Kellonajat!

einbimimerkkiaa

Hei! sain juuri palautteen exelin tehtävästäni ja numeroksi 2,5 (arviointi 1-3) kun tehtävä oli muuten täydellinen mutta olin merkannut työtunti lomakkeeseen työtunnit pilkkua käyttäen.
Esim. Asiakas Make Pohja Päivämäärä 7.1.2011 Kellonaika 12.00-15.30 Tunnit 3,5

Arviointini kuului siis näin: Työaika -tehtävässä kellonaikoja laskettaessa erottimena ei pilkku vaan kaksoispiste.

Mutta kuitenkaan en löytänyt esimerkkiä jossa olisi tullut esiin tuo kaksoispisteen käyttö. Eli olisiko minun pitänyt kirjata 12:00-15:30? Kun excel kuitenkaan ei muuta muotoilua solussa kellonaika vaikka muoto on kellonaika. Vai osaisiko joku sanoa enkö vai ymmärtänyt palautetta oikein :)

6

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z

      Eihän 12.00:ssa ole pilkkua vaan piste.

    • einbimimerkkiaa

      No silläpä en ymmärrä tuota palautetta :)

      Enhän minä voi työaikaa ilmoittaa muodossa 3:5?

      • X

        Siis pitäisikö se olla 3:30?


      • X kirjoitti:

        Siis pitäisikö se olla 3:30?

        oliko JMS?

        ISO 8601(European Standard EN 28601) -standardin mukaan aika merkitään:
        VVVV-KK-PP(T)HH:MM:SS tai VVVVKKPP HH:MM:SS

        oikein olisi merkata 2011-01-07 TAI 20110107 ja 12:00-15:30 ja 3:30 ,

        Palkanlaskutoimituksissahan käytetään desimaaleja eikä minuutteja eli tunnit/minuutit on muutettava kuitenkin jossain vaiheessa muotoon X,XX tuntia kaavalla (tunnit*24 tai tunnit/24), jotta palkka voidaan maksaa rahana.

        Sehän on ihan sama mitä solussa näyttää kunhan laskutoimitukset menee oikein desimaaleiksi.
        se onko sulla solun tekstinä 12.00-15.30 vaiko 12:00 -15.30, sillä ei ole merkitystä, koska tunteja ei voi laskea tosta ilman kaavaa ja se on ihan ihan sama kaavassa, onko erottimena tuntierottimena . , vaiko :

        eiku palautetta kouluttajalle ja selvitystä asiasta.

        Kysy häneltä miksi kellonaikasolussa saa olla tekstinä 12:00-15.30 eikä 12:00-15:30 jos "Työaika -tehtävässä kellonaikoja laskettaessa erottimena ei pilkku vaan kaksoispiste." Siis siinä pitäisi olla kaksoispiste...

        Miksi virheellisestä päiväyksestä ei ole huomautettu?

        Standardin mukaan muotoa VVVV-KK-PP tai VVVVKKPV (pudottaa sitten sun arvosanaa lisää heheh).
        Ja oikeasti tuo pistepäiväys ei toimi aina oikein laskettaessa aikajutskia (esim haku ei toimi... vaan vaatii päiväyksen muuttamisen(koodipuolella))

        "Työaika -tehtävässä kellonaikoja laskettaessa erottimena ei pilkku vaan kaksoispiste."
        jos ajoilla lasketaan niin 3,5 on 3:30

        taitaa olla aika "käpy" toi sun kouluttajasi...


    • einbnimimerkkiaa

      Ei minua haittaa vaikka arvosanani tippuisi kuinka toki ylpeyden päälle se käy mutta todsellisuudessahan haluan tietää virheeni ja muistaa ensi kerralla tehdä asiat oikein :)

      Kiitos lähetän palautetta kouluttajalle ja katsotaan kuinka käy :)

      Tehtävässä piti siis palauttaa oma tuntilista. Ja kun se pohja kerta koneella oli valmiina minkä pomo on lähettänyt en alkanut sitä muokkailemaan tai miettimään onko se tehty oikein.

      Mutta oikein paljon kiitoksia näistä tiedoista, tulen toistekkin kyselemään täältä neuvoja kun tuntuu tietäviä olevan :)

    • aloittajaaaaaa

      Hei huomasin vielä ongelman tuossa sinun vastauksessasi.

      Laitoin nyt kellonajan 12:00-15:30 ja sitten tunnit soluun 3:30 mutta nyt kun käytän mainitsemaasi tunnit kaavaa onkin minulla tunteja kasassa yhtäkkiä tasan 3,0 ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1738
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1160
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      101
      788
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      777
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      51
      750
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      742
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      710
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      710
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      679
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      676
    Aihe