muistakaa ulkosuomalaiset äänestää

244 Mika Niikko

8

189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v1herpiipertäjä

Kiitos muistutuksesta. Pohjois-Savon vihreille tulee ainakin yksi ääni täältä maapalleron toiselta puolen. Jospa siitä on apua Suomen tulevaisuudelle.

• eiolenimimerkkia

Saattaisin kylla aanestaa, jos aanestyspaikkoja olisi lahempana. Mutta jos lahimpaankin joutuisi kayttamaan paivan lomaa ja muutaman lennon (tai lisaksi paiva suuntaansa autossa istuen) omin kustannuksin, taidanpa jattaa valiin tallakin kertaa. Kun ei ole aikomusta muuttaa Suomeen asumaan on tarkeampiakin prioriteetteja.

• aanestaja

Kun vain tietäisi äänestyspaikan Brisbanessa. Etnisen radion suomenkielisen ohjelman vapaaehtoiset tekijät ovat veikanneet Suomi-taloa, joko 4. tai 9. huhtikuuta. SBS ehdotti hotellia Cityssä 9.4. Kunniakonsuli ei vastaa sähköpostiin. Pitäisikö tiedustella Canberrasta? Äänestyslipussa mainittiin se keskustan hotelli. Outoa meininkiä. Pitäisikö käydä kaikissa mainituista paikoista ja toivoa, että jossain tärppää?

• Tulevia vaaleja ajatellen voin kertoa, että netistä löytää kakkien maiden äänestyspaikat. Laitoin hakuun muistaakseni jotain tällaista:
        Eduskuntavaalit 2011 äänestyspaikat ulkomailla, ja sieltähän ne löytyikin. On kyllä olemassa virallisempikin osoite, mutta ei nyt tule mieleen.
        Vaikka ei aikoisikaan muuttaa takaisin Suomeen, pidän tärkeänä ottaa kantaa äänestämällä. Jos en sitten olekaan Suomen asioihin tyytyväinen, voin ainakin ilmaista oman mielipiteeni. Jos jätän äänestämättä, ei minulla mielestäni ole oikeutta kritisoida muitten tekemiä päätöksiä.

• wateva

Katsoin "oman" vaalipiirini ehdokkaat. Ihan outoja kaikki. Ulkosuomalaisilla pitäisi olla mahdollisuus äänestää koko Suomen ehdokkaita. Hassua, että jää äänestäjäksi sille seudulle, misssä sattui asumaan juuri ennen ulkomaille muuttoa. Niinkuin minä olin vuoden kirjoilla sukulaiseni luona, asuttuani sitä ennen puolet elämästäni ihan toisella puolen Suomea.

Summa summarum: taitaa jäädä väliin koko äänestäminen. Varsinkin, kun ei ole aikomus palata.

• Kanadasta

Haluaisin todella äänestää puolisoni kanssa, mutta lähimpään äänestyspaikkaan on yli 1000 km. Mahdotonta perheellisen opiskelijan "piipahtaa" äänestämässä!!!

• Irlannista

Jep, varmasti äänestän, tällä kertaa olen ajan tasalla ehdokkaista netin lukemisen ansiosta. Pakko äänestää, jotteivat perussuomalaiset ota ylivaltaa ; )
      En ymmärrä miksei äänestämistä voitaisi tehdä nykytekniikan aikana helpommaksi? Minulla on mahdollisuus matkustaa edustustoon lauantaina, muuten jäisi kyllä väliin.
      Ajatus koko maan ehdokkaista ulkosuomalaisille kuulosta hyvältä.

• Alennus62.70

Ah, äänestin Kiinassa, jotta Persut pääsisivät valtaan. Toivotaan parasta, pelätään pahinta ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27