodi. Se jodi on vain 100 microgrammaa/tabletti, eikä sen kanssa pidä leikkiä ja ottaa enempää.
      No, elektrolyyttien vähäisyyden takia olen jo saanut muutaman lievän sydänkohtauksen. Jos olin käyttänyt dulcolaxia, niin varmasti tuli myös vaikeuksia. -Tänään otin siis kalium-magn-Dvit.-jodin. Ja koko illan oli korvat ihan ilman tinnitusta! Ja muutenkin parempi olo.

    • Miten on jatkossa mennyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe