Kotikäynti tänään

Hakemus

Tulenkohan saamaan omaishoidontukea,kotona asuvalle 19-vuotiaalle Downin syndroomaa sairastavalle?

11

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ällistynyt

      Jaa, vaikea sanoa. Meillä kotikäynnin yhteydessä tekivät päätöksen tuossa keittiön pöydän ääressä minusta että maksavat 444 €/kk.

      Olin niin ällistynyt, etten tajunnut edes kiittää.

    • Hoitaja'

      Jos hän saa KELA.n hoitotukea niin myös omaishoidontuki tulee helpommin.
      Kotikäyntejä tekevät silloin tällöin, ennen kerran vuodessa nykyisin harvemmin.

      Kun Omaishoidontuki ensimmäisen kerran myönnetään niin se tulee jatkossa helpommin. Kerran vuodessa pitää anomus uusi, ainakin meillä.

    • Hakemus

      Olen nyt hakemassa tätä tukea,mutta myös noin kolme vuotta sitten hain enkä saanut.Ihmettelen suuresti kun en saanut. Hän saa korotettua hoitotukea.Minun mielestä omaishoidontukea pitäisi saada hakea Kelasta.Kaksi viikkoa menee jännittäessä,saako vai ei.Kokopäivätyötä en voi tehdä,joskus rassaa.Edes 350€ /kk.

    • 9+087

      Kyllä sinulle omaishoidontuki kuuluisi.
      Meillä on myös korotettu hoitotuki ja saamme vähän vaille 500 euroa kk omaishoidontukea.
      Valita hallinto-oikeuteen jos kieltävät nyt.
      Laita hyvät perustelut tuen tarpeelle, kun olet työikäinen menetät hoitotyön vuoksi myös ansiotasossa.
      Kyllä lain pitäisi olla sama kaikille, nyt omaishoitajia on paljon eriarvoisessa asemassa.
      Tuota pitää nyt kysellä eduskuntaan pyrkiviltä, vaikka suuret lupaukset harvoin täyttyvät on tämä niin räikeä epäkohta.
      Liittommekin pitäisi ottaa enemmän kantaa juuri siihen, että tuen saaminen riippuu asuinpaikkakunnasta.

    • opisk.

      OT; _sairastetaanko_ Down oireyhtymää? Toivon mukaan saat tuen.
      (olen aina luullut ettei kyseessä ole sairaus vaan kromosomipoikkeavuus)

      Se, että Down ihmisellä voi sitten olla syd. ym. sairauksia, se on sitten eri asia.

    • makuasia..

      Ainakin naapurin Down-tyttö tarvitsi peräänkatsojan kokoaikaisesti.
      Se lienee makuasia millä nimellä poikkeavuutta kutsutaan, jos ihminen tarvitsee jatkuvaa silmälläpitoa hänen hoitajansa on käsittääkseni silloin omaishoitaja.

    • Hakemus

      Kyllä,kyseessä on kromosomipoikkeavuus,mutta yleensä lääkärintodistuksessa Down syndrooma on kirjoittettu toimintakykyä alentavaa sairauden kohdalle,siksi kirjoitin asiani näin.Meilläkin tarvitaan peräänkatsojaa ympärivuorokautisesti.Posti on jo tuonut palvelusuunnitelman mutta päätöstä ei ole vielä tullut,täytyypi odotella.

    • Hakemus

      Päätös tuli ja en saa omaishoidontukea. Väärin meni.

    • Vaikeaa se on

      Valita korkeimpaan hallinto-oikeuteen.
      Kyllä mielestäni sinulle omaishoidontuki kuuluu.
      Etsi valituksen mukaan paljon perusteluja, miksi sinulle kuuluisi tuki.
      Älä luovuta:)

      • tiikerikakkujawwrrgg

        siis mitä, että valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen....? ja jättää väliin kaikki muut valituksen kuuluvat asteen..? Eivät taida vastaanottaa... :)

        Ensin valitetaan kielteisestä omaishoidon päätöksestä siihen osoitteeseen, joka on saadussa kielteissä omaishoitopäätöksessä, se valtusosoite on kyllä siinä... sen jälkeen kun siitä oman kunnan tai sotepiirin vastineesta tulleeseen mahdolliseen kielteiseen päätökseeen valitetaan oman alueen hallinto-oikeuteeen esim etelä-suomi, länsi-suomi jne läänirajojen mukaan, ja vasta sen kielteisestä päätöksestä valitetaan korkeinpaan oikeuteen... Että näin... Valitusasteet, oma kunta/sotepiiri, sen jälkeen oman läänin hallinto-oikeus ja sen jälkeen vasta korkeinoikeus.. jos saat sinne edes valitusluvan


    • .

      Juu, ei sinne hallinto-oikeuteen ensimmäiseksi valiteta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe